-

no mulla tuli tuosta ihan sellainen olo että aloit arvostelemaan tuota toista perhettä jossa lapsi oli itkenyt.ethän sinä voi tietää miksi lapsi itki puolitoista tuntia siellä.ja kirjeestä sai ihan sellaisen käsityksen että toisessa asunnossa itkenyt lapsi itki yksinään tuon ajan,mistä sen tiedät vaikka lapsi olikin vain yliväsynyt,sairas tai muuta vastaavaa ja ei rauhoittaunut hyvästä hoidosta huolimatta.
 
En kommentoi muutakuin että korjaa hyvänen aika tuo naapurin lapsen huudattamiskohta pois kasvatusmenetelmineen, sillä sinä et tiedä miksi lapsi on huutanut joten älä ala sitä kirjeessäsikään pohtimaan noin, sillä tuo kirje on menossa naapuriin ja näköjään isännöitsijällekkin. Minä ainakin loukkaantuisin suuresti jos sivuteitä saisin kuulla jonkun naapurin miettivän sitä, miksi minä ANNAN lapseni itkeä öisin jopa 3 tuntia putkeen, lapsella kun voi olla joskus kovia kipuja tms.

Tsori mutta tuo kuulosti jotenkin ilkeältä, ikäänkuin teidän naapurin lasta huudatettaisiin tahallaan ja epäilisit sitä, etteikö vanhemmat edes yritä pikkuista lohduttaa :/ ja tämä oli pikkuseikka mutta kummiskin :) Muuten kirje on ihan jees.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
tämähän saattaa provosoida naapuria entisestään. Minä kyllä olisin reilu juttelun kannalla. Kai ihminen pystyy keskustelemaan, jos ei ihan psykopaatti ole?
Eikös ap maininnu että keskusteleminen on osoittautunut mahdottomaksi?

Miun mielestä asiallinen kirje tuota naapurin lapsen itkukohtaa lukuunottamatta :)
 
Ihan hyvä asiallinen kirje. Muuttaisin vain tuon kohdan lapsesta, joka itki puolitoista tuntia. Tuskin sielläkään naapurissa lasta huudatettiin, vaan sekin kuuluu normaaleihin lapsiperheiden ääniin. Kun ei ole tietoa onko lapsi ollut yliväsynyt, kärsinyt vatsavaivoista, korvatulhduksesta tai mistä tahansa ihan luonnollisesta itkun aiheesta.
 
hei
Laita ennemmin vaan, että toinen poika itki puolitoista tuntia, älä laita, että annettiin itkeä.

Kun et kuitenkaan tiedä, miksi se itki. Saattoi olla, että siellä äiti yritti toista tyynnytellä, minkä ehti koko tuon ajan, mutta jos vaikka vatsaa väänti tai korvaa särki niin...

Joten älä arvostele niitä toisiakaan, kun et tiedä. Vauvat itkee, sille ei mahda toisinaan mitään. :)
 
-
Pitkäveteinen tuskin jaksaa lukea ja ei teidän todellakaan tarvitse ruveta naapureillenne selittämään ääniänne ja tekemisiänne. Kyllä normaali elämän äänet ovat ihan sallittuja joihin kuuluu myös lapsen itku. Jos heitä se häiritsee niin muuttakoot pois.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
tämähän saattaa provosoida naapuria entisestään. Minä kyllä olisin reilu juttelun kannalla. Kai ihminen pystyy keskustelemaan, jos ei ihan psykopaatti ole?
juuri näin
Ei pysty. Mulla on ollu semmoinen naapuri, joka ei yksinkertaisesti kasvotusten pystynyt ottamaan multa mitään sanaa vastaan vetämättä koko palkokasvia nenäänsä. En siis edes saanut moikata, koska sekin tulkittiin pahaksi.

Niinpä annoin olla ja valitin suoraan taloyhtiön isännöitsijälle. Aihetta toki oli valittaa, enemmän kuin tarpeeksi. Kerroin isännöitsijälle, kuinka on ja että se häiritsee minua. Jokainen joka rapussamme kävi pystyi toteamaan saman kuin minä, joten isännöitsijä sitten puuttui asiaan.

Eihän ne naapuruus-suhteet siitäkään parantunut, mutta mutta... kaikkea ei vaan voi sietääkään.
 
minä
Minkä ikäisiä ne naapurit ovat?On aika outoa porukkaa,jos eivät ymmärrä normaaleja elämisen ääniä.lapset itkee pienenä,ei sille mitään voi..Mie tulisin hulluksi,jos aina pitäis säikkyä lapsen itkua ja varoa kaikkea mistä lapsi saattaa ruveta itkemään..Mie ottaisin isännöitsijään yhteyttä,että tälläinen tapaus on että meidän lapsi itkee yms ja naapurit siitä ovat vauhkoontuneet yms.Mie en kyllä rupeis mielistelemään naapureita millään kirjeellä.Mutta jos se teille oikea ratkaisu,niin kirje on ihan ok.
 
mam
Tosi naurettava kirje!!!!!!!! Ennemmin sanoisin kertoisin avoimesti kasvotusten että lapsi "siinä iässä että protestoi itkulla" tms. Hyvässä hengessä. Mun mielestä toi kirje antaa tosi lapsellisen ja jotenkin naurettavan kun lähettäjästä.
Itse olen asunut useita vuosia vuokralla, eikä mua ole koskaan haitannut elämisen äänet, ei musiikki eikä rakastelun äänet. Keskittyisit sinäkin vain omaan elämiseen, etkä kuuntelisi "osoittaako hän mieltään" -'ääniä-
 
no huh huh
Itse hyvä jos jaksoin lukea koko "kirjeen". AInakin jos ajattelisin omalle kohdalle moista kirjettä luukusta niin tulis äkkiseltään mieleen että EI KIINNOSTA!! EI minua ainakaan kiinnosta mihin aikaan naapurin kultapoika ville valle tai palle menee nukkumaan tai onko missä kehitysvaiheessa että itkettääkö vaiko eikö. Ei minua kiinnosta naapureiden raskaudet tai tupakkalakot..

Kertakaikkiaan naurettavaa pilkun viilaamista!

Jos on jotain sanomista niin käy hyvä ihminen sanomassa suoraan äläkä moisia jonnin joutavia paasaamisia pidä!

Tässä talossa jossa itse asun pienen känkkäränkkä ikäiseni kanssa naapurit pitää myös kovaa mekkalaa. Millon huutaa lapset, millon aikuiset, millon soittimet tms.. Ne on elämän ääniä, niitä kuuluu niin meiltä kuin naapuristakin. Jos täydellistä hiljaisuutta kaipaa niin tuolla maaseudulla sitä riittää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sen naapurin kanssa ei pysty keskustelemaan niin tuskinpa kirjeitse keskustelu sitä paremmaks muuttaa, saattaa vaan ärsyttää lisää..
Olen samaa mieltä. Todella pitkä ja selittelevä kirje. Voi olla että naapuri vaan nauraa, lukee sen muille ja muutkin nauravat. Odotatko, että naapuri kirjoittaa sinulle samanlaisen takaisin? Erimielisyydet naapureiden kesken pitäisi hoitaa ihan kasvotusten. Ja jos naapuri ei ole tähän tarpeeksi kypsä, niin sitten saa mielestäni olla. Unohda kirje!
 
tekisin näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sen naapurin kanssa ei pysty keskustelemaan niin tuskinpa kirjeitse keskustelu sitä paremmaks muuttaa, saattaa vaan ärsyttää lisää..
Näin! Minä ottaisin taloyhtiön hallitukseen yhteyttä ja pyytäisin hallituksen koolle. Tähän Hallituksen kokoukseen sitten pyydettäisiin tämä henkilö ja voitte keskustella asiasta hallituksen voimin. tai sitten menet hallituksen jäsenten kanssa juttelemaan asiasta ihan ovelle!

Meillä oli niin, että eräs taloyhtiön asukkaista ajoi moottoripyörällä meidän talon edestä hiekkatietä (kävelytietä), mitkään laput, varoitukset ym. ei auttanut. Sitten Hallitus kokoontui ja kävivät yhdessä naapurin oven takana juttelemassa asiallisesti ja perustelivat asiat pykälin ja määräyksin jne. kaikki oli mustaa valkoisella. Sen jälkeen ei ole ajanut kertaakaan.
 
Koi
Omistatteko te asuntonne? Vai oletteko vuokralla?
Tuon kaltaset naapurit kun teillä on, eivät koskaan lopeta. Joten jos he eivät muuta pois, yrittävät he saada teidät luopumaan asunnosta. Tämän vuoksi emme enää asu rivitalossa jossa on tuon kaltaisia naapureita.

Niiden kanssa keskustelu on mahdotonta ja kirjeet vain provosoivat tilannetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä en selittelisi naapurille yhtään mitään.

Saattaisinpa aloittaa päiväkirjan pitämisen naapurin metelöinnistä -se kun on häirintää ;)
Peesi.
Normaalit elämisen äänet (lapsi voi aiheuttaa niitä myös "virka-ajan" ulkopuolella) kuuluvat elämään.
En siis lähtis selittelemään yhdellekkään hullulle naapurille meidän tekemisiä ja olemisia.

 

Yhteistyössä