5lk terveystarkastus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun herkkä tarkastuksessa piti riisu ihan alasti Ja sitten mun piti mennä makaamaan siihen sänky juttuun ja se paineli vatsaa ja alapäätä tissejäkin vähän hellästi paineli ja sitten kuunteli sydämmen katto ryhdin painoin ja pituuden sitten sain laittaa vaatteet päälle rupes kyseleen kaikkii murrosikään liittyen oon siis tyttö ja toi oli 5luokalla ei ollut edes paha vaikka lääkäri olikin mies... En ottanut vanhempia mukaan:)
Siis terkkaxD

Mun lääkäri tarkastus oli ihan normi ei ollenkaan paha Ensin piti riisu kaikki muut paitsi pikkarit jopa rintsikat :censored: sitten mun piti mennä sänkylle makaan sitten se paineli vatsaa ja paineli tissejä sitten se kurkkas pikkareihin ja laski ne ihan kunnolla alas!!!!!:unsure: Sano että se vähän kattoo että onko punoitusta :oops: Sitten se paineli mun alapäätä ja pyysi mua kääntymään vatsalleen ja painei mun pakaroita kysyli että eihän satu sitten se pyysi virsta testin ensin se kysy onko mulla pissa hätä ja mulla oli :confused: sitten piti pissata sellaiseen purkkiin ja se katteli mun virtsaa ja sano kaikki on kunnossa katon vielä sun tissejä että miten ne on kehittynyt ja tällästä sitten anto rokotteen pyllyyn ei muuta ei se niin paha ollut vaikka lääkäri oli mies halua vaan tarkistaa että oon terve:D

Terse.
Olen ap:n äiti ja tiedän että hän on todella järkyttynyt luokkakavereiden puheista pimpin ja etenkin tissien puristelusta ja katselusta. Mitäs sie oikeen tehdään? :D

Ne on tulevissa ammatinvalinta kysymyksiä. Jos kiinnostaa pimpit enemmänkin kannattaa panosta koulun käyntiin ja lähteä kynegolokiksi. Se on vaan nuorille karaistusta. varsinkin naiset saa käydä terveystarkastuksissa värkkiään esittelemässä. Toivottavasti ovat palkanneet asialliset tervystarkastajat. Tampereen terveyskeskus on aika edistyksellinen. Siellä kuvat otetaan tablettietokoneella. 90-luvulla sairaalassa vitsailtiin terveystarkastuksista. Ruumiinosista, joissa on vikaa otetaan kopio kopiokoneella ja lähetetään faksi lääkärille ettei mene aikaa turhaan jonotteluun, matkoihin ja tarkastuksiin. Tampereella terveyskeskuksessa otetaan kuvat tabletkoneella ja lähetetään konsultoitavaksi. Tosin mitään vastauksia kuvista ei saa, kun sim kortissa on kuulema vikaa. Tämä on tosijuttu eikä vitsi. Miksi nuoret ei kysy opettajilta minkälaisesta terveystarkastuksesta on kysymys, ettei turhaan tarvi pelkoa lietsoa. Koulutusaat ovat pidentyneet, mutta ammattitaito ja käytös virallisilta tahoilta ei ole merkittävästi parantunut. Noiden sosiaaaliset taidot on jostain keskiajalta. Ennen sentää lääkärit ja hoitajat osasi pitää suunsa kiinni, kun eivät tietäneet mitään. Nyt on vaan narsistinen kukkoilu lisääntynyt ko ammatttikunassa.

Tampere ainakin on humoristinen kaupunki. Mitään virallisempaa asia ei osata hoitaa. Tampereelle pitäisi palkata jostain ulkopulisesta kaupungista oikeuslaitoksen edustajat, kuntapuolen työntekijät, rakennus ja muut alat; muut jotka ihmisten asioita joutuu hoitamaan. Täällä eletään liikaa tuntella ja mielikuvituksen varassa. Teatteri ja muussa taiteessahan pitää olla mielikuvitusta, mutta jossain pitäisi olla se järkipuoli. Vähän samaa on nähtävissä pääkaupunkiseudulla, tosin siellä taidetaan alkaa korjaamaan virheitä ja teatterilaiset pysyy teatterissaan vitsiä vääntämässä.

Siis mulla on ens kuussa 5lk terveystarkastus (siel on koululääkäri, mun äiti ja terkka )
nii jännittää ihan sikana! En tiiä uskallanko kauheesti vastata niihin kysymyksiin mitään ku oon sellanen jonka on tosi vaikee vastata henkilökohtasiin kysymyksiin :(

Mut sen verran tiiän sieltä et siel punnitaan, mitataan, katotaan ryhti ja kysellään kaikkee kouluun ja vapaa-aikaan liittyvää.
Ps. Asun Vantaalla et jos on jotain sielt päin nii otan vastauksia vastaan!

Ja en vaan haluis äitii mukaan sinne mut on pakko ilmeisesti.. :( Kosk jos se terkka just tekee kaikkee sellasta (tiiätte mitä) nii kivs sit ku äiti on näkemässä.. :(

Moi, tota mua jännittää tää vitos luokan tarkastus,en tiiä onko se lääkärin vai ihan terkkarim tarkastus.
Mä oon Käpylän peruskoulussa ja mun kamut sanoo ettei siel mitää intiimi alueita tarkasteta mut oon sillee niitä pikkusen(vaa vähä) kehittyneempi ja se hoitsu on aika pelottavan tai ilkeen näkönen, nii jos joku on samas kouluss haluisin olla varma ettei mulle mitää ahdistavaa...

Noista terveystarkastuksista sanoisin, että ne tehdään nuorten omaksi parhaaksi ja terveydenhoitohenkilökunnan ammattitaitoa kannattaa hyödyntää rohkeasti. Tietenkin se jännittää ja kauhistuttaa, jos aletaan tentata henkilökohtaisia juttuja tai jos pitää riisua eikä haluaisi. Mutta kolikon kääntöpuolena voin kertoa omakohtaisen tositarinan. Murrosikäni oli myöhässä ja se vaivasi aivan valtavasti. En suunnilleen muuta ajatellutkaan muutamaan vuoteen. Sosiaalinen kehitykseni kärsi myös tästä fyysisen kehityksen viivästymisestä koska en tietenkään kehdannut esim. käydä suihkussa tai saunassa muiden kanssa. Olin outo ja kömpelö. Lopetin urheiluharrastukset ja mökkireissut yms.

Mutta kenellekään en voinut asiasta puhua koska se oli niin noloa. Ala-asteella onnistuin terkkarin skippaamaan ja yläasteella ei mitään tarkastettu, vaan kysyttiin "kasvaako karvat", mihin sitten valehtelin että kasvaa. Kukaan ei tarkastanut, vaan sanaani luotettiin, mikä on tietenkin tavallaan hieno juttu, mutta käytännössä nuorelle liian iso vastuu. Onneksi lopulta murrosikä alkoi lukiossa, mutta kaiken kaikkiaan koko tällä ajanjaksolla oli suuri negatiivinen vaikutus minuun. Kehitykseni ei mennyt niin kuin sen olisi pitänyt mennä ja sen seurauksena olen hyvin erilainen ihminen kuin mitä minusta piti tulla.

Aikuisena ymmärrän miten typerää oma toimintani oli ja miten olisin tehnyt elämäni helpoksi kertomalla ongelmasta ajoissa. Samalla olen sitä mieltä, että terveystarkastuksessa olisi pitänyt oikeasti tarkastaa se onko murrosikä käynnistynyt koska en ollut 14-vuotiaana kykenevä ajattelemaan omaa hyvinvointiani kypsästi.

Vaikka moni nuori stressaa asiaa syystä tai toisesta, se on oikeasti pikku juttu. Kouluterkkarille ja -lääkärille kyseessä on jokapäiväinen rutiini. He ovat nähneet kaiken ja kuulleet kaikki kysymykset eikä heidän reaktiotaan tai ajatuksiaan kannata jännittää. Jos joku asia painaa mieltä, ottakaa se rohkeasti puheeksi ja antakaa ammattilaisten auttaa!

Yhteistyössä