50 vuotias ja yli miten....???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tekis?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja normaali elämä:
Minusta 50+ naiset pitää jättää rauhaan. Olemme jo tehneet osamme miesten viehättämisessä. Nyt saamme levätä laakereilla ja nauttia elämästä.

Entäs jos ei halua tulla jätetyksi rauhaan...

Kulahtanut voin olla, mummikin olen, mutta silti aion elää niinkuin ennenkin. Miehen kanssakin aion elellä loppuun asti. En viihdy harmaissa hiuksissa, miksi siis pitäisi niissä olla. Juurikasvu hoituu kun käy kampaajalla. Hiukset voi värjäyttää oman värisiksi, ei punaisiksi tai mustiksi.
Jokainen kuitenkin taaplaa tyylillään. Lapseni ovat minuun tyytyväisiä (ja mies), miksi siis muuttuisin muuksi kuin mitä olen. Outoa on ajatuskin että jonain hetkenä istuisin kiikkustuoliin ja sanoisin:tähän jään, olen mummo, nyt harmaata päälle ja villasukkaa jalkaan.
Madonna-look ja mummopissismuoti on sitten asia erikseen, eihän se sovi nuorillekaan. Ei-ei, tyylikästä pitää olla.

No ,toi on ihan kauheeta..... jos nimmarin mielestä elämä loppuu JO 50 vuotiaana ulkonäön ja miesten suhteen
( HEH!)
niin on se sitten aika ymmärettävää ettei sinua enää huvita laittaa itseäsi hyvännäköiseksi ei edes itsesi takia kun ei se auta enää..
joo laita säkki päähäs vain,kyllä se on geeneistä kyse kuinka kauan saa olla nuoremman näköinen mitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja Rauha vaan:
Minusta 50+ naiset pitää jättää rauhaan. Olemme jo tehneet osamme miesten viehättämisessä. Nyt saamme levätä laakereilla ja nauttia elämästä.

Entäs jos ei halua tulla jätetyksi rauhaan...

Minä ainakin haluan elää rauhassa miehiltä. Olen elämäni varrella saanut niin paljon kärsiä miesten takia, että nyt haluan pitää miehiin hajuraon lopun ikääni.

Mummolook on erittäin hyvä suojavarustus miehiä vastaan. Ihan kuin sissipuku.
Harmaat hiukset antavat vielä lisätehoa. Melko usein huomaan ihmisten katselevan yleisessä kulkuvälineessä hiuksiani. Sisareni värjäävät hiuksiaan. Säälin heitä.

Minusta tuntuu, että elämä vasta alkoi kunnolla viisissäkymmenissä ja siitäkin on jo aikaa. Olen saanut terveen ruumiin lahjaksi, sitä olen yrittänyt vaalia, jotta se jaksaa palvella kunnolla. Pääkoppaan on laitettu kuivat purut, nekään eivät ole homehtuneet. Näinollen elämä on kivaa!!

Kaikista parasta on ollut se, että enää sitä ei vertaile itseään muihin, peilin kuva ei sanele omaa kuvaa eikä muoti tms. seikat määräile yhtikäs mitään. Elän, niinkuin itselleni hyväksi tunnen ja toisia kunnioittaen.

Vaatetuksen ja muun ulkoiseen olemukseen kuuluvan liittyvän määrää tarkoituksenmukaisuus. Joskus toki se tarkoittaa sitä, että pukeudutaan hyvin ja laitetaan itsensä nätiksi, sekin on osa tätä elämän nautintoa.

Tykkään ihan mahdottomasti nykyisestä hiusteni väristä. Se on tasaisen harmaa hiuskruunu, jonka sain suhteellisen nuorena. En raaski värjätä sitä, se on kaunis ja kiiltävä. Olen eri mieltä siitä kun sanotaan, että harmaat hiuksen vanhentavat ihmistä. Likaiset ja hoitamattomat hiukset sen tekevät, vaikka olisivat minkä väriset.

Minunkin hiuksiani katsotaan ihaillen! Ovat terveen ja reippaan ihmisen päässä kauneimmillaan, kun naamakin on kurtuilla iloisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämän parasta aikaa:
Minusta tuntuu, että elämä vasta alkoi kunnolla viisissäkymmenissä ja siitäkin on jo aikaa. Olen saanut terveen ruumiin lahjaksi, sitä olen yrittänyt vaalia, jotta se jaksaa palvella kunnolla. Pääkoppaan on laitettu kuivat purut, nekään eivät ole homehtuneet. Näinollen elämä on kivaa!!

Kaikista parasta on ollut se, että enää sitä ei vertaile itseään muihin, peilin kuva ei sanele omaa kuvaa eikä muoti tms. seikat määräile yhtikäs mitään. Elän, niinkuin itselleni hyväksi tunnen ja toisia kunnioittaen.

Vaatetuksen ja muun ulkoiseen olemukseen kuuluvan liittyvän määrää tarkoituksenmukaisuus. Joskus toki se tarkoittaa sitä, että pukeudutaan hyvin ja laitetaan itsensä nätiksi, sekin on osa tätä elämän nautintoa.

Tykkään ihan mahdottomasti nykyisestä hiusteni väristä. Se on tasaisen harmaa hiuskruunu, jonka sain suhteellisen nuorena. En raaski värjätä sitä, se on kaunis ja kiiltävä. Olen eri mieltä siitä kun sanotaan, että harmaat hiuksen vanhentavat ihmistä. Likaiset ja hoitamattomat hiukset sen tekevät, vaikka olisivat minkä väriset.

Minunkin hiuksiani katsotaan ihaillen! Ovat terveen ja reippaan ihmisen päässä kauneimmillaan, kun naamakin on kurtuilla iloisesti.

Sisarellani on kauniit valkoiset hiukset:) Haluaisin itsekin sellaiset minun hiukseni vaan eivät vielä ole tasaisen harmaat,valkoisesta puhumattakaan. Siksi haluan vielä värjätä niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap.:

Sisarellani on kauniit valkoiset hiukset:) Haluaisin itsekin sellaiset minun hiukseni vaan eivät vielä ole tasaisen harmaat,valkoisesta puhumattakaan. Siksi haluan vielä värjätä niitä.

Mitä noloa siinä on, että hiukset eivät ole tasaisen harmaat. Jo vuosia on ollut muotia värjätä tai sävyttää hiukset kerroksittain. Manga-muotia vai mitä lienee, mutta olen nähnyt eräällä naisella kaikki mahdolliset hiustyylit. Hän vaihtaa tyyliä erittäin usein.

Katselin eilen Lorealin mainosta vai mikä lienee. Naisnelikossa on Eva Longoria.
(Täydelliset naiset tv-sarjasta tuttu kasvo.) Olen aina halunnut olla blondi. Tuossa kuvassa vaaleat hiukset olivat minusta kauneimmat.

Ellien Sensuelli palstalla takavuosina joku Elli kertoi vaalean sävyn ottavan hyvin harmaisiin hiuksiin. Joten jos joskus olen aito harmaapantteri, voin välillä sävyttää itseni vaaleaksi.

Helsingissä näkee erittäin paljon harmaahiuksisia, tyylikkäitä naisia. Minusta on jotenkin junttia vetää punainen väri päähän. Suoraan sanottuna rivon ja halvan näköinen esitys varsinkin punaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja värjäämisestä:

Mitä noloa siinä on, että hiukset eivät ole tasaisen harmaat. Jo vuosia on ollut muotia värjätä tai sävyttää hiukset kerroksittain. Manga-muotia vai mitä lienee, mutta olen nähnyt eräällä naisella kaikki mahdolliset hiustyylit. Hän vaihtaa tyyliä erittäin usein.

Katselin eilen Lorealin mainosta vai mikä lienee. Naisnelikossa on Eva Longoria.
(Täydelliset naiset tv-sarjasta tuttu kasvo.) Olen aina halunnut olla blondi. Tuossa kuvassa vaaleat hiukset olivat minusta kauneimmat.

Ellien Sensuelli palstalla takavuosina joku Elli kertoi vaalean sävyn ottavan hyvin harmaisiin hiuksiin. Joten jos joskus olen aito harmaapantteri, voin välillä sävyttää itseni vaaleaksi.

Helsingissä näkee erittäin paljon harmaahiuksisia, tyylikkäitä naisia. Minusta on jotenkin junttia vetää punainen väri päähän. Suoraan sanottuna rivon ja halvan näköinen esitys varsinkin punaisena.

Kyllä punainen sopii jos naama on kunnossa ja varsinkin kaunis sopii aina. ;))

Tässä tiedostossa on paljon kuvia harmaista hiuksista.

http://www.fotosearch.com/DGT078/cb062316/

noh,tuo nainen ei varmalla ole ainakaan VASTA 50 vuotias vähintään 66-68 vuotias.

niitä on nuoren näköisiä 50 naisia ei kaikki tuollaisia pakkauksia ole...
mun sisko on 50 vuotias kaikki luulee että sisko on siinä 38-40.v
ne geenit,ne geenti...

Alkuperäinen kirjoittaja Voi hertsunplekkeri!:
Minä olen 60 v ja elän ihan niinkuin ennenkin. Meikkaan aamuisin niinkuin ennenkin, käyn kampaajalla värjäyttämässä harmaat pois ym., pukeudun tyylikkäästi, käytän koruja, tanssin, pidän hauskaa, harrastan, matkustelen, hiihdän ja uin. Vain juoksusta olen luopunut. Alkoholia nautin kohtuullisesti ja seksiäkin jos sattuu olemaan tarjolla.
Näin aion tehdä "loppuun asti".
Onneksi olen saanut olla terve eikä ylipainoa ole.
Miksi iän pitäisi olla elämisen este? Ei ole mitään ikärajaa jolloin normaali elämä pitäisi "lopettaa".

En tanssi, juo enkä värjää hiuksiani. Harmaita on ihan turha sävyttää. Ei ne peity kuitenkaan. Vain hiusvärjäys tepsii ja sitten saa kärsiä juurikasvusta. Ei kiitos. Pidän harmaita ohimoistani. Ei tarvitse enää ottaa raitoja. Saa omasta takaa ilmaiseksi.

Seksiä tulee nykyään joka tuutista ja lävestä. Vaikka en harrasta sitä, niin olen ylikyllästetty seksillä.

Kuka tosiaan haluaisi olla Madonna. Tuijottaa tylsimyksenä ulkomainoksessa kultaiset jättikorkeat piikkarit jaloissa. Tv-mainoksessa nainen näyttää omituista esimerkkiä 10+ tytölle. Aivopesijä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Ei kaikki halua Madonnan kööriin. Toisenlainenkin vaihtoehto on olemassa.
Tuskin meidän esiäidit olivat bimboja ja nykynaiset vasta löysivät totuuden.

On niitä ja meitä 50 vuotiaita naisia jotka on myös niin hyvin säilynyt kuin madonna.
ja se menee ihan itsestään,ollaan oikein iloinen siitä,eikä kukaan mies jätä vielä rauhaan enkä haluisikaan,nautitaan elämästä kaiken tavoin ja tuo nuorekas ulkonäky se tekee paljon eetua miten hauskaa elämä voi olla kun saa olla vielä hyvännäköinen. Joku kirjoitti se on todella kyse geeneistä. totta.

jotkut naiset haluaa ,että ne jätetään jo 50 vuotiaana rauhaan? sinäkö tuollaista haluat?
vaikka elämä voi olla niin hauskaa ja ihanaa... miestenkin kanssa,varsinkin kun on tullut sinkuksi,heti kun jätin sen K.pään niin ulkonäkö parantui kummasti, aloin ihan kukkia silmät loistaa miehet sen huomaa ;)))))
ei kaikki ole sellaisia harmaita hiirulaisen näköisiä,eikä tarvitsekkaan jos EI HALUA ja ei ole TARVETTA olla hiirin näköinen noin NUORENA...

"jotkut naiset haluaa ,että ne jätetään jo 50 vuotiaana rauhaan? sinäkö tuollaista haluat?
vaikka elämä voi olla niin hauskaa ja ihanaa... miestenkin kanssa,varsinkin kun on tullut sinkuksi,heti kun jätin sen K.pään niin ulkonäkö parantui kummasti, aloin ihan kukkia silmät loistaa miehet sen huomaa ;)))))
ei kaikki ole sellaisia harmaita hiirulaisen näköisiä,eikä tarvitsekkaan jos EI HALUA ja ei ole TARVETTA olla hiirin näköinen noin NUORENA..."

Jatkan tätä keskustelua viisaamman naisen suulla. Luin eilen Kirkko&kaupunki lehteä. Sivulla 22 Marja Kuparisen artikkeli. Juttu ei ole nettiversiossa, joten kirjoitan sen ihan omin kätösin nettiin. Jos ette vieläkään ymmärrä mitä tarkoitan, niin valitan.

---------
Millainen on rohkea nainen?

Yli neljäkymmentävuotiaille markkinoitavan Jade-lehden mainos putosi eteisen lattialle. Uusi lehti rohkeille naisille, niile jotka uskaltavat arvostaa itseään ja nauttia elämästään ikävuosista riippumatta. Jade auttaa hyppäämään hiirulaisen hameesta ja innostaa oikomaan urautuneen elämän ryppyjä.

Elä ja uskalla, sanoo Jade. Uskaltaminen on mainoksen mukaan sitä, että hoitaa hiuksensa, naamansa, ryppynsä, keventää, matkustaa ja ymmärtää laatuviinejä ja gourmet-ruokaa.

Kuulun varmaan väärään kohderyhmään, sillä uskon, että ikääntyvä nainen on rohkea ja nauttii elämästä siksi, että on ehtinyt elää, saanut kokemuksia ja oppinut tuntemaan itsensä. Ikävuodet eivät ole jokin ylimääräinen taakka, josta huolimatta ehkä voi elää. Rypyt naamassa kertovat myös siitä, että nainen on tuntenut ja antanut sen näkyä. Uskallus syntyy, kun koettelee voimiaan kaikessa, mitä elämä tuo vastaan.
Mitä vanhemmaksi nainen tulee, sitä paremmin hän tietää, että aika on rajallinen asia eikä sitä kannata tuhlata. Oikein rohkea katsoo silmiin omaa kuolevaisuuttaan ja nauttii juuri siksi tästä päivästä.

Rohkea nainen (lue: ihminen) ei ole rohkea ikävuosistaan riippumatta vaan juuri niiden tähden. (Kirkko ja kaupunki, N:o 12 - 28.3.2007, Sivu 22)

Yhteistyössä