Ehdotuksia miten lapsi (5.luokkalainen) pääsisi jälki-istuntoa tässä tilanteessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "krista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";27251125]
Tää 5-luokkalainen lähtee seuraavan kerran tilanteesta samantien pois,eikä ala huuteleen törkeyksiä mikä vaan saattaa provosoida toista osapuolta.Kuten taitaa tässäki tapauksessa olla kyse.
[/QUOTE]

Täähän opettaa vain sen, että "anna periksi, ettei toinen suutu". Jos sinulla on joku kiva asia niin saanko minä tulla sen ottamaan sinulta tuosta noin vaan pois ja jos et anna niin saan kuristaa sut? Jos kieltäydyt niin provosoit minua kuristamaan itseäsi ja tällöin sinä olet syyllinen (vaikka se kiva asia olikin sinulla).

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27251196:
Täähän opettaa vain sen, että "anna periksi, ettei toinen suutu". Jos sinulla on joku kiva asia niin saanko minä tulla sen ottamaan sinulta tuosta noin vaan pois ja jos et anna niin saan kuristaa sut? Jos kieltäydyt niin provosoit minua kuristamaan itseäsi ja tällöin sinä olet syyllinen (vaikka se kiva asia olikin sinulla).

Verbaalinen pahoinpitely on ihan yhtä väärin kuin kuin fyysinenkin.

Poistumalla kertomaan opettajalle siinä tilanteessa kun riita tuli (eli kun toinen poika tarttui ärsyttämistarkoituksessa laitteeseen uudestaan).

Kun se yläluokkalainen tarttui uudestaan laitteesta kiinni poika lensi maahan siitä laitteesta. Siinä vaiheessa suuttui ja haukkui.

Ja vielä kerran en puolustele poika, että haukkui ja löi kun yriti päästä irti. Uskon, että aikuinen yrittäisi päästä irti kuristusotteesta.

[QUOTE="krista";27251214]Kun se yläluokkalainen tarttui uudestaan laitteesta kiinni poika lensi maahan siitä laitteesta. Siinä vaiheessa suuttui ja haukkui.

Ja vielä kerran en puolustele poika, että haukkui ja löi kun yriti päästä irti. Uskon, että aikuinen yrittäisi päästä irti kuristusotteesta.[/QUOTE]
Et puolustele, mutta yrität keksiä keinoa välttää jalki-istunto:confused:

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27251227:
Et puolustele, mutta yrität keksiä keinoa välttää jalki-istunto:confused:

Yritän keksiä keinoja millä poika ei joutuisi tälläiseen tilanteeseen. Ja kun jo sanoin poika ymmärtää, että se jälki-istunto tuli haukkumisesta ja lyömisestä, vaikka jäli-istuntolapussa ei lukennut että haukkui toista neekeriksi.

Mutta se, että jätä oman leikin koska toinen niin tahtoo ja tahallaan pilaa leikis, Onko se oikein?

[QUOTE="krista";27251248]

Mutta se, että jätä oman leikin koska toinen niin tahtoo ja tahallaan pilaa leikis, Onko se oikein?[/QUOTE]

Ei tietenkään oo oikein, mutta ei kannata mennä kiistassa loppuun asti. Aina voi kieliä opellle tai jollekkin muulle aikuiselle.

Ihan esimerkkinä meidän uimahallista, mummot tykkää vesijuosta siellä rinnakkain ja jutella, kun heille huomautti asiasta alkoivat haukkumaan. No, minä nousin vedestä kävin kertoo valvojalle ja hän laittoi mummot kuriin :D

[QUOTE="krista";27251248]
Mutta se, että jätä oman leikin koska toinen niin tahtoo ja tahallaan pilaa leikis, Onko se oikein?[/QUOTE]

Ei, se ei ole oikein vaikka porukka täällä puolustaakin näin tekevää. Tähän on täällä törmätty aiemminkin. Aina pitäisi alistua, vastaan ei saisi sanoa koskaan.

Mun mielestä oikein kuristajalle että sai jälki-istuntoa, ja neekeriksi haukkumisestakin jälki-istunto on todellakin paikallaan.

Mutta musta on väärin jos itsepuolustuksesta rangaistaan. Entä jos poika ei olisi lyönyt kuristajaa, siinähän olis voinu käydä pahasti. Ainakin omalta yläasteajalta muistan kun kesken tappelun yks poika alkoi kuristaa toista, siltä lähti taju, kaatui maahan ja sai aivotärähdyksen.

Eihän kyse ole luovuttamisesta jos vastaavassa tilanteessa lähtee pois mennäkseen hakemaan vaikka opettajan paikalle selvittämään asiaa. Jo siis siinä kohtaa kun tää nuorempi tipahti alas sieltä laitteesta.

Tota, se n-sana nyt vain ei ole mikään pikku "sammakko", vaan rasistinen haukkumasana. Varmasti koulun pitää olla johdonmukainen sen käytön rankaisemisessa, vaikka se sitten olisikin tässä tapauksessa vain ns. lipsahtanut. Olisikohan jälki-istuntoa tullut jos poika olisi sanonut kiusaajaa idiootiksi tms?

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27251196:

Ja se lukemisen ymmärtäminen on taas kerran ihan hukassa..

Eihän kyse ole luovuttamisesta jos vastaavassa tilanteessa lähtee pois mennäkseen hakemaan vaikka opettajan paikalle selvittämään asiaa. Jo siis siinä kohtaa kun tää nuorempi tipahti alas sieltä laitteesta.

Sä sen sanoit,mitä koitin pukea tossa äsken sanoiksi...

Taannoin oli oman lapsenki kohdalla välitunnilla selkkaus toisen lapsen kans.Toinen poika meinas käydä mun pojan päälle.Miten tilanne ratkesi,oli että mun poika haki paikalle välituntivalvojan(joka tosin oli nähny jo tilanteen).Se asia selvitettiin ja siinä se. Eli ei niistä asioista tartte lasten keitellä isompia soppia,ku voidaan päästä vähemmälläki.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;27251280:
Ei tietenkään oo oikein, mutta ei kannata mennä kiistassa loppuun asti. Aina voi kieliä opellle tai jollekkin muulle aikuiselle.

Ihan esimerkkinä meidän uimahallista, mummot tykkää vesijuosta siellä rinnakkain ja jutella, kun heille huomautti asiasta alkoivat haukkumaan. No, minä nousin vedestä kävin kertoo valvojalle ja hän laittoi mummot kuriin :D

:D

Mun mielestä kyllä tuo kuristaminen on paljon pahempi kun neekeri sanan käyttö, sehän on tapon yritys tai törkeä pahoinpitely jos lain mukaan mennään kun taas ap poika on vaan syylistynyt kunnian loukkaukseen. Ja muutenkin tuo asetelma että ainakin 2 vuotta vanhempi tulee päälle kun ei asiat mene niin kuin haluaa on todella väärin.

Meidän lapselle jos vastaavaa tapahtuisi niin tekisin rikosilmoituksen tai mies saisi käydä vähän kouluttamassa vastakkaisen puolen vanhempia.

Koulun on pakko antaa jälki-istunto myös pojallesi koska muutenhan ovat rasisteja.....

no anyway, molemmat tekivät väärin, siitä ei pääse mihinkään. TOSIN ehkä pojallesi olisi riittänyt huomautus ja kuristajalle se jälki-istunto, koska teot kuitenkin olivat eritasoisia. Ja 7-luokkalaisen PITÄISI olla fiksumpi kuin 5-luokkalaisen. Ehkäpä sen 7-luokkalaisen olisi ollut hyvä kävellä tilanteesta pois..?

• Tykkää
Reactions: Kerpele
Ei noiden moniosaajien kanssa pärjää. Muuta vähemmän rikkaalle alueelle. Ei meidän skidien skoleissa ole samanlaista. Flaidata toki osaavat, mutta eivät vedä esiin raSSisti-korttia.

[QUOTE="Take";27252319]Ei noiden moniosaajien kanssa pärjää. Muuta vähemmän rikkaalle alueelle. Ei meidän skidien skoleissa ole samanlaista. Flaidata toki osaavat, mutta eivät vedä esiin raSSisti-korttia.[/QUOTE]

Miksi meidän pitäisi muuttaa pois? Pitäisikö meidänkin pojan sitten käydä lapsen kurkkuun kiinni jos se saattaa haukkua sitä "suomalainen paska" tai "v...tun ryssän lapsi"? Näistä sanoista se vaan kävi kertomassa valvojille tai omalle opelle, mutta ei kertakaan kuristanut toista lasta.
Eivät kaikki vetää sitä rasisti-korttia esiin.

Yhteistyössä