5v oppi ajamaan ilman apupyöriä:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sikke1

Aktiivinen jäsen
17.08.2004
4 133
0
36
Meidän neiti oppi ajamaan ilman apupyöriä pyörällä perjantaina ilman opettelua. Samainen tyttö lähti 1v6kk kävelemään ja saman tien juoksemaan eli harjoittelut jäi pois oikeastaan kokonaan. Eli meno oli heti varmaa. Aiemminkin oltais otettu apupyörät pois, mutta tyttö oli sitä mieltä ettei hän sitten pysy pystyssä. 9v veli otti ensin toisen apupyörän pois. Tyttö ajeli pienen hetken sillä ja sitten pyysi ottamaan toisenkin pois.

Meillä muuten tytön isosiskokin (nyt 7v) oppi samalla tavalla ajamaan ilman harjoittelua, oisko silloin ollu 4v. Lähti samantien ajelemaan veljensä tankopyörällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Onnea, hieno juttu =) Meidän kuopus oppi viime keväänä, ja ikää hänellä silloin oli 6v3kk. Isommat ovat oppineet n. 4-vuotiaina.
Onhan se äidillekkin "helpotus", kun oppii uusia taitoja. Mä jo aattelin, että koska tyttö suostuu edes kokeilemaan, mutta ilmeisesti se voi käydä ihan hetkessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen hämmästynyt miten myöhään teidän lapset oppineet tuon taidon.

niin on, eiks oo hämmästyttävää! ääliö. Onnittelut taidosta, meilläkin kolmonen lähti tänä kesänä ilman appareita, vaikkei viime kesänä edes suostunut ajamaan apupyörien kanssa. En aatellut ees viä opettaa kun poika sen verran arka(isoveli rohkeana lähti jo 3 vuotiaana), apparit kuitenkin niin ylhäällä ettei osu maahan jos ei oo vähän kallellaan, ja huomasin ettei ne osuneet loppukesästä enää laikaan. Niin ja poika täyttää talvella 5v.

Olen hiljaa itsekseni miettinyt ihan samaa. Eihän se mulle kuulu, mutta kummastuttaa. Ei meillä ole kaikilla ollut koskaan mitään apurattaita ja näkyy tuo 3-v polkevan isosiskon pyörällä ilman apuja. No, kai se on luonnekysymyskin osin, mutta jotenkin tuntuu, että nykyään lapset ei liiku.

Perheen yhteinen aika tuntuu monesti olevan leffan tuijotusta sipsikulhot nokan alla. Saa sitä sitten miettiä, miksi lapset on lihavia. Jäkättäkää vaa, mulla on oikein kertoa oma mielipide.

Olen hiljaa itsekseni miettinyt ihan samaa. Eihän se mulle kuulu, mutta kummastuttaa. Ei meillä ole kaikilla ollut koskaan mitään apurattaita ja näkyy tuo 3-v polkevan isosiskon pyörällä ilman apuja. No, kai se on luonnekysymyskin osin, mutta jotenkin tuntuu, että nykyään lapset ei liiku.

Perheen yhteinen aika tuntuu monesti olevan leffan tuijotusta sipsikulhot nokan alla. Saa sitä sitten miettiä, miksi lapset on lihavia. Jäkättäkää vaa, mulla on oikein kertoa oma mielipide.

Toki sitä saa miettiä ja mielipiteensäkin ilmaista. Meidän kuopus on noita isompia sisaruksiaan liikunnallisesti arempi ja karkeamotorisesti heikompi, joten hän tarvitsee enemmän aikaa varsinkin tasapainoa vaativiin juttuihin. Ei meillä noita isompia ilman apurattaita ajamisessa tarvinnut opettaa, vaan he oppivat sen melkein itsekseen. Mutta vaikka kuopusta kuinka yritettiin opettaa ja oltiin mukana harjoittelussa, niin vasta sitten hän sen oppi kun tasapaino oli tarpeeksi kehittynyt.

meidän poika 5v4kk ja ei aja ilman apupyöriä pelkää kovasti ettei pysy pystyssä, ei anna ottaa appareita pois. pitääkö mun nyt siis väkisin pelotella poikaraukka kuoliaaks vaikka pelkää hulluna??

Yhteistyössä