5. luokkalainen haluaisi laittaa kouluun huulikiilto, ripsaria ja sipauksen puuteria. Antaisitko?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ottamatta kantaa aiheeseen mutta voin kuvitella 5-luokkalaisen ja äitinsä keskustelun.

- Äiti, saanko mä meikata kouluun?
- Oota kulta hetki, mä kysyn äkkiä kaksplussalta.
Hehe, ap vastailee, että ei mennyt ihan noin, mut melkein ;)
- Äiti, saanks mä laittaa huomenna meikkii kouluun?
- Hmmmpph. Eikös meikkaus on kielletty koulussa? Mitä meikkiä sä sit tahtoisit laittaa?
- Halusin laittaa ripsarii ja huulikiiltoo ja puuterii. Pliide äiti, xxxx ja xxxxxx ja xxxxx:kin ainakin meikkaa kouluun.
- Mä kyl muistelen, et se meikkaus oli jossain vaiheessa kiellettyä koulussa.
- Ei oo ope sanonut mitään vaikka xxxx:llä ja xxxxxx:llä ja xxxxx:lläkin on meikkii.
- Ai... No jos laitat huulikiiltoo vähän niin on ok. Älä laita ripsaria, ne leviääkin ikävästi kun siellä sataa lunta ulkona ja naama kastuu. Puuteria voit laittaa finnejen päälle vähän, mut älä koko kasvoille pistä.
- Aha. Moneen mä muuten meenkään huomenna? (erityislukujärjestys tällä viikolla)
Ja sit puhe siirtyi ihan muihin aiheisiin.
 
"mio"
Enpä oikein ymmärrä miksi ne meikit nyt niin saatanasta on.
Minun puolestani saisi meikata, ja vaikka laittaa sitä pinkkiä huulikiiltoa, siinäpähän etsii ja joskus löytää sen oman tyylinsä.
Jos pesee asianmukaisesti meikit pois, niin miksipä noita ei voisi käyttää?.
Lähtisin tytön kanssa ostoksille, johonkin missä osaavat auttaa esim. oikean värisen tuotteiden kanssa, ja samalla voisi sitten ostaa hyvälaatuiset meikit.
Kyllähän ne meikkaamaan rupeaa, sitten vaikka kun ovesta on asutunut ulos, niin sillä laukkuun piilotetulla väärän värisellä puuterilla naamaansa suditaan ja pestään koulusta lähtiessä pois.
 
pörrrr
Antaisin. Aloin itse meikkaamaan jo 10-vuotiaana. Tykkäsin ihan kauheasti meikeistä, joten meikkaaminen tuntui tosi hienolta ja kivalta. Tunsi olonsa "isoksi" ja tyttömäiseksi, ei siihen mitään seksiä, ulkonäköpaineita tms liittänyt. Niiden meikkien parissa kyllä työskentelenkin nykyisin :)
 
"vieras"
Kerrotko miten puhdistaa.
On Clerasilin (kirjoitettiinko noin??) puhdistusemulsio ja saman sarjan "kasvovesilappuja". Niitä puhdistuslappuja ei käytä joka päivä ja välillä pesee kasvot vain vedellä, mutta usein tuolla puhdistusemulsiolla. Vähintään vedellä pesee kuitenkin aamuin ja illoin. Jos on meikkaillut (kotona on harjoitellut nyt lähiaikoina) niin sit puhdistetaan yhdessä, silmät silmämeikin poistoaineella ja muuten kasvot tuolla puhdistusemulsiolla, joskus lainaan omaanikin (Oriflamen puhdistusmaito) kun yhdessä puhdistellaan.

terkuin ap
 
pörrrr
Alkuperäinen kirjoittaja pörrrr;27720383:
Antaisin. Aloin itse meikkaamaan jo 10-vuotiaana. Tykkäsin ihan kauheasti meikeistä, joten meikkaaminen tuntui tosi hienolta ja kivalta. Tunsi olonsa "isoksi" ja tyttömäiseksi, ei siihen mitään seksiä, ulkonäköpaineita tms liittänyt. Niiden meikkien parissa kyllä työskentelenkin nykyisin :)
Se piti vielä lisätä, että jos joskus tyttölapsen saan, niin mennään sitten yhdessä ostamaan meikkejä ja opasta niiden käytössä. Niin ehkä välttyy niiltä ylilyönneiltäkin paremmin ;)
 
fghfghd
[QUOTE="vieras";27720344]Hehe, ap vastailee, että ei mennyt ihan noin, mut melkein ;)
- Äiti, saanks mä laittaa huomenna meikkii kouluun?
- Hmmmpph. Eikös meikkaus on kielletty koulussa? Mitä meikkiä sä sit tahtoisit laittaa?
- Halusin laittaa ripsarii ja huulikiiltoo ja puuterii. Pliide äiti, xxxx ja xxxxxx ja xxxxx:kin ainakin meikkaa kouluun.
- Mä kyl muistelen, et se meikkaus oli jossain vaiheessa kiellettyä koulussa.
- Ei oo ope sanonut mitään vaikka xxxx:llä ja xxxxxx:llä ja xxxxx:lläkin on meikkii.
- Ai... No jos laitat huulikiiltoo vähän niin on ok. Älä laita ripsaria, ne leviääkin ikävästi kun siellä sataa lunta ulkona ja naama kastuu. Puuteria voit laittaa finnejen päälle vähän, mut älä koko kasvoille pistä.
- Aha. Moneen mä muuten meenkään huomenna? (erityislukujärjestys tällä viikolla)
Ja sit puhe siirtyi ihan muihin aiheisiin.[/QUOTE]

Suomessa ei koulu voi puuttua oppilaitten ulkoiseen olemukseen. Yksittäisen opettajan mielipiteellä ei todellakaan ole mitään väliä.
 
dgfsgdsf
[QUOTE="mio";27720365]Enpä oikein ymmärrä miksi ne meikit nyt niin saatanasta on.
Minun puolestani saisi meikata, ja vaikka laittaa sitä pinkkiä huulikiiltoa, siinäpähän etsii ja joskus löytää sen oman tyylinsä.
Jos pesee asianmukaisesti meikit pois, niin miksipä noita ei voisi käyttää?.
Lähtisin tytön kanssa ostoksille, johonkin missä osaavat auttaa esim. oikean värisen tuotteiden kanssa, ja samalla voisi sitten ostaa hyvälaatuiset meikit.
Kyllähän ne meikkaamaan rupeaa, sitten vaikka kun ovesta on asutunut ulos, niin sillä laukkuun piilotetulla väärän värisellä puuterilla naamaansa suditaan ja pestään koulusta lähtiessä pois.[/QUOTE]

Vahva tämä.

Sama pilven kanssa.
Puhumattakaan alkoholin.
 
gsdfgfsd
Alkuperäinen kirjoittaja pörrrr;27720383:
Antaisin. Aloin itse meikkaamaan jo 10-vuotiaana. Tykkäsin ihan kauheasti meikeistä, joten meikkaaminen tuntui tosi hienolta ja kivalta. Tunsi olonsa "isoksi" ja tyttömäiseksi, ei siihen mitään seksiä, ulkonäköpaineita tms liittänyt. Niiden meikkien parissa kyllä työskentelenkin nykyisin :)
Miten meikit ja seksi liittyy toisiinsa päässäsi? Oletko vähän sekaisin?
 
Saraldo
Musta tuonikäisen kevyt meikkaaminen on ihan ok. Meikkivoiteita ja puuteria vois käyttää siinä vaiheessa kun oikeasti ymmärtää ihonpuhdistuksen tärkeyden. Mutta joku ripsiväri ja huulikilto on ihan ok vaikka neljäsluokkalaisellekin.

Ap, Clearasil on aika tujua ainetta, onhan tytöllä käytössä hyvä kosteusvoide?
 
Peyote
Miksikä en antasi... Mieluummin keskittäisin energiani siihen, miten voisin estää liian varhaisen seksin harrastamisen, alkoholin käytön ja tupakoinnin. Tosin ei mulla ole tuon ikäistä tyttöä, mulla on 13 vuotias poika.
 
fhgsf
Alkuperäinen kirjoittaja pörrrr;27720452:
Viittasin vaan siihen, että monet mieltää nuorten tyttöjen meikkaamisen ulkonäköpaineisiin ja siihen, että lapset koittaa olla ns. seksikkäitä pikkuaikuisia.
Seksikäs pikkuaikuinen? Oletko pedofiili?
 
Entinen aknenaama
Ap, Clearasil on finneille ja nuorelle iholle kamalinta myrkkyä mitä olla voi. Kuivattaa aivan liikaa ja aiheuttaa sitä kautta uusia finnejä. Suosittelen vaikkapa apteekin perusvoidetta tai herkälle iholle tarkoitettua puhdistusmaitoa pesuaineeksi paljon mieluummin. Finnien peittämiseen kannattaa käyttää siihen tarkoitettua täsmätuotetta, kuten peitepuikkoa, eikä puuteria, joka sisältää ihohuokosia tukkivaa talkkia.
 
Huulikiiltoa ehkä antaisin.

Toivottavasti ei kuitenkaan noin nuorena rupeaisi tuollaisia haluamaan, mä miellän vitosluokkalaisen vielä ihan lapseksi, enkä tunne tai tiedä ketään joka meikkaisi tai olisi meikannut sen ikäisenä.
Ei kai se nyt silleen mitään varsinaisesti "tuhoa", mutta mielestäni meikit eivät kuulu lapsille.
 
hfghfg
Ap, Clearasil on finneille ja nuorelle iholle kamalinta myrkkyä mitä olla voi. Kuivattaa aivan liikaa ja aiheuttaa sitä kautta uusia finnejä. Suosittelen vaikkapa apteekin perusvoidetta tai herkälle iholle tarkoitettua puhdistusmaitoa pesuaineeksi paljon mieluummin. Finnien peittämiseen kannattaa käyttää siihen tarkoitettua täsmätuotetta, kuten peitepuikkoa, eikä puuteria, joka sisältää ihohuokosia tukkivaa talkkia.
Olisiko vesi vanhin voitehista. Ja vähän saippuaa. Clearasil, lol. Sama kun kaataisit liuotinta mahaasi.
 
fgjhfjg
Huulikiiltoa ehkä antaisin.

Toivottavasti ei kuitenkaan noin nuorena rupeaisi tuollaisia haluamaan, mä miellän vitosluokkalaisen vielä ihan lapseksi, enkä tunne tai tiedä ketään joka meikkaisi tai olisi meikannut sen ikäisenä.
Ei kai se nyt silleen mitään varsinaisesti "tuhoa", mutta mielestäni meikit eivät kuulu lapsille.
Miksi kirjoitit tuhoa -sanan lainausmerkkeihin? Sitten, niin.
 

Yhteistyössä