8-vuotias ei osaa uida, onko paha?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Mulla on morkkis, kun en ole lastani opettanut :( Talvisin ollaan käyty ehkä 1krt/vuosi uimahallissa, aina täytyy ottaa joko vauva tai taapero mukaan, siksi jäänyt.. Kesäsin kyllä ollaan rannalla paljon ja 8-vuotias on tosi innokas puljaamaan vedessä, ei vain ole oppinut uimaan, enkä ole opettanutkaan (en ui itse järvessä )

Nyt vasta aloin kauhistelemaan että onhan se aika iso juttu jos 8-vuotias ei osaa uida. Miten voisin opettaa, kun en itse sinne järveen mene?
 
vierad
Minä kuskasin poikaa viime kesänä 30 kilsan päähän uimakouluun. Sit vielä sen jälkeen jatkoi syksyn ajan tekniikkakurssilla.... En minä olisi ite osannut opettaa.
 
Ei meilläkään osaa 8v uida. Viime kesänä oli mahdollisuus uimakouluun, mutta eipä tuo halunnut. Harvoin käydään uimahallissa, joten siinä pitäisi tehdä muutos. Itse olen oppinut uimaan ihan koulu-uintien ohjeilla. Kai lapsetkin, kun vain pääsevät veteen.
 
niiin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Uimakoulu tulikin mieleen, tällä viikolla, eikö niihin ole jo ollut ilmottautumiset? Paljon maksaa?
On täysin paikkakuntakohtainen asia mitä uimakoulu maksaa. Soita jollekin liikuntasihteerille, hän tietää, ja peruutuspaikkoja voi ainakin kysellä.
 
ap
Koulussa oli 2 kertaa uimahallipäivä ja niillä opeilla ei ainakaan oppinut uimaan. Katsoin juuri että paikkakuntamme uimahalleissa tapahtuvat uimakoulut on alkanut 1.6. Rannoilla tapahtuvat alkavat tietysti myöhemmin ja kysyin jo lapseltakin ja kiljuen riemusta haluaa sinne mennä. Eli sinne sitten harjoittelemaan :)
 
mmm
Meijän 9-v. ei vieläkään osaa kunnolla uida, vaikka on käynyt jo varmaan viidessä kunnan järjestämässä uimakoulussa (tälläkin hetkellä on). Helsingin uimakoulut maksaa tällä hetkellä 33 eur.
 

Yhteistyössä