8-vuotias ei pese hampaitaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No eikö se oo ihan kohtuullista että jos ei pese hampaitaan niin ei tarvii sitten mitään herkkujakaan syödä? Siis ei yhtään mitään, mehuja tai pullia tai karkkeja.

Näinhän meillä on luonnollisestikin, mutta ei muuta asiaa :( Mä en käsitä miksi toi niin paljon vihaa sitä hampaidenpesua.Jos nyt sit lähtis virpomiskarkkien lisäksi pelikoneet kaniin niin josko sit avautuis ne silmät. En vaan jaksais tätä ainaista kiristämistä, miksei joku asia vois tapahtua ilman vääntämistä :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä 10v kanssa ihan sama ongelma kun ei pese niin ei pese.Minkäs teet joka ilta huutoa 30min.Olen sanonut kun tulee eka reikä sitten en vie paikkatavaksi vaan saa kärsiä seuraukset.

Minkäs teet? Kaikki karkit pois, viikkorahat pois, pelit pois..tuossa järjestyksessä. Mä laittaisin pesemään 3x päivässä ja tarkistaisin perään ihan vain että oppii, jos meillä noin hiton hankalaa olisi.

Minkäs teet? No se on sun lapsi, laita se uskomaan. Jos ei nyt usko sua noin pikkujutun suhteen niin mitä veikkaat uskovan muutaman vuoden päästä?

3 kertaa päivässä ei ole enää hyvä juttu, hampaiden kiille tuhoutuu ja hampaat reikiintyvät helpommin.

Enpä usko, että aamupesu+iltapesu+sellainen kevyt harjoituskierros päivällä vielä pahaa tekee. Näin on mulle ainakin hammaslääkäristä sanottu, että ok on tuo. 2x päivässä toki normi, mutta tuo ylimääräinen lähinnä harjoituksen vuoksi, jos aamuisin esim on vaikea vanhemman olla valvomassa pesua.

meillä 10v kanssa ihan sama ongelma kun ei pese niin ei pese.Minkäs teet joka ilta huutoa 30min.Olen sanonut kun tulee eka reikä sitten en vie paikkatavaksi vaan saa kärsiä seuraukset.

Minkäs teet? Kaikki karkit pois, viikkorahat pois, pelit pois..tuossa järjestyksessä. Mä laittaisin pesemään 3x päivässä ja tarkistaisin perään ihan vain että oppii, jos meillä noin hiton hankalaa olisi.

Minkäs teet? No se on sun lapsi, laita se uskomaan. Jos ei nyt usko sua noin pikkujutun suhteen niin mitä veikkaat uskovan muutaman vuoden päästä?

3 kertaa päivässä ei ole enää hyvä juttu, hampaiden kiille tuhoutuu ja hampaat reikiintyvät helpommin.

Mistähän tuokin "tieto" on peräisin. 3xpäivässä pesu ei ole tarpeellista, mutta ei myöskään haitallista, JOS hampaat pestään noin puolituntia ruokailun jälkeen tai jos ruokailun jälkeen on nautittu ksylitoli tuotteita. Kiille vaurioituu vain silloin, jos hampaita pestään välittömästi ruokailun jälkeen.

Kyllä se kiille kestää, kunhan ei heti ruokailun tai etenkään happamien ruokien nauttimisen jälkeen ala hampaita hinkata. Ne väritabletit ei muuten tee pahaa aikuisellekaan, ainakin oma harhaustulos oli aika järkytys:D.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Etipä netistä vähän kuvia sille pojalle... sellaisia kivoja hammaskuvia, missä näkyy pesemättömyyden tulos ;) . Sä voit aloittaa vaikka Andy McCoysta :whistle:

Tää on hyvä idea! Joskus tuli se dokkari mädäntyvistä hampaista ja meinasin oksentaa, kun vahingossa kanavaa käänsin. Miettisin jälkikäteen, että ois pitänyt ottaa nauhalle :D

Mä käytin nettiä hyödyksi, kun yritin saada viisivuotiaan ymmärtämään, miksi tukka pitää pestä. Sieltä löytyi kaikenlaisia kivoja lähikuvia pikkuötököistä ;) . Kaikki niistä ei tosin asu päässä, mutta ei tyttö sitä tiedä :whistle: ...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Etipä netistä vähän kuvia sille pojalle... sellaisia kivoja hammaskuvia, missä näkyy pesemättömyyden tulos ;) . Sä voit aloittaa vaikka Andy McCoysta :whistle:

Tää on hyvä idea! Joskus tuli se dokkari mädäntyvistä hampaista ja meinasin oksentaa, kun vahingossa kanavaa käänsin. Miettisin jälkikäteen, että ois pitänyt ottaa nauhalle :D

Etipä vaikka tuolta noin aluksi http://images.google.fi/images?hl=fi&q=bad%20teeth%20pics&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Perkele! Sori :(

Mä en vaan tiedä mitä mä ton kanssa teen. Taas "karkasi" nukkumaan, että ei tarvisi hampaita pestä. Aamusin lähtee yksin kouluun eli en ole vahtimassa eikä pese hampaitaan....

Mä oon niin kyllästynyt ainaiseen kiristämiseen ja uhkailuun!!!!! Sillä on vieläpä ollut reikiä ja sit parkuu hammaslääkärissä, kun sattuu ja pelkää ja ei silti pese niitä hampaita :(

Yhteistyössä