Kokemuksia Norspan -kipulaastarista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan hirveä lääke oman kokemukseni mukaan. Opiskelu noiden kanssa oli itselleni aivan mahdotonta. Teki tavallaan "tyhmäksi". En muuten sitä osaa kuvailla. Tieto ei vain tarttunut päähän niiden kanssa. Lisäksi oksettavaa oloa oli usein vaikka käytin tuota reilun vuoden ajan. Myös lopetus oli aivan hirveä kokemus. Tuntui, että kuolema tulee kun vieroitusoireet olivat niin pahat vaikka ihan lääkärin ohjeiden mukaan vieroituksen tein.

Minulla aloitettiin Norspan 10mrg nelisen viikkoa sitten. Alussa lääke väsytti jonkin verran. Samalla menee Neurontin 1200mg, kolmesti päivässä, hermokipuun. Nyt on siedettävä olo.

Mulle määräsi Norspanin käyttöön Suomen ehkä tunnetuin kivunhoidon erikoislääkäri JP Kouri heti, kun sen käyttö kotona tuli sallituksi.
Neuropaattista kipua ei saa täysin pois millään lääkkeellä, mutta Norspan säästää elimistöä, kun ei tarvitse Tradolania niin paljoa. Toki mukana kuvioissa on myös Lyrica ja kipukynnyslääkkeet.
Norspan ei siis välttämättä toimi ainoana lääkkeenä. Kouri määrää laastarin aiheuttaman kutinan vähentämiseksi toiseen tarkoitukseen määrättyä tippaa, jota laitetaan 1 pisara laastarin alle. Tradolanin ja Norspanin yhteiskäytössä kannattaa varoa liian suuria Tradolan-annoksia.

Jatkuuko loppuelämän? Sairastuin toukokuussa laaja-alaiseen vyöruusuun, josta jäi pitkäkestoinen ruusun jälkeinen hermokipu. Lääkitys: Norspan 10 mikrog, Lyrika 300 mg, Noritren 10 mg 4 kpl illalla + muut päivittäiset verenpaine-kolestroli jne. Lisäksi tarvittaessa ParaTabs 1gr. En osaa sanoa, mikä vaikutus milläkin on kipuihin, sillä aivan kivutonta päivää ei ole ollut lähes 6 kuukauteen. Olisiko ketään muuta, joka olisi sairastanut vyöruusun ja kivut olisivat jatkuneet näin pitkään? Lääkkeet ovat kalliita. Minäkin olen ylittänyt jo 700 euroa.

yksi ihan ok-kuntoinen mummo kuoli melko pian kuntoutusjakson jälkeen, kun hänelle määrättiin siellä norspan 10mg laastari. mummukka meni siitä ihan sekaisin/tokkuraiseksi, ja vointi romahti hyvin äkkiä alas.

Minulta jäi toissapäivänä kommentoimatta tuntemuksia Norspanista. Voisiko mahdollinen väsymys ja sanojen unohtaminen sekä joskus lukemisen vaikea ymmärtäminen kuulua "Norspan-oireisiin" ?
Aikaisemmin kyseisiä oireita ei ole ollut.

... näin asiat menee ja tietenkin terveenä ei lääkkeitä kannata syödä tai 'laastaroida'.
Mulla oli hermojuurikanavaan kaularankaan kasvanut luupiikki ja kanavat oli ahtautuneet myös, tehtiin 2002 leikkaus ja titaania pantiin tukemaan jotain asiaa siellä?? Kuitenkin titanit meni väkivaltatapauksen vuoksi kahdesta kohtaa rikki ja sellaista ei tiedetä muilla olevan .. näin lleikkaava neurokirurgi kertoi.
Lääkkeinä on 10 mg /viikko Norspan laastari ja Lyrika 3 x 225 mg/vrk ja buranaa 3 x 600 mg ja Opamox 30 mg x 2 ja Norflex 100 mg x 3 ja vielä yöksi Klotriptyl.
Elämä taitaa olla siis melko piloilla ja silti viitsivät noi virkamiehet tehdä tuhoja täällä itäsuomalaisessa nurkkakuntaisessa yhteisössä. Oon länsisuomalainen ja ei sitä tänne voi enää yhtään pidemmäksi aikaa jäädä kiusattavaksi.
LYÖTYÄ MIESTÄ LYÖDÄÄN, MUTTA PERIKSI EN ANNA JA JOSTAIN AINA PIENEN ILONPILKAHDUKSENKIN KYLLÄ LÖYTÄÄ "?!"

Aloitin tänään tuon kipulaastarin 5mg... Vielä ei ole tullut haittavaikutuksia. Minulla on krooninen unettomuus kipujen takia. Apteekissa sanoivat että stilnoct nukahtamislääkettä saa käyttää yhdessä laastarin kanssa, kunhan pitää viikossa sen 2 välipäivää ettei mene teho... Tuleekohan näistä nyt jotain kauheita yhteisvaikutuksia? Kuulisin jokatapauksessa tästä laastarista lisää kokemuksia :)

Vuosien kokemus nimimerkkin kirjoitti "Kouri määrää laastarin aiheuttaman kutinan vähentämiseksi toiseen tarkoitukseen määrättyä tippaa, jota laitetaan 1 pisara laastarin alle. "
Minua kiinnostaa mikä tuo tippa-lääke on? Itselläni tulee tarkkarajainen ihottuma-alue tuon laastarin kipuaineen kohdalle. Kutiaa aika paljon ja kestää monta viikkoa jäljen parantuminen.
En haluaisi muuttaa lääkitystä, sillä tämä vie kivut niin hyvin ja sopii yhteen muiden lääkkeiden kanssa.
Siis mikä on tuo tippa?

[QUOTE="Nainen";27740169]Vuosien kokemus nimimerkkin kirjoitti "Kouri määrää laastarin aiheuttaman kutinan vähentämiseksi toiseen tarkoitukseen määrättyä tippaa, jota laitetaan 1 pisara laastarin alle. "
Minua kiinnostaa mikä tuo tippa-lääke on? Itselläni tulee tarkkarajainen ihottuma-alue tuon laastarin kipuaineen kohdalle. Kutiaa aika paljon ja kestää monta viikkoa jäljen parantuminen.
En haluaisi muuttaa lääkitystä, sillä tämä vie kivut niin hyvin ja sopii yhteen muiden lääkkeiden kanssa.
Siis mikä on tuo tippa?[/QUOTE]

Dermovat Scalp

Mulla oli käytössä Norspan 10mg kipulaastari, toimi pari kuukautta, ei sivuvaikutuksia. Mutta parin kuukauden kuluttua alkoi ilmetä laastarin kohdalla kutinaa ja punoitusta. Lääkäri antoi ohjeeksi hydro-kortisoni voidetta ohuelti laastarin alle, ei auttanut. Sitten vaihdettiin Durogesig 25, vie kivut pois. Ei sivuvaikutuksia, eikä tarvi muita kipulaakkeitä. Olen käyttänyt tätä laastarivahvuutta noin vuoden. Suosittelen.

olen nyt käyttänyt Norspan laastaria , ensin vuodenpäiväi 5mil ja nyt saman ajan 10mil minulle auttaa
hyvin , mutta on aikoja , että joutuu ottamaan särkypillereitä lisäksi, minulle ei enää tule etovaa oloa mutta väsyttää , olen kiitollinen , että lääkärini löysi mulle avun särkyihini , suosittelen

Mulla on ollut kakskymppinen jo muutaman vuoden se pitää kivun suht siedettävänä.Aikaisemmin cababent 3600mrg vurokaudessa ja sitä ennen lyriga n. 600 vuorokaudessa

Laastaria EI saa leikata kahtia!!!!!!!!!!

oireina kaikenmaailman juttuja eli pahoinvointia, väsymystä, sekavuutta, iho-ongelmia (ne saattaa olla niin pahoja et tulee ihan haavoja).

Muista et laastari pitää laittaa aina eri puolelle selkää ja mahdollisimman eri kohtiin niin iho-ongelma-riski vähenee

Their particular gains may well improve if they have the lists that attribute anything share selections. http://markets.cbsnews.com/cbsnews/news/read/24261307/zimmerman's_prentice_optimistic_on_retail_stocks_&_us_consumer_sentiment III. PERFORMANCE-BASED REIMBURSEMENT

Sain norspan kipulaastarin selästä johtuviin hermokipuihin kun mikään särkylääke ei auttanut, pystyin seisomaan minuutin verran ja kävelemään n.50m jonka jälkeen tuli sellaiset kivut jalkaan ja selkään oli pakko mennä kyykkyyn kunnes taas jonkinajan kuluttua pääsin taas hivenen liikkumaan.Nukkumaan pystyi pätkittäin 2-4t sikiöasennossa. Kivunhoitoon erikoistunut fysiatrian erikoislääkäri määräsi juuri 15mikrog eli yhden 10 ja 5 mikrog, uusitaan viikon välein ja lisäksi Gabrion 300mg hermokipulääkkeen.Minulla 20v sitten selkää ei leikattu, selitettiin vain ettei siitä juurikaan ole apua ja epäonnistumisen riski on suuri,nyt tuo leikkaus otettiin taas esille ja todennäköisesti leikataan 6kk sisällä, kidurgi päättää.
Nyt kulunut 3 viikkoa lääkityksen alaoittamisesta ja kyllä nuo lääkkeet todella auttaa, pystyy kävelemään jonkin matkaa ilman kipuja, seisominenkin onnistuu ja nyt saan nukutuksi ihan melkein normaalisti.Ei mitään muuta haittavaikutusta kuin laastarikohtaan tulee jonkinlaista ihottumaa joka korjaantuu kahdessa päivässä kortisonivoiteella. Tyytyväinen olen ja kiitos pätevän fysiatrin. Turha pelätä haittavaikutuksia kun tutkittujahan nämä ovat ja oikeinkäytettynä turvallisia.Kaikki lääkkeet mikä kenellekkin sopii ja tuo avun on aina parempi kun kärsiä jatkuvista kivuista joten ammattiosaajalle joka on erikoistunut juuri kivunhoitoon kannattaa aika tilata ja tuo vajaa sata euroa minkä lääkärillä käynti maksaa on pieni hinta avusta.Jaksamista vain kaikille kovista kivuista kärsiville.

norspan lääkkeen sain kun monesta muusta tuli toisia oireita kysyin eikö ole sitä laastaria virolainen antoi lääkäri 10mg .oli verenpaineet koholla kysyi lääkäri onko tressiä voi olla sitäkin mutta ylä selässä on kuin viilto veitsellä,sitten kaksi piikkiä ponkkaan kaikki hyvin kaksi päivää sitten lisää sama määrä. eri lääke nieltävä meni suu rakkuloille ,paineet ja syke sekaisin .

Olen käyttänyt norspan laastaria pian vuoden,ensin 0,5mg ja 10mg. Pahoinvointia,yökötystä ajoittain,alussa ruokahaluttomuutta ja muistin pätkimistä mutta tuo karmea kutina ja ihottuma laastarin alla,joka ei parane moneen viikkoon on kamalaa. Kaikkia hermokipuja ei näilläkään saa poistettua mutta toimintakyky on parantunut,lisänä lyriga ja ajoittain panagod ja burana 600mg. Paljon on kohtalotovereita näköjään.

Itse sain Nopspan 5 mg särkyihin. Aina särki ja aamulla ei päässyt sängystä ylös, jos mies ei auttanut. Kosketuskin sattui. Kärsin pari vuotta ja söin lyricaa, söin tamifulia(aivan kamala), söin buranaa koko ajan ja kaikkea, mitä lääkärit määräsivät. Onneksi vain yhden Panacodin, joka oli pelkkää huumetta. Yksi lääkäri kysyi, haluanko kokeilla norspan-laastaria. Vastasin,että mulle on enää ihan sama mitä syön, kun en jaksa enää näitä kipuja. Meni kolme päivää, kivut lakkasivat ja edelleen 5 mg norspan -laastari. Luulin, että annostusta pitäisi lisätä, mutta ei ole tarvinnut. Ei mitään sivuoireita. Caprionin otan harvakseltaan, jos nivelissä alkaa tuntua rasituksen jälkeen kipua. Kutina on ainoa haitta, mutta nyt sain tältä palstalta siihenkin ohjeet.

Norspan laastareissa vaikuttava aine on puprenorffiini joka on myöskin subutex tablettien vaikuttava aine. Panacod tableteissa taas vaikuttaa paracetamol 500mg ja pieni määrä 30mg kodeiinia. Puprenorffiini täyttää kaikki opioidi reseptorit aivoissa kun taas kodeiinia muuttuu elimistössä morffiiniksi täyttää vain muutaman reseptorin. Tästä syystä puprenorffiini aiheuttaa myös pitkäaikaiset vieroitusoireet kun taas Panacod taas vieroitus onnistuu muutamassa päivässä.

Selän luudutusleikkauksen jälkeen poden neljättä kuukautta hermokipuja. Leikkauksen jälkee jouduin käyttämään Tramadolia särkylääkkeiden lisäksi. Siirryin neljä viikkoa sitten Norspan 10 mikrogr.:aan. Nyt yritin irrottautuaa siitä, mutta vieroitusoireiden takia otin käyttöön 5 mikrogr. Vieroitusoireita on edelleen (1. viikko) ja kipuja enemmän kuin 10 mikrogr:n aikana. Miten kauan vieroitusoireet voivat kestää ja onko pahoinvointiin jotain lääkettä?

Norspan 10mg kipulaastari poistaa kivun kenelle kyseinen lääke sopii. Minä olin tuon laastarin liimalle allerginen, iho kutiaa ihan kauheasti. Sitten kokeiltiin jonkun suoja-aineen kanssa ja vielä pahempi reaktio, iho meni ihan vereslihalle joten joutui lopettamaan käytön. Nyt lääkkeenä tramal 100mg ja gaprion 300 mg, Tramal 100mg 1tabl 3kert./päivässä ja gaprion 300mg.3kert/päivässä, näillä mennään vaikka kipuja vieläkin on mutta niiden kanssa pärjää jotenkin.

Yhteistyössä