5 kuukaudessa 10 kiloa pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pullukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pullukka"

Vieras
Näitä laihdutuskeskusteluja on aina paaaaljon.. Mutta :D Pituuteni on 162 cm ja painan 70 kg, kymmenen kiloa haluaisin pois. Syömiseni on ollut tosi huonolla mallilla, herkkuja (sipsiä, karkkia) muutamana päivänä viikossa ja muutenkin epäterveelliseti. Olen nyt tämän viikon laihduttanut jättämällä kaikki herkut pois ja syömällä terveellisemmin, kasviksia paljon ja ei vaaleata leipää tai pastaa liikaa. Olen myös vähentänyt annoskokoja reilusti. Liikun päivittäin reipas lenkkeilyä noin 4-8 kilometriä. Olisiko mahdollista laihtua 5 kuukaudessa kymmenen kiloa ruokavalion täysmuutoksella?

kyllä varmaankin onnistut.Mutta jätä vaalea leipä kokonaan pois(siinä ei ole mitään terveellistä)ja pastan vaihdat täysjyväpastaan(valkoinen pelkkää hiilaria).Pastaa,perunaa ja riisiä n,1dl verran per annos.Tummaa leipää pari viipaletta.Itse olen jättänyt ne kokonaan pois ja korvannut kasviksilla. -10kg tavoite myös mulla-

[QUOTE="sara";29439110]kyllä varmaankin onnistut.Mutta jätä vaalea leipä kokonaan pois(siinä ei ole mitään terveellistä)ja pastan vaihdat täysjyväpastaan(valkoinen pelkkää hiilaria).Pastaa,perunaa ja riisiä n,1dl verran per annos.Tummaa leipää pari viipaletta.Itse olen jättänyt ne kokonaan pois ja korvannut kasviksilla. -10kg tavoite myös mulla-[/QUOTE]

Millaisia tuloksia on tullut? Ja kauan olet laihduttanut :)

No aivan varmasti. Mä taisin reilut puoli vuotta laihduttaa ja kiloja lähti 23 kpl. Tosin mulla oli enemmän lähtöpainoa, mutta laihdutin osan kiloista kuitenkin normaalipainon sisällä.

uuden vuoden vaihteessa muutin ruokavalion ja muutama kilo lähtenyt.Hiilarit siis minimissään aterioilla mutta välipalaksi ja iltapalaksi sallin itselleni hedelmät.Ateriat vähärasvaista lihaa(maks. 10%),kalaa tai kanaa ja lisukkeena kasviksia keitettynä tai raakana.

No aivan varmasti. Mä taisin reilut puoli vuotta laihduttaa ja kiloja lähti 23 kpl. Tosin mulla oli enemmän lähtöpainoa, mutta laihdutin osan kiloista kuitenkin normaalipainon sisällä.

Liikuitko miten paljon? Mitään älyttömiä salitreenejä minusta ei ole vetämään, lakkaa innostus heti. Jos tuo ruokailun muuttaminen auttaisi pelkästään niin olisi hyvä! Mitä söit? Noin suurinpiirtein millaisia ruokia :)

[QUOTE="pullukka";29439163]Liikuitko miten paljon? Mitään älyttömiä salitreenejä minusta ei ole vetämään, lakkaa innostus heti. Jos tuo ruokailun muuttaminen auttaisi pelkästään niin olisi hyvä! Mitä söit? Noin suurinpiirtein millaisia ruokia :)[/QUOTE]

Kävelylenkillä kävin koirien kanssa, sekä salilla tuli käytyä, mutta vain muutaman kuukauden ajan.

90% laihdutin ihan vaan ruokavalion avulla.

Aamupalaa en oikeen osaa syödä, joten sen jätin lähes poikkeuksetta välistä. Lounaaksi söin samaa, mitä muu perhe, mutta vain pienen annoksen. Välipalaksi saatoin kiskaista rahkaa marjoilla ja päivälliseksi vaikkapa salaatin...mutta laitoin kyllä joukkoon juustoa, salaatinkastiketta ja krutonkeja, eli ei se mikään varsinainen laihdutus-salaatti ollut. Iltasella saatoin syödä 1-2 leipää, tai sitten en.

Söin todella vähän. Kalorit pyöri hyvin matalissa numeroissa, mutta voin kyllä tuolloin todella hyvin, eli olo ei ollut koskaan huono tms. Salipäivinä otin treenin jälkeen dietmixiä, josta sai vähän lisää kaloreita, ihan tarkoituksella.

Minä kanssa niin toivoisin saavani reilu 10 kg pois ennen ensi kesää. Varmaan pitää ommella suu kiinni :( Syön liikaa, ja karkkia - nämä hommat pitäisi saada kuriin, sitten jaksaisi lenkkeilläkin varmasti paremmin.

Tämä on nyt todella luotettavaa 'tietoja' ja silleen :D, mutta luin vuosi sitten omaa laihdutusprojektiani (tai siis elämäntapamuutosta) eläessäni jostain lehdestä, että painonpudotuksessa on vaikutus 80% ruokavalio ja 20% liikunta.. ja ainakin itse tiputin 10 kiloa täysin ruokavalion muutoksen kautta. Liikun kyllä koiran kanssa ja käyn jumpassa, mutta niin tein silloinkin kun lihoin sen kympin aiemmin.

Kymppi tippui ehkä 7kk:ssa. Enkä ollut edes kovin kiltisti, söin ma-pe kevyesti ja la-su en niin välittänyt (tosin mun paheisiin ei kuulu esim. suklaa tai muutkaan makeat, mutta viiniä kenties silti kului..).

Tsekkaa kiloklubi, sieltä itse sain aika hyvän alun.

säännöllinen ateriarytmi a ja o,maksimissaan 4h saa olla syömättä.Aamulla 3dl vettä tyhjään vatsaan.Aamupala saa aineenvaihdunnan täyteen tehoonsa heti aamusta,itse vedän aamupalaksi maustamatonta jugurttia,mustikoita ja itl hunajaa

Itsellä lähti 10 kg marras-joulukuussa vain poistamalla ruokavaliosta sokerin (myös ne piilosokerit, joita on marinadikastikkeissa yms.) ja vähentämällä viljatuotteidem syönnin todella pieneksi. Lisäsin kasviksia, vihanneksia ja marjoja. Nälkä ei ollut kertaakaan. Lähtötilanne oli 173cm ja 82 kg. Vielä on alaspäin matkaa 6 kg

Juu tuo on totta, että ruokavalio on PALJON tärkeämmässä roolissa kuin liikunta. Hiilihydraatitonta/vähä hiilihydraattista kokeilin viime syksynä ja karistin kuukaudessa 3 kg. Hyvin toimii! Liikuntaa ei silti kannata unohtaa kokonaan, jotta lihakset kehittyy. Ne kun polttaa rasvaa, vaikka nukkuisit. Ja tuleehan liikunnasta hyvä olo ja terve keho. Mutta liikunnalla pelkästään laihtuminen on lähes mahdoton homma, jos ei ruokavaliota muuta.

Olen saman pituinen kuin aloittaja ja laihdutin kaksi vuotta sitten 18 kg (84->64kg) 3,5 kg Cambridgen avulla. Liikuntaa en lisännyt, aamu ja ilta kävelylenkit koiran kanssa pysyivät samassa parissa kilometrissä. Paino on nyt vakiintunut 66 kg, edelleen välttelen turhaa leivän syöntiä, vaikka ruisleipä onkin suurta herkkuani.

Yhteistyössä