A
ap
Vieras
Mummo laittoi pojalle kirjekuoreen kortin ja 100 euron setelin. Tuo on kuitenkin todella iso raha johonkin leluun tuhlattavaksi, joten mietin, että onko mulla oikeutta koskea tuohon rahaan siten, että laittaisin vaikka 40 euroa kuoreen pukinsäkkiin ja loput 60 euroa käyttäisin itse pojan vaatteisiin yms. tarpeelliseen? Teenkö väärin, jos menen koskemaan ko. kirjekuoreen, kun sitä ei ole mitenkään osoitettu minulle vaan yksin pojalle?
Tarkoitukseni ei siis ole ottaa itselleni sentin senttiä ko. lahjasta vaan laittaa osa summasta johonkin pojalle hyödylliseen asiaan (osan saa poika itse käyttää mihin tahtoo). Toisaalta mummo on tarkoittanut koko rahan pojalle itselleen käyttöön, mikä taas tuntuu aika suurelta tuhlattavaksi. Toisaalta taas mummolla on oikeus antaa lapselle lahja, minkä itse haluaa ja määrätä sen käyttötarkoitus, jota minun tietysti tulisi kunnioittaa.
Mikä olisi siis oikea tapa toimia? Miten te toimisitte?
Tarkoitukseni ei siis ole ottaa itselleni sentin senttiä ko. lahjasta vaan laittaa osa summasta johonkin pojalle hyödylliseen asiaan (osan saa poika itse käyttää mihin tahtoo). Toisaalta mummo on tarkoittanut koko rahan pojalle itselleen käyttöön, mikä taas tuntuu aika suurelta tuhlattavaksi. Toisaalta taas mummolla on oikeus antaa lapselle lahja, minkä itse haluaa ja määrätä sen käyttötarkoitus, jota minun tietysti tulisi kunnioittaa.
Mikä olisi siis oikea tapa toimia? Miten te toimisitte?