6-vuotiaan hepulit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ainutko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ainutko

Vieras
Onko normaalia, että vielä kuusivuotiaanakin lapsi saa päivittäin vähintään yhden hepulin "mutku mä haluuuuuuuuun"?

Meillä toki neiti on just vasta täyttänyt kuusi, mutta mua alkaa jo pikkuhiljaa huolettaa. Osaako kaikki muut kuusivuotiaat hillitä jo vähän paremmin itseään? Meillä saattaa tulla tuo hepuli ihan vaikka pikkuasioistakin, vaikka siitä että äiti avaa oven... Huuto alkaa tolla "mä oisin halunnu avata oven" ja sit se menee helposti yli se huuto eikä lapsi meinaa rauhoittua millään. Meillä oli samanlainen vaihe joskus kaksivuotiaana, se meni oli, mutta sitten viisivuotiaana palas takasin eikä loppua näy.

Periksi ei anneta, eli neiti ei ole oppinut saamaan tahtoaan läpi huutamalla. Muutoin on ihan rauhallinen tapaus.

Sanokaa mulle, että tää on viel ihan normaalia :-)
 
Meillä poika joka täyttää keväällä 7v.

Ihan samaa menoa; eikun mä aukaisen oven/ sytytän valot...jos ehdin ensin, paiskataan ovi kiinni ja HÄN aukaisee sen....

Myös kaukosäätimestä "taistellaan". Mä haluuuun katsoa tätä....en tule syömään jne.

6v. uhmaa. Tuossa iässä kuulemma "maailma avartuu, lapsi alkaa tajuta, että on muutakin elämää kuin hän itse ja se ahdistaa ajoittain...kun tahtoisi olla pieni vielä/ jo iso".

Kai ne joskus kasvavat järkevämmiksi ;-)
 
Meillä poika joka täyttää keväällä 7v.

Ihan samaa menoa; eikun mä aukaisen oven/ sytytän valot...jos ehdin ensin, paiskataan ovi kiinni ja HÄN aukaisee sen....

Myös kaukosäätimestä "taistellaan". Mä haluuuun katsoa tätä....en tule syömään jne.

6v. uhmaa. Tuossa iässä kuulemma "maailma avartuu, lapsi alkaa tajuta, että on muutakin elämää kuin hän itse ja se ahdistaa ajoittain...kun tahtoisi olla pieni vielä/ jo iso".
Kai ne joskus kasvavat järkevämmiksi ;-)

Se on sellainen esiteini-ikä :D Meillä alkoi tytöllä silloin, kun täytti 5 ja nyt pikku hiljaa alkanut helpottaa, kun ikää on 8v. Että kyllä se joskus helpottaa :whistle: Poika on eskarissa ja käy nyt samaa myrskyä läpi. Eniten ihmetyttää se täydellinen itsekkyys joissakin asioissa. Esim. huutaa ja mekastaa ja pyydän olemaan hiljaa, kun isä puhuu vieressä puhelimessa eikä luule mitään niin kommentti on vaan: "ei haittaa mua" :O Ja äidillä nousee savu korvista :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sitäpä se;25400606:
Puhutaan 6-vuotiaan uhmasta, eiköhän tyttö rauhoitu kouluun mennessä :)

Mä kun luulin, et se on 5-vuotiaan uhma :-)

Kai tää on vaan joku vaihe. Joka kestää siihen asti, että tulee uus vaihe...

Kiitoksia kaikille lohdutuksen sanojen tuojille :-)
 

Yhteistyössä