5kg pois, mitä muutoksia tekisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tasapaksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tasapaksu

Vieras
Syön aamulla kahvin kanssa yleensä tumman leivän juustolla ja kinkulla. Päivällä jonku kotiruuan (makaronilaatikko, keitto ym...) Illalla karjalanpiirakoita pari, joskus kyllä lihapiirakkaakin. Ja sit tulee välillä nälissään näitä "pätkä lenkkiä" tai "nippu meetvurstia" hetkiä. Karkkia syön suht harvoin, en edes joka viikko. Mä haluan laihtua. Olutta otan kyllä joka viikko (hävettää myöntää), sehän on kai aikamoinen kaloripommi. Oon ihan jämähtäny tähän painoon ja heltta ärsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja tasapaksu:
Syön aamulla kahvin kanssa yleensä tumman leivän juustolla ja kinkulla. Päivällä jonku kotiruuan (makaronilaatikko, keitto ym...) Illalla karjalanpiirakoita pari, joskus kyllä lihapiirakkaakin. Ja sit tulee välillä nälissään näitä "pätkä lenkkiä" tai "nippu meetvurstia" hetkiä. Karkkia syön suht harvoin, en edes joka viikko. Mä haluan laihtua. Olutta otan kyllä joka viikko (hävettää myöntää), sehän on kai aikamoinen kaloripommi. Oon ihan jämähtäny tähän painoon ja heltta ärsyttää.

Tiijjät varmaan itekkin, että lenkit ja metukat pois
Ja mielumin vaikka light siideriä tai muuta alkoa,jossa vähemmän kaloreita

ja eikun lenkille
:D

Lisää liikuntaa, juo paljon vettä ja yritä päästä niistä rasvaisista ruuista eroon, makkarat yms. Ja enemmän salaattia, hedelmiä sekä marjoja. Onnea painonpudotukseen :flower:

Joo, pakko jättää ne lenkit ostamatta. Mä oon vaan perso sille ja suolaiselle. Jos meen vanhempien luo käymään, ni ekana ryntään jääkaapille metukan kimppuun. Millä sitä sais pysyttyä lujana!? Millasta naposteltavaa vois pitää jääkaapissa lenkin tilalla?

Onko sulla kuin selkeä ruokarytmi? Syötkö milloin ehdit vai samoihin aikoihin joka päivä? On parempi syödä vaikka 2 tunnin välein jotain pientä, kuin iso satsi harvemmin. Tarkista ettet myöskään syö liian vähän, sellainen pistää elimistön säästöliekille.

Liikunta liikunta... Lenkkeily, hyötyliikunta (siivous ja pihatyöt on muuten aika tehokasta)...

Ensinnäkin kannattaa karsia pois noi karjalan-ja lihapiirakat, kauheita rasvapommeja (varsinkin lihapiirakat) eikä oikeasti sisällä mitään terveellistä. Puhumattakaan lenkistä ja metwurstista... Tumma leipä on hyvä, ja pasta kannattaa vaihtaa täysjyvään... Kaiken a ja o on jättää vaalea vehnä ja sokeri ja tyydyttynyt rasva ruokavaliosta ja sen sijasta syödä täysjyvätuotteita, vihanneksia, hedelmiä, pähkinöitä, maustamatonta rasvatonta jugurttia, rahkaa ja raejuustoa. Lihoista ulko-ja sisäfileet hyviä sekä broilerin filee (ilman marinadia jossa paljon sokeria). Kahvin sijasta joisin vihreää teetä.

Muista myös liikunta! Jos liikut paljon voit kyllä ihan hyvällä omallatunnolla nauttia kerran viikossa muutaman! Käy kuntosalilla muutaman kerran viikossa tai tee lihaskunto kotona. Lisäksi harrasta myös jotain aerobista raskasta liikuntaa pari kertaa viikossa, esim. juoku, uintia tai reipasta kävelyä. Treenin lisäksi kannattaa myös liikkua paljon (kävelyä, siivousta...) niin saa syödä myös paljon enemmän!

Eri asia jos haluat vain laihtua ja terveellinen elämä ei kiinnosta, niin sitten vaan nälkäkuurille ja katso että syöt vähemmän kuin kulutat.

Tsemppiä laihdutukseen! Näillä ohjeilla saavutat varmasti tavoitepainosi 1-2 kuukaudessa!

Yhteistyössä