50 vuotias ja yli miten....???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tekis?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä tekis?

Vieras
Niin miten sinä yli 50 ja risat ikäinen nainen hoidat itseäsi?
Meikkaatko?Kuinka paljon? Käytätkö viimeisen muodinmukaisia vaatteita?
Kuinka pidät hiuksiasi?Värjäätkö niitä?
Lopuksi,...Voiko lähes 60 vuotias nainen meikata ym,siis olla muutakin kuin harmaa hiirulainen?

Puuttuu vielä pari vuotta pyöreistä mutta en ole muuttanut tapojani iän takia - miksi pitäisikään?!?! Yliampumisiin ei kannata lähteä, räikeästi meikatut mummot eivät ole kaunistus ja tuskinpa kukaan arvonsa tunteva kympsempi nainen haluaa edes pukeutua kuin pissikset. Farkkujen käytölle ei onneksi ole ikärajaa. ;)

Olen pyytänyt 2-kymppistä tytärtäni palauttamaan minut maan pinnalle siinä vaihessa kun näytän tietämättäni mummopissikseltä. Toivottavasti sitä päivää ei tule. Kaiken uhallakin käytän edelleen nahkatakkeja ja farkkuja mutta minihameista olen jo luopunut suosilla. En aio ihan helposti suostua periteiseen mummolookkiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tekis?:
Niin miten sinä yli 50 ja risat ikäinen nainen hoidat itseäsi?
Meikkaatko?Kuinka paljon? Käytätkö viimeisen muodinmukaisia vaatteita?
Kuinka pidät hiuksiasi?Värjäätkö niitä?
Lopuksi,...Voiko lähes 60 vuotias nainen meikata ym,siis olla muutakin kuin harmaa hiirulainen?

Apua , missä oikein asustelet?

En ymmärrä miksi mummojen pitäisi olla näkymättömiä. Mielestäni kiinnostavia ovat mummot, joita ei voi olla huomaamatta. Pissis tai ei. Kaunnita vanhoja naisia on kyllä harvassa, mutta niitä on.

Älkää nyt hyvät ihmiset mummoista puhuko, jos kyseessä on plussan verran viiskymppiset tai vaikka olisi vähän enemmänkin. Ensinnäkin kaikki eivät oikeasti ole kenenkään mummoja, esim. itse en ole. Tuntuu tuollainen mummottelu ihan hölmöltä. Viiskymppistä ei monesti esim. nelikymppisestä erota.

Pitääkö pyytää lupa meikata, jos on tietyn ikäinen?? En meikkaa sen enempää kuin ennenkään, koska en ole sellaisesta kiinnostunut. Aina on kuitenkin hauska katsoa ihmistä joka persoonallisesti korostaa ulkonäköään.

Alkuperäinen kirjoittaja Anteeksi:
on mummopissis?

Onko se koipeaan nostava vanha koira vai keväällä suihkiva harmaa kollikissa:)?

Jaa-a?? Kait sellainen, ei oma itsensä. Joka yrittää olla muuta kuin on, nuoremmin pukeutunut kuin oma tyyli (itse) edellyttää. On muuta kuin on. On ladytyyppistä, rockimpaa, perinteisempää, ja kaikkea siltä väliltä. Kunhan ei yritä olla nuorempi, vaikka pukeutuisi niittivöihin ja minimekkoon, tai tuulipukuun, jos tyyli on oma eikä tunnu/näytä väärältä tyyppiin. Aina on niitä jotka katsovat vuosia, miltä SAA näyttää. Siitä ei kannata välittää, vain siitä: näytänkö siltä miltä tuntuu. Olenko tämä minä? Onko tämä muita varten? Miksi pitäisi?

Nimim. Yritin olla ulkonäkömummo(ei lapslaps) & lady;... _en ole_.

Värjäytän hiuksiini raitoja, en kuitenkaan kovin räikeitä, käyn kampaajalla reilun kuukauden välein. Vaatteni eivät ole mitään ylinuorekkaita, mutteivat mitään "mummolookkiakaan". Muuten en meikkaa, vain ripseni värjäytän tasaisin väliajoin, se on kaikkein helpointa. Onneksi iho on säilynyt sen verran hyvänä, ettei pakkelikerrosta tarvitse vetästä.
Ei mummon, eikä yli viisikymppisen tarvitse pukeutua tuhkaan ja säkkiin, vaan saa pukeutua mielensä mukaan. Katsoin vanhoja valokuvia, joissa oli jotkut äitienpäiväjuhlat, joskus -50 luvulta ja jokaisella äidillä oli keskellä päätä jakaus ja nuttura, musta mekko ja ilme totisen arvokas, nuorillakin. Millainen ryhmäkuva tulisikaan nykyaikana, kuvitelkaapa!

Ennenvanhaan naiset oli mummoja JO siinä 40-50 vuotiaana ainakin yhteiskunnan mielestä.

Nykyään ei ole. ja sitäpaitsi naiset ovat ihan eri näköisiä siis nuoremman näköisiä kuin ennenvanhaan.
Ja jos joku 50-55 vuotias nainen katsoo ja vertaa omia vanhoja kuvia ja kun vertaa naamaa ja kroppaa niin huomaat että nyt anno 2007 olet parmman näköinen kuin esim. 15-20 vuotta sitten eikö vain naiset? ;D

Voi..mehän olisimme näillä kymmenillä nuorekkaamman näköisiä kuin konsanaan rippikuvassa..;)
Minulla oli 45v. sitten valkoinen pitkähihainen rippimekko, pituus vähän polven alapuolelle.
Nailonsukat.
Hiukset nutturalla, ei tosin kovin kireällä, mutta naama peruslukemilla.

Alkuperäinen kirjoittaja valokuvamalli:
Voi..mehän olisimme näillä kymmenillä nuorekkaamman näköisiä kuin konsanaan rippikuvassa..;)
Minulla oli 45v. sitten valkoinen pitkähihainen rippimekko, pituus vähän polven alapuolelle.
Nailonsukat.
Hiukset nutturalla, ei tosin kovin kireällä, mutta naama peruslukemilla.

Niin ja tietenkin valkoiset korkokengät.

Ranskalaisessa Muoti-lehdessä luki : Pukeudut silleen minkä näköinen olet, EI sitä pidä pukeuduta iän mukaan.
Jos näytät nuoremmalta pidät nuorekkaita vaatteita.

Koska nykyään jotkut vanhemmat naiset näyttää nuoremmalta mitä ovat,naama ja kroppa niin hyvässä kunnossa, että niille sopii vielä oikein hyvin vaikkapa minkälaiset trendi kuteet päälle,oikein mainiosti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vougeeee:
Ranskalaisessa Muoti-lehdessä luki : Pukeudut silleen minkä näköinen olet, EI sitä pidä pukeuduta iän mukaan.

Koska nykyään jotkut vanhemmat naiset näyttää nuoremmalta mitä ovat,naama ja kroppa niin hyvässä kunnossa, että niille sopii vielä oikein hyvin vaikkapa minkälaiset trendi kuteet päälle,oikein mainiosti.

Tuota juuri mietin. Sisälläni asuu nuori ihminen enkä haluaisi pukeutua kuin mummot,joiksi minut jo ikäni puolesta luetaan. Kuitenkaan en omista yhtään lastenlasta. Kuljen mielelläni farkuissa ja pusakoissa vaikka työkaverini eivät voi sulattaa sitä.He nyrpistelevät ja sanovat,että vanhan akan ikä näkyy vaikka kuinka sitä yrittää peitellä:(

Vanheneminen tuntuu olevan kamalaa. Pitäs olla, näyttää ja käyttäytyä kuin nuoret tytöt. Tärkeintä on mielestäni kuitenkin se mukanaan tuoma kokemus ja viisaus,johon ei meikit ja vaatteet vaikuta.

Se vanhenemisen huomaaminen ja siitä hätääntyminen kuuluu kuvioon. Hengitetään rauhallisesti ja se menee muutamassa kuukaudessa ohi. Pidetään järki päässä. Miten olet ennen pukeutunut ja meikannut ja hiuksesi laittanut. Samaan tyyliin jatketaan, mutta päivitetään tyyliä ja seurataan ajan henkeä. Meidän valttimme on jossain muualla kuin nuoruudessa ja sen tavoittelussa eikä nuorisomuoti ole meitä varten. Ei farkut ja pusakat nyt epätoivoista nuoruuden tavoittelua ole, ellet sitten laita jotain Miss Sixtyä ja Converseja jalkaan, ja mikä ettei niinkin jos muu tyylisi siihen sopii.Meidän elämässämme on jo niin paljon muita tärkeämpia asioita kuin miltä näyttää ja näyttääkö vanhalta. Hoidat itseäsi ja seuraat aikaasi, se riittää. Viimeisiin virityksiin ei tarvitse enää lähteä. Mutta säilytä ilo ja pilke silmäkulmassa, ole kaikenikäisten seurassa.

Mummopissis on pinkkiinkin pukeutuva hiukset töttöröllä oleva blondattu tai punatukkainen ylimeikattu nuorisofarkuissa kulkeva otus joka kipittää ikävystyneen näköisenä pylly pläikyen ja jenkkakahvat tursuten kuluneissa korkokengissä pienen pieni vuitton-kopio laukku kädessä ja rinnat tyrkyllä.. Luulen.

Anoppini on reilusti yli 80-v. Pidän hänen tavastaan suhtautua elämään. Turhat hötkyilyt ovat jo ajat päivät jääneet taakse ja hän nauttii tästä hetkestä ja siitä ajasta,joka on vielä jäljellä. Rypyt, ylipaino ja mummovaatteet eivät menossa paljon paina, kun asenne elämään on avoin, iloinen, utelias,innostuva/innostava ja mahdottoman positiivinen!

Anoppini näyttää reilusti mummolta. Omaksi ilokseen värjää silloin tällöin hiuksiaan ja ostaa uusia vaatteita. Hän pitää matkustelusta ja sosiaalisena ihmisenä tapaa usein ystäviään. Tyttärenpojan avustuksella opetteli käyttämään tietokonetta, kun huomasi, että koneelta löytyy erilaisia tietokonepelejä. Niitä anoppini sitten aikansa kuluksi pelailee... :-). Hänelle tulee useita lehtiä, joista hän etsii uusia ideoita, esimerkiksi ruokaohjeita. Niitä hän kokeilee ja pyytää lapset ja lapsenlapset maistiaisille.

Arvostan ja kunnioitan anoppiani. Hän on vanha iältään, mutta hänen sisältään löytyy nuori tyttö pilke silmäkulmassa sekä iän tuomaa elämänviisautta sopivassa suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja lähes 60.:
Alkuperäinen kirjoittaja Vougeeee:

Tuota juuri mietin. Sisälläni asuu nuori ihminen enkä haluaisi pukeutua kuin mummot,joiksi minut jo ikäni puolesta luetaan. Kuitenkaan en omista yhtään lastenlasta. Kuljen mielelläni farkuissa ja pusakoissa vaikka työkaverini eivät voi sulattaa sitä.He nyrpistelevät ja sanovat,että vanhan akan ikä näkyy vaikka kuinka sitä yrittää peitellä:(

Niin mutta, jos ulkonäkösi on 10-15 v nuoremman näköinen kuin mitä olet niin pidä niitä vaatteita päälläsi vain JOS NE SULLE VIELA SOPII!????
ja älä välitä niistä mummon näköisistä naisista he ovat vain kateellisia sinulle kun olet vielä hyvän näköinen,olet säilynyt hyvin, ovat myös kateellisia koska heidän kroppa ja naama ovat ihan heidän oman ikäisen näköisiä siis mitä nyt ovat.
Minkä näköisiä mahtaavat olla rinnallasi???

Tuo on just se "clue" siis jos ihmiset luulee ja itsekin näet peilistä ,että olet ikäisesi nuoremman näköinen niin,jos vaatteet sopii ja itsekin viihdyt niissä niin,where the problem??

The best GIFT for you self is to look yonger then you are!
( tuollainen mainos Englannissakin! ) ja ei niillä naisilla kyllä mummin vaatteita yllä ole,vaikka siinä 55-60 ovatkin! tuollaiset naiset ei tarvitse laittaa mummin vaatteita päälle koska ne ei vaan sovi niille ei pitkään aikaan!

Olen kuitenkin aika vanha ja vuodet kuluvat nopeasti. Miksi kuitenkaan anataisin jonkun muun määritellä miten pukeudun tai meikkaan. Itse en hiuksia värjää, en pidä värjättyjä hiuksia kauniina. Miesystäväni mielestä vartaloni on kuin kaksikymppisellä, mutta voisin olla mummo ja olisinkin miellläni.

Pissis ei mielestäni ole enää nykyään noin "halpa" kuin joku määritteli.

Parasta olla oma itsensä ja pukeutua sen mukaan vaikka huumorilla tai pikku ylilyönneilläkin höystettynä. Ihan sama, tuskin muut jaksaa niin paljon kiinnittää huomiota lopulta. Ei kuitenkaan hävetä sitä, että ollaan mummoja yhä enenevässä määrin.

Kun olin nuori pukeuduin tosi tylsästi, ei ollut ns. nuorisomuotia maalla olemassakaan ja kun olin 3-kymppinen kuului muotiin väljät puserot olkaoppauksineen ja hiihtarit ym. tylsää. Ja tietysti permanenttikiharat keikkui päässä.
Vasta n. 45-vuotiaana tajusin alkaa pukeutua nuorekkaasti kun ikää alkoi tulla, farkut ja tyköistuvat vaatteet, nahkatakit ja korkeat korot ja sen sellaista ja hiukset muuttui suoriksi. Enkä aio palata mummomuotiin enää ikinä.
Ja koska olen terveellisten elämäntapojen ansiosta yhtä hoikka kuin nuorenakin eikä paikat roiku kuntosaliharjoittelun ansiosta näytän mielestäni ihan hyvältä nuorekkaissa vaatteissa ja kampauksessa ja meikkiäkin käytän reilusti vaikka ikää onkin jo 51 ja aion jatkaa samalla linjalla.

semmosella ryppynaamalla tai yli viiskymppisellä, joka laittaa kajalia alaluomelle. Ihan kuin alasilmäluomi valahtaa. Älkää meikatko alarippsiä vaan vaan yläripset ja luomiväriä saapi laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja rumat silmät:
semmosella ryppynaamalla tai yli viiskymppisellä, joka laittaa kajalia alaluomelle. Ihan kuin alasilmäluomi valahtaa. Älkää meikatko alarippsiä vaan vaan yläripset ja luomiväriä saapi laittaa.

Kyllä voi meikata jos ei ole kurttuja ja ryppyjä naamassa vielä liikaa tai ei ollenkaan.

Minä olen 60 v ja elän ihan niinkuin ennenkin. Meikkaan aamuisin niinkuin ennenkin, käyn kampaajalla värjäyttämässä harmaat pois ym., pukeudun tyylikkäästi, käytän koruja, tanssin, pidän hauskaa, harrastan, matkustelen, hiihdän ja uin. Vain juoksusta olen luopunut. Alkoholia nautin kohtuullisesti ja seksiäkin jos sattuu olemaan tarjolla.
Näin aion tehdä "loppuun asti".
Onneksi olen saanut olla terve eikä ylipainoa ole.
Miksi iän pitäisi olla elämisen este? Ei ole mitään ikärajaa jolloin normaali elämä pitäisi "lopettaa".

Alkuperäinen kirjoittaja rumat silmät:

Olet ilmeisesti muutenkin vastaan vanhempien naisien "laittautumista"?
Itse en laita kajalia alaluomelle,enkä senpuoleen ylöskään.Kuitenkin olen nähnyt monia upeita vanhempia naisia,joilla on meikattu myös alaluomet eikä ollenkaan näyttänyt hassummalta,mutta enhän minä olekkaan asiantuntija niinkuin sinä(ilmeisesti hyvin nuori nainen) olet.Minusta näyttää oudolta jos alaripsiä ei meikata!

Alkuperäinen kirjoittaja Voi hertsunplekkeri!:
Minä olen 60 v ja elän ihan niinkuin ennenkin. Meikkaan aamuisin niinkuin ennenkin, käyn kampaajalla värjäyttämässä harmaat pois ym., pukeudun tyylikkäästi, käytän koruja, tanssin, pidän hauskaa, harrastan, matkustelen, hiihdän ja uin. Vain juoksusta olen luopunut. Alkoholia nautin kohtuullisesti ja seksiäkin jos sattuu olemaan tarjolla.
Näin aion tehdä "loppuun asti".
Onneksi olen saanut olla terve eikä ylipainoa ole.
Miksi iän pitäisi olla elämisen este? Ei ole mitään ikärajaa jolloin normaali elämä pitäisi "lopettaa".

En tanssi, juo enkä värjää hiuksiani. Harmaita on ihan turha sävyttää. Ei ne peity kuitenkaan. Vain hiusvärjäys tepsii ja sitten saa kärsiä juurikasvusta. Ei kiitos. Pidän harmaita ohimoistani. Ei tarvitse enää ottaa raitoja. Saa omasta takaa ilmaiseksi.

Seksiä tulee nykyään joka tuutista ja lävestä. Vaikka en harrasta sitä, niin olen ylikyllästetty seksillä.

Minusta 50+ naiset pitää jättää rauhaan. Olemme jo tehneet osamme miesten viehättämisessä. Nyt saamme levätä laakereilla ja nauttia elämästä.

Kuka tosiaan haluaisi olla Madonna. Tuijottaa tylsimyksenä ulkomainoksessa kultaiset jättikorkeat piikkarit jaloissa. Tv-mainoksessa nainen näyttää omituista esimerkkiä 10+ tytölle. Aivopesijä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Ei kaikki halua Madonnan kööriin. Toisenlainenkin vaihtoehto on olemassa.
Tuskin meidän esiäidit olivat bimboja ja nykynaiset vasta löysivät totuuden.

Kyllä se mummut nyt on kaikem paree, että lopetatte tuon naamioitumisen ja näyttelemisen. Luovuttakaa ja myöntäkää vaan reilusti totuus: OLETTE KULAHTANEITA VANHOJA HARPPUJA! Pistäkää vaan suosista päälle paksua kävelykenkää, paksua sukkahousua, harmaan villavaa hametta ja siihen sopivaa villatakkia, popliinitakkia ja baskeria. Ei tässä enää kannata hötkyä ja riekkua, vaan käydään nyt kaikessa rauhassa odottamaan auringonlaskua!

Yhteistyössä