Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tuon ehdotuksesi mukaan emme enää siis asuisi demokraattisessa Suomessa.
Lapsilisähän on silloin aikoinaan(en muista vuotta) keksitty juuri siksi, että Suomeen kannattaisi niitä nuppusia kasvattaa ja perustaa perheitä.
Tuo mallisi siitä, että esikoinen saisi suurimman summan on päinvastainen silloiselle ajattelulle -että lapsimäärän kasvaessa -tarvitaan valtion tukeakin enempi.
Nykypäivänä lapsilisähän on aivan mahtavan suuruinen, lisäksi Suomi on edelläkävijä juuri lapsiin suunnatuissa tuissa, vaikka se onkin aika pientä rahallisesti(joidenkin mielestä)
Juu, tiedän. Mutta tässä asiassa mä vaan en päättäjiä ymmärrä. Kun ensimmäisen lapsen kohdalla tosiaan niitä hankintoja on enemmän kuin toisella tai kolmannella lapsella, jolloin YLEENSÄ edes jotain esikoiselle hankituista vaunuista, rattaista, kantoliinoista, turvakaukaloista, pinnasängyistä ja syöttötuoleista puhumattakaan vaatteista ja leluista on jo hankittu ja jemmassa esikoiselta. LISÄKSI se fakta, että YLEENSÄ toisen, kolmannen ja neljännen lapsen syntymän aikoihin perheellä on jo muutenkin vakiintuneempi taloudellinen tilanne, vakkariduunit, opinnot päättyneet, asuntokuviot selvillä...
Ja mun mielestä JOS kotihoitoa tuetaan rahallisesti,niin voisi se raha olla edes minimi-työttömyyspäivärahan suuruinen. Samoin kun minimi-äitiyspäiväraha! MUN mielestä on suoranaista vittuilua kotiäideille se, että jos jäät minimiäippärahalle tai kotihoidontuelle, saat vähemmän rahaa kun naapurin rapajuoppo työttömyyskortistossa elelevä vanhapoika - näin kärjistäen. Sillä kotiäidillä on kuitenkin TÄRKEÄ työ tehtävänään ja kasvattaahan hän valtiolle uutta veronmaksajaa...