No niin, nyt sitten on alkionsiirto torstaina iltapaivalla. Pitakaa minut ja alkiot mielessa please... Tarkoituksena siis sulattaa kaikki viisi morulaa (ei siis viela niita blastoja sulateta) ja kasvattaa ne blastoiksi. Rukoilen, etta kaikki viisi selviavat. Sitten niista valitaan yksi siirtoon ja muut nelja pakastetaan uudestaan.
Viime viikolla sain myos lisaa testituloksia. Kaikki muut arvot olivat hyvia paitsi ferritiini, joka oli maaliskuun puolivalista suorastaan romahtanut, vaikka olinkin syonyt rautatabletteja koko ajan (lukuun ottamatta alkionsiirtoa seurannutta kahta viikkoa); arvo oli 13. Paadyttiin suonensisaiseen rautatankkaukseen, ja toivon mukaan arvo nyt paranee. En siis enaa talla hetkella syo lisarautaa. Mutta siis esim. kalsiumarvo, joka oli ollut alhainen, oli nyt hyva. Varmistin asian Dextran kanssa hyvin tarkkaan: tassa vaiheessa tankkaus oli viela turvallinen, mutta ei suositella rv 4-12.
Ultra-aanessa viime viikolla oli sellainen pelastys, etta siella oli yksi munasolu lahtenyt kasvamaan. Koko oli kuitenkin vain 1cm ja Dextran laakari sanoi sen olevan pieni eika ollut huolissaan. Toivon, etta kaikki on kropassa hyvin!
Olen tehnyt kovasti tyohakemuksia; tanaan laitan viela viimeiset sisaan, ja sitten saa jaada ainakin viikoksi, oli miten oli, ja keskityn lepaamiseen. Olen juuri talla hetkella vasynyt, mutta minulla on parempi olo kuin aikaisemmin. Rautatankkaus, kavely ja henkinen puoli yhdistettyna ravintoon varmasti auttavat. Tassa siirrosta raskaus jos tapahtuu, mutta tuntuu ihan hyvalta, etta joskus se maanpaallinenkin vauva viela meille tiensa loytaa ... joten voi se vaikka tapahtua nyt.
Olet tervetullut, vauva-kulta!