8kk yömaidon vieroituksesta kysymyksiä! Pari asiaa mietityttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jospa kohta helpottas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";23814227]No niin munki mielestä saa tarpeeksi maitoa, täytyypä alkaa tarjoamaan noita soseita sun muuta useammin. Noista määristä jäi nyt pois sellanen, että tuoreraasteita oon alkanu tarjoamaan esim hedelmäsoseen kanssa, vaikka tietty ne määrät on aika pieniä. Ja muutaman maissinaksun saa myös päivän aikana, vaikka neki on kyllä aika höttöä :D[/QUOTE]

maissinaksuissa ja tuoreraasteissa ei paljon energiaa ole. enemmän noita kait annetaan siks, että lapsi oppis syömään karkeaa ruokaa ja paloja. yritä nostaa lihasoseiden ja puuron määrää, niistä vauva saa energiaa. ja kasvissoseeseen voi joskus lisätä yhden teelusikallisen rypsiöljyä. helppo tietysti näin täysin ulkopuolisena neuvoa, vauvat ovat niin yksilöitä. mutta noin itse varmaan yrittäisin muuttaa tilannetta.

[QUOTE="-p-";23814278]maissinaksuissa ja tuoreraasteissa ei paljon energiaa ole. enemmän noita kait annetaan siks, että lapsi oppis syömään karkeaa ruokaa ja paloja. yritä nostaa lihasoseiden ja puuron määrää, niistä vauva saa energiaa. ja kasvissoseeseen voi joskus lisätä yhden teelusikallisen rypsiöljyä. helppo tietysti näin täysin ulkopuolisena neuvoa, vauvat ovat niin yksilöitä. mutta noin itse varmaan yrittäisin muuttaa tilannetta.[/QUOTE]

Täytyy kokeilla, kiitos vinkeistä :)
Muutaman viikon päästä sitä onneksi neuvolassa sitten näkee, onko kasvanu tarpeeksi ja voiko jatkaa samalla tavalla.

Kiitos hyvistä vinkeistä! Meillä on 1 v 3 kk vanha kuopus joka vieläkin vaatii yömaidon nukahtaakseen. Vesipullosta tulee raivari. Meillä on muitakin lapsia joiden täytyy saada nukkua, niin sen takia tämän vieroitus on jäänyt...

[QUOTE="a.p";23813780]Maitoa ei mene onneksi yli litraa, taitaa mennä 600-700ml. En tiedä minkä verran kiinteitä pitäs mennä, mutta soseita syö päivän aikana yhteensä 2-2,5 pientä purkkia+ puurot.
Tosiaan aika hyvin on nämä kaks yötä menny, että uskon olevani oikealla tiellä :) Ensimmäisenä yönä poika joi vettä ja nukahti sen tunnin tuusuamisen jälkeen, välillä kitisi, mutta ei pahemmin itkeskelly. Nukahti ja nukku aamuun asti. Viime yönä heräs sitten kaks kertaa. Ekalla kerralla vesihörppy autto ja nukahti melkeenpä samantien, toisella kerralla valvo sitten taas sen tunnin.[/QUOTE]

kuulostaa pieneltä ruokamäärältä. Meillä poika 9kk, syö kaksi isoa annosta kaurapuuroa, soseita menee noin 5 pikkupukkia ja maitoa noin 600ml. Yösyönnin jätti vasta pari viikkoa sitten itse, vaikka ruokamäärät noin isoja. 0-käyräläinen lapsi on kyseessä. Maitosuositus tuon ikäiselle on 600-800ml vuorokaudessa!

Alkuperäinen kirjoittaja kylläpä;23815740:
kuulostaa pieneltä ruokamäärältä. Meillä poika 9kk, syö kaksi isoa annosta kaurapuuroa, soseita menee noin 5 pikkupukkia ja maitoa noin 600ml. Yösyönnin jätti vasta pari viikkoa sitten itse, vaikka ruokamäärät noin isoja. 0-käyräläinen lapsi on kyseessä. Maitosuositus tuon ikäiselle on 600-800ml vuorokaudessa!

Mulle sano neuvolan terkka, että 500-600ml. Ja eipä se tuota ruokamäärää moittinu, vaikka kyllä se mustaki tuntuu aika vähältä, mutta mitenpä sitä lasta pakottaa enempää syömään :( Yritän nyt lisätä noiden soseiden määrää sillä, että syötän useammin päivän aikana, tosin siinäki voi käydä niin, että syö sitten pikku annoksia, eikä tuo kokonaismäärä nouse tuosta. Poika menee muistaakseni -1 käyrällä johtuen just siitä ku syntyi aika pienenä.

Ap: paljonko oli 6kk pituutta?
Jos on lyhytkin, niin se tietty selittää tota ettei ruokaa mene kamalasti.

Meillä 6kk 8380g/65m
syntyessä 2705g/45cm (kotiutuessa 2400g)

Mutta en lähtis herättelemään kesken unien...

[QUOTE="a.p";23815827]Tesmis: 6kk neuvolassa oli (6.5kk ikäsenä) 64.8cm ja 7290gr ja siis ei olla herätetty kesken unien vaan poika syö unissaan ku tuupataan pullo huulille :D[/QUOTE]

Ok, no kyllä mun mielestä sitten noi ruokamäärät on suht ok, koska meillä on isompi ja syö suurinpiirtein samoin tällä hetkellä. ja noi maitomääräthän on teillä musta ihan ok, siis noiden suositusten mukaan.Mut tietty kiinteissä vois just katsoa, et on energiapitoista, lihaa yms.

Viimeksi muokattu:
Ok, no kyllä mun mielestä sitten noi ruokamäärät on suht ok, koska meillä on isompi ja syö suurinpiirtein samoin tällä hetkellä. ja noi maitomääräthän on teillä musta ihan ok, siis noiden suositusten mukaan.Mut tietty kiinteissä vois just katsoa, et on energiapitoista, lihaa yms.

Joo kyllä soseen seassa on aina lihaa/kalaa/kanaa. Pitänee laittaa vaikka pikkusen sitä rypsiöljyä niin tulee vähän lisäenergiaa. Lounaaksi oon antanu hedelmäsosetta, mutta syö sitäkin tosi huonosti. Näyttäs vähän tuo syöminen painottuvanb iltapäivän puolelle meidän lapsella. Pitää yrittää perunaa vaikka antaa lounaalla, poika tykkää siitä kovasti.

Yhteistyössä