4D kommenttiketju

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 14:17 sanni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 14:12 NovemberRain kirjoitti:
No ei ne lehmätkään imetä neljä vuotiaitaan... :headwall: )kun ne lehmätkin piti nyt vetää tähän juttuun :D )
No ei imetä ei, mutta toisaalta, ei lehmät elä yli 70-vuotiaksikaan... Eli jos suhteuttaa niin.... :whistle: ;)
Niin, toi vieroitusikähän on melko nisäkäskohtainen, esim. hiiret imettää vaan 4 vk, mutta gorilla muistaakseni jopa 3vuotta, elefanteista sun muista puhumattakaan. Mikähän on ihmisen luonnollinen vierotusikä, se ois mielenkiintosta tietää. Kysymys vaan on siitä, et nykypäivänä lasta ei TARVII imettää pitkään tai lainkaan ja rinnoista on mm. median avulla tehty jotku ihmeen seksisymbolit, jotka ahdetaan täyteen silikonia ja joita on kiva vilautella juhlamekkojen sivuista.

Miten ihmeessä niinkin luonnollinen asia kuin imetys voi saada aikaan tälläsen ihme vouhotuksen? Mun mielestä dokumentissa ei ollut ollenkaan kyse 7-vuotiasta imettävästä vaan pitkästä imetyksestä ylipäätään. Jos kerran taaperollakin on kova imemisen tarve ja taapero tarvitsee maitoa, niin miksi ne pitäisi korvata tutilla ja lehmänmaidolla, kun voi ihn hyvin tyydyttää ne tarpeet omilla rinnoillaan, jotka on siihen tehtävään tarkoitettu?

Kuinka moni hyökkää sellaista äitiä vastaan, joka ei halua imettää? Jos joku sitten haluaakin imetää pitkään, niin miksi sellaista äitiä kohtaan on luvallista hyökätä? Mun mielestä jokanen äiti tekee niinkun lapselleen parhaaks näkee. Ja jos joku näkee, että on parasta antaa lapselle rintaa vaikka 4-vuotiaaksi, niin onko se keltään muulta pois?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:14 NaRikka kirjoitti:
Kuinka moni hyökkää sellaista äitiä vastaan, joka ei halua imettää? Jos joku sitten haluaakin imetää pitkään, niin miksi sellaista äitiä kohtaan on luvallista hyökätä? Mun mielestä jokanen äiti tekee niinkun lapselleen parhaaks näkee. Ja jos joku näkee, että on parasta antaa lapselle rintaa vaikka 4-vuotiaaksi, niin onko se keltään muulta pois?

Aikalailla jokainen pitkään imettävä/imettänyt äiti.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:18 Lumenneito kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:14 NaRikka kirjoitti:
Kuinka moni hyökkää sellaista äitiä vastaan, joka ei halua imettää? Jos joku sitten haluaakin imetää pitkään, niin miksi sellaista äitiä kohtaan on luvallista hyökätä? Mun mielestä jokanen äiti tekee niinkun lapselleen parhaaks näkee. Ja jos joku näkee, että on parasta antaa lapselle rintaa vaikka 4-vuotiaaksi, niin onko se keltään muulta pois?

Aikalailla jokainen pitkään imettävä/imettänyt äiti.....
Toimii kyllä näköjään aika tehokkaasti toisinkinpäin, tosin imettämättömien rinnalla näyttäs olevan myös kaikki ns. "tavalliset 6kk-12kk imettävät. Miten se on keltään pois, jos joku haluaa imettää pitkään, en vaan tajua. Mut eipä tarvii onneks kaikkee tajutakaan. Onko pohjalla sit loppujen lopuks se syyllisyys ja oma epätietoisuus siitä, et mikä on se hyvä äiti ja millä sen mitan täyttäis.
 
Hmm...

jäin tuossa vähän pohtimaan tuota vanhemman lapsen imettämisen luonnollisuutta.

Mitenköhän nuo "alkuperäiskansat" Afrikassa ja muualla hoitavat imetystä. Oletettavasti tuo ravinnonsaanti on aina vähän tiukassa, ja ravintoahan se maitokin on. Ja jos sitä kerran heruu, niin miksei sitten samalla ruokkisi vanhempaakin lastaan?

Nyt tarttettais joku antropologi tai muuten asiasta tietävä paikalle kertomaan.

Ja tosta luonnollisuudesta, ollaanhan me täällä länsimaissa niiin lähellä sitä luontoa?

Tälläista nousi mieleen tästä hyvästä keskustelusta (lukuunottamatta niitä paria pakollista kinausparia).
 
itkettää
Siis ihanko oikeasti äidit täällä pidättävät oksennustaan kuullessaan alta kouluikäisen käyvän rinnalla? Siis ÄIDIT. Mä en ole koskaan voinut ymmärtää sitä, kun sanotaan että "taaperon imettäminen on pervoa" Tai "siinä on varmasti mukana joakin seksuaalista" Millainen ihminen sanoo noin? Meinaatteko oikeasti, että nelivuotias saa seksuaalista mielihyvää kosketellessaan rintoja jotka ravitsevat häntä?!?!

Onkohan se pervous sittenkin katsojan silmässä eikä suinkaan sen lastaan RUOKKIVAN äidin mielessä. Puhumattakaan siitä syövästä lapsesta.

Ja vielä se, että pitäisi mennä vessaan syöttämään lasta. Siis mitä?!? Miksi reilusti ylipainoiset ihmiset saavat hampparibaarissa työntää burgeria kitusiinsa sellaisella temmolla että enimmät majot roiskahtaa rinnuksille. Samalla he katselevat ympärilleen ihan kuin joku olisi tulossa apajille. Se näyttää oksettavalle ja he voisivat mennä vessaan syömään.. tai olla kokonaan syömättä.
Miksi pieni vauva/taapero ei saa syödä sitä lapselle parasta ja terveellisintä muonaa julkisilla paikoilla niinkuin aikuiset? Miksi heidän pitäisi syödä vessassa? MENISITKÖ SINÄ YLEISEEN KÄYMÄLÄÄN SYÖMÄÄN HAMPURILAISESI???

Sietäisi hävetä!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:21 itkettää kirjoitti:
.
Miksi pieni vauva/taapero ei saa syödä sitä lapselle parasta ja terveellisintä muonaa julkisilla paikoilla niinkuin aikuiset? Miksi heidän pitäisi syödä vessassa? MENISITKÖ SINÄ YLEISEEN KÄYMÄLÄÄN SYÖMÄÄN HAMPURILAISESI???

Sietäisi hävetä!!!
Eihän tässä olekkaan kyse vauvan imettämisestä vaan ison, leikki-ikäisen lapsen!
 
Mä en ole lainkaan viel tähän ketjuun itteäni tunkenu, mutta muutama lause sentään täytyy purkaa, oli sen verran järkkyä katsottavaa. Nooh, en mä oikeesti löydä mitään luonnollista koululaisen ja sen isän imettämisestä....en vaikka kuinka yritän nyt nähdä rinnat luonnollisena ja äidin lapsen ravinnon lähteenä. Koko imemistouhussa ei ollut kyllä enää mitään tekemistä ruokkimisen kaa, vaan siinä perheessä oli pielessä jotain ja tämä "äiti on meidän iso tissi"- oire oli seuraus jostain muusta...

ja en mä nähny tmitään järkeä siinä adoptiolapsen imetyksessä. raukka oli juuri repästy omasta ympäristöstä(varmasti kyllä pääsi parempaan) ja koitti varmaan sopeutua uusiin kasvoihin. Kukaan ei puhunu hänen kieltään. Sitten ei edes ravintoa voitu antaa omalla, hänelle tutulla tavalla, pullosta luulisin. Tai niin, saihan hän jostain tissipullosta...Ihan kuin eri kulttuurista otetun 1,5 vuotiaan sopeutumisen kannalta olis oikeesti tärkein se, että hän sais imeä uuden äidin rintaa. Ravinnollisesti hänen maito ei enää kuitenkaan ollut sitä korviketta parempaa. 4vuotta imetystä, ei uusia raskauksia välissä.....
 
lupiini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:23 NaRikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:18 Lumenneito kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:14 NaRikka kirjoitti:
Kuinka moni hyökkää sellaista äitiä vastaan, joka ei halua imettää? Jos joku sitten haluaakin imetää pitkään, niin miksi sellaista äitiä kohtaan on luvallista hyökätä? Mun mielestä jokanen äiti tekee niinkun lapselleen parhaaks näkee. Ja jos joku näkee, että on parasta antaa lapselle rintaa vaikka 4-vuotiaaksi, niin onko se keltään muulta pois?

Aikalailla jokainen pitkään imettävä/imettänyt äiti.....
Toimii kyllä näköjään aika tehokkaasti toisinkinpäin, tosin imettämättömien rinnalla näyttäs olevan myös kaikki ns. "tavalliset 6kk-12kk imettävät. Miten se on keltään pois, jos joku haluaa imettää pitkään, en vaan tajua. Mut eipä tarvii onneks kaikkee tajutakaan. Onko pohjalla sit loppujen lopuks se syyllisyys ja oma epätietoisuus siitä, et mikä on se hyvä äiti ja millä sen mitan täyttäis.

Lapsi ei kyllä "hyödy" rintamaidosta vauvaiän jälkeen, on olemassa muita tapoja osoittaa lapselleen läheisyyttä kuin laittamalla tissiä suuhun. 3-4 -vuotias on puhuva liikkuva lapsi, kyllä on musta outoa sellaista imettää. Ja myös kaksivuotiasta, ei ole vauva sekään enää ollut pitkään aikaan.

Dokkarista sitten: Minä kritisoin kyllä sen 8-vuotiaan äitiä, enkä lapsiraukkaa. Näytti aivan sairaalta se äidin ja tyttären sängyssä puhjailu, äiti taisi saada siitä tyydytystä. Lapsi oli opetettu siihen, ei ihme että oli riippuvainen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:39 lupiini kirjoitti:
Lapsi ei kyllä "hyödy" rintamaidosta vauvaiän jälkeen, on olemassa muita tapoja osoittaa lapselleen läheisyyttä kuin laittamalla tissiä suuhun. 3-4 -vuotias on puhuva liikkuva lapsi, kyllä on musta outoa sellaista imettää. Ja myös kaksivuotiasta, ei ole vauva sekään enää ollut pitkään aikaan.

Dokkarista sitten: Minä kritisoin kyllä sen 8-vuotiaan äitiä, enkä lapsiraukkaa. Näytti aivan sairaalta se äidin ja tyttären sängyssä puhjailu, äiti taisi saada siitä tyydytystä. Lapsi oli opetettu siihen, ei ihme että oli riippuvainen.

Just näin.
Jotain vikaa on äidissä jos aiheuttaa lapselle riippuvaisuuden roikkua tississä vielä 8-vuotiaana.
Ei pelkoon ja turvattomuuteen ole tarvetta tunkea tissiä suuhun,kun tuon ikäisiä jo ovat.
 
En jaksanu koko ketjua lukea, joten pahoittelen jos tää on jo sanottu...Mutta siis ei todellakaan ollu kovinkaan luonnollista että länsimaissa,jossa (ainakin noilla perheillä) ihmisillä on tarpeeksi monipuolista ravintoa, vielä leikki-ikäiset (ja koululaisista puhumattakaan) juovat äidinmaitoa....

Ja toinen pointti oli se että ne 2 v-kaksosethan oli tissillä jopa parikymmentä kertaa vuorokaudessa :eek: Eihän vastasyntyneetkään -useimmiten ainakaan- sentään niin usein tissillä roiku :eek: Ja nuo kaksosethan söi tissiä ymmärtääkseni useita kertoja(?) yössä. Tarviiko teidän mielestä muka 2 v vielä yöllä maitoa..... :headwall:

No joo, nää nyt taas oli yhden ihmisen mielipiteitä..Onneks ne jotka haluaa, saa olla eri mieltä ;)
 
vieraileva
Sairasta sairasta sairasta on teistä monen asenne nähdä imetyksessä jotain sairasta tai kieroa.

Tuskin 7-vuotiasta imettävä äiti siitä mitään itse sai, hänen tarkoitus oli vain antaa lasten ITSE VIEROITTUA, jonka kaikki lapset tekisivät viimeistään siinä 7-vuoden kieppeillä, jolloin maitohampaatkin vasta lähtevät suusta. Se että pitkä imetys ei meidän kulttuurissamme ole tavanomaista, ei todellakaan tee siitä sairasta. Sairas on se, joka näkee siinä jotakin perverssiä tai pedofiilista.

Ja kyllä, imetys-kamppanjointia tarvitaan, jotta tällainen imetysvastainen asenne saataisi vähän muuttumaan. Tuskin kovin moni 7-vuotiaaseen asti imettääkään, mutta esim 2-vuotias on vielä tosi pieni, puhumattakaan 1-vuotiaasta.
 

Yhteistyössä