5-vuotias tulee yöllä viereen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä 6-vuotias nukkuu meidän välissä, on nukkunut jo reilun vuodenikäisestä asti. Sinne asti nukkui omassa sängyssään mutta sitten alkoi kauheat yöhuudot ja ne saatiin loppumaan sillä että otettiin poika viereen. Sieltä asti on sitten nukuttu kolmistaan samassa sängyssä. Muutamia öitä poika on nukkunut omassa sängyssä (samassa makkarissa) ja jopa toisessa huoneessakin, mutta alkoi selittämään hirviöistä jne. joten on annettu tulla viereen. Meitä ei haittaa poika keskessä, sängyssä on tilaa ja pääasia on että kaikki saa nukkua rauhassa kunnon yöunet. Luotan siihen että viimeistään yläasteelle mennessä siirtyy omaan huoneeseen :D
Aivan kuin meidän esikoinen. Ei nukkunut millään yksin ja heräsi heti, jos ei ollut vieressä. Vieressä nukkuminen oli kuitenkin pakko lopettaa, kun tuli pari pikkusisarusta. Esikoiselle laitettiin oma sänky meidän huoneeseemme. Sitä olen kuitenkin miettinyt, että aiheutimmeko me lapsen univaikeudet, joita oli vielä kouluiässäkin,vai onko kyseessä vain sattuma. Pienemmillä sisaruksilla, joita ei otettu viereen nukkumaan, ei sellaisia ole ollut.

Nuorin haluaa nukkua mun vieressä mutta ollaan tehty silleen että omassa sängyssä nukutaan ja jos yöllä herää niin saa tulla mun viereen :)

Ei se kuiten kohta enään edes halua nukkua iskän kainalossa niin saa nyt nukkua niin pitkään kun haluaa :)

Meillä lasten kanssa "köllitellään" illasta yhdessä, jolloin halitellaan ja silitellään. Sen jälkeen menevät omiin sänkyihin nukkumaan. 8-v, joka välillä jännittää unen saantia, on kokenut tän tosi hyväksi.
Jos yöllä herää niin voi tulla viekkuun. Olen kuitenkin sitten jossain vaiheessa herättänyt siirtymään omaan sänkyyn. Minusta on kuitenkin tärkeää, että kun läheisyyttä ja turvaa tarvii niin sitä myös saa. Mutta koska halukkaita saattaa olla useita niin aika usein se tarkoittaa sitä, että takaisinkin pitää yön päälle mennä.
Jossain vaiheessa 6v oli joka yö tulossa meidän väliin. Silloin juttelin hänen kanssaan siitä, kuinka herätessä voi ensin hetken pötkötellä omassa sängyssä hetken ja jos uni ei tunnu tulevan niin sitten voi tulla viekkuun. Sen jälkeen rauhottui aika paljon. Oli tullut tapa tulla meidän viereen ja levoton nukkuja kun on niin aina kun havahtui vähän hereille tuli viereen.

Yhteistyössä