4cm auki ja ei synny lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohtako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohtako?

Vieras
Heippa.

On tämä ihme touhua. Odotan toista lastani ja kävin tutkimuksissa missä lääkäri totesi kohdunsuun olevan jo 4cm auki eikä kanavaa ollenkaan. On supistellut pari viikkoa tosi paljon muttei kipeitä supistuksia juuri ole ollut. Ensviikolla tulee 40vk täyteen. Tässä vain mietin kuinkakohan kauan joudun vielä odottamaan että synnytys lähtee käyntiin? Oon kuullut että jos paikat ovat jo kypsät niin siivous, seksi, sauna auttais asiaan? Taidankin tänään siivoilla ja käydä lenkillä.

Supistelut on ollu nyt melko vähäisiä mutta yhen aikaan yöllä piti käydä paskalla mitä ei normaalisti tapahdu KOSKAAN. Nytkin sellainen tunne että pian on mentävä isolle asialle. Eikö suolen tyhjeneminenkin ole merkki alkavasta synnytyksestä? Uni ei tule kun mietin tätä järjetöntä tilannetta :)

En jaksais enää odottaa yhtään päivää... kertokaa muut miten saisin tähän hommaan vauhtia? Ja kummallinen napse kuuluu vatsasta.

Kuulostaa hyvälle, nyt seksiä ja lämpimiä kylpyjä/saunaa ;)
Sauna tai kuuma suihku on hyvä, rento tapa auttaa synnytystä. Kerrohan miten siellä jaksetaan.

Juu, edelleen kotona olen. Kun tuossa heräsin niin heti alkoi taas supistelemaan, makuultaan oli hiljaisempaa kun ainakin pystyin nukkumaan. Mutta tosiaan lähden lenkille ja sen jälkeen suihkuun ja saunaan. Jospa se siitä sitten. :)

kävelemällä mä sain viimeisen sysäyksen synnytyksen alkuun. Olin jo sairaalassa odottelemassa, että käynnistyis kunnolla, kun keksin kävellä 6 kerrosta rappuja ylös alas. Aina kun tuntui supistus, pyrin jatkamaan ylöspäin. NO, ei tarvinut kun kaks kertaa ylös mennä, niin siitä lähti ja vauhdilla :) Vauhti ei ollut kovaa, vaan ennemmin se ylöspäin ponnistaminen...

Yhteistyössä