42 v.

• Viestiketjun aloittaja oireellinen ei diagnosia
  • Ensimmäinen viesti
oireellinen ei diagnosia
Onko kenellekkään tehty tutkimusta endometriosista. Minkälaisia oireita ja tuntemuksia? Oireeni ovat hyvin erikoiset ja kivuliaat ja lääkäri vain epäili.

joo
Pitää pyytää sisäultraa. Siellä näkyy möykyt jos niitä on. Mulla ensin lääkäri paineli mahaa ja kipu oli oikealla puolella. Välillä mulla vihloi oikeaa vatsanseutua siis silloin tällöin. No sit se lääkäri ultras ja nyrkin kokoinen suklaamöykky siel oli. Se poistettiin sit nukutuksessa sairaalassa ja poikkileikkausviiva on alavatsas. Sairaslomaa 1 kk. Vaivat hävis. Ei mitään lääkitystä.

39 v.
Minulla oli epämääräisiä vatsakipuja n.1 1/2 v.Oli alavatsa/oikean puoleisen vatsan alueen kipuja,nivusia/reisiä pakotti,oksettavaa oloa lähes päivittän,väsytti armottomasti ym.Lopulta ultrattiin sisäultralla,munasarjoissa näkyi kiinteää kudosta,passitettiin sitten doppler-ultraan.Epäilivät endometrioosia tai jotain vakavampaa.Pian tähystysleikkaukseen,toinen munasarja oli tuhoutunut ja toinen tuhoutumassa endometriooman takia,kohdussa myooma.Munasarjat/johtimet ja kohtu poistettiin.Kaikki kivut ja säryt ovat vain muistoja enää =)

Yhteistyössä