-

Minä vaan
Jos teillä ei naapurin kanssa puheyhteys pelaa, niin ei tuo kirjekään mitään auta. Sillä naapurilla ei vaan kiinnosta mitkään syyt ja sillä siisti. Se ei kestä teidän ääniä ettekä te kestä sen ääniä. Sopeudu tilanteeseen, ota yhteyttä isännöitsijään tai muuttakaa pois.

vieras
Kun luin tuon niin siitä saa kuvan, että TEILTÄ SAA KUULUÄ ÄÄNIÄ, koska olette LAPSIPERHE. Mutta muilta EI. Ja kaikista naurettavin on toi "Ehkäisyväline osio". Tulee mieleen "Mehän emme käytä kun meillä on lapsia".. PUAHAHHAHA

vieras
Ihmettelen kuka tuota jaksaa lukea loppuun saakka. Jos aiot sen laittaa, niin tiivistä äläkä selitteli turhia. Naurettavilta tunnutte niin te kuin ne naapurinnekin. Muistan kyllä täältä sen soittorasia episodinkin, varmaan naapurinne kypsyivät sen kanssa täysin.

marinetti harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh:
Itse hyvä jos jaksoin lukea koko "kirjeen". AInakin jos ajattelisin omalle kohdalle moista kirjettä luukusta niin tulis äkkiseltään mieleen että EI KIINNOSTA!! EI minua ainakaan kiinnosta mihin aikaan naapurin kultapoika ville valle tai palle menee nukkumaan tai onko missä kehitysvaiheessa että itkettääkö vaiko eikö. Ei minua kiinnosta naapureiden raskaudet tai tupakkalakot..

Kertakaikkiaan naurettavaa pilkun viilaamista!

Jos on jotain sanomista niin käy hyvä ihminen sanomassa suoraan äläkä moisia jonnin joutavia paasaamisia pidä!

Tässä talossa jossa itse asun pienen känkkäränkkä ikäiseni kanssa naapurit pitää myös kovaa mekkalaa. Millon huutaa lapset, millon aikuiset, millon soittimet tms.. Ne on elämän ääniä, niitä kuuluu niin meiltä kuin naapuristakin. Jos täydellistä hiljaisuutta kaipaa niin tuolla maaseudulla sitä riittää!
Vähän samoja ajatuksia herätti. Ärsyyntyisin siitä ehkäisyvälinejutustakin..

tätsy
Ihan liian pitkä! Mene suoraan asiaan. Viimeinen kappale on ok. Lisäät siihen ihan yleistasolla, että lapset valitettavasti pitävät toisinaan ääntä, täysin itkuttomia lapsia ei olekaan.

Miten muuten olet paikallistanut mistä asunnosta häirintä-äänet tulevat? Kerrostalossa ainakin saattaa kuulostaa siltä kuin ääni tulisi naapurista, vaikka olisi 2 kerrosta välissä.

Minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
Jos teillä ei naapurin kanssa puheyhteys pelaa, niin ei tuo kirjekään mitään auta. Sillä naapurilla ei vaan kiinnosta mitkään syyt ja sillä siisti. Se ei kestä teidän ääniä ettekä te kestä sen ääniä. Sopeudu tilanteeseen, ota yhteyttä isännöitsijään tai muuttakaa pois.
Niin ja jatkan vielä, että joskus sattuu naapureiksi semmoisia ihmisiä että niiden kanssa yhteiselo on mahdotonta. Jossakin asunnossa olen sanonutkin, kun ääniä kuuluu joka puolelta, että kaikki on yhteistä paitsi ruoka. Tämä teidän naapuri on ottanut nyt tuon kannan mikä sillä on ja et varmasti saa siltä ymmärrystä ja asenteen muutosta, et kirjeellä etkä keskustelemalla. Valitettavasti.

Kuikka
Miksi sä vaivaudut kirjoittamaan noin pitkää kirjettä, jolla voi ärsyttää (outoa) naapuria. Nykyajan meinikiin kuuluu, että mitään ei saa tehdä itse, vaan kaikki asiat on tehtävä mahdollisimman julkista ja virallista tietä. Toisin sanoen, jos sinua ärsyttää naapurissasi joku, ota yhteyttä isännöitsijään ja vuokranantajaan, talon puheenjohtajaan tms. Mutta ÄLÄ ALA ITSE SETVIMÄÄN ONGELMIA!!! Kokemusta on.. Paras tapa on turvautua sellaisiin, joilla on auktoriteettia.

Pix
Tuo kirje on huono idea.
Ensinnäkin: se on aivan liian pitkä, ja jos aikoo kirjoittaa tuontyyppisen kirjeen, kannattaa varmistua siitä, että siinä EI ole kieliasu- ja kielioppivirheitä. Lopetin tarkan lukemisen sanoihin "Aloin kirjoittamaan..", koska siinä kohtaa tuli ensimmäinen virhe, joka tekee tuosta vähän selittelyä ja säälinhakua.

vinkumiina
Minä en usko kirjeen auttavan, kokemusta asiasta. Jos sattuu naapuriksi vähän vajaampi yksilö, niin siinä ei mitkään selitykset auta. Naapuri ärsyyntyy ja kyttää kaikkia ääniä, se on hänen elämänsä ainoa sisältö. Isännöitsijälle kertoisin noista tunteenpurkauksista, ettei tule ihan tietämättä häätölappua toisen perättömistä ilmiannoista.
Lapsen kannalta ikävä juttu, koska eihän voi tietää milloin yrittää lapselle kostaa.
Muuttaisimme varmaan pois.

hallitus
Ota yhteyttä taloyhtiön HALLITUKSEEN ja hallituksen puheenjohtajaan! Heillä on keinot tuollaisen lopettamiseen. Isännöitsijä ei paljoa voi! Meillä loppui terrorisointi naapurista vain hallituksen avulla.

lisse
tuohan on aivan normaalia perheessä jossa pieni lapsi,onkohan naapureilla itsellään lapsia kun noin käyttäytyy? sinuna matrssisin isännöitijälle puhumaan,kirje ei välttämättä tre heihin mitään vaikutusta,joku muu saisi mennä puhumaan heille,tuohan on sairasta naapureilta,muuttaisivat itse hornan tuuttiin jos lapsen melu häiritsee mikä aivan normaalia,ei noin pientä pysty vaientamaan eikä tarvitsekkaan,se täysin normaalia,naapurit eivät ole nyt täyspäisiä,valita noista isännöitsijälle,teijän ei kuulu kantaa vastuuta naapurin kohtelusta teitä kohtaan joka ihan aiheeton,joten isännöitsijälle puhumaan mars mars

lisse
ja lisään jos laitat kirjeen on kuin teissä olisikin vika...älä tee sitä mun mielipide vaan hoitakootisännöitsijä tuon puheen niin taatusti loppuu, ja valitatte joka kerta jos vielä teihin kohdistaa niin 3 varoitus he lentävät pihalle joten älä hoida asiaa itse,mun neuvo

vieras
Liian pitkä luettavaksi. Parempi koittaa ratkoa ongelmat naamatusten, jos ei onnistu, niin sitten sopeutua tilanteeseen. Nuo kirjeet harvemmin auttavat mihinkään tilanteeseen.

Meri
Älä laita mitään kirjettä! Lasten äänet on normaalia elämää! Meillä ei lapsi ole juuri itkenyt, mutta jos itkisi, se on elämää! Kaikki jotka asuvat kerrostalossa, tietävät, että siellä asuu muitakin. Voi muuttaa pois, jos elämänäänet häiritsee. Voimia!

tossuliini
en mäkään kannata tota kirjettä vaan suoraan marssit isännöitsijän juttusille niin eiköhän se asia siitä rupea lutviintuu. Mä ite asuin vielä viime vuonna rivarissa jossa oli 6 asuntoa, meillä oli päätyasunto ja tää yks naapuri asu ukkonsa kanssa tokassa asunnossa, ei siinä mitään mutta tällä naisella oli ihme taipumus valittaa joka asiasta jopa siitä kun postiauto ajoi heidän ikkunansa ohi kun toi aamuisin lehtiä postilaatikkoon ja ajoi etupihan kautta ja muitakin valituksia, jopa mustakin tehtiin perättömiä ilmotuksia tai ainakin uhattiin niillä, ja sitten tämä sama kyseinen naapuri haukkui kaikki muut naapurit toisilleen eli yritti sillä meiningillä päteä jotenkin ja muakin haukkui mun miehelle ja yhdelle naapurille joka on mun ystävä nykysin, niin mä otin sen ihmisen kanssa asiat suoraan nokatusten ja sanoin niinkuin asiat oli päin naamaa, yritti jotain änkyttää ja painu sisälle, tätä jatkui niin kauan kunnes me sitten saatiin tämä nykyinen asunto johon muutettiin ja huokastiin sitten helpotuksesta ja nyt tämä kyseinen avopari jolla on pieni vauva ja murrosikänen tyttö niin asuvat onneksi tarpeeksi kaukana meistä.

kianna
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Pitkäveteinen tuskin jaksaa lukea ja ei teidän todellakaan tarvitse ruveta naapureillenne selittämään ääniänne ja tekemisiänne. Kyllä normaali elämän äänet ovat ihan sallittuja joihin kuuluu myös lapsen itku. Jos heitä se häiritsee niin muuttakoot pois.

Siis meillä on kanssa ihan dillet naapurit, joiden kanssa keskustelu on liki mahdotonta. Silti, en lähtisi mitään kirjettä heille laatimaan. ... Jos jotain sanottavaa on, niin sitten sanotaan suoraan, eikä laadita mitään aa nelosta suurine selityksineen.

En laittaisi kirjettä ollenkaan. Jos on naapuri tuon tyylinen niin se ei auta yhtään vaan sillä voi olla aivan päinvastainen vaikutus. Saatte vielä pian kirjeenne, jolla on pyyhitty... Paluupostina takaisin. :/ Ja miksi alentua selittelemään syitä noille äänille, jotka ovat aivan normaaleja elämisen ääniä.

ääh
lapsista saa kuulua ääniä, ei niitä voi tukahduttaakaan aiheuttamatta vahinkoa, sano naapurille, kun näet pihalla, että sori kun meillä kakrut huutaa joskus öisinkin, ne on vähän siinä iässä, onneksi ne koko ajajn kasvaa ja viisastuu.
Älä lähde lappulinjalle, useinmiten siitä seuraa ongelmia, vaikka tarkoitus on hyvä. Jos naapurit on idiootteja, esiinny sillain, niinkuin olisit ainut syyllinen ja pahoittele meteliä, sekin saattaa jo auttaa. ole lyhytsanainen. älä syyttele heitä eläkä muita naapureita. Kirjeesi oli niin pitkä ja tylsä, ettei sitä kukaan jaksa lukea, varsinkaan jos on tyhmä lukija.

vieras
Melkein jättäisin kyllä kirjeet laittamatta, nimenomaan mikäli naapuri on hankala muutenkin tämä ei ole yhtään puhetta parempi tapa lähestyä.

Jos nyt kirjeen haluat laittaa, niin ainakin HUOMATTAVASTI lyhyempänä (että jaksaa lukea), turhat lässytykset pois ja asiaan, naapuria koskeva juttu myös pois. Siis lyhyesti ja ytimekkäästi, ei sun tarvii selittää asiaa miljoonin sanankääntein.

vieras
etkös sä laittanut jotain kirjelappusia sen soittorasia-episodinkin aikaan? mikä siinä on ettei aikuiset ihmiset (sinä ja naapurisi molemmat) osaa asioitaan selvittää naamatusten vaan pitää alkaa novellistiksi? teet itsestäsi naurettavan tuon sävyisellä kirjeellä ja lisäksi siitä paistaa kuuhun asti, että tarkoituksesi on vain ärsyttää ja provosoida. nyt poltat sen kirjeen ja toimit niiden ohjeiden mukaan mitä sulle täältä annettiin jo silloin, kun "ville" veteli soittorasiaa aamukuudelta.

Yhteistyössä