72% ei aio ottaa

Mä kuulun kahteen ensimmäiseen ryhmään eli hoitohenkilökuntaan sekä raskaanaoleviin ja mua suoraan sanottuna pelottaa ottaa tuo rokotus, kun siitä ei ole yksiselitteistä tietoa vaikutuksesta sikiöön.
En kuitenkaan haluais esim. vammaista lasta yhden rokotteen takia... :ashamed: :ashamed: Kyllähän tuo possunuha tännekin tulee ihan varmasti, mutta silti.....

Ei oo helppo päätös ollenkaan :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Suurin osa perheistä, joita minä tunnen, ottaa rokotteen. Me otetaan myös. En näe yhtään järkisyytä olla ottamatta.
Minä voisin muuten ottaa, mutta kuka sen takaa ettei rokote aiheuta odottamalleni lapselle mitään haittaa? Eikä kyllä kukaan ole mulle vieläkään asiasta neuvolassa maininnut.
Minä näen kuitenki asian niin, että ei tätä rokotetta olis tullut, ei tämmöstä suositeltas, eikä tästä mekkaloitas, jos siitä ois pelkkää harmia.

Saan ite rokotteen työni puolesta ja otan sen mielelläni. Jännä, miten kehitellään ties mitä teorioita ja mietitään asiaa täysin nurin päin.

Ei tämmöseen lähettäs mukaan kevein perustein. Ihmeellistä, että ei luoteta tahoihin, jotka tätä hoitaa ja tekee. Kaivetaan netistä vaan älyttömyyksiä, vellotaan, kouhkataan ja levitetään rokotusvastaista ilosanomaa.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Suurin osa perheistä, joita minä tunnen, ottaa rokotteen. Me otetaan myös. En näe yhtään järkisyytä olla ottamatta.
mä en tunne yhtään lapsiperhettä, joka ottais. Kaikki sanoo, etteivät anna rokottaa lapsiaan jollain, mistä ei ole mitään tietoa. Sitä paitsi se sikaflunssa kannattais sairastaa nyt mahdollisimman äkkiä, kun tauti vielä lievä. Kuka sen vannoo, ettei nämä rokotetut saa tuhdimpaa tautia toisessa aallossa. Eli kauanko se oikeesti suojaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Suurin osa perheistä, joita minä tunnen, ottaa rokotteen. Me otetaan myös. En näe yhtään järkisyytä olla ottamatta.
mä en tunne yhtään lapsiperhettä, joka ottais. Kaikki sanoo, etteivät anna rokottaa lapsiaan jollain, mistä ei ole mitään tietoa. Sitä paitsi se sikaflunssa kannattais sairastaa nyt mahdollisimman äkkiä, kun tauti vielä lievä. Kuka sen vannoo, ettei nämä rokotetut saa tuhdimpaa tautia toisessa aallossa. Eli kauanko se oikeesti suojaa?
Nii-i. Kaikki sanoo. En o törmännyt asiaan muualla, ku täälä palstalla. Kaikki? Kun muutkaan ei, niin minäkään en?

Mulle päätös oli helppo. Sitä suositellaan, sitä suositellaan erityisesti riskiryhmille. Aivan varmasti tämmöselle on painavat perusteet.

En tiiä, suojaako se tai kauanko se suojaa, en tiiä, muuttuuko tauti... Kun minä en tiedä, luotan niihin, jotka tietävät. Työssä näkyy jo epidemia. Se tavallaan konkretisoi asian. Rokotteilla on saatu maailmassa aikaan niin paljon hyvää, että miksipä ei.

 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Suurin osa perheistä, joita minä tunnen, ottaa rokotteen. Me otetaan myös. En näe yhtään järkisyytä olla ottamatta.
mä en tunne yhtään lapsiperhettä, joka ottais. Kaikki sanoo, etteivät anna rokottaa lapsiaan jollain, mistä ei ole mitään tietoa. Sitä paitsi se sikaflunssa kannattais sairastaa nyt mahdollisimman äkkiä, kun tauti vielä lievä. Kuka sen vannoo, ettei nämä rokotetut saa tuhdimpaa tautia toisessa aallossa. Eli kauanko se oikeesti suojaa?
Nii-i. Kaikki sanoo. En o törmännyt asiaan muualla, ku täälä palstalla. Kaikki? Kun muutkaan ei, niin minäkään en?

Mulle päätös oli helppo. Sitä suositellaan, sitä suositellaan erityisesti riskiryhmille. Aivan varmasti tämmöselle on painavat perusteet.

En tiiä, suojaako se tai kauanko se suojaa, en tiiä, muuttuuko tauti... Kun minä en tiedä, luotan niihin, jotka tietävät. Työssä näkyy jo epidemia. Se tavallaan konkretisoi asian. Rokotteilla on saatu maailmassa aikaan niin paljon hyvää, että miksipä ei.
Kyllähän rokotuksiin kannattaa suhtautua tietyllä varauksella. Paljon ne tekee hyvää, sitä en kiellä ja perusrokotteet otan lapsilleni ilman muuta. Mut ihan kaikkeen ei kannata sokeesti luottaa, varsinkin jos on rokotuttamassa lapsensa hyvin vähän tutkitulla rokotteella, erityisesti tautia vastaan, johon on olemassa toimiva lääkitys. Itsekin olen hoitotyössä, eikä epidemiasta ole tietoakaan. Ja toisekseen, aika vähän tämä on poikennut normaaleista kausi-influenssista ja esim raskaanaolevat, jotka ovat tautiin kuolleet, eivät ole hakeneet lääkitystä vaivoihinsa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Suurin osa perheistä, joita minä tunnen, ottaa rokotteen. Me otetaan myös. En näe yhtään järkisyytä olla ottamatta.
mä en tunne yhtään lapsiperhettä, joka ottais. Kaikki sanoo, etteivät anna rokottaa lapsiaan jollain, mistä ei ole mitään tietoa. Sitä paitsi se sikaflunssa kannattais sairastaa nyt mahdollisimman äkkiä, kun tauti vielä lievä. Kuka sen vannoo, ettei nämä rokotetut saa tuhdimpaa tautia toisessa aallossa. Eli kauanko se oikeesti suojaa?
Nii-i. Kaikki sanoo. En o törmännyt asiaan muualla, ku täälä palstalla. Kaikki? Kun muutkaan ei, niin minäkään en?

Mulle päätös oli helppo. Sitä suositellaan, sitä suositellaan erityisesti riskiryhmille. Aivan varmasti tämmöselle on painavat perusteet.

En tiiä, suojaako se tai kauanko se suojaa, en tiiä, muuttuuko tauti... Kun minä en tiedä, luotan niihin, jotka tietävät. Työssä näkyy jo epidemia. Se tavallaan konkretisoi asian. Rokotteilla on saatu maailmassa aikaan niin paljon hyvää, että miksipä ei.
Kyllähän rokotuksiin kannattaa suhtautua tietyllä varauksella. Paljon ne tekee hyvää, sitä en kiellä ja perusrokotteet otan lapsilleni ilman muuta. Mut ihan kaikkeen ei kannata sokeesti luottaa, varsinkin jos on rokotuttamassa lapsensa hyvin vähän tutkitulla rokotteella, erityisesti tautia vastaan, johon on olemassa toimiva lääkitys. Itsekin olen hoitotyössä, eikä epidemiasta ole tietoakaan. Ja toisekseen, aika vähän tämä on poikennut normaaleista kausi-influenssista ja esim raskaanaolevat, jotka ovat tautiin kuolleet, eivät ole hakeneet lääkitystä vaivoihinsa.
Ok. Ajattelemme eri tavalla. Aika kriittinen ihminen olen, mutta tässä asiassa luotan muihin. Otin influenssarokotteenkin. Siitäkään ei tullut yhtään mitään ongelmia. En usko rokotteen valmistamisen olevan niin tähtitiedettä, että sitä ei osattas. Eiköhän se suju samalla kaavalla, ku vastaavien rokotteiden valmistus.

En usko, että hengenvaarallista tai muuten vaarallista rokotetta tilattas 5 miljoonaa kipaletta ja kehotettas kaikkia sitä ottamaan ilman minkään sortin perustetta.

Ei mulla muuta. Helppo oli päätös.
 
vieras
Rokote sisältää heikennettyjä eläviä viruksia. Mitä jos se aiheuttaakin taudin eikä ehkäise sitä? Ensimmäisenä onkin terveydenhoitohenkilökunta poissa pelistä...
 
lääkäri
Juuri oli lääkärilehdessä kirjoitus teidänlaisistanne. Eli denialisteista. Ihmisistä, jotka kieltävät lääketieteellisten tutkimusten tulokset mutu:lla ja salaliittoteorioilla. Esimerkkejä olivat juuri rokotevastustajat, HIV/AIDS-yhteyden kieltäjät, ja ne, jotka eivät usko tupakan terveyshaittoihin. Miettikääpä, missä joukossa olette!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri:
Juuri oli lääkärilehdessä kirjoitus teidänlaisistanne. Eli denialisteista. Ihmisistä, jotka kieltävät lääketieteellisten tutkimusten tulokset mutu:lla ja salaliittoteorioilla. Esimerkkejä olivat juuri rokotevastustajat, HIV/AIDS-yhteyden kieltäjät, ja ne, jotka eivät usko tupakan terveyshaittoihin. Miettikääpä, missä joukossa olette!
Sitähän ei tietysti tiedä, oletko oikeasti lääkäri vai et, mutta jos henkilö suhtautuu valmiiksi epäilevästi joihinkin lääketieteen uusimpiin tuotoksiin, vahvistaako edustamasi ehdoton lääkärikuva tätä käsitystä vai heikentääkö? Nähdäkseni olet itse luomassa tässä melko voimakasta vastakkainasettelua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mä en ihan oikeasti osaa päättää. Esikoisen astman takia tuntuu siltä, että pitäis ottaa hänelle sekä muillekin. Mutta toisaalta, järjellä ajatellen, eivät nuo tautitapaukset ole olleet kovin pahoja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Jos jälkitauti iskee esikoiseen, antibiootit on keksitty. Kumpi sitten vaarattomampaa: tutkimaton rokote vai sairastettu tauti.

Joo mutta viruksen aiheuttamaan keuhkokuumeeseen eivät antibiootit auta
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja tietoa:
Ilta-Sanomien ja HS:n kyselyissä oli yli 10 000 vastaajaa molemmissa, ja vastanneista 75 prosenttia ei aikonut ottaa rokotetta. IS:ssä peräti yli 15 000 vastaajaa.
Mä saan hepulit tämän palstan valopäiden takia. Kuinkahan monta tuosta ryhmästä on raskaana tai kuuluu riskiryhmään? Ihan merkityksetön tuollainen kysely.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rokote sisältää heikennettyjä eläviä viruksia. Mitä jos se aiheuttaakin taudin eikä ehkäise sitä? Ensimmäisenä onkin terveydenhoitohenkilökunta poissa pelistä...
Totta kai se sisältää eläviä viruksia.
Suomeen tulleessa rokotteessa EI OLE eläviä taudinaiheuttajia.

 
raskaana, vika kolmannes alussa
Meillä rokotetaan marraskuun ekalla viikolla eli 2vk kuluttua raskaana olevat.
Viikonlopun lehdessä oli täälläpäin tiedote (pikkukunta kanta-hämeessä). En vaan tiiä, mitä tekisin.

Kun tietäis tuleeko se epidemia, ilmeisesti se nyt on iskemässä. Mua nyt hirvittää ottaa lääkkeitäkin, kun niidenkin sivuvaikutustiedot on välillä aika hurjia. Mutta sekin, että oma mieskin alkaa olla sitä mieltä ettei mun kannattais ottaa, se kun yleensä mua näissä asioissa rauhoittelee... Mäkin olen ymmärtänyt ettei Suomen rokotteessa olisi elävää viruskantaa, mutta tänään neukkutäti taas puhui muuta. Tosin hänenkin tiedot oli pitkälti mediasta peräisin. On tää vaikeaa.
 

Yhteistyössä