hormoonikierukka

• Viestiketjun aloittaja hukassa...
  • Ensimmäinen viesti
hukassa...
Onkos kenelläkään kokemusta tai kuullut että kierukan laiton jälkeisessä tarkastuksessa ei naruja löydykkään? Mitä on tehty ja mistä kierukka lopulta on löytynyt? Onko ollut jotain oireita?

Itsellä tänään todettiin ettei naruja näy ja nyt odotetaan seuraavaa vuotoa jonka lopulla aletaan kuvaamaan missä on. Pelottaa vaan melkoisesti. Kovaa särkyä ollut selässä ja ylävatsalla. Lääkäri määräsi aiemmin särkylääkettä ja lihasrelaksanttia ja epäili selkävaivojen vain säteilevän ylävatsaan.

ap
Siis mulla tullut menkat suht säännöllisesti laiton jälkeenkin, vaikkakin selvästi niukempina kuin ennen. Ihan yleislääkärillä kävin tuossa aiemmin selkäsäryn vuoksi. Itselle kun ei tuo kierukka tullut mieleenkään että saattaisi tälläistä aiheuttaa. Ja täysin tutkimatta yhtään mitään kirjoitti burana 600 ja lihasrelaksantin sekä lähetteen fysikaaliseen hierontaan.

Nyt muuton jälkeen kävin lapsen normaali neuvolakäynnillä ja samassa terveydenhoitaja (äitiys/ehkäisy) sanoi että katsoo ne langat kun kierukka ollut nyt n. 4kk. Totesi ettei lankoja näy ollenkaan.

Buranaa melkein päivittäin otan ainakin iltaisin, usein myös lihasrelaksanttia. Muuten kramppaa selästä ja särkee niin etten saa nukuttua. Ylävatsalla oleva kipu on ajoittaista.

ap
Sehän ois mun loppu jos vielä tähän lapsi tulis... Meillä 2 ja 1v. lapset eli en todella jaksas kolmatta tähän samaan. Tosin eipä taida olla suurta pelkoa kun eipä ole makuuhuoneessa tapahtunut mitään mikä saattaisi lapsen alulle laittaa.

eikös kierukan kanssa ole aika epätodennäköistä, että raskaus jatkuu? vai pystyykö sen sörhäkkeen ottamaan sieltä pois, että vauva sais rauhassa kasvaa. Sori, meni nyt ohi otsikon...

Niin, ja jos vaan terveydenhoitaja lankoja kurkki, niin sinuna menisin vielä lääkärillekin näyttämään. Älä jää odottelemaan, varsinkin jos yhtään tuntuu että kivut voisivat olla kierukasta.

ap
Mitä tuossa koitin googlettaa niin siellä ainakin raskaus oli keskeytynyt muutamalla kenellä kierukka oli liikkunut paikoiltaan. Jotenkin epäilisin ettei raskaus vois loppuun mennä, mutta enpä tiedä.

Yhden tapauksen löysin jolta kierukka oli hävinnyt ja vatsaontelosta löytyi.

Mulla pitäis tulla menkat parinviikon sisällä ja tosiaan sillon sanoi että ne langat pitäisi parhaiten näkyä, mikäli ovat näkyäkseen. Että sillon menen tutkimuksiin ja jos ei näy normaalisti niin röntgenillä katsovat missä on. En todella aio ensikuuhun odottaa, ihan varmuuden vuoksi, kun en kerran tiedä onko säryissä kyse kierukasta vai jostain muusta.

RouvaSumppisuu
Mulla gyne tarkoituksella poikkas langat aika lyhyeksi, ei kuulemma tule tulehduksia niin helposti. Ja nyt kun kävin ekassa kontrollissa kierukan laiton jälkeen, niin ultralla katsoi kierukan olevan hyvin paikallaan.

lyhennettiinkö sulla ne ihan lyhyiksi?mulla meinaan jätettiin pitkiksi ja kun eivät ole miestä häirinneet, niin annan niitten olla pitkinä, tiedänpähän itse että paikoillaan on.

Toivottavasti se löytyy! :hug:

ap
Alkuun koitin ite niin tunsin langat, mutta eipä oo sit tullu sörkittyy sinne sen enempää että tietäs koska lakannut tuntumasta. Ainakin lääkäri sanoi että jätti niin että tunnen ne.
Ikävä kyllä ei oo varaa maksaa satasta yksityisestä nyt.

Yhteistyössä