7 päivän ruokavaliokokeilu ja painonpudotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Aloitin eilen 7 päivää kestävän ruokavaliokokeilun jossa jätetään hiilarit pois. Hedelmiä, vihanneksia ja kasviksia saa syödä, proteiinia paljon, marjoja, puuro sallittu ja päivällisellä kourallisen verran perunaa/riisiä/täysjyvämakaroonia. Päivässä on 5-6 ruokailua, nälässä ei ole tarkoitus olla.

Lähtöpaino on 72,7 kg. Raportoin ruokavalion tehosta viikon päästä! Lähteekö joku messiin?

• Tykkää
Reactions: Bimbotenssi
Aloitin eilen 7 päivää kestävän ruokavaliokokeilun jossa jätetään hiilarit pois. Hedelmiä, vihanneksia ja kasviksia saa syödä, proteiinia paljon, marjoja, puuro sallittu ja päivällisellä kourallisen verran perunaa/riisiä/täysjyvämakaroonia. Päivässä on 5-6 ruokailua, nälässä ei ole tarkoitus olla.

Lähtöpaino on 72,7 kg. Raportoin ruokavalion tehosta viikon päästä! Lähteekö joku messiin?

Mä voisin lähtee sama painokin :)

Mä voisin lähtee sama painokin :)

Ok! Mulla menossa päivä 2 joten viestittelen tuloksista torstaina. Jos menee hyvin niin tätä voi jatkaakin. Säännöt on yksinkertaiset, ruokajuomana ainoastaan vettä. Kahvia toki saa juoda jos ei laita sokeria siihen. Ruokavalion perusta on seuraavanlainen:

aamiaisella: puuroa/raejuusto/hedelmä tai smoothie tai kananmunia tms.

lounas: liha/kana/kala + kasvikset, salaatti, tms.

välipala: raejuusto/maustamaton jogurtti/hedelmää/marjoja tms.

päivällinen: sama kuin lounas paitsi kourallinen riisiä/täysjyväpastaa/perunaa tms.

iltapala: sama kuin aamiainen

Ohje ei ole orjallinen vaan viitteitä antava. Pääasia on että jättää leivät sekä muut hiilaripitoiset ruuat pois ja korvaa ne ruuilla jotka eivät ole eineksiä tms. valmisruokia. Ideana on hiilarien lisäksi myös puhdistaa elimistöä.

Päivä 2 ja ei vielä muutosta painossa. Turvotus on tosin laskemassa, housut ei purista vyötäröltä. Negatiivisena puolena mainittakoon että todella kova hiilarinhimo koko ajan ja vähän kiukuttaa joten perhe on kovilla. :/

Tuolla ruokavaliolla et jätä kyllä hiilareita ollenkaan pois. Paitsi jos olet elänyt leivällä tähän asti.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Njoo, ylipainoa ei vielä ole. Ja saatan mä hörppiä liikaa oluttakin ja se on se mikä estää laihtumasta. :oops:

Tsemppiä teille!

Ylipainoisen on liene helpompi pudottaa painoa syömällä terveellisesti. Normaalipainoisen pitää vähentää syömistä olennaisesti laihtuakseen ja siitä huolimatta se voi olla vaikeaa. Toisaalta eihän normaalipainoisen tarvitsekaan enää laihtua...

Ylipainoisen on liene helpompi pudottaa painoa syömällä terveellisesti. Normaalipainoisen pitää vähentää syömistä olennaisesti laihtuakseen ja siitä huolimatta se voi olla vaikeaa. Toisaalta eihän normaalipainoisen tarvitsekaan enää laihtua...

Mun täytyisi, pain kun hätyyttelee yliainon rajaa eikä olo tunnu hyvälle.

Taidan sittenkin liittyä joukkoon. Ihan vaan jättämällä alkoholin pois. Ja toki pidättäydyn myös sokerista, namuista sun muusta.

Jos vaikka kilon saisi kuukaudessa vek niin keväällä olisin taas oivassa kuosissa.

Ok! Mulla menossa päivä 2 joten viestittelen tuloksista torstaina. Jos menee hyvin niin tätä voi jatkaakin. Säännöt on yksinkertaiset, ruokajuomana ainoastaan vettä. Kahvia toki saa juoda jos ei laita sokeria siihen. Ruokavalion perusta on seuraavanlainen:

aamiaisella: puuroa/raejuusto/hedelmä tai smoothie tai kananmunia tms.

lounas: liha/kana/kala + kasvikset, salaatti, tms.

välipala: raejuusto/maustamaton jogurtti/hedelmää/marjoja tms.

päivällinen: sama kuin lounas paitsi kourallinen riisiä/täysjyväpastaa/perunaa tms.

iltapala: sama kuin aamiainen

Ohje ei ole orjallinen vaan viitteitä antava. Pääasia on että jättää leivät sekä muut hiilaripitoiset ruuat pois ja korvaa ne ruuilla jotka eivät ole eineksiä tms. valmisruokia. Ideana on hiilarien lisäksi myös puhdistaa elimistöä.

Päivä 2 ja ei vielä muutosta painossa. Turvotus on tosin laskemassa, housut ei purista vyötäröltä. Negatiivisena puolena mainittakoon että todella kova hiilarinhimo koko ajan ja vähän kiukuttaa joten perhe on kovilla. :/
Ihan hyvältä kuulostaa. Pitäiskö vielä lisätä vähän rasvaa? Pähkinöitä, avokadoa? Kananmuna on myös hyvä proteiinin lähde.
Tsemppiä ruokaremppaan (y)

Miten sujuu ruokaremppailijat? Täällä menossa päivä 4 ja painoa tippunut tasan kilo!

Lisätty ruokavalioon muutamia pähkinöitä/pvä sekä avocadoa ja oliiviöljyä. :) Hyvä olo on. Miten teillä mullla?

Miten sujuu ruokaremppailijat? Täällä menossa päivä 4 ja painoa tippunut tasan kilo!

Lisätty ruokavalioon muutamia pähkinöitä/pvä sekä avocadoa ja oliiviöljyä. :) Hyvä olo on. Miten teillä mullla?
Hyvin menee täälläkin, painosta en tiedä :).

Mietin kellonajat milloin saan syödä ja pysyn niissä...Ruoatkin mietin koko päivälle valmiiks, niin tiedän mitä syön seuraavaksi. Nyt ottaa niin päähän kun lihoin 12 kg 4 kk aikana ja nyt on aloitettava kaikki alusta. Miksi pilasin kaiken? Taas menee n puol vuotta, että pääseen edes samaan, minkä olen joskus jo saavuttanut ja samalla menettänyt...

Tarkoitus ei olekaan vetää ääripäähän tai johonkin karppaamiseen jossa taas ei ole mitään järkeä. Ideana on jaksaa ja silti karsia ne turhat ylimääräiset hiilarit pois.
Jaa, nyt sekoitat varmaan jonkun tiukan atkinsin dieetin karppaamiseen?!
Ei mulla ainakaan ole järjetöntä karppaamista, syön perunan/pastan/riisin/maissin sijaan runsaasti kasviksia, esimerkiksi vaikkapa parsakaalta ja kukkakaalta. Joku kukkakaali/parsakaalimuusi maistuu miljoona kertaa herkullisemmalle, kuiin tavallisesta perunasta valmistettu muusi.

Ei kannata tehdä liian tiukkaa aikataulutusta? Minä olen syönyt hyvin ja yrittänyt estää sitä hetkeä että tulee nälän tunne. Olen syönyt ihan hyvällä omallatunnolla näitä sallittuja aineita ja ihan kohtuullisen kokoisia annoskokoja. Silti lähti kilo jo neljässä päivässä. Toki osa on nesteitä mutta kuitenkin.

Minulle avain onnistumiseen on se ettei tarvitse tuntea nälkää ja että syö riittävästi. Aiempi painon kertyminen johtui siitä kun söi huonolaatuista ruokaa ja liian vähän. 5-6 ateriaa päivässä pitää aineenvaihdunnan hyvin käynnissä.

Tsemppiä sulle vaan kovasti!! Älä murehdi sitä että kiloja tuli takaisin, nyt vaan takaisin samalle linjalle ja jokainen kilo on askel kohti päämäärää!

Jaa, nyt sekoitat varmaan jonkun tiukan atkinsin dieetin karppaamiseen?!
Ei mulla ainakaan ole järjetöntä karppaamista, syön perunan/pastan/riisin/maissin sijaan runsaasti kasviksia, esimerkiksi vaikkapa parsakaalta ja kukkakaalta. Joku kukkakaali/parsakaalimuusi maistuu miljoona kertaa herkullisemmalle, kuiin tavallisesta perunasta valmistettu muusi.

Ei tämä ole mikään dieetti. Pääasia on keskittyä syömään ravintoa joka on ravintorikasta ja syödä riittävän usein että pysyy aineenvaihdunta käynnissä sekä ei tarvitse nähdä nälkää. Äärimmäisyyksiin ei tarvitse mennä, pastaa/perunaa/riisiäkin voi syödä kunhan pysyy kohtuudessa.

Ei tämä ole mikään dieetti. Pääasia on keskittyä syömään ravintoa joka on ravintorikasta ja syödä riittävän usein että pysyy aineenvaihdunta käynnissä sekä ei tarvitse nähdä nälkää. Äärimmäisyyksiin ei tarvitse mennä, pastaa/perunaa/riisiäkin voi syödä kunhan pysyy kohtuudessa.
Eniveis itse syön harvoin, ehkä 2-3krt päivässä. Näläntunne häviää, kun syö muna-aamupalan. En syö poikkeuksellisen paljon lihaakaan. Kasviksia menee ja jonkun verran maitotuotteita. Kahvista en luovu, sitä on saatava ja kerman/täysmaidon kera :p

Eniveis itse syön harvoin, ehkä 2-3krt päivässä. Näläntunne häviää, kun syö muna-aamupalan. En syö poikkeuksellisen paljon lihaakaan. Kasviksia menee ja jonkun verran maitotuotteita. Kahvista en luovu, sitä on saatava ja kerman/täysmaidon kera :p
Syö sinä ihan miten lystäät mutta lopeta nyt saatana jo se pakkomielteinen paasaus miten kaikkien pitäisi syödä kuten sinä!! :devil::mad:

Toi on totta! Munakkaalla pärjää hyvin päiväkahville n.13 aikaan ja sitten ruokaa, joskus 16 aikaan. Ja iltakahvi 18.00. Munakas aamulla vasta tunti aamukahvin jälkeen, ei yhtaikaa.
Ajatteles, mitä koululaiset nykyään joutuu syömään:-(

Täällä paino on alaspäin, kiloista ei puhuta mut grammoista kuitenkin.

Muutoin on sujunut hienosti mut eilen sorruin olusiin ja muutaman jälkeen söin neljä konvehtirasiaan jänyttä konvehtiakin. Plääh.

Täällä paino on alaspäin, kiloista ei puhuta mut grammoista kuitenkin.

Muutoin on sujunut hienosti mut eilen sorruin olusiin ja muutaman jälkeen söin neljä konvehtirasiaan jänyttä konvehtiakin. Plääh.
Ykso olut pisti syömään ne konvehdit? Voiko olla niin pienestä kiinni?

Suklaasta löysin uuden sivun:
https://mallav.wordpress.com/tag/kaliumkarbonaatti/

Kaakaojauheessa on 9.1g proteiinia ja kuitua 27g. Kovinpaljoa sitä ei pysty syömään, mut kaliumia siitä saa kans ja magnesiumia - siis jos suklaassa on sitä kaakaojauhetta. Ei se rasva siinä enää haittaa, vaan se sokeri:LOL::sick:

Ykso olut pisti syömään ne konvehdit? Voiko olla niin pienestä kiinni?

Suklaasta löysin uuden sivun:
https://mallav.wordpress.com/tag/kaliumkarbonaatti/

Kaakaojauheessa on 9.1g proteiinia ja kuitua 27g. Kovinpaljoa sitä ei pysty syömään, mut kaliumia siitä saa kans ja magnesiumia - siis jos suklaassa on sitä kaakaojauhetta. Ei se rasva siinä enää haittaa, vaan se sokeri:LOL::sick:

Olusiin, monikossa. Kuusi pientä tölkkiä. Hyi olusia ja hyi minua. :oops:

Olusiin, monikossa. Kuusi pientä tölkkiä. Hyi olusia ja hyi minua. :oops:
Eiku osta yks hyvä, vaikka isompi, niin se riittää. Scarecrow organic, testaa ihmeessä. Maun (paljonko hiilaria siinä, olis kiva nähdä) vuoksi vaan(y)

On muuten aapisessakin kuu väärinpäin sellaisella sivulla, missä lukee "Uu uusi kuu veteen heijastuu" PIIRRETTY väärin päin. Luepa tuolta:
http://www.ylakuu.com/suomi/kuu.htm
Noin se nyt on - illalla näkyy teidänkin taivalla:D

Yhteistyössä