5kk vauva sai tänään 3 rokotetta ja nyt HUUTAA :(

  • Viestiketjun aloittaja mikkkää
  • Ensimmäinen viesti
vieras*
[QUOTE="Lisko";24283949]Siis mistä tiedät, että oli rota? Rota on aikasemmin raju tauti. Rokote on varmasti hellempi. Ja itseasiassa suurin ss on riskissä sairastua rotaan.[/QUOTE]

Hyvä kysymys, meilläkin vasta sairaalaan jouduttaessa otettiin viljelynäyte ulosteesta ennen kuin diagnoosi varmistui. Noita näytteitä tuskin otetaan kolmen päivän kotona sairastelun jälkeen.
 
ljyl
[QUOTE="Mä";24284301]On se kumma ku ihmiset ei tajua että rokotteista ON enemmän HAITTAA kuin Hyötyä! Me ei anneta yhtäkään rokotetta. Turhaa pelottelua.[/QUOTE]

Perustele. Kai tajuat että ilman rokotteita suurin osa maapallon väestöstä yhä vieläkin kuolisi kulkutauteihin. Ei, vai oliko se vain sattumaa että monetkin vakavat sairaudet on peitottu samaan aikaan kun rokotuksia on alettu antaa.. Varmaan niin.
 
"Jaaha"
[QUOTE="äiti";24284303]Sanoppa muuta. :( EI siinä paljon aatella lapsi raukkoja.[/QUOTE]

Minä ajattelen ennen kaikkea lapsi raukkoja. Juuri nyt niitä vauvoja, jotka ovat liian pieniä rokotettaviksi ja selviytyvät tartunnoitta laumaimmuniteetin ansiosta. Siis niin kauan kuin laumaimmuniteetti toimii.

Miettikää vaikka Kalifornian hinkuyskäepidemiaa. Kauhea ajatus, että menettäisi oman vauvansa sen vuoksi että jotkut taulapäät jättävät lapsensa rokottamatta.
 
ajatelkaas
Minä ihmettelen vain sitä, että evira suosittelee koirille vai yhtä rokotetta kerrallaan ja rokotteiden väli neljä viikkoa. Lapsille saa tunkea vaikka kuinka monta kerralla ja sanotaan, että lapsen immuunipuolustus kestää eikä tee heikkoakaan. Sanomattakin on selvää, että meidän lapsille rokotteet "tippuu" hyvin paljon harvemmalla tahdilla kuin koirillemme ja kuin mitä suositukset ovat.
 

Yhteistyössä