6-vuotiaalle toppahaalari vai 2-osainen puku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulkkamäki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulkkamäki

Vieras
Miten teillä muilla, vieläkö eskari-ikäiset suostuu/haluaa käyttää talvella haalaria vai pitääkö olla pelkästään 2-osaisia pukuja?

Poika on tulevana talvena 5,5 v ja mietin jo ensi vuoden talvea, siis sitä talvea kun hän on 6,5 v. Yleensä olen aina ostanut haalarin/haalarit hyvissä ajoin etukäteen. Nytkin tekisi mieli ostaa eräs tietty haalari, mutta mietityttää että suostuuko poika sitä sitten enää pitämään. Saahan sen toki sitten myytyä, mutta tappiotahan siinä tehdään sitten.

Meidän eskaripojalle on hankittu molemmat, sekä 2-osainen että toppahaalari. Toppahaalari otetaan käyttöön siinä vaiheessa kun on kovat pakkaset tai paljon lunta. Haalari päällä on paljon kivempi möyriä lumessa kun ei vahingossakaan pääse lunta selkään. Viime talvena jopa 7,5-vuotias halusi haalarin liukurimäkeen kun huomasi miten kurjaa oli että lunta pääsi takin alle.

Sekä eskarissa että ekalla oli molemmat omasta halustaan. Pääasiassa kulki haalarissa. On kyllä eskarilaisilla haalareita paljonkin. Kysy ap lapselta itseltään.Nyt en oo vielä tuon kakkosluokkalaisen kanssa keskustellu kummanlaisen haluaa.

Mulla on eskarilaiselle vk-haalarikin vielä.. Toki myös takki ja housut, mutta varmaan vk haalari otetaan käyttöön viimeestään sitten kun tarvii välikerrosta alle.
Toppqhaalari on myös hälle hankittuna, uskoisin että sitä enimmäkseen talvella käytttää,,aion kyllä takin ja housut vielä ostaa.

Jos kyse olisi tulevasta talvesta, niin voisin lapsen mielipidettä kysyäkin. Mutta kun kyse on vasta talvesta 2016-1017 niin aika hyödytöntä se olisi nyt kysellä. (etenkin kun poika on nyt vasta 5v.) Itse kyllä ajattelen, että haalari olisi hyvä olla talvileikeissä. Poika on ainakin tähän saakka ollut varsin säyseä pukeutumisen suhteen ts. laittaa kiltisti päälleen sitä mitä vanhemmat sanovat :)

Yhteistyössä