4v poika haluais oman lemmikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Liskot on ihania..iguaani! :heart: Vaikka koiraihmisiä ollaankin ja monta koiraa ollut niin ei viitsi vielä hankkia kun nuin pieniä mukuloita. Mutta ihastuin iguaaniin ystäväni luona..vaikka se nyt vähän ruma on,mutta pääsisitkö johkin katsomaan sitä livenä,aika sympaattinen otus! =)
Gerbiilit ja hamsterit:en tykkää.Rotta on paljon sosiaalisempi ja haisee ihanasti myskille!Sillonkun mulla oli niin haistelin niitä alvariinsa! =)
En mä liskoja pelkää tai mitään semmoista.
Mä en vaan tiedä niistä yhtään mitään!
Sen oppii!!guugletappa vaikka iguaani ja kirjastossa on tosi hyvä opus iguaaneista suomalaisen kirjottama ja sitten kauppiaat kyllä opastavat.
Perusasioita:sillä pitää olla lämpölamppu jonka alle pääsee lämmitteleen,"uima-allas" (joku lätäkkö johon pääsee pärskiin),korkea terraario(tykkää olla korkeella)ei niinkään leveä vaan kapea ja korkea jossa oksia joissa voi kiipeillä,elävät about 20v eli monet alottelevat "liskoilijat"(kuten minäkin)ottaa hieman vanhemman jo kesytetyn iguaanin esim 5-6v:n.

En ole mikään lisko-asiantuntija tosiaan,mutta hemmetin sympaattinen se on(sanoo hää joka käy ystävällään harvasepäivä vaan kattomassa sitä liskoa

:ashamed: )
 
Meillä 4-v tytöllä oma kani. Pitää tärkeenä että saa pihalta kerätä ruohoa, mustikanvarpuja metsästä ja oksia pupulle jyrsittäväksi. Tykkää istua lattialla kun pupu loikkii ja selvittelee päivän antia ja laulaa. Tosin täytyy aina tarkistella ettei ole keksinyt nostella pupua minnekkään.

Itsellä olut aina lemmikki, ja siitä oppii mielestäni hyvin vastuunottamaista. Tosin näin pienellä täytyy vastuu olla myös vanhemmilla :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Sen oppii!!guugletappa vaikka iguaani ja kirjastossa on tosi hyvä opus iguaaneista suomalaisen kirjottama ja sitten kauppiaat kyllä opastavat.
Perusasioita:sillä pitää olla lämpölamppu jonka alle pääsee lämmitteleen,"uima-allas" (joku lätäkkö johon pääsee pärskiin),korkea terraario(tykkää olla korkeella)ei niinkään leveä vaan kapea ja korkea jossa oksia joissa voi kiipeillä,elävät about 20v eli monet alottelevat "liskoilijat"(kuten minäkin)ottaa hieman vanhemman jo kesytetyn iguaanin esim 5-6v:n.

En ole mikään lisko-asiantuntija tosiaan,mutta hemmetin sympaattinen se on(sanoo hää joka käy ystävällään harvasepäivä vaan kattomassa sitä liskoa

:ashamed: )
Hmmm.... Onkohan olemassa liskoa joka pysyis semmosena sisiliskon kokosena?
*ei tahdo mitään metristä piiskahäntää*
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja viivin:
Meillä 4-v tytöllä oma kani. Pitää tärkeenä että saa pihalta kerätä ruohoa, mustikanvarpuja metsästä ja oksia pupulle jyrsittäväksi. Tykkää istua lattialla kun pupu loikkii ja selvittelee päivän antia ja laulaa. Tosin täytyy aina tarkistella ettei ole keksinyt nostella pupua minnekkään.

Itsellä olut aina lemmikki, ja siitä oppii mielestäni hyvin vastuunottamaista. Tosin näin pienellä täytyy vastuu olla myös vanhemmilla :D
Mulla kans ollu lemmikki jo pienenä (en kyllä muista kuinka nuori olin).

Kania meille ei tuu. Meidän puput aikoinaan söi kaikki tapetit ja sähköjohdot (ei se sillon haitannu, kun ei ite joutunu korjaamaan/maksamaan korjausta), mut nyt kun minä olisin maksajana, niin ajatus ei enää houkuttele :LOL:
 
eläintarhan täti
Itse en kauheasti tiedä liskoista, vaikka meillä eräänsorttinen eläintarha onkin. Mutta parta-agama voisi olla kiva. Kasvavat kyllä sisiliskoa suuremmiksi, mutta ovat käsittääkseni aika helppohoitoisia.
Siilit on ihania, mutta ei ehkä parhaita lapselle, kun niillä on kuitenkin ne piikit. Jos joskus kallistutte siilin ostoon suosittelen ehdottomasti egyptiläistä pitkäkorvaa:D ne on paljon :)

Kilpikonnasta ja akvaariosta valitsisin ehkä akvaarion. Ajan mittaan kilpikonna tarvii kuitenkin tosi ison altaan ja osaavat sotkea sitä aika tehokkaasti.. Kalat olisi lapselle kuitenkin helppohoitoisempia jos ajattelee että pikkuhiljaa oppii ottamaan enemmän vastuuta niiden hoidosta.
 
gekko
Mun mielestä sun kannattais ottaa vaikkapa leopardigekoista selvää, ne ovat kivannäköisiä ja pysyvät pieninä. Helppohoitoisia. Voi pitää kädessäkin varovasti. Nahkanluominen ja kun lisko sen syö, voi olla mielenkiintoista seurattavaa :)
Ei missään nimessä iguaania, sehän kasvaa isoksi ja tarvitsee tilaa!
Maakilpikonna voisi myös olla hyvä vaihtoehto.
Madagaskarin päivägekko on myös kivan näköinen otus.

Ota selvää liskoista ja kilpikonnista, niin voitte valita sen mikä olisi teille sopiva lemmikki ja josta lapsikin tykkäisi ja jota voisi jo tuon ikäisenä hoitaakin :)
 

Yhteistyössä