83kg lihava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannulii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On lihava. Ja niin on 165 cm ja 109 kg mitat omaava harmaakin, vaikka miten kantaisi kilonsa ja tissinsä ylpeänä. Nämä eivät ole mielipidekysymyksiä, vaan terveydellisiä faktoja.

Mä olen 162 pitkä ja jokaisesta lapsesta sairaalan mennesä painanu tota luokkaa.
Kyllä se musta on lihava.
Mä olen nyt tiputtanu noin 7 kg ja paino on siinä 70 nurkissa, 65 kilon paikkeilla alan olla tyytyväinen, vaikka nuorena painoinkin 55. Mutta vaikka painan "vaan" 70 on silti ne f tissit :p Ei oo hyvä selitys paljolle painolle varsinaisesti pelkät tissit...

Mä painoin vielä joulukuussa 82kg ja olen 167cm pitkä ja käytin Lindexin farkkuja kokoa 44, enkä mielestäni ollut varsinaisesti lihava. Nyt painan 75kg, enkä huomaa merkittävää eroa jouluun. Samoja farkkuja käytän edelleen, tosin vyötä laitan kireämmälle.

No itseni tuntisin ainakin liian isoksi noissa lukemissa...olen 169cm pitkä ,painoin vuoden alusta reilu 77 kiloa ja olo oli järkyttävän tukalankamala.

Nyt painoa on reilu 69,alaspäin mennään koko ajan:)Ja olo ON HYVÄ.

Juuri luin jostain että todella harva ylipainoinen todellisuudessa kantaa niitä kiloja mielellään.Niitäkin on mutta ihan muutama prosentti kaikista ylipainoisista.

Tätä mä en ole koskaan käsittänyt,että miten kaiken ylimääräisen läskin voi joku kantaa ylpeänä ja mielellään?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä painoin vielä joulukuussa 82kg ja olen 167cm pitkä ja käytin Lindexin farkkuja kokoa 44, enkä mielestäni ollut varsinaisesti lihava. Nyt painan 75kg, enkä huomaa merkittävää eroa jouluun. Samoja farkkuja käytän edelleen, tosin vyötä laitan kireämmälle.

No ilmankos en tuntenut itseäni lihavaksi. Painoindeksi oli 29.4 Lievä ylipaino: 25 - 30 :D

Ja nyt 26,9 Lievä ylipaino: 25 - 30

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
On: mä olin lihava 83 kiloisena ja pituutta on 170 senttiä.

mä pari senttiä pidempi ja pari kiloa laihempi, enkä mä ole lihava. aikas normaali. en missään nimessä hoikka. hoikka mä haluisin olla.
muta en mä tälläisenä mikään lihava ole.

Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
tietysti pituudesta rippuen, mutta suomalaienn keskinaisen pituudella 164cm ja 83kg painoa.. onko lihava?

mä olen 165cm ja 109 kiloa,ja olen rehevä ja kannan kiloni ja F tissini ylpeänä

vaikka olis kuinka rehevät f tissit ni ei paljoo auta noin isossa ruhossa. kaverini painaa samanverran ja vaikka toki onkin rintavarustusta,kaikilla läskeillä on,niin ei sitä ees erota..läskitissithän ne on.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
tietysti pituudesta rippuen, mutta suomalaienn keskinaisen pituudella 164cm ja 83kg painoa.. onko lihava?

mä olen 165cm ja 109 kiloa,ja olen rehevä ja kannan kiloni ja F tissini ylpeänä

vaikka olis kuinka rehevät f tissit ni ei paljoo auta noin isossa ruhossa. kaverini painaa samanverran ja vaikka toki onkin rintavarustusta,kaikilla läskeillä on,niin ei sitä ees erota..läskitissithän ne on.

Niin kyllähän ne muun massan mukana ne rinnatki kasvaa, joten en kans ylpeilis noilla kupeilla kun kiloja ton verran. Sit vois sanoo että melkoiset rinnat on jos tosta painaisit 30 - 40 kg vähemmän...

Mä olen 168 cm ja 69 kg, ja olen mielestäni lihava.
Johtunee siitä, että joskus ei niin kauan sitten painoin 49-54 kg vuodenajasta riippuen :D (oikeesti, talvella painoin aina enemmän, kesällä vähemmän) joten tämä paino tuntuu ihan liian suurelta. Ja onhan se sitä: viitisen kiloa ainakin voisi lähteä samantien, enkä vieläkään olisi hoikka.

Kullekin kertyy kiloja eri lailla. Vaikka mittasi olisivat kuvailemasi, voit näyttää kutakuinkin normaalivartaloiselta, mutta tosiasia on, että painoindeksi on melkoisen korkea. Joten terveydellisistä syistä kannattaa käyttää tuota painoindeksiä oman ihannepainon mittapuuna.

hei, tuli vaan mieleen kun aamu tvssä oli keventäjien lääkäri puhumassa siitä, kuinka suomalaisten silmäkin on jo tottunut siihen että ihmiset jotka ovat lihavia näyttävätkin ns. normaaleilta. Parhaiten ns. haitallisen lihavuuden voi selvittää miettimällä painoindeksiä, vyötärön ympärystä, kolesteroli arvoja, verenpainetta ja rasvaprosenttia... Esim yhä harvemmalla suomalaisella naisella riittää 70cm mittanauhaa vyötärön ympärykseen..

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Johtunee siitä, että joskus ei niin kauan sitten painoin 49-54 kg vuodenajasta riippuen :D (oikeesti, talvella painoin aina enemmän, kesällä vähemmän) joten tämä paino tuntuu ihan liian suurelta. Ja onhan se sitä: viitisen kiloa ainakin voisi lähteä samantien, enkä vieläkään olisi hoikka.

EIKÄ!!!Olen sentin pidempi ja painan noin suunnilleen 69 ja mä tunnen itteni niin hoikaksi:)Tavoite on tuolla 65,mutta älä nyt väitä että me ollaan lihavia :D

Reilu 8 kiloo tippunut vuoden alusta että sen takia olo on kait niin hoikka :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

EIKÄ!!!Olen sentin pidempi ja painan noin suunnilleen 69 ja mä tunnen itteni niin hoikaksi:)Tavoite on tuolla 65,mutta älä nyt väitä että me ollaan lihavia :D

Reilu 8 kiloo tippunut vuoden alusta että sen takia olo on kait niin hoikka :laugh:

Mä väitän että mä olen lihava, sä taas olet hoikka koska olet onnistunut tiputtamaan painoasi noin upeasti :hug: .
Mulla on tää maha se varsinainen ongelma...höllyy höllyy ja höllyy |O . Eli kiinteytys olisi tärkeää. Olen vaan niiiiiin laiska jumppaamaan ja liikkumaan :ashamed: , stepperiä olen saanut viime aikoina sentään poljettua. Salaatinlehden jyrsiminen päivästä toiseen taas ei tuota mitään vaikeuksia. Makeanhimokin meni ohi, kun en antanut sille periksi (pari ekaa päivää oli vaikeimpia).
Olenhan mä lihava verrattuna entiseen :| . Toisaalta, mulla on nyt kaksi lasta ja ikää jo yli 30 v, eli ehkei mun tarvitsekaan näyttää enää samalta mitä 20-25 veenä sinkkuna =). Mutta oma olo olisi paljon parempi, jos saisin ne viitisen kiloa pois, ja mahaa kiinteytettyä.

Yhteistyössä