6v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äiti

Vieras
Onkohan jokin vialla,kun 6v tyttö on koko ajan kamalan väsynyt ja saa raivareita ja kyse ei ole mistään pienistä vaan isoista raivareista...heittelee tavaroita,sylkee,potkii ja lyö nyrkein.
Nukkuu kumminkin kunnon yöunet,syö normaalisti...eskarissa menee hyvin,on kavereita siellä.Mutta kotona ei halua mennä ulos ollenkaan...

Mitä minun pitäisi äitinä tehdä?Aikaa annan tytölle aika paljonkin...ja tuntuu että kaikki keinot olen kokeillut,välillä tuntuu että elän täysin tytön ehdoilla,varon jopa puheitani ettei tyttö saa raivareita...ja se ei ole oikein tiedän sen itse.

Jostain tuntuis oireilevan.. Lapsen käytökselle pitää heti laittaa stoppi jos alkaa olla väkivaltainen.. esimerkiksi raivokohtauksissa lapsi kääritään mattoon tai pidetään sylissä tiukasti ettei vahingoita itseään tai muita.. Lapsen ei pidä antaa lyödä ketään..

Meillä vastaavanlaiset tilanteet purettiin keskustelemalla psykologilla..

kokeileppas kalaöljykapseleita jos ne auttais lasta pääsemään tasapainoon. tosin kuusivuotiaat on aika hermoille käypää sakkia välillä :hug: . muuten voisitte keskustella ja lukea vaikka yhdessä kirjaa tuosta asiasta. käyppä kirjastossa katsomassa löytyiskö esim. lastenkeskukselta tuohon aiheeseen sopivaa kirjaa. ne yleensä aukaisee lapsen silmiä näkemään asiaa muilta kanteilta.

Mitään muutoksia ei ole tapahtunut perheessä.ollaan menossa helmikuun alkupuolella kasvatusneuvolaan ja ilmeisesti tekevät silloin tarkempia tutkimuksia...ja tuossa vuosi takaperin ehdottivat tuki/sijaisperhettä...mutta tilanne rauhoittui ja nyt n.1kk sitten alkoi taas samat ongelmat.tuntuu että tyttö on täynnä vihaa...ei ollenkaan enää hymyile tai ole iloinen

Ja tuntuu että tyttö ottaa kaiken vitsinä...mitään ei ota tosissaan,jos vaikka kiellän jostain tai muuta vastaavaa niin tyttö vaan nauraa ja tekee kaiken mistä kielletään.

Yhteistyössä