40 + so what, wol 14 (2019)

Mirumarumoru, hurjan paljon onnea! Ihana syy menkkojen puuttumiselle. Nyt vaan rennosti eteenpäin ja pysyköön pikkuinen matkassa mukana loppuun saakka!

Miumiu_82, onpa ihme että julkisella käsketään yrittämään pidempään, kun aina kehotetaan lähtemään herkemmin hoitoihin, kun ikä alkaa olla reilusti yli kolmekymmentä. Tsemppiä pohdintoihin! Toivottavasti se ovis sieltä kuitenkin tulisi.
 
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
aamuska (41)....1/ ? /IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. PAS/luovutetut munasolut/
MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018
mary18 (41/....3/aloitettu 12/2017/luomu
emmastiina77 (42)...3/luomu
Angervo75 (42)............3/aloitettu 6/2018/ kevyet hoidot
Helmiina1978

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:

kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut/ keskenmeno 8+0 (2/2019)

Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Maaliskuu 2019:

mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
 
@Mirumarumoru, tuntuipa hyvälle lisätä sut plussanneihin! Monet saavat varmasti tästä toivoa <3 Alle vuodessa raskaaksi tässä iässä, melkoinen ihme!

Itse olen alkanut kävellä työmatkat (3 km suunta) ja yritän pudottaa painoa vähän ennen uuttaa siirtoa. Olen jojotellut alle vuodessa kymmenellä kilolla moneen suuntaan. Nyt oon taas tosi pulskassa kunnossa! Tuli estrogeenistä painoa ja ne eivät ole lähteneet...

Ihanaa sunnuntaita mammat ja plussaillaan perässä :)
 
Naiset, teillä on niin fiksuja ja valistuneita mielipiteitä, että kysyisin vielä näkökulmaa erääseen asiaan: Vatvon vielä IVF:n aloittamista lähinnä sen vuoksi, että vaikuttaa siltä, että olemme miehemme kanssa mahdollisesti epäonnistuneet luomuyrittämisen "ajoittamisessa".

Olen siis koko yritysajan käyttänyt ovulaatiotestiä, ja yritystä on aina ollut plussapäivänä. Tässä kuussa satuinkin käymään gynellä samana aamupäivänä, kun olin juuri sanonut plussan testiin. Odotin, että ultrassa näkyisi siis komea follikkeli, mutta kävi ilmi, että munasolu olikin jo irronnut! Nyt kun aloin muistelemaan, niin sama juttu kävi myös viime keväänä, kun kävin ekan kerran hedelmällisyysasioiden vuoksi ultrassa. Plussa oli ollut ultraa edellisenä päivänä, eli ohjeiden mukaan ovulaation olisi pitänyt tapahtua ultrapäivänä. Mutta ultrassapa näkyikin keltarauhanen, oli ovulaatio oli tapahtunut jo aikaa sitten!

Mitä enemmän olen tätä miettinyt, sitä enemmän mua on alkanut epäilyttämään, että olemme vaan olleet ihan kujalla siitä, milloin ovulaatio oikeasti tapahtuu. Mä olen näköjään nopea ovuloija (tai sitten LH-piikki näkyy mulla myöhään testissä), ja hektisen elämän vuoksi me ollaan yleensä tähdätty juuri siihen plussapäivään ja ehkä seuraavaan, mutta ollaan hyvin pitkälti jätetty ne pari plussaa edeltävää päivää hyödyntämättä. Nyt sitten pähkin, että vieläköhän meidän kannattaisi yrittää luomusti eri tekniikalla, vai pitäisikö vain suunnata siihen IVF-hoitoon...

Juuh. Ei se niin helppoo ja yksinkertaista ole. Joskus niitä oviksia yritin bongailla kuukausia En tiä oliko nopea ovis vai mitä, mut jotenkin meni ohi... Ja toki liikaa siihen tikkuun tuijottamista.
Tätä viimeistä yrittäessä tikuttelin 2 kiertoa, mut olin ihan pihalla silti et koska se oli. Ja "mitään" uskoa toivoa ei ollut raskaudesta, ku mietin et ei sekstailtu oikeeseen aikaan. Mut niin vaan nappasi.
Nyt oon oireiden mukaan yrittänyt sitä ovista bongata ja käytän sovellusta.. Mut silti välillä ihan pihalla. Laskurin mukaan ovis olis nyt keskiviikkona .. Tänään tuli venyvää ovislimaa. Yleensä selkään sattuu ja tunnen kipua muniksissa. Nyt ei ollu viime kierrossa mitään kipuja; kuukautiset alkoikin 3 pv aiemmin kuin odotin.
Eli parempi puuhailla etukäteen ja säännöllisesti joka toinen päivä viikko ennen ja jälkeen oletetun oviksen.


Ja onnea @Mirumarumoru !!! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Nyt on jannat alkamassa - kuukautiset alkoivat eilen illalla, eli nyt siis on ensimmainen kiertopaiva ja huomenna alkaa Progynova. Rukoilen, etta This Is It ja tama on THE kierto. Talla kertaa mennaan minimilaakityksella ainakin alkuaika: ainoastaan Progynova (tosin sita 4 tablettia), progesteroni (kasittaakseni seka Terolut x 3 etta Lutinus x 1), tyroksiini ja metformiini seka ottamani perusvitamiinit (no tassa vaiheessa otan viela kylla useimpia vitskuja ja ravintolisia viela). Ei Klexanea tai Gonapeptylia tai muutakaan. Alkioliimasta emme ole viela tehneet paatosta. Jos vaikka minimalismi olisi hyva juttu. (Klexane saattaa tulla eteen raskauden aikana taikka sitten ainakin synnytyksen/keisarinleikkauksen jalkeen.) Pitakaa peukkuja, etta NYT NYT NYT!!! :)

Eli 6. IVF - luovuttaja jossakin siella ilmeisesti aloittaa pistamiset pian. Olen niin KIITOLLINEN, etta sellaisia ihania ihmisia on.
 
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
aamuska (41)....1/ ? /IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. PAS/luovutetut munasolut/
MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018
mary18 (41/....3/aloitettu 12/2017/luomu
emmastiina77 (42)...3/luomu
Angervo75 (42)............3/aloitettu 6/2018/ kevyet hoidot
Helmiina1978 (41)...........6/aloitettu 2/2019/luomu

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:

kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut/ keskenmeno 8+0 (2/2019)

Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Maaliskuu 2019:

mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
 
Itsellä keskenmenosta perjantaina kolme viikkoa ja tein raskaustestin. Näytti vielä haaleeta plussaa. Menkat on kyllä tulollaan ja nyt hermoilen, ehtiikö mennä negaksi, että päästään huhtikuussa siirtoon... Ei ole ennen plussatestit harmittaneet :(
 
Mahtavaa @Rusakkonen, kohta pääsette tositoimiin! Toivon, että nyt on teidän vuoronne onnistua! :) @kirsillevauva, toivottavasti plussa pian katoaa. Varmasti kummallinen tilanne, kun sitä plussaa on tähän saakka odottanut.

Kyllä meille nyt sittenkin taidetaan inseminaatio tehdä. Lääkäri arpoi asiaa ja päätti, että kokeillaan nyt ainakin aluksi. Ultrassa näytti siltä, että vaikka olin ovuloinut, kohdun limakalvo ei ollut kypsynyt kunnolla. Paksuus (9mm) yms. olivat OK, mutta limakalvo näytti preovulatoriselta. Mulla saattaa siis olla alhainen progesteroni. Voisiko se olla tämä koko ongelman syy? Lääkäri kyllä vakuutti, että jos ongelma johtuu tästä, sen saa hoidettua lääkkeillä. Hieman pöllämystynyt olo. o_O Luin, että alhainen progesteroni voisi johtua jopa stressistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Kokemuksia kyselen...
Viime terolutkierrossa aloitin pillereiden popsimisen lääkärin ohjeen mukaan kp15 ja kk-vuotohan alkoi jo kp20. Nyt koitin tikuttaa ovista, mutta reissun vuoksi taisin myöhästyä kun testit haaleni. Tein joku 4 testiä..
Päätin aloittaa Terot tässä kierrossa kp18 ja nyt mennään jo kp23 eikä välivuotoa ole tullut. Olisko tää vaan positiivista??
En ees uskalla toivoa ..
 
@miumiu_82, tuliko hyvä fiilis lääkäristä? Mitä se sanoi yhdyntyjen ajoitukseen?

Keskenmenosta jo yli kolme viikkoa ja plussaa näyttää testi. Soitan maanantaina klinikalle, mitä tehdään? Kuahee pms ollut jo viikon, joten menkat alkaa ihan pian.

@M4rianne77, en valittettavasti osaa sanoa lääkeasiaan mitään. Kovasti toivon tietty plussaa teille :)
 
Mut saa ehkä lisätä plussanneisiin!
Testi näytti haaleaa mutta ihan varmaa plussaa ja se pysyi tikussa. Kp 27/? Epäuskoisena edelleen. Pitää odottaa nyt sitten kolme viikkoa ennen varmistusultraa ja pari kuukautta että np-ultra! Ennen en osaa ilakoida. Mutta sisäinen fiilis on parempi kuin esim mun vuoden takaisessa tuulimunaraskaudessa alun alkaen jo. Siinähän testikin näytti viikon myöhässä. Pahoinvointiakin yms oireita jo vähän sopivasti asiaan kuuluen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Soitin Naistenklinikalle ja pääsen ylimääräiseen tarkastukseen 27.3. Huomenna käyn verikokeessa ja ultra ke. Hienoa, saadaan tietää, onko kaikki raskausaines pois. Mullahan se toinen hoito ei aiheuttanut mitään supistuksia eikä vuotoja!
 
@Kirsillevauva:n ärsyttävät piina-ajat. Olis sekin voinut mennä toisin. ♥

@Mirumarumoru:n kuulumiset hienoja!! Uskotaan että kaikki on just niin kuin pitääkin.


Mulla alkaa kuume nousemaan. Ihan vaan saa tulla jos on tullakseen. Niin kai.
Tossa lueskelin vanhoja juttuja; plussasin tästä nuorimmasta kp26. Että tota milloinkohan silloin mahtoi olla ovis...? Pakko oli olla jo kp12, jotta näkyi testissä. En muista mitä kierrot oli silloin ollut kun ehkäisy jätettiin ja yk oli 3. Muistaakseni jotain 30 oli 2 edeltävää.
Mul oli kyl jonkinlaisia oireita jo ennen testausta, vaikka toisaalta ei muka ollutkaan; oviksen jälkeen oli kovaakin kipua kohdun ja munisten kohdalla, seksihalut jatkui ja näin raskausunia sekä sain orgasmeja yöllä.
Että niitä odotellessa.
Nyt kp20. En kyl yhtään tiedä oliko ovis vai ei ja koska oli jos oli. Limat oli aika voimakkaat,ku otin greippimehun käyttöön.
Ensi viikolla selviää.

Mitäs muille?
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Lieneeköhän tänne soveliasta kirjoittaa tämän ikäinen raskautumista toivova..Tämä toive vasta ihan aluillaan.Ja pari seikkaahan tässä pelottaa,arveluttaa:ikä,liikapaino ja lääkitys.Lääkärille toki olen piakkoin menossa.Mutta en tässä vaiheessa enää uskalla/voi ajatella,että katsompa sitten "muutaman" vuoden kuluttua uudestaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Hannele80, oletko siis 39-vuostias? @miumiu_82 on 36, joten minun puolesta olet hyvin tervetullut tähänkin ryhmään :) Lisäänkö sinut? Jos annat tiedot: ikä, milloin yritys aloitettu, monesko lapsi ja mikä menetelmä (luomu/hoidot).

Siis, mä kuolen kohta!!! Raskaushormoni edelleen 168 ja kauhee pms samaan aikaan. Siis tästä ei tule mitään, olin jo leumata itseni sairaaksi, mutta kuuntelin musiikkia ja rauhoituin vähän. Onneksi on huomenna lääkäri, pelottaa jos tulee kaavinta.
 

Yhteistyössä