6v suusta eilen :D kertokaa muutki lastensuusta juttuja

  • Viestiketjun aloittaja Pakko kertoa
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Me oltiin tänään erään kauppakeskuksen kotipizzassa syömässä. Kauppakeskuksessa raikui mainos "jos etsitte asuntoa..". Tyttäreni 4v. siihen topakasti "ei me etsitä asuntoa, me yritetään syödä!!"
 
Harmaja
oltiin kävelyllä tyttären kanssa ja vastaan tuli toooosi lihava mies.Tyttö sanoo juuri siinä ohittaessamme miestä; äiitii,tuo setä on ollut ruoka-aikoina kotona!

3vuotias neiti väitti myös kaupassa, että miksi äiti sulla on pähkinät housuissa.Rallatteli menemää,että mein äitillä on pähkinöitä housuissa.kyllä vastaan tulijoita nauratti.Olimme hetki sitten kävelleet pähkinähyllyjen ohitse...

Eräs paikallinen kauppias on huijjanut muutamia asiakkaista kaupoissa.Tyttö oli kuullut kun mieheni kanssa siitä puhuttiin.pyöräilimme sitten eräs päivä liikkeen ohitse ja se mies oli pihassa asettamassa kylttejään.Tyttö huutaa suureen ääneen;äääitii,onko tuo Keijo huijari? Minä siihen, että ei ole.Tyttö huutaa vastaan, et iskä ainakin sanoi että se on.Siihen liikkeeseen ei ollut sitten enää asiaa :D

Cittarissa asioilla.Kärräsimme rintaliivi osaston lävitse ja tytöt päättivät kailottaa;äiti miksi sulla on aina mustia rintsikoita?Kerroin, että pidän siitä väristä.
Kohta bongasivat valkoiset liivit ja huusivat että äiti osta nuo valkoiset kunnes toinen tytöistä alkoi nauramaan kovasti.Eihän nuo äitille mahdu.Meidän äitillä on hirrrrviän isot tissit(elehti käsillään) ja nuo on ihan pienet.Taas nauratti kanssaihmisiä :)
 
Laulava Lomittaja
Kaks vanhinta lasta,oisivatkohan olleet sillon noin 3 ja 2 vuotiaita..istuvat saunassa ja vertailivat napojaan..Tyttö,joka on vuotta vanhempi poikaa,totesi yks kantaan pojan pippeliä osoittaen "sun napa roikkuu"-ja poika-polo parahti itkuun..

Kaverin pikkuveli huus iloisesti Seppälässä "*****,tuu tänne!Täältä saat ostaa tissipusseja!Ja kun minä kasvan,ostan kans-voi pojatkin käyttää näitä"
 
Onhan niitä...
Viimeisin taisi olla, kun mies oli lasten kanssa hiihtolomalla sukuloimassa, mä jäin kotiin hoitamaan eläinlaumaa. Ajelivat reissusta kotiinpäin ja mies sitten kysyi lapsilta, että "Eikö oo kuitenkin aika kiva kun päästiin niistä hössöttävistä mummuista ja mennään takaisin kotiin?"

7v. pohdiskeli asiaa hetken ja totesi: "No joo. Mutta kotona on sitten se ikivanha mutsi..."
 
Miedän sillon 3,5v poika oli mummin kanssa tampereella kummitädin luona käymässä, oli sitten menneet kauppaan ja poika nähny sielä mustaa makkaraa ja sitä tuijottanu hetken hiljaa ja sit kiljassu et "kakkaa". Oli ollu muilla asiakkailla hauskaa. :D

Pari viikkoa sit sama poika nyt 4v oli mummin kanssa saunaa lämmittämässä ja halunnu laittaa puita, oli sit nätisti sanonu mummille että "pois tieltä nynny!" tiedä mistä tollasia oppinut :D
 
Tänäaamuna
Meillä 4,5-v pojalla on jotkut sanat vähän vaikeita muistaa ja toistaa. Kuulossa ei pitäisi kai olla vikaa, tosin ei kyllä ole tutkittu. Mutta näitä väärinkuulemisia aina sattuu :)

Tänään aamulla vastaan tuli traktori, jossa oli lumilinko. 4,5v alkoi selittää isoveljelleen, että traktorilla oli se.... Isoveli sanoi tuskastuneena:"Etkö sä TAASKAAN muista sitä juttua? Se on LUMILINKO". Johon pikkuveli jatkoi juttuaan:" Niin, traktorilla oli se KUMILINTU" =D Kyllä taas vähän nauratti.
 
"vieras"
Oon joskus aiemminkin kertonut tän täällä... Eli ei ole mun lapseni vaan sairaalan kanttiinissa ollut leikki-ikäinen poika. Oltiin miehen kanssa kanttiinissa kun synnytystä yritettiin käynnistää kolmatta päivää eikä osastolla makaaminen huvittanut. Alkoi jo vähän supistamaan ja sanoin että nyt kahville, ja mentiin kassalle jonottamaan. Täytyi olla välillä vähän kyyryssäkin kun alkoi jo selkää polttamaan. Sain maksettua ja käännyin tarjottimen kanssa kohti pöytiä, kun mahasta kuului kova *naps* ja muutaman sekunnin päästä alkoi lapsivesi lorisemaan lattialle. Mun ja miehen ilme oli :O kuten kaikkien muidenkin, jotka näkivät mitä tapahtui, paitsi tämä pikkupoika joka huusi kovaan ääneen: ''TOI TÄTI PISSASI LATTIALLE!''
 
"heh"
[QUOTE="vieras";23268154]Oon joskus aiemminkin kertonut tän täällä... Eli ei ole mun lapseni vaan sairaalan kanttiinissa ollut leikki-ikäinen poika. Oltiin miehen kanssa kanttiinissa kun synnytystä yritettiin käynnistää kolmatta päivää eikä osastolla makaaminen huvittanut. Alkoi jo vähän supistamaan ja sanoin että nyt kahville, ja mentiin kassalle jonottamaan. Täytyi olla välillä vähän kyyryssäkin kun alkoi jo selkää polttamaan. Sain maksettua ja käännyin tarjottimen kanssa kohti pöytiä, kun mahasta kuului kova *naps* ja muutaman sekunnin päästä alkoi lapsivesi lorisemaan lattialle. Mun ja miehen ilme oli :O kuten kaikkien muidenkin, jotka näkivät mitä tapahtui, paitsi tämä pikkupoika joka huusi kovaan ääneen: ''TOI TÄTI PISSASI LATTIALLE!''[/QUOTE]

=D
 
Neiti (joka siis jo 12v) noin 4vuotiaana;
Tyttö puki kenkiä jalkaan, vieresä ollut täti kommentoi: nyt menee kengät vääriin jalkoihin johon tyttö vastasi: Ei mene, olen vääräjalkainen:D

3v Neuvolassa tuijotti tuikeana terveydenhoitajaa jolla oli paha kuperoosa iho ja punaisia viivoja naamassa, hetken tuijotettuaan sanoi: Eikö sinun äiti ole sanonut ettei saa piirtää naamaan..
Olimme juurikin keskustelleet kotona ettei käsiin saa pirtää tussilla :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Olin kerran (2,5-vuotiaan) tyttöni kanssa ajelulla.
Tuli aika tiukka paikka, missä oikeasti meinasi kolari sattua. No siinä hädissäni taisin pari ärräpäätä heittää ilmaan.
Kohta tuli ohitustilanne ja tyttö näki, kun auto ajoi meidän automme rinnalla, niin eikö tämä päästellyt suustaan "menetkös siitä nyt jo saatanan peekele!" :snotty:

Meidän poika on kova keksimään omia sanontoja asioille, joiden oikeaa nimitystä ei juuri sillä hetkellä muista.
Kerran ulkoillessa (5-vuotiaana) tälle meni lunta niskaan. "Äitii, autaa, minun takakaulaan meni lunta" Ja sitten pikkusisko kerran "pylleröi", eli pyllisti tälle.

Koskaan ei muista hauskimpia kirjata ylös mihinkään, niin ne vaipuvat unholaan.
 
"höh"
Oltiin pojan (silloin 4v) ja veljeni kanssa eräässä kahviossa. Ostettiin siinä limut, pullat ja muut asiaan kuuluvat. Nautiskelin vihreää smurffilimsaa kun poika yhtäkkiä heläytti kirkkaalla,kuuluvalla lapsen äänellään että: Äiti, miks sä juot aina tuota kaljaa?

Minä,kuiskaten, vastaan että: Tämä on limsaa.
Poika, KOVAA: Eiku kaljaa!
Minä: limsaa!
Poika: KALJAA!!!!!

Hieman hävetti.. :D
Miksi hävetti? Kai nyt kaikki paikalla olevat tiesivät, että vihreä smurffilimu on vähän eriväristä kuin kalja.
 
...
Olin yksin kaupassa kaikkien lasten kanssa, Pojat 2v 3kk ja tyttö 11kk.

Pojat ei enää autokärryis pysy vaan haluavat kuljettaa ostoksia lasten kärryissä. Kaupassa jossa käytiin, on mehuhyllyn jälkeen kalja ja siideri osasto. Mentiin mehuhyllylle mehua valitsemaan ja sanoin pojille et sitte kassalle. Lähtivät viipottamaan sinne päin. Mä vielä silmäilin mehuja jonku sekunnin ja lähdin kävelemään kassoille jossa pojat jo jonotti. Ihmettelin miksi ihmisiä niin naurattaa ja kun näin ostoskärryjen sisällön niin ou jee... Toisella oli kärry täynnä kopparbergin siideritölkkejä ja toisella karhun kaljatölkkejä. Joskus ovat kaapissa nähneet tölkit tällaisia... Pojat vain totes, ääti ottaa mehuu meille, me ottetaan äitille mehuu....
 
...
Saunakeskustelua.

Veljenpoika 4v vertaili omaansa ja omien poikieni (2v3kk) napoja, ja totesi X on jo iso poika, sillä on napakin jo kasvanut, minä ja B ollaan vielä pieniä poikia kun meillä ei oo napa kasvanut... :)
Toisella pojallani on lievä napatyrä ja siksi napa pullottaa somasti... Kyllä nauratti.
 
IhaNainen harmaana
Mun pikkuveli näki ekaa kertaa tummaihoisen ihmisen joskus neljän vanhana (tästä on siis 12 vuotta aikaa) ja huusi "kato äiti, norjalainen!" Minä ja mutsi meinattiin vajota siltä seisomalta maan sisään. :D Pikkuveli-parka ei tiennyt muita maita suomen lisäksi kuin norjan, joten pakkohan sen oli olla norjalainen. :D
 
"Laura"
Mä repesin niin paljon kun katsoin sitä suomalaista keksijä-ohjelmaa jota juontaa Simo Frangen, niin Simo heitti: "Poikani sanoin: Mennään niin pitkälle kuin pippeli kasvaa!" xD
 
Äsken kuultua. Veli komensi tyttäriänsä varmaan kymmenettä kertaa lopettaan värkkäämisen ja tehosti komentoa sanoin "tai tullee selkäsauna". Toinen tyttö supattaa "mikähän se selkäsauna muuten on" ja toinen vastaa "no se huomenna harjaa meät sillä lattiaharjalla saunassa".

Juu, ei harrasteta väkivaltaa, kukkaan ei anna selkäsaunaa kellekkään mut veli on käyttäny tuota sanontaa koska se tehoaa :D
 
Meidän poika,parinkuukauden päästä 4v toi isän ja isosiskonsa kanssa mulle synttäri lahjaa maanantaina,aukasin paketin ja siellä oli alusvaatteet,poika siihen,et "äiti kato siellä on tissiliivit ja ne..ne..pimpin piilottimet!" Ja hauskaa oli :D
Samanen poika kysy eilen yhtäkkiä,et "tuleeko mulla sit tosi isona vauvoja täältä?"(otti haaroistaan kiinni) sanoin vaan,että ei ku sinun tehtävänä on kantaa vauvansiemeniä :)

Ja juu reilu puolivuotta sitte poika intti kokoajan et hänestä tulee isona vaimo,ei suostunu oleen mies vaan vaimo kuulema,no päättäköön isona mikä haluaa olla :LOL:
 
"vieras"
Harmi kun nämä unohtuu, kun ei muista kirjottaa muistiin.

Poika kerran tuijotti jotain viiksihuulista setää bussissa, ja sanoi sitten, että "aika hyvät tuollaset hifikset (viikset)".
Tässä yhtenä päivänä puheltiin eri muodoista, neliöistä ja kolmioista, ja tämä keksi omiaan, oli pyöriö, ja soikiloinen ja eriskulmanen..
Mun rintaliivit on "tissinpäällystimet", hirveesti aina kiinnostaa miten ne tissit mahtuu sinne tissinpäällystimiin, ja tirrittää katella joka kerran laitan vaatteita päälle.
Yhtenä päivänä pyöri MTV telkkarissa, ja tuli Christina Aquileran Dirrty, ja tämä pysähtyi telkkarin eteen, ja sano isälleen, että "isi, tästä lähtien tämä on meidän lempilaulu."
 
:laugh:
[QUOTE="mie";23270850]meidän vastapäätä asuu tummaihoisia ihmisiä perheellinen ja en vaan tajua mistä ihmeestä meidän 2,5v tyttö on keksinyt, kutsua heitä LULUIKSI? "tossa oli lulu".[/QUOTE]

Repesin :D Mun koira on meinaan Lulu :D
 

Yhteistyössä