5-6-vuotiaalle haalari vai takki+housut kevääksi?

Poika haluaisi itse takin ja housut, mutta en tiedä.. Onko yhtä käytännöllinen kuin haalarikin? 4-vuotiaalle varmaan ostan haalarin, mutta mitenkäs tuolle esikoiselle?

Elämän vaikeita kysymyksiä :saint:
 
Takki ja housut on ihan yhtä kätevä kuin haalarikin. Meidän muksuilla on ollut takkia ja housua jo vuoden ikäisestä, eikä ne ole sen hankalammat olleet kuin haalarikaan.

Jos ostaisin vain yhden asun, ostaisin kaksiosaisen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Takki ja housut on ihan yhtä kätevä kuin haalarikin. Meidän muksuilla on ollut takkia ja housua jo vuoden ikäisestä, eikä ne ole sen hankalammat olleet kuin haalarikaan.

Jos ostaisin vain yhden asun, ostaisin kaksiosaisen.
Minkä ikäisenä hän on oppinut pukemaan koko setin päälle ilman apua? Kun meillä on 2½-vuotiaasta osannut pukea haalarin kokonaan itse, mutta takin vetoketjuun tarvii vielä 5-vuotiaanakin apua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäisenä hän on oppinut pukemaan koko setin päälle ilman apua? Kun meillä on 2½-vuotiaasta osannut pukea haalarin kokonaan itse, mutta takin vetoketjuun tarvii vielä 5-vuotiaanakin apua.
Esikoinen on 5 v ja on osannut jo vuosia laittaa takin vetskarin itse kiinni. Oliskohan ollut jotain 2½ v kun sen oppi.
Kuopus osaa laittaa muutaman takin vetskarin kiinni, muutamassa takissa tarvitsee apua. Kuopus täytti tammikuussa 3 v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinoa:
ostasin sen kumman lapsi haluaa..
No, jostain syystä en näissä vaateasioissa aina osta sitä minkä lapsi haluaa :whistle: Keskimmäinen (poika) haluaisi vaaleanpunaisen haalarin, mutta enpä taida silti sitä ostaa - sen verran outoa oli nähdä Alkossa 5-6-vuotias "Kalle" vaaleanpunaisissa :saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäisenä hän on oppinut pukemaan koko setin päälle ilman apua? Kun meillä on 2½-vuotiaasta osannut pukea haalarin kokonaan itse, mutta takin vetoketjuun tarvii vielä 5-vuotiaanakin apua.
Esikoinen on 5 v ja on osannut jo vuosia laittaa takin vetskarin itse kiinni. Oliskohan ollut jotain 2½ v kun sen oppi.
Kuopus osaa laittaa muutaman takin vetskarin kiinni, muutamassa takissa tarvitsee apua. Kuopus täytti tammikuussa 3 v.
Ok, meillä on sitten vaan jotenkin huonomotorinen lapsi.
 
Jos olis mahdollista niin ostaisin molemmat :D . Hyvä neuvo :xmas: . Mutta meillä ainakin piharymyleikeissä haalari on ihan ehdoton, takki + housut taas ovat käytännöllisemmät kodin ulkopuolella kun voi laittaa vaikka pelkän takin tai vastaavasti jos laittaa takin ja housut, voi takin heittää pois ja jättää jousut jalkaan.

Eipä tää varmaan mitään auttanut :D .
 
ihme vouhkaus
Meillä oli vielä eskassa haalari pojalla, itse halusi. Erikseen sitten on takkeja ja housuja joita käytetään kylään mennessä tai kaupoilla. En tajua tätä 'takki ja housut on käytännöllisempi koska voi käyttää erikseen' -> Yleensä jos niitä takkia ja housuja käytetään ulkoilussa ja rymyämisessa, ne ei ole koko aika niin siistit että kauppaan voisi laittaa. Eli silti pitäisi olla vielä erikseen toiset takki ja housut. Mikä siinä haalarissa nyt niiiiin kauheeta on? Paljon helpompi lapsen ite pukea!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihme vouhkaus:
Meillä oli vielä eskassa haalari pojalla, itse halusi. Erikseen sitten on takkeja ja housuja joita käytetään kylään mennessä tai kaupoilla. En tajua tätä 'takki ja housut on käytännöllisempi koska voi käyttää erikseen' -> Yleensä jos niitä takkia ja housuja käytetään ulkoilussa ja rymyämisessa, ne ei ole koko aika niin siistit että kauppaan voisi laittaa. Eli silti pitäisi olla vielä erikseen toiset takki ja housut. Mikä siinä haalarissa nyt niiiiin kauheeta on? Paljon helpompi lapsen ite pukea!
Lämpimällä säällä, keväällä, kun maa on kostea, voi lapsella olla ulkoilupuvun housut ja vaikkapa collegetakki tai trikoopaita. Ei kastu kun istuu maassa, mutta ei myöskään hikoile. Haalarin kanssa ei tätä mahdollisuutta ole.
Sitä mä tarkoitan tuolla, että takki+housut ovat käytännöllisemmät koska niitä voi käyttää erikseen.
(ja sen pukemisen suhteenkaan en ole havainnut ongelmaa omien lasteni kohdalla)
 
Meillä 80cm oli vielä haalari ja 86cm asti hankittu kaksiosaiset. On meille kätevämmät, takkia voi käyttää takkina muutenkin ja housuja esim fleeseen kanssa ilman takkia.

Meillä nuo lasten omat pukemiset on vielä mitä on, ei siinä ole niin hirveästi ollut eroa haalarin ja kaksiosaisten välillä. Vähän autettuna tyttö (vajaa 3v) kiskoo housuja jalkaan, avittelee takkia ja alkuuan autetun vetoketjun kiinni.
 
hmmm
Meillä likka kohta 5v. ja ostin Reimatecin haalarin. Sujuvasti pukee myös takin ja housut, mutta pidän paljon käytännöllisempänä tuota haalaria. sen kanssa saa remuta ulkona niin paljon kuin lystää eikä pelkoa, että vettä hulahtaa housun kauluksesta sisään. Ihan keväällä sitten käytössä takki ja sen kanssa vaikka verkkarihousut tai puuvillahousut. Mutta näillä keleillä haalari ehdottomasti.
 

Yhteistyössä