-

tin
moi! minä kanssa vuosimallia 86, esikoista odottelen viikoilla 22+4. ei ollut ihan suunnitelmissa vielä mutta kun pikkuinen päätti tulla niin tervetuloa =)
mitenkäs teillä on kaverit/sukulaiset suhtautuneet vai onko vielä salaisuus?
 
Mutta jo kolmas ilmoitti tulostaan! Nyt viikkoja on jo kasassa 30 :heart:
Ensimmäisen lapseni sain kun olin 18 ja toisen kun olin 19!!! Nyt oli parin vuoden tauko...ja taas odotellaan pikku nyyttiä :)
Onnea paljon teille kaikille odottajille!!! :hug:
 
tin
sofianna: kerrottiin vanhemmille ja parhaimmille ystäville tossa kymppiviikon tienoilla kun oli yhteinen lapinreissu tiedossa. erittäin hyvä vastaanotto on ollut =) muille kavereille sitte np-ultran jälkeen kun sielä oli kaikki hyvin. mun masusta ei vieläkää välttämättä huomais että odotan niin olis ollu tuskaa odottaa sinne asti :LOL:
raskausajan oon voinu todella hyvin, aluksi oli lievää pahoinvointia mutta se meni ohi.

bebes: :flower: sulla on menny hyvin lasten kanssa nuoresta iästä huolimatta?
 
Se on minuakin usein ihmetyttänyt miksi pitää puolustella sitä että teille/meille syntyy lapsi :eek: ? Voiko joku toinen ihminen päättää koska olet valmis? Ei tosiaan voi!! Ja jos olisin kuunnellut sukuni kommentteja niin meillä ei olisi kuin yksi lapsi!!! :/ Koska heidän mielestään 1 tai kaksi on tarpeeksi!!! :kieh:
Anna muitten ajatusten olla ja nauttikaa raskaudesta miehesi kanssa!! Se on sen arvoista..itse en ole koskaan valintojani katunut vaikka välillä on rankkaakin :)

Meillä on muuten tosissaan suunnitteilla oikea suur perhe jos kaikki vain menee hyvin :)
Ja voin sanoa kun en meidän suvun kommentteihin kiinnittänyt huomiota niin ovat jo melkein tottuneet että meiltä tulee vauva uutisia! :LOL: Nyt jo kysytään että koskas neljäs syntyy :LOL:
 
täällä olis 23- vuotias odottaja. naimisiisn mennään syyskuussa ja olen jo 24 kun lapsi syntyy, jos kaikki menee hyvin. viikkoja kaikki 5 ja jotain! :LOL: onnellisia ollaan, pelko lapsen menettämisestä on suuri. pelkään tajuttomasti keskenmenoa, tuulimunaa jne.
me kerrotaan varmaan vasta häissä suurimmalle osalle raskaudesta, vaikka sitten on menossa jo vko 17. mun sisko tietää, toiselle siskolle kerrotaan pian ettei heitä lastentavaroita pois ja varmaan mun äidille kans pian. anopille ei voi kertoa kun sitten tietää koko suomi! :LOL: häitä on suunniteltu jo vuoden verran ja lasta yritetty reilu vuosi. ja nyt sitten luomuna alkoi, ollaan siis käyty lapsettomuuspolilla tutkimuksissa jne.

oireita ei ole, siksi olo on niin sellainen ettei usko. onnkeis ultraan pääsee lapsettomuuden takia jo viikolla 7!
 
Tsemppiä ja ihanaa odotusta teille kaikille :wave: :heart:

Älkää välittäkö muiden kommenteista, ne on tuttuakin tutumpia...toisesta sisään ja toisesta ulos ja omalla äidinvaistolla etiäppäin =) =)

Sain esikoiseni 18-vuotiaana, toisen 20-vuotiaana ja kolmannen 23-vuotiaana (nyt 28v ja odotan nelosta) ja tiedän miten jotkut kommentit iästä voi satuttaa :|

Mutta onnea kaikille!!! :heart: :hug:
 
Terve!

Ikää on kertyny 23 eli oon -84, mies -82....sopinen siis tähän "ryhmään". Naimisissa ollaan oltu viime vuoden syyskuusta lähtien, yhteiseloa takana yhteensä reilu 5 vuotta. Esikoistyttö syntyi 05/05 ja toinen tulossa marraskuussa, nyt viikkoja siis 17+6. Neuvolassa olen käynyt molemmissa odotuksissa ultrissa ennen varsinaista np-ultraa, jotta saatiin tietää tarkalleen, missä kohtaa odotus menee, sen verran sekavalla pohjalla on kierto aina. Tytöstä siirtyi viidellä päivällä eteenpäin, toisesta tasan viikon. Itse olen kotiäitinä ja töissä samalla, toimin siis pph:na, vasta tosin kolmen kuukauden ajan. Miehellä on vakituinen työpaikka, kummallakaan ei kyllä ole minkään näköistä koulutusta mihinkään, koulut siis kesken ja pahasti. Ensimmäinen oma asunto ostettiin pari kuukautta sitten, se vaatii kyllä täyden rempan lattiasta kattoon ja kaikkea siltä väliltä, joten vasta elokuussa muutetaan näillä näkymin.

Tämmöstä tällä erää.... :wave:
 
enpä kuulu tähän pinoon kun en odota enään mutta mun nuorin on 2 kk ja ite täytin juuri viikko sitten 25 eli olen -82 syntynyt ja kyllähän minultakin noita selityksiä "vaaditaan".naimisissa ollaan oltu 3 vuotta ja lapset siis syntynyt,01,04,05 ja 07 =)
 
zamppa
Täällä mallia -84 ja viikolla 30+6. Mies on -81 ja molemmille ensimmäinen tuloillaan.
Reilu viikko sitten mentiin kihloihin ja vasta hiukka yli vuosi ollaan oltu yhdessä. Kaikki on ainakin meidän kohdalla tapahtunut todella nopeasti... toukokuussa tuli vuosi täyteen, viime syyskuussa muutettiin yhteen ja marraskuussa saatiin tietää et kohta meitä onkin jo kolme :). Kaikki kaverit ja molempien perheet ovat kyllä ihan innoissaan vauvasta eikä kenellekään ole ollut kovin suuri uutinen vauva tai kihlaus. Ollaan oltu kuin paita ja peppu alusta lähtien. Yhteen kun muutettiin niin alko jo utelut vauvauutisista... joten eihän tuo yllätys kenellekään ollut kun ilmoitettiin asiasta tammikuussa. Mutta yllättävän hyvin kaikki on suhtautunut uutisiin ja nyt sitten on utelut alkanut että koska häitä juhlitaan :LOL:
 
Heips kaikki.. Olen -85 syntynyt ja esikkoa odottelen, rv- on kertynyt nyt 12+3 ja laskettuaika olisi 22.12. Elikkäs tiedossa olisi ihana joululahja.. :heart:

Onpas mukava, kun meitä on näinkin monta :) , mutta eihän se mikään ihmetys ole jos tällä iällä jo lapsen saapi :D , ei ainakaan minusta ;)

Meillä tietää vasta minun sisko, appiporukkani ja pari kaveria, muut odotelkoon vielä kotvasen.. Tortaina olisi meno np-ultraan, saapas jo tuoreemmat ultrakuvat =)

Hauskaa odotusta kaikille B)
 
Täällä on myös 22-vuotias odottaja. nyt on 22. viikko menossa. En kyllä koe itseäni enää niin nuoreksi etten äidiksi voisi alkaa mutta on jotku sukulaiset luulleet heti vahinkolapseksi kun ei olla naimisissa. Se on kyllä tosi loukkaavaa. Äitini oli käytöksestäni jo arvannut että yritetään lasta ja aika alussa kaikki sai jo tietää koska oksensin niin rankasti, ja kerroin ihan mielelläni, etteivät ihmettele ja ymmärtävät töissäkin.
Vauvan potkut tuntee jo joka päivä. Se on varmaan maailman ihanin tunne! Nyt ollaan jo yli puolen välin, mutta silti tuntuu aika uskomattoman pitkältä siihen ku saadaan oma käärö syliin.

En todellakaan pidä meidän ikäisia liian nuorina vanhemmiksi, toivottavasti ollaan jo mummuja viiskymppisinä! en mä ainakaan haluais olla hirmu vanha äiti. ei sitä varmaan pienen kanssa vanhempana niin hyvin jaksaisikaan.
 
Olet sitten myös Kymenlaaksolainen!!! :) Saanko udella mistä päin olet?
Itse asun Kouvolassa!!! :)
Noihin sun kysymyksiin!!! Olen töissä! Olen yrittäjä :) Ja nyt alkaa ainakin tuntumaan että ei enään jaksaisi yhtään tehdä töitä :/
Seksiä on ainakin meillä harrastettu ainakun tekee mieli!! :D Jos jotain esteitä on niin sitten ei!! Mutta muuten loppuun asti ihan normaalisti!!

Nyt oikeasti jännitän mistä päin olet kotoisin?!!! :)

Kivasti on porukkaa löytynyt tähän pinoon :)
 
Eli minä oon 23v.Kahen lapsen(tyttö kohta 4v ja poika 1v8kk:tta).Kolmatta ootellaan ja tänään alko rv 27 =) Ja Oulun alueelta oon =) Ja omasta mielestäni en oo ollenkaan liian nuori äidiksi,minusta lapset pitää tehä nuorena jos on hyvä ja sopiva elämäntilanne :D Itelle ei tulis mieleenkään alkaa tehtaileen ekaa lasta 30v:na.Se vain joillakin saattaa olla eri toiveet elämässä ja arvojärjestys erilainen.Mutta tuossapa noita mun mietteitä ja mielipiteitä tohon asiaan :D
 
Täällä -83 syntynyt odottaja. Meidän pikkukakkonen pitäisi syntyä syyskuussa eli nyt viikkoja 25+6. Esikoinen syntyi 11/04 eli olin tuolloin 21v. Mies on syntynyt -81. 2004 kesällä mentiin naimisiin, yhdessä ollaan oltu joulukuusta 1999 lähtien. Juuri sain tän vuoden opinnot päätökseen. 1,5 vuotta olisi vielä jäljellä. Tai kyllä tohon kauemmin menee. Ensi vuonna suoritan muutaman kurssin vauvan kanssa. Sitten vuoden päästä taas täysillä viimeisten opintojen pariin.
 
Mulla ikää 24v, kolmatta odotellaan rv 27 eli syysmasuissa pyörin. Esikoisen syntyessä olin 19v. Profiilissa tarkemmin meidän porukasta... :) :heart:
Erityisonnittelut kaikille esikoista odottaville..! :) tuntuu että vastahan sitä itse olin samassa jännittävässä tilanteessa... Vaikka johan siitä on 5v aikaa..!
 
Alkuperäinen kirjoittaja TheSimpsons:
Mulla ikää 24v, kolmatta odotellaan rv 27 eli syysmasuissa pyörin. Esikoisen syntyessä olin 19v. Profiilissa tarkemmin meidän porukasta... :) :heart:
Erityisonnittelut kaikille esikoista odottaville..! :) tuntuu että vastahan sitä itse olin samassa jännittävässä tilanteessa... Vaikka johan siitä on 5v aikaa..!
Eikö oo jännä kun aattelee sitä ekan odotusta niin ne muistot tulee niin hyvin mieleen?? =) Kuinka se oli jännää kun ei oikeen mistään tiennyt ja synnytyksestä ei oo omakohtaista kokemusta ja sitäkin tuli välillä mietittyä,mutta ite en liikaa pähkäillyt sitä kun turha alkaa miettiin ku sittenhän sen vasta tietää kun sen on kokenut =) Oli se mukavaa aikaa vaikka minä yksin tyttöä odotinkin,olin silloin yh.Mutta olin tyytyväinen elämäntilanteeseeni nyt meillä on uusperhe ja toimiva sellanen ja mikä parasta kunnollinen ihana mies!! :D Sitä kun on saanut kokea myös yksinäisyyden,toisaalta olin vapaa ja vauvasta piti vain huolehtia mutta myöhemmin yksinäisyys alkoi jo ahdistaa ja kaipasi miestä viereen,nyt sitä osaa arvostaa kunnolla =)Mutta mieluummin yksin entäkö huonon miehen ja parisuhteen kans =) Mites muilla on odotus mennyt? =)
 
äsken kävin ultrassa. vatsaan sattui niin kovasti, et oli pakko mennä. siellä näkyi pieni pussi, sisältö alkaa näkymään vasta muutamien päivien päästä, ei vastannut niitä viikkoja mitä mä kuvittelin.
kohdun ulkoinen ei siis ainakaan ole. huh =)
tosin on se kohdunkaulantulehdus ja sitten löytyi kolme senttinen kysta munasarjasta, joka vissiin vuotaa koska on hartiakipua ja vatsaontelossa oli paljon nestettä. et näin täällä päivä alkoi..
joskos soittais lapsettomuuspolil.
 
mieki voisin tänne "ilmottautua" :)

ite mie oon 21 (eli -86),avokki samoin ja esikoisen laskettu aika on 13.8.2007 eli rv 31+2 menos. Just tännää käytii taas neuvolassa ja hyvin oli kaikki masussa,mitä nyt vauveli tarjos perätilaa mut onneks on vielä paljonki aikaa kääntyä toisinpäin :)

Ja meiläki on ollu aika pikavauhtia etenevä suhe miun poikkiksen kans ku elokuussa 2006 tavattiin,lokakuussa muutettiin yhteen ja marraskuusta lähtien ollaa ootettu vauvaa. Mutta siitä huolimatta ei pienokainen oo "vahinko",päätettiin vaa antaa tulla jos on tullakseen ja nyt siis vauveli syntyy about samoihin aikohin ku ollaa oltu vuos yhes :LOL:

Kyllähä toi tahti kuulostaa hurjalta,mut on kuitenki meistä tuntunu kauhian luonnolliselta eikä ollenkaa hoppuiluilta. Sitäpaitsi molemmat ollaa poikakaverin kans ehitty sinkkuilla,seikkailla (ja kai vähän "sekoillakki" ;) )elämässä nii nyt tuntuu hyvältä vakiintua.

Onnellista odotusta vaa kaikille :heart:
 
Aika lähellä sitten asuitkin :LOL: Yllätys kerrakseen :)
Täällä ollut tänään vilinä päivä lapset päätti herätä jo klo. 5 aamulla :/
Mikä ei tosiaankaan ollut ihanaa kun itse nulahdin vasta joskus kahden aikaan :( Selkä kivut vaivaa ja tuntuu että ei löydä mitään asentoa illalla mihin olisi hyvä nukahtaa :kieh:

Risuista ja ruusuista raskauden aikana!!!
Niitä on täällä sekä että on hyviä kuin myös huonojakin päiviä!!!
Suurimmaksi osaksi kumminkin onneksi hyviä :)
Nyt kun viikkoja alkaa olla kasassa näin paljon 30 niin alkaa jo pikku hiljaa tuntua tukalalle :x
 
Minä sain esikoiseni 22 vuotiaana, nyt eri miehen kanssa kolmas lapsi tulossa "vanhoilla päivilläni". Täytän pari viikkoa ennen laskettuaikaa 30v. Vaikkakin sain esikoiseni useamman vuoden seurustelun (5v) jälkeen niin silti tuli ero. Yksinhuoltajuus kasvatti minua entisestään ja nyt elän elämäni onnellisinta aikaa! :heart:

tuisku77 + lapset 7v4kk, 1v2kk ja la 4.10.2007
 

Yhteistyössä