4D kommenttiketju

Mä imetin esikoista 2 v 2 kk ikään asti ja näillä näkymin imetän noin kaksivuotiaaksi myös tätä kakkosta (nyt puolivuotias), ellei hän itse sitä ennen lopeta. Esikoisen kohdalla imetys tuntui ihan luontevalta tuonne asti, ja tuolloin poika oikeastaan itse sitten alkoi lopetella.

Paljon tuon vanhemman imettämistä en kyllä mäkään jaksa käsittää - enkä myöskään sitä, että ryntäät ovat esillä kuin tarjottimella. Hyvänen aika, voihan sitä imettää niinkin, ettei paljasta ihoa vilku ollenkaan.
 
Mun mielestä se oli ihana dokkari. Tai siis en kyllä sitä vajaaa 8v:n imetystä ymmärrä, mutta musta ne imetysryhmäläiset teki just oikein mennessään tekemään tollaisisa tempaksia. olisin itekkin mennyt tuollaiseen jos olisi pyydetty. Tuli ihan haikee mieli kun katseli ohjelmaa... Oma kuopus(nyt 1v3kk) ollut nyt reilu kuukauden ilman rintaa.... Ja ihan oma-aloitteisesti lopetin... alko vähän kaduttamaan nyt kun näin tuon ohjelman. ei se 2-3 vuotiaan imetys niin hölmön näköistä ollutkaan.... :/
 
Pitäsköhän alkaa imettään itseänsä, ku tissit on roikut ja maitoakin tulis :whistle: Vauvaa imettäessä isosisko ja-veli halusivat tissistä maistiaiset: pari tippaa pyyhkäsivät nännistä sormenpäähänsä ja nuolasivat siitä. Outoa että kiinalaisen adoptioäiti anto tekotissipullosta maitoa ja lapsi oli sylissä selkä äitiin päin. Mä tuossa tilanteessa oisin halunnut antaa läheisyyttä lapselle ja lapsi sylissä ''oikeinpäin'' lähellä vartaloani
 
Minusta oli suloista että sille adoptoidullekin lapselle tarjottiin rintaa. Olisin halunnut nähdä vielä että oppiko lapsi lopulta imetykselle.
Hän oli kuitenkin vasta 18 kk joten rintamaidosta on hänelle ihan oikeasti hyötyä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 00:46 vieras kirjoitti:
Minusta oli suloista että sille adoptoidullekin lapselle tarjottiin rintaa. Olisin halunnut nähdä vielä että oppiko lapsi lopulta imetykselle.
Hän oli kuitenkin vasta 18 kk joten rintamaidosta on hänelle ihan oikeasti hyötyä.
Joo siis saahan rintamaidosta tuossakin iässä vielä kaikenmaailman vitamiineja yms., mutta kyllä munkin mielestäni oli vähän kummallista, että tuon ikäistä adoptiolasta, joka siihen mennessä ei rintaa ollut saanut, alettiin imettää. Asia olisi ollut toinen, jos lapsi tosiaan olisi ollut ihan pikkuvauva. Tämä siis mun (omia pitkään imettäneen) mielipide.
 
Iuuuuuu
Olenko ainoa, ketä oksetti sen 4-vuotiaan pojan "valmius" vetää äitinsä vetskari puserosta alas, aina kun huvitti päästä kiinni tissiin? \|O Oksetti se kouriminen, mitä tuo poika teki, näytti kuin siinä olisi jo jotain seksuaalista ollut mukana..!
 
Mimosan äippä
Ihan mielenkiintoinen dokkari. Se adoptioäidin lähes pakkomielteinen imetysasenne jotenkin teki pahaa..

2-vuotiaat oli tosi suloisia tissimaakareita :D , perhe vaikutti todellakin näistä kuvatuista normaalimmilta.

Tää missä imetettiin 7-vuotiasta niin äiti oli aivan laho päästään, lapset aivan pakkomielteisiä rinnan suhteen, ja isäkin imi :x , pois lapset tollasilta..

Se oli jotenkin surullista seurattavaa kuinka ihmiset suhtautui julkisesti imettävään äitiin.
 
A shadieeyah
Ne päälle kaks 2v:t näytti normaaleilta mutta siinä vaiheessa kun näytettiin sitä 4v ja 7v? imetystä niin :x ruokahalu meni..
siis hyi #&%?$!* miten sairasta..eivät taida käydä ihan täysillä.
 
Muut vielä jotenkin ymmärsin, mutta että yritettiin sitä kiinalaistyttöä imettää! Siinä iässä yleensä yritetään vieroittaa. Eikä siinä maidossa kuulemani mukaan enää ole paljoa ravinteita ja vasta-aineita, äitihän oli imettänyt jo melkein 4 vuotta omaansa! Minusta se kyllä vaikutti pakkomielteiseltä. (JoannaH: Pakkomielle silti, vaikkei dokumentissa ensipäivistä muuten kerrottukaan. Miten se muu käyttäytyminen siihen muka vaikuttaa?)
 
En itse taitaisi imettää enää 4-7 vuotiasta. Tytöllä silloin vähän päälle 2v tuntui löytyvän semmoinen luonteva aika vieroittua sillä tavalla pehmeästi, ei tarvinnut huudattaa vaan riitti kun ohjasi muuhun toimintaan ja lopulta rinnalla oleminen jäi kokonaan.
Dokumentissa kaikki äidit suhtautuivat miusta ihan luontevasti omaan imetykseensä, eipä siitä muuta sanottavaa.
 
Miksei se äiti joka adoptoi sen tytön voinut antaa omaa maitoaan pullosta ja näin opettaa tottumaan siihen makuun.

Ihan oikein ne ryhmäläiset teki sen julkisen imetyksen suhteen...
Mulle on aivan sama vaikka joku julkisesti imettäiskin, ja jos britanniassa on muutenkin noin huono tilanne imetyksen suhteen, niin kyllä sitä pitäis keinolla millä hyvänsä edistää!!

:D :D :D Söpöjä ne kaksoset ja oikein teki kun vieroittivat, kun se kuitenkin häiritsi muuta perhettä ja elämää!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 07:48 äiti kirjoitti:
Muut vielä jotenkin ymmärsin, mutta että yritettiin sitä kiinalaistyttöä imettää! Siinä iässä yleensä yritetään vieroittaa. Eikä siinä maidossa kuulemani mukaan enää ole paljoa ravinteita ja vasta-aineita, äitihän oli imettänyt jo melkein 4 vuotta omaansa! Minusta se kyllä vaikutti pakkomielteiseltä. (JoannaH: Pakkomielle silti, vaikkei dokumentissa ensipäivistä muuten kerrottukaan. Miten se muu käyttäytyminen siihen muka vaikuttaa?)
Ei se ravinto ja ne vasta-aineet siitä maidosta mihinkään katoa.
 
No olipahan dokumentti.. :/

Se adoptioäiti ja sit hän,joka imetti melkein kaheksan vuotiastaan, kyllä sai mut voimaan melkein pahoin... Ja se adoptioäiti..huhhuh.. Sehän sanoikin imettäneensä osaksi siksi poikaansa nuin kauan,että saisi imettää adoptiolastaan.. Minusta hän ei ees oikein yrittäny sitä imetystä,kun selkä ihteensä päin piti sitä tyttöä.. Tosin muutenkin hieman ihmetytti se hinku imetyksestä hällä.. Jotenki jäi tunne,että ihan sama sille lapslle kunhan vaan imee tissiä.. Vaikka tuskin tilanne oli tuo, toivottavasti ei.. Dokumenttihan on tekijänsä näköinen,eli tiiä miten huono editoija ollu paikalla...

Se imetystukiryhmä ja sit se kaksostenperhe olivat kyllä ihan asiaa. Vaikkakin ensin säälitti ne kaksosperheen vanhemmat lapset,kun tuntuivat jäävän huomiotta.

Tunteita ja ajatuksia herättävä dokkari kyllä, niin kuin dokkareitten kuuluukin olla...
 
Gluteus maximus
Ne kaksosten vanhemmat olivat ihan täysijärkisten oloisia, mutta ne muut. Ja sen 4-vuotiaankin isä ihmetteli sitä imetystä, mutta ei sitten vaimolleen sitä sanonut. Ihme nössyköitä miehiäkin. Niillä vanhemmilla lapsilla oli hampaat ihan sökönä ja kierossa...heti pisti silmään. Tyttö halusi imettää itseään, joten olisikohan terapia ollut tarpeen.

Täytyy kyllä sanoa, että löytyi taas yksi myönteinen puoli suomesta. Täällä ei minusta edes katsota julkisesti imettävää (vaikka kyllähän niitäkin on) tuolla Britanniassa se tuntui olevan ihan kamala asia!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 08:18 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 07:48 äiti kirjoitti:
Muut vielä jotenkin ymmärsin, mutta että yritettiin sitä kiinalaistyttöä imettää! Siinä iässä yleensä yritetään vieroittaa. Eikä siinä maidossa kuulemani mukaan enää ole paljoa ravinteita ja vasta-aineita, äitihän oli imettänyt jo melkein 4 vuotta omaansa! Minusta se kyllä vaikutti pakkomielteiseltä. (JoannaH: Pakkomielle silti, vaikkei dokumentissa ensipäivistä muuten kerrottukaan. Miten se muu käyttäytyminen siihen muka vaikuttaa?)
Ei se ravinto ja ne vasta-aineet siitä maidosta mihinkään katoa.
ootko kuullu esim. terni- tai ensimaidosta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 08:22 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 08:18 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 07:48 äiti kirjoitti:
Muut vielä jotenkin ymmärsin, mutta että yritettiin sitä kiinalaistyttöä imettää! Siinä iässä yleensä yritetään vieroittaa. Eikä siinä maidossa kuulemani mukaan enää ole paljoa ravinteita ja vasta-aineita, äitihän oli imettänyt jo melkein 4 vuotta omaansa! Minusta se kyllä vaikutti pakkomielteiseltä. (JoannaH: Pakkomielle silti, vaikkei dokumentissa ensipäivistä muuten kerrottukaan. Miten se muu käyttäytyminen siihen muka vaikuttaa?)
Ei se ravinto ja ne vasta-aineet siitä maidosta mihinkään katoa.
ootko kuullu esim. terni- tai ensimaidosta?
Olen kuullut, mutta mitä se tähän liittyy? Rintamaidossa on vitamiineja yms. niin kauan kuin imetystä jatketaan. Vai meinaatko, että puolitoistavuotiaan olisi pitänyt saada ternimaitoa?
 
Mie imetin esikoista 2,5 vuotta, koska se tuntui luontevalta ja koska lapseni tuntui selkeästi tarvitsevan sen rinnan elämäänsä silloin.. Nyt olin ajatellut imettää tätä pikkuista 1-1,5 vuotta, mutta dokkari pisti miettimään, että onko 1v liian vähän...

-Minusta oudointa oli miehen imetys lapsen kanssa yhtäaikaa! Ei siinä minusta mitä jos joskus mies on kokeilumielessä kokeillut kahden kesken naisen kanssa sitä, mutta siis LAPSEN kanssa samaan aikaa...Outoa..

-4 vuotiaan imetys alkoi olla sillä rajalla, että tökkii... Melkoisen isoja ovat jo 3-4 vuotiaat mielestäni

-7 vuotiaan imetys oli siis ihan mahdottoman HIRVITTÄVÄN KAMALAA!

-Adoptiotyttärelle tissintuputus outoa. Halusiko nainen olla "enemmän äiti" sille lapselle vai tosiaan oliko kyse hänen pakkomielteestään... Outoa..

-Ryhmäimetys julkisesti oli hauskaa katseltavaa

-marketissa imetys on tuttua minulle, mutta vain alle 6kk ikäisen lapsen kanssa..No ehkä kerran olen 7-8kk tätä vauvelia imettänyt, mutta lasten osastolla CM:ssä ja olosuhteiden pakosta
 
varmasti vieras
:LOL: :LOL: :LOL:
Olette te hassuja kun imetysdokkarista näin paljon negatiivisia kommentteja tulee.
Maailmassa on tosi paljon paljon sairaampiakin asioita kuin pitkään imettäminen.
B)
 
vieraana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 07:39 A shadieeyah kirjoitti:
Ne päälle kaks 2v:t näytti normaaleilta mutta siinä vaiheessa kun näytettiin sitä 4v ja 7v? imetystä niin :x ruokahalu meni..
siis hyi #&%?$!* miten sairasta..eivät taida käydä ihan täysillä.
Ai siis syötkö sä siihen aikaan illasta? :eek:
Eiks se oo epäterveellistä ku ruuansulatus ei saa levätä ollenkaan,puhumattakaan että on lihottavaa... :whistle:
 
Mä vilkasin sitä dokkaria pari kertaa toisen ohjelman lomassa...


Mä en jotenkin tajunnut ollenkaan. Mä en ymmärrä että siitä imettämisestä pitää ylipäätään tehdä joku kansanliike, ett tehdään kalenteria ja julkisia tempauksia ja kaikkea: jokainen imettää lapsensa parhaan kykynsä mukaan, oli muut siitä mitä mieltä tahansa. Tarviiko sille muiden ihmisten hyväksyntä saada? :eek:

Ja musta se oli niin hirveää katsella isojen lasten imemistä ja se vierotusprosessi..... Vierottakaa lapsenne ajoissa, niin ei tarvii tapella!!! Siis karkeasti ottaen. Ei ne lapset siitä tissimaidosta oikeasti mitään enää hyödy kun saavat ravinteensa jo muualta, joten mä ainakin mielelläni otan tissit takaisin itselleni siinä vaiheessa.
 
Sen enempää dokkarin sisältöä kommentoimatta, tuli tosi kiitollinen olo, että asun lasteni kanssa Suomessa, jossa voin ihan rauhassa imettää vauvaani puistonpenkillä ilman että poliisi (tai kukaan muukaan) tulee estämään homman. :)

Kyllähän julki-imetyksenkin voi tehdä monella tapaa: vetää koko tissin esille tai imettää hienotunteisesti vaikka huivin tai takin suojassa, mutta lapsen ruokkimisestahan siinä on kyse, ei mistään perverssistä pedofiliasta, kuten osalla noista dokumentin briteistä tuntui olevan käsitys...
 

Yhteistyössä