40 + so what, wol 14 (2019)

Itsekkäästi omaa napaa:
Oletan, että ovis oli maanantaina. Limat loppui silloin ja tikkujen viivat lähti haalistumaan sunnuntaista. Mutta, mutta...
Pitkin viikkoa on tuntunut, että jotain valuu välillä housuihin ja pyyhkiessä on näkynyt aavistus kiiltelevää limaa. Nyt on tänään tullut ihan selkeästi ovisliman näköistä limaa ja päätin tehdä ovistestin, jossa yllättäen näkyy taas haalea viiva. Siis mitä ihmettä. Ei kai tässä uutta ovista pukkaa.?! Vai mitä on tapahtumassa?
 


Taitaa tämä päättyä ennen kuin alkoikaan; toivottavasti ainakin pian jos ei kerran viivat vahvistu.
Kai tästäkin jotain positiivista voi ajatella? Ainakin on hedelmöittynyt.. Kunhan nyt tulis itsekseen ulos.
Onko kokemuksia?
 
@Helmiina1978, ikävä etteivät viivat vahvistu. Ehkäpä on vain kemiallinen? Minulla viime raskaudessa selkeästi vahvistui tuossa ajasssa, muuta kokemusta ei ole. Muissa raskauksissa en ole niin ahkeraa tikuttanut.

@Hulbertiina, en osaa sanoa ovikseen. Ehkäpä varminta kuitenkin sekstailla vielä :)
Eiks nää kemialliset viivytä vaan hetken menkkoja ja sit tulee vuoto? Et melkein normaalisti sit jatkuu kierto? Joku tuulimuna tai varhainen keskenmeno vois olla haastavampi? Ymmärrättekö mitä haen
 
@Helmiina1978 Minulla oli noita useampi viimevuonna. Yksi oli tuulimuna se lähti vuotamaan 6+4 oli juuri pari päivää ennen todettu ultrassakin tuulimunaksi.
Ne muut neljä vuoti itestään vajaa 2 vk sisään siitä kun menkkojen piti alkaa. Toisinaan viiva vahvistui hyvinkin (ei kuitenkaan ihan leffaviivoiksi) viikon ajan mutta himmeni sitten.
Lääkäri sanoi mulle että hyvin voi 2 viikkoa odottaa että lähtiskö itsestään vuotamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
No, kiitos huojentavista vastuksista, vaikka tylsiä kokemuksia eikä toivoisi niitä kenellekään..
Eikä toisaalta nyt kuitenkaan voi tietää et kauanko tässä menee; toivottavasti nyt ainakin alle viikko.
Katsellaan.
 
@Helmiina1978 Mulla useampi kemiallinen taustalla. Joka kerta kun viiva on lähtenyt himmenemään, ja kun viivaa ei enää oikein oo näkynyt, niin kolmen vrkn päästä on alkanut vuoto. Vuoto on ollut hyvin runsas ja olo kipeä. Vuoto on kestänyt vrkn verran vähemmän kuin normi kuukautisvuoto. Kierto ei ole koskaan muuttunut, vaan tunnilleen seuraavat kuukautiset alkoi 28 vrkn kuluttua. Tsemppiä sulle kovasti tulevaan ja plussapuhuria uuteen kiertoon, jos sellaiseen haaleneva viiva päättyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Helmiina1978 Mulla useampi kemiallinen taustalla. Joka kerta kun viiva on lähtenyt himmenemään, ja kun viivaa ei enää oikein oo näkynyt, niin kolmen vrkn päästä on alkanut vuoto. Vuoto on ollut hyvin runsas ja olo kipeä. Vuoto on kestänyt vrkn verran vähemmän kuin normi kuukautisvuoto. Kierto ei ole koskaan muuttunut, vaan tunnilleen seuraavat kuukautiset alkoi 28 vrkn kuluttua. Tsemppiä sulle kovasti tulevaan ja plussapuhuria uuteen kiertoon, jos sellaiseen haaleneva viiva päättyy.
Kiitos vastauksesta. Ihmeen seesteinen päivä oli eilen; ei mitään oloja kropassa. Ei Pms ei raskaus - ei mitään ihmeellistä.
Nyt alkoikin sitten reilu puol tuntia sitten kramppaamaan vatsaa. Selkeästi erilainen kuin normi kuukautiset, jolloin kipu on ollut selässä ja tosi lievää. Kipulääkkeitä en ole ottanut teini-iän jälkeen eli ekan lapsen syntymän jälkeen kuukautiskipuihin; nyt pitää ehkä ottaa,jotta saan nukuttua.
Mies ei oikein ole halunnut uskoa, että tää ehkä oli tässä. Hänelle ehkä vielä isompi pettymys. Ehti kertomaan jo äidilleen ja parhaalle ystävälleen. Minä kerroin yhdelle ystävälle.
Oppiiko tästä taas mitään? Että testaako liian aikaisin? Tuskin. :sneaky:
Nytpä pääsen käyttämään ne ovistikut jotka tilasin..
Toivottavasti tää nyt vaan menee silleen ku oletus eli oli tavallinen kemiallinen ja vuotaa pois.
Neuvolaankin ehdin soittaa, ku piti saada liuskoja vs-mittariin radin takia.
 
Heippa kaikille! Saisiko tänne tulla mukaan kirjoittelemaan pian 40-vuotias kahdeksan lapsen äiti, joka vastoin kaikkia odotuksia ja muiden mielipiteitä kaipaisi vielä yhdeksännen lapsosen?
Seurannut teitä olen pian pari vuotta. Aloimme nykyisen mieheni kanssa toivomaan toista yhteistä lasta vain muutama kuukausi nuorimmaisen syntymän jälkeen. Haaveilemamme plussan saimme 11/18 mutta se ilo päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja lääkinnälliseen tyhjennykseen 12/18. Kokemus oli keholle rankka, ja vasta nyt kiertoni on palautunut normaaliksi. Hormonitoimintani oli todella sekaisin tyhjennyksen jälkeen. Ovistestit näytti plussaa, ja mielestäni myös raskaustesteissä oli aina jotain haamua. Oletettavasti oli estrovajetta ainakin limakalvojen kuivuudesta päätellen, ja myös elämäni ensimmäisen hiivatulehduksen koin tämän kolmen kuukauden toipumisen aikana. Kuukautisvuodot olivat aivan hillittömän runsaat ja kestivät 8 vuorokautta. Nyt viimeisimmät menkat alkoi 28 vrk edellisistä, 14 vrk oviskivuista ja kestivät vain 5 päivää. Epäilen ylipäätään ettei mulla ollut tammi-ja helmikuun kierrossa ovulaatiota ollenkaan vaikka testi niin väittikin. Mieleeni hiipi ajatus, että ehkä tyhjentyminen ei ollutkaan täydellistä (pieleen meni siis alkujaan) ja jotain ihan pientä istukan kappaletta olis kohtuun voinut jäädä aiheuttaen ovisplussat ja rtn haamut. Nyt uskon että vihdoin kehoni on toipunut ja uskallan edes hitusen piinailla.

Eniveis, teitä olen tosiaan pitkään seurannut ja on pakko sanoa, että te olette aivan uskomattoman vahvoja naisia!
Tässä seuratessa on väkisinkin tullut mieleen, että onko itsellä enää edes oikeutta yrittää vauvaa. Tai ainakaan puhua niistä haaveista, ja hyvin hissukseen olenkin piilossa asioita mietiskellyt. Mutta yksinäiseksi tämä taival on käynyt ja melko pitkäksikin. Mukavaa olisi teidän kanssanne kirjoitella ja ajatuksia vaihtaa.
Kivaa sunnuntain jatkoa kaikille!

Palleroita... 39v... Ya 6/17...luomu... Kp 24 dpo 8
 
Kiitos vastauksesta. Ihmeen seesteinen päivä oli eilen; ei mitään oloja kropassa. Ei Pms ei raskaus - ei mitään ihmeellistä.
Nyt alkoikin sitten reilu puol tuntia sitten kramppaamaan vatsaa. Selkeästi erilainen kuin normi kuukautiset, jolloin kipu on ollut selässä ja tosi lievää. Kipulääkkeitä en ole ottanut teini-iän jälkeen eli ekan lapsen syntymän jälkeen kuukautiskipuihin; nyt pitää ehkä ottaa,jotta saan nukuttua.
Mies ei oikein ole halunnut uskoa, että tää ehkä oli tässä. Hänelle ehkä vielä isompi pettymys. Ehti kertomaan jo äidilleen ja parhaalle ystävälleen. Minä kerroin yhdelle ystävälle.
Oppiiko tästä taas mitään? Että testaako liian aikaisin? Tuskin. :sneaky:
Nytpä pääsen käyttämään ne ovistikut jotka tilasin..
Toivottavasti tää nyt vaan menee silleen ku oletus eli oli tavallinen kemiallinen ja vuotaa pois.
Neuvolaankin ehdin soittaa, ku piti saada liuskoja vs-mittariin radin takia.
Oppiko tästä taas mitään... Mä oon kemiallisista oppinut vain sen, etten viivoista hiisku kenellekään. Jotenkin en halua jakaa sitä pettymystä kenenkään kanssa. Hätähousuilen joka kuukausi dpo 9 alkaen. :whistle:
Ota särkylääkettä ihan tuntemuksien mukaan, kukaan ei mitään kiillotettua mitallia kärsityistä kivuista kumminkaan tuu antamaan. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
aamuska (41)....1/ ? /IVF/luovutetut solut
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. PAS/luovutetut munasolut/
MatildaM ...............3/lahjamunasolut
M4rianne77.................3/aloitettu 6/2018
mary18 (41/....3/aloitettu 12/2017/luomu
emmastiina77 (42)...3/luomu
Angervo75 (42)............3/aloitettu 6/2018/ kevyet hoidot
Helmiina1978 (41)...........6/aloitettu 2/2019/luomu
Hannele80 (39v)...........2/aloitettu 3/2019/luomu
MInttu-82 (37v)..........5. lapsi/ aloitettu 12/2018/luomu
Palleroita (39v).........9. lapsi./aloitettu 6/2017/luomu
mirumarumoro (43v)........4/aloitettu 7/2018/luomu
Silmu75 (43v)................1. lasi/ ya 2013/luomu/ Lahjasolut harkinnassa

Taustalla:
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF

Tammikuu 2019:

kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ 1. IVF/luovutetut munasolut/ keskenmeno 8+0 (2/2019)

Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut/ la 14.10

Maaliskuu 2019:

mirumarumoru/ km 8+0 (4/2019)
 
Viimeksi muokattu:
Kysynpä nyt täälläkin...
Auttakaa nyt tyhmää... Oon tikuttanut ovista.. kp 11-14, ei juuri mainittavaa viivaa... kp 15 lähes yhtä tumma viiva kun kontrolliviiva, mutta ei yhtä tumma. Tänään kp 16 kaksi viivaa, mutta haaleampi kun eilen. Menikö se ovis jo? Vai voiko olla vielä tulossa? Eilen ja tänään runsasta valkovuotoo, nippailuja nyt ollut koko alkukierron... Kierto 28-31 (yks kierto ollut 26 kierukan poiston jälkeen).
 
Kysynpä nyt täälläkin...
Auttakaa nyt tyhmää... Oon tikuttanut ovista.. kp 11-14, ei juuri mainittavaa viivaa... kp 15 lähes yhtä tumma viiva kun kontrolliviiva, mutta ei yhtä tumma. Tänään kp 16 kaksi viivaa, mutta haaleampi kun eilen. Menikö se ovis jo? Vai voiko olla vielä tulossa? Eilen ja tänään runsasta valkovuotoo, nippailuja nyt ollut koko alkukierron... Kierto 28-31 (yks kierto ollut 26 kierukan poiston jälkeen).
Vastasinkin sulle tonne toisaalle vikkelistä lh-huipuista.
Venyviä limoja kannattaa seurata; tulee yleensä 2-3 päivänä ennen ovista, jolloin simot pääsee liukkaasti uimaan. Tietääkseni vielä ovispäivänä ja heti oviksen jälkeen kuivaa.
Greippimehu tai greipit tuottaa hyvät limat. ;)
 
Kysynpä nyt täälläkin...
Auttakaa nyt tyhmää... Oon tikuttanut ovista.. kp 11-14, ei juuri mainittavaa viivaa... kp 15 lähes yhtä tumma viiva kun kontrolliviiva, mutta ei yhtä tumma. Tänään kp 16 kaksi viivaa, mutta haaleampi kun eilen. Menikö se ovis jo? Vai voiko olla vielä tulossa? Eilen ja tänään runsasta valkovuotoo, nippailuja nyt ollut koko alkukierron... Kierto 28-31 (yks kierto ollut 26 kierukan poiston jälkeen).
Mulla lh huippu on tosi nopeasti ohi. Esim illalla voi olla lähes yhtä tumma mutta ei kuitenkaan ja aamulla selkeästi haaleampi. Todistetusti ovulaatio oli kuitenkin tapahtunut kun niitä keskenmenoja oli useampi.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@Mirumarumoru, voi kuinka kurja kuulla. Miten voit? Oletko ihan hajalla? Mä olin tosi kurjana, ja avrsinkin kun keskenmenon hoito meni puihin: kaksi lääkkeellistä tyhjennystä ja lopulta kaavinta. Merkkasin sulle keskenmenon. Samalla hävis kaikki muut tiedot. Kerrotko uudestaan sun iän ja mones lapsi (ensimmäinen?)?
 
Voi ei @Mirumarumoru
Olen pahoillani.
Toivottavasti ei todellakaan ole muualla kuin kohdussa..

Edelleen itse odotan jotain oloja keskeytymiseen liittyen..
 
Mirumarumoru, suuret pahoittelut ja voimia taistoon! Toivottavasti reissulla saat ajatuksia muualle!

Onpa nyt ollut pettymystä toisen perään. Toivottavasti tämä tuuli kääntyy parempaan päin ja jokainen saa sen oman voittonsa.

Täällä tänään kp 21/29, dpo (oletettavasti) 7. Limailu jatkuu ja ovistikun viiva vain vahvistuu. Eilen alkoi turvottaa ihan valtavasti ja nännejä kihelmöi. Painokin noussut yhtäkkiä muutamassa päivässä pari kiloa. Ei ole letroilla aiemmin tällaisia ihme tuplalimoja ollut. Saapa nähdä kuinka tässä käydään.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Hulbertiinalle plussatuulia  (y)(y)(y)
Hyvältä kuulostaa.

Mulla alkoi vuoto iltapäivällä.. Aika runsasta, muttei mitään isompia kipuja. Yleensäkin vuodan 2 päivää ku seula ja yhteensä 6pv tulee jotain.

Nyt ei vissiin mitään kuppeja kannata käyttää ? Täytyykin googlata
 
Hei! No tanaan meni ihan hyvin Helsingissa. Miehen naytteenanto sujui klinikalla hyvin. Otimme myos molemmat pienen verenkuvan ja ferritiinin, tulokset sitten myohemmin. Eivat kertoneet luovutettujen munasolujen maaraa - jos ne oli siihen mennessa jo luovutettu, eikos tama ole hiukan erikoista? Ajattelin kylla viela kysella lisaa huomenna, jos eivat itse mainitse. Hedelmoittyneiden maaran saa tietaa huomenna, mutta mielellani kuulisin prosentinkin, koska mielestani se kertoo jotain siittioistakin, etta mika prosentti hedelmoittyy? Anyway ihan hyvin meni. Sitten oli minulla seuraavaksi akupunktiota ja lopuksi hierojalla kaynti, joka oli taas hyvin tarpeellinen. :)
 
@Helmiina1978 Keskenmenoissa tosiaan ei ainakaan tamponeja suositella. Näihin ihan alkuvaiheen keskenmenoihin minulle kerran lääkäri sanoi, että ilman nykyaikaisia testejä en raskautumisesta olisi ollut edes tietoinen, niin ei nähnyt estettä tamponin käytölle. Mun järkeni mukaan kuppi on hygienisempi ja puhtaampi kuin tamponi, niin käyttäisin kuppia mielummin kuin siteitä.
@Hulbertiina Kuulostaa hyvälle!
@Mirumarumoru Oi ei. Olen niin pahoillani puolestanne. Kovasti voimia tilanteeseen.
@miumiu_82 Nyt otat rennosti pari viikkoa ja nautit elämästä. Toivottavasti plussaan päättyy tämä inssi.
@Rusakkonen Toivottavasti mahdollisimman moni munasolu hedelmöittyisi, tai ainakin edes se yksi josta sitten tulee teille vauva, eiks jeah!

Täällä dpo 10,tai ainakin jotain sinne päin. Kaiken maailman tuntemuksia on, mutta yleensä niitä ei oo ollut, jos raskaus on alkanut. Tänään haen testin kyllä. Hätähousu ei housuistaan pääse. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978

Yhteistyössä