40 + so what, wol 14 (2019)

Mulla on nyt positiivisempi olo ensi kiertoon kun tiiä mikä on olossa vikana ja juurikin moni arvo mikä mulla huono niin on googlen perusteella semmoinen mikä vaikuttaa tuohon kiinnittymiseen/raskauteen ja nyt niitä korjailen. Viime kierto meni sen keskenmenon jäljiltä ihan hukkaan, tuntui ettei mulla ollu ees ovista kun kaikki vaan ärsytti/väsytti koko ajan..
 
@hipsu79, toivottavasti saat arvot kohdilleen jos ne edesauttaa raskautumista. Ja uudella innolla kohti uutta yritystä.

On: Kp 1 pyörähti nyt sitten käyntiin tänään. Taidan jättää letrot suosiolla tässä kierrossa ottamatta. Saatiin mummun "hautajaiset" siis hautaan laskeminen ilman muistotilaisuutta, kahden viikon päähän, jolloin ovis voisi ehkä olla tuloillaan. Ei varmaankaan tule siinä tilanteessa oikein lemmiskeltyä. Oli äiti siskonsa kanssa päättäneet, että minä olisin yksi kantajista, kun meidän nuorisossa ei ole riittävästi miespuolisia kantajia. Tokihan minä sen viimeisen palveluksen mummulle suon, varsinkin kun ollaan sitten vain omalla porukalla. Olinhan minä mummun hoitajanakin aiemmin, kun olin vielä töissä siinä hoivakodissa, missä mummu asui. Ehdin vain vaihtamaan työpaikkaa, enkä sitten päässyt tämän koronan vuoksi edes hyvästelemään viime hetkillä. Pahoittelen tätä vuodatusta, mutta niin moni asia ottaa nyt pannuun, eikä vähiten nuo hallituksen päätökset alkaa purkamaan näitä rajoituksia. Tottahan tietysti on, että elämän täytyy jatkua ja takkiin on monelle jo tullut, mutta harkitsisivat nyt tarkkaan kuitenkin. (Tässä mielentilassa ei kyllä pitäisi pahemmin kirjoitella tällaisille palstoille, onneksi täällä kuitenkin tuntuu olevan ymmärtäväistä porukkaa. Anteeksi ja kiitos!)(heh, tulipa tässä mieleen, että äiteen päättämässä "nuorisossa" on kaikki joko lähes nelikymppisiä tai jo yli 40. Ettei täs ny vissiin viä niin vanhoja ollakkaan)
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Helmiina1978
Eipä sitten toiminukkaan minun kroppa normaalisti..menkat on hukkunu johonkin, perjantaina niitten ois pitäny alkaa viimeistään ja mahaan kyllä koskenu koko ajan, että kohta alkaa..mutta ei oo näkyny..testin tein eilen ja negaa se oli
 
No niin, nyt sitten on alkionsiirto torstaina iltapaivalla. Pitakaa minut ja alkiot mielessa please... Tarkoituksena siis sulattaa kaikki viisi morulaa (ei siis viela niita blastoja sulateta) ja kasvattaa ne blastoiksi. Rukoilen, etta kaikki viisi selviavat. Sitten niista valitaan yksi siirtoon ja muut nelja pakastetaan uudestaan.

Viime viikolla sain myos lisaa testituloksia. Kaikki muut arvot olivat hyvia paitsi ferritiini, joka oli maaliskuun puolivalista suorastaan romahtanut, vaikka olinkin syonyt rautatabletteja koko ajan (lukuun ottamatta alkionsiirtoa seurannutta kahta viikkoa); arvo oli 13. Paadyttiin suonensisaiseen rautatankkaukseen, ja toivon mukaan arvo nyt paranee. En siis enaa talla hetkella syo lisarautaa. Mutta siis esim. kalsiumarvo, joka oli ollut alhainen, oli nyt hyva. Varmistin asian Dextran kanssa hyvin tarkkaan: tassa vaiheessa tankkaus oli viela turvallinen, mutta ei suositella rv 4-12.

Ultra-aanessa viime viikolla oli sellainen pelastys, etta siella oli yksi munasolu lahtenyt kasvamaan. Koko oli kuitenkin vain 1cm ja Dextran laakari sanoi sen olevan pieni eika ollut huolissaan. Toivon, etta kaikki on kropassa hyvin!

Olen tehnyt kovasti tyohakemuksia; tanaan laitan viela viimeiset sisaan, ja sitten saa jaada ainakin viikoksi, oli miten oli, ja keskityn lepaamiseen. Olen juuri talla hetkella vasynyt, mutta minulla on parempi olo kuin aikaisemmin. Rautatankkaus, kavely ja henkinen puoli yhdistettyna ravintoon varmasti auttavat. Tassa siirrosta raskaus jos tapahtuu, mutta tuntuu ihan hyvalta, etta joskus se maanpaallinenkin vauva viela meille tiensa loytaa ... joten voi se vaikka tapahtua nyt. ❤ Olet tervetullut, vauva-kulta!❤
 
Lohduttavaa lukea ja samaistua @hipsu79 ja @skorpioni-79 kirjoituksiin. Meillä 6kk vauveli ja minulla jo isompia jo yksi aikuinenkin lapsi. Kovasti haluaisin sisaruksen kuopukselle vaikka moni asia mietityttää. Mieskään ei tosin ole lämmennyt ajatukselle joten ei tiedä kuinka käy. Silti käyn täällä lukemassa säännöllisesti, kertonee omasta kuumeesta.
@hipsu79 minulla tämän nuorimman yritysaikana oli 4 varhaista keskenmenoa ja 1 tuulimuna. Käytännössä vuoden yrityksen aikana raskauduin jokaisesta kierrosta missä yritettiin mutta ne eivät kestäneet. Luoja se oli rankkaa henkisesti!!!
Kuudes plussakierto toi onnen.
Kävimme 2 viimeistä plussakiertoa klinikalla ja tässä viimeisessä oli pieni annos kortisonia apuna. Tiedä sitten oliko juuri siitä apua vai sattuiko vasta sille kierrolle hyvä munasolu. Nehän ovat harvassa tässä iässä (40v. Silloin). Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta mutta siinä saimme arvot hyviksi joten sen ei luulisi olevan syy. Ferritiini ja d vitamiini arvot minulla olivat tosi hyvät.
Tosi yksilöllisiä nämä asiat on ja kiinni tähdistä ja tuulen suunnastakin. Ainakin siltä se tuntui.
 
Miten @Rusakkonen teillä meni alkioiden kanssa?
Kaikki meni hyvin alkionsiirrossa, nyt on alkiovauva sisalla ja jo hanelle juttelinkin! ❤

Eli viitta morulaa jatkoviljeltiin eilisesta. Kaksi pysahtyi; paras siirrettiin kohtuun; ja kaksi muuta on kehittymassa blastoiksi ja niita jatkoviljellaan viela huomiseen. Jos ne molemmat selviavat, niin pakkaseen jaa sitten viela viisi blastoa.

Alkionsiirrossa kaytettiin alkioliimaa ja tanaan illalla otan ensimmaisen Lutinuksen Terolutin (ja Progynovan) lisaksi. Nyt alkoi sitten se piina-aika!!!
 
Nyt mulla on kierukan poiston jälkeen tulleet ne oikeat kuukautiset, on sen verran runsaat on. Eli ensimmäinen ovulaatiotestipäivä olisi siis ensi keskiviikkona. Kylläpä jännittää. Toisaalta nyt kun on lukenut kuinka vaikeaa monella on niin enpä tiedä, Toisaalta myös kokoajan takaraivossa edelleen ne riskit, Ylipainoakin kun tuppaa olemaan jonkin verran. No, katsotaan miten tässä käy.
 
38-vuotiaana tuo kuopus tärppäsi niin ettei ehditty tyyliin kun miettiä et lopetanko pillerit..nuorempana sai tosissaan yrittää. Nyt vihdoin sain menkat ja pääsee uuteen kiertoon. Meillä vauvajutut pyörii taustalla.. jos ei tuu enää niin ei tuu..pistin just pinnasängynkin myyntiin, ostetaan uusi jos tärppää
 
38-vuotiaana tuo kuopus tärppäsi niin ettei ehditty tyyliin kun miettiä et lopetanko pillerit..nuorempana sai tosissaan yrittää. Nyt vihdoin sain menkat ja pääsee uuteen kiertoon. Meillä vauvajutut pyörii taustalla.. jos ei tuu enää niin ei tuu..pistin just pinnasängynkin myyntiin, ostetaan uusi jos tärppää
Mulla kaksi ekaa tullut yrittämättä 23 ja 26 vuotiaana. Miehellä on yksi lapsi myös. Meillä on siis uusioperhe. Itse olin jo pitkään sitä mieltä että oma lapsiluku on täynnä ja haluan vaan matkustella ja elää nyt rennosti kun lapset on jo isoja. Jotenkin oon kuitenkin koko ajan aistinut enemmän sen miehen toiveen saada vielä toinen oma lapsi. Itse jossain vaiheessa havahduin siihen tunteeseen,että en olekaan vielä valmis viettämään "vanhan pariskunnan" elämää..mutta samoilla ajatuksilla, jos ei onnistu niin sitten ei, niin paljon en ole valmis yrittämään että lähtisin hoitoihin, en kestäisi sitä stressaamista. Mua pelottaa älyttömästi miten meidän nykyiset teinit suhtautuisi asiaan. Vaikka se ei heidän päätettävissä oleva asia olekaan. Oon miettinyt sitä niin paljon että oon ajatellut jopa terapiakäyntiä näitten pelkojen selvittämiseksi.
 
maris39
Pieni päivitys mun tilanteeseen. Juteltiin pitkään mun miehen kanssa ja päädyttiin että en testaile ovista. Mennään ihan rauhassa ja jos tärppää niin sitten se on tarkoitus. Ja jos ei niin tyydytään siihen. Ei ole niin stressaavaa. Kun tilanne aiheuttanut riitoja tosi paljon.
 
Hei, sellaista etta jos joku toinenkin haluaisi tehda taman kurssin - tanaan on viimeinen ilmoittautumispaiva:


Gabriela Rosa on minusta aika fantastinen! Eli suosittelen. Aion itse tehda taman kurssin. Hinta on todella halpa omasta mielestani - kahdeksan viikon ohjaus on nyt 99 Australian dollaria, suunnilleen 52 puntaa eli hiukan enemman mutta melkein sama hinta euroissa. Tama siis, jos haluat menettaa taikka lisata painoasi saavuttaaksesi ideaalin painon hedelmallisyytta ajatellen, taikka sitten pysya nykypainossa mutta kuitenkin huolehtia siita, etta hedelmallisyysdieettisi on optimaalinen.

Minulla on talla hetkella se tilanne, etten aktiivisesti yrita pudottaa painoa, mutta nykydieetillani (elamanmuutos siis) painoni putoaa noin kilon viikossa yrittamatta. Olen oppinut taman kevaan aikana paljon mm. juuri Gabrielalta, koska tein myos hanen ilmaisen Fertility Challenge -kurssinsa (seuraava kesakuussa). Tata Leaner, Fertile You -kurssia ei kuulemma jarjesteta taman kerran jalkeen vahaan aikaan.

Mainoskatko ohi! Mutta oikeasti ajattelin, etta jos joku muukin tarvitsisi tata. Kurssi siis jarjestetaan kokonaan netissa, ja Gabriela plus hanen kilinikkansa ovat mielestani kylla todella aktiivisia auttaessaan osallistujia.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Rusakkonen mä olen unohtanut kaikki tarkemmat arvot mutta mulla otettiin joku testi ja tulosten mukaan määrättiin lisä-estrogeeni. Plussakierrossa oli se sekä kortisoni ekan kerran, ja minä uskon, että sillä oli vaikutusta (akupunktion ja muun kiinalaisen huu-haan ohella...). -- No nyt kävin lukemassa mun vanhoja kirjoituksia ja siellä olin kirjoittanut että:
"mulla oli estrogeeni ekaa kertaa käytössä (testi otettiin ennen siirtoa, en ymmärrä, miksei sitä oteta oletusarvoisesti, eka kerta mulla), kuten monella täällä, ja lisäksi ekaa kertaa kortisoni. Söin näitä vielä viikoille 9-10 asti. Terolut keltarauhasena."

Ja lisäksi olin nostanut ferritiinin 30 -> 80.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen mä olen unohtanut kaikki tarkemmat arvot mutta mulla otettiin joku testi ja tulosten mukaan määrättiin lisä-estrogeeni. Plussakierrossa oli se sekä kortisoni ekan kerran, ja minä uskon, että sillä oli vaikutusta (akupunktion ja muun kiinalaisen huu-haan ohella...). -- No nyt kävin lukemassa mun vanhoja kirjoituksia ja siellä olin kirjoittanut että:
"mulla oli estrogeeni ekaa kertaa käytössä (testi otettiin ennen siirtoa, en ymmärrä, miksei sitä oteta oletusarvoisesti, eka kerta mulla), kuten monella täällä, ja lisäksi ekaa kertaa kortisoni. Söin näitä vielä viikoille 9-10 asti. Terolut keltarauhasena."

Ja lisäksi olin nostanut ferritiinin 30 -> 80.
Kiitos! Multakin testattiin talla kertaa estrogeeni. Arvo oli hyva ja limis oli 10mm siirrossa. Tanaan myos siirryttiin varmuuden vuoksi neljaan Terolutiin yo-Lutinuksen lisaksi.
 
Kiitos! Multakin testattiin talla kertaa estrogeeni. Arvo oli hyva ja limis oli 10mm siirrossa. Laakeprogesteronia ei voi testata mutta mielenkiinnon vuoksi otettiin myos progesteronitesti, joka onneksi naytti, etta kierto oli estrogeenilaakkeen myota ollut anovulatorinen. Silti omaakin progesteronia sentaan oli 15 pykalan verran. Tanaan myos siirryttiin varmuuden vuoksi neljaan Terolutiin yo-Lutinuksen lisaksi.
 
maris39
Jopas on merkillinen kierto. Viikko sitten oli tihku vuotoa ja nyt keskiviikkona alkoi menkat. Mutta niukat. 2 pvä ollut huono olo ja ruoka ei maistu. Niin ja kaupassa haistoin usean metrin päästä kalatiskin. Oli jopa pakko tehdä 2 raskaustestiä. Mutta ne oli negatiivisia. Iltaa kohden tuntuu että vatsa turpoo tolkuttomasti. Voi kun oisin raskaana. Mutta tuskin oon. No teen parin päivän päästä uuden testin. Luulisi silloin näkyvän jos se on plussa.
 
Onko muilla täällä ollut aikainen ovulaatio? Mulla on noi tärppikierrot ollu just näin niin kuin nytkin on että kp 10 on ihan varmasti ovis..tuntee kivuista/haluista yms..jostain luin, että se ei ois välttämättä tämäkään hyvä juttu et on näin aikaisin..
 

Yhteistyössä