40+ so what wol.13

Terve vaan pitkästä aikaa. Täällä voidaan paksusti :D Ollut todella huono olo ja todella väsynyt. Kaikkea on koitettu, mutta syöminen ja nukkuminen vaan auttaa hetkeksi. Kohta pyörähtää 12 viikko. Viime viikolla kävin taas ultrassa yksityisellä tsekkaamassa ja hyvin siellä köllötteli yksi tyyppi. Meillä siis @Mirumarumoru on se hoidoilla alkuun saatu. Olen 41 ja ensimmäinen IVF tuotti näin hyvän tuloksen. Pakkaseenkin jäi 6 alkiota.

Tsemppiä kaikille yrityksiin! Muistakaa se ubikinon. Parantaa munasolujen laatua. 300-600 mg päivässä.
 
Hienoa kettuperhe, että voitte hyvin! Kiitos, kun kävit kertomassa. Meillä on uusi ongelma. Mies ei halua harrastaa seksiä, jos joku lapsista kotona, vaikka meillä on oma huone. Olen kuulemma niin äänekäs . Tietty en huuda, jos lapset kotona, en ymmärrä. Ja milloin nuo kaikki nyt olisi yhtä aikaa pois? Onko muilla vastaavaa ongelmaa?
 
Täällä ilmeisesti useammalla on kokemusta AMH-testistä? Kiinnostaisi tietää, miten hyvin teillä ultrassa näkyvä antraalifollikkeleiden määrä (normaalitilanteessa, ei IVF:ssä) vastasi AMH-arvoa? Eli jos AMH oli heikohko, pystyikö sen päättelemään follikkeleiden määrästä ja toisin päin?

Itse tässä jännäilen kovasti AMH-testiä ja siksi kyselen. :)
 
Eilen alkoi tuulimunan jälkeen ekat menkat. Kettuperheen inspiroimana tutkailin ubikinonin vaikutusta ja aloitin sitten varovaisesti 300 mg päivässä. AMH-arvo kiinnostaisi ihan mielenkiinnon vuoksi, mutta en taida jaksaa vaivautua, kun tämä meidän lisääntymisyritys taitaa olla ennalta arvattava lopputuloksen suhteen. Mutta yritän ainakin nauttia yrittämisestä ;) (yrittäessä tuntuu kyllä välillä tosityöltä).

Älkää siskot luopuko toivosta, teitä on täällä mun mielestä tosi nuoriakin yrittäjiä. Mulla on kaksi lasta saatu yli 40 v.(41v. ja 44v., ja nyt siis tuulimuna, joka keskeytyi). Toki mun vanhin muksu täyttää tänä vuonna 20 v. En ole käyttänyt siis hedelmöityshoitoja tms. Kahden viimeisen lapsen välillä oli kyllä pari tuulimunaa ja ainakin yksi keskenmeno. Joten kyllä mahikset onnistuneeseen raskauteen joka vuosi vähenee.

Virkkiä täällä olen jännittänyt ja pitänyt peukkuja ja varpaita ja muita ulokkeita ylöspäin. Voi kumpa ....:love:.

Plussia kaikille onnistuneesti (y)!
 
Hei kaikkia tervetuloa joukkoon Mirumarumoru ja miumiu!

Pegonia, sinun tarinasi on kyllä upea! Se tsemppaa. Josko sinulla vielä tärppäisi!

Mirumarumoru, olemme samanikäisiä ja minulla samanlaista. Alkiot ovat vielä hyvänlaatuisia ja niitä tulee, mutta jostain syystä eivät tarraa kiinni tai eivät vaan jostain syystä lähde kehittymään. Viime käynnillä puhuin lääkärin kanssa hoitojen lopettamisesta, mutta hän kannusti jatkamaan vielä, koska alkioita tulee niin hyvin. En vain tiedä, voiko minun ongelmillesi yksityisellä puolellakaan mitään tehdä, joten saattaa loppua meidän yritys tähän viimeiseen. Tsempit sinulle kuitenkin!

Miumiu, minun AMH oli kolmisen vuotta sitten 5,6. Minulla on ihan hirveästi antraalifollikkeleita ja pienikin simulaatio saa ne kasvamaan. Minun kohdallani iso määrä ei kuitenkaan ole tuottanut mitään tulosta. Kai laatu on mitä on. Mitä sait tulokseksi? Oletteko hoidoissa julkisella/yksityisellä?

Kettuperhe, onpa aika rientänyt ja sinun raskaus jo pitkällä! Ihanaa, että kaikki on hyvin ja etteköhän te maaliin asti pääse, kun olette tuossa vaiheessa. Kaikkea hyvää sinulle ja vauvalle!

Kirsillevauva, kerro meille heti kaikki uutiset luovutetuista munasoluista: hinnat, hoidot, jne! Odottelen kuulumisia. Ihanaa, että miehesi suostui vielä kääntämään senkin kiven.

Joko Aamuskan hoidot pärähtivät käyntiin?

Ketäs muita vielä linjoilla pyörii?

Minulle siirrettiin yksi hyvä alkio torstaina. Se oli luokkaa AB eli ihan hyvä tämän ikäiselle kantturalle! Se oli lähtenyt kehittymään eteenpäin ja kaikki näytti siirrossa ihan hyvältä. Olinkin aika toiveikas. Minulla on tukilääkityksenä ovitrelle, enkä osaa yhtään sanoa, onko minulla mitään tuntemuksia. Aika tyhjä olo on niin kuin edellisilläkin kerroilla. Ei ole tuntunut vatsan nippailua tai muutakaan, eikä lämmötkään poikkea normaalista. En kyllä tiedä, milloin oireita pitäisi tulla. Toivoin ihan hirveästi, että tämä onnistuisi, mutta mutta täytynee olla realisti. En tiedä, oliko meidän hoidot nyt tässä, vaikka lääkäri kannusti jatkamaan yksityisellä. Sitä pitää harkita tarkkaan kesälomalla. Voisihan ne rahat laittaa muuhunkin varsinkin, jos tämä ei tuota tulosta. Kunpa olisi kristallipallo, joka kertoisi, miten tässä käy! Tästä testi on vasta juhannuksen jälkeen, mutta testaan jo hieman aiemminkin, että näen edes kerran kaksi viiva testissä! Hullu, mikä hullu!

Kävipä meille miten tahansa, niin teille muille toivon onnistumisia taipaleelle. Ei tämä helppoa ole kaikille ja aikamoista pään iskemistä seinään kerta toisensa jälkeen. Onneksi onnistumisiakin tulee, mikä luo aina toivoa itsellekin. Mukavia päiviä ja tsemppiä!
 
@Virkki peukut ja varpaat sulle pystyssä. Toivottavasti nappaa..
@kirsillevauva harmillista tuo miehen herkkäluontoisuus. Ymmärrän sen hyvin kun meillä vähän sama tilanne, ei ole tottunut että seinän takana voi joku kuunnella, niin estoja löytyy, muuten on kyllä innokas ;).
@Mirumarumoru sulla on vanhimmat samanikäisiä kun mulla ja nuorinkin on jo 15. Onnea yritykseen!
@kettuperhe onnellista odotusaikaa sinulle!
Mulla on pitkittynyt flunssa, osin allergian vuoksi ja osittain on poskiontelon tulehdus. Sain siihen antibioottikuurin, ja kun luin sitä tuoteselostetta niin siinä sanottiin että sanottava lääkärille jos suunnittelee raskautta. Eihän se siellä lääkärillä juolahtanut mieleen.
Voihan kökkö :cry:. Olen nyt kuitenkin sen kuurin melkein syönyt ja tärppipäivät olis parhaillaan ja mies tulossa kotiin. Annanko kortsut sille näppiin vai luotetaanko siihen ettei tule tästä kierrosta.(n)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Onpa helpottavaa huomata, että on muitakin kypsemmällä ikää muksuja toivovia. Itsellä meni parisuhde vaihtoon 3,5 vuotta sitten ja saman tien alettiin herätellä toiveita yhteisestä pikkuisesta. Hoitoihin hakeuduttiin heti kun vain oli mahdollista, mulla kun tuo pcos aiheuttaa ovulaation puutteen. Viime kesänä näytti hyvältä, kun saatiin toisen ivf:n tuoresiirrosta plussa ja raskaus eteni mallikkaasti rv 7+4 saakka. Tuolloin jouduin vasemman munasarjan poistoon, kun se pääsi kiertymään ympäri ja aiheutti valtavat tuskat. Siitä selvittiin kuitenkin hyvin ja pikkuinen pysyi matkassa mukana. Sit lähti lapsivedet tihkumaan rv 18+4 ja viikossa olikin vedetön kohtu. Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin lopulta rv 21+2. Nyt odotamme kovasti elokuun alkuun suunniteltua viimeistä ivf:ää. Toivottavasti se soisi meille sen toivotun yhteisen pienokaisen.

Pahoittelen tätä törkeää omanapailua, mutta koitan pikku hiljaa päästä kärryille teidän tilanteista.
 
Tervetuloa uusille!! Kiva saada lisää porukkaa tänne kun ajoittain on liiankin hiljaista.
Minäkin täällä siis vielä roikun enkä paljon ole kirjoitellut kun ei ole oikein sanottavaa. Taas uutta kiertoa mennään ja nyt tilasin jo preseediäkin... taidan alkaa olla jo epätoivoinen kun vuoden rajapyykki tulee kohta täyteen. Jotenkin niin toivotonta. Viime kierrossa ovis tikutettu ja hyödynnetty ja mitään tapahtunut. Nyt ovista odotellessa. Varmaan pitää sit käydä lääkärissä uusiksi, josko joku kuuri ois kohdallaan. Täällä siis 40v ja luomuna mennään, maaliskuussa poistettu myooma kohdusta, 2 koululaista ennestään ja mies edelleen sama:)
Oikein ihanaa ja hedelmällistä kesää kaikille!
 
Onko virkillä mitään tuntemuksia? Oletteko siis julkisella puolella hoidossa? Kuinka pääsitte sinne? Tervetuloa hulbertiina ja pahoitteli keskenmenoista. Ikävän pitkälle ehti mennä raskaus, kun meni kesken! Mitä aamuskalle kuuluu? Tatti55, vuosi yritystä on Tässä iässä vielä lyhyt aika . Meillä siirtyi psykologi, on 29.6. samana päivänä on lääkäri ja päästään hoidon suunnitteluun. Pankin kans on lainaneuvottelu 19.6, omia säästöjä ei ole. Tämä kierto on jo loppusuoralla, vähän hormonaalisia kipua jo selässä. Menkat siis tulossa. Seksikin jäi yhteen kertaan, kun mies skitsoo noista lapsista viereisessä huoneissa .
 
@kettuperhe Onnea plussasta!! (y)

@Virkki Ei varsinaisesti olla vielä missään hoidossa, yritystä on ollut vasta aika lyhyen aikaa, mutta kävin kuitenkin hedelmällisyysneuvolassa, ja siellä lääkäri halusi tuon AMH:n. Kuulemma, jos ikää on yli 35 v., tutkimuksiin kannattaisi varmuuden vuoksi hakeutua ajoissa. Mulla sama juttu, eli antraalifollikkeleita oli tosi paljon, mutta ilmeisesti niinkin voi käydä, että AMH on silti huono, vaikka onkin kuulemma harvinaista. Harmi kuulla, ettei hyvä munasolureservi ole vielä tuonut teille plussaa, mutta toivotaan, että tästä siirrosta onnistuisi! :)

Täällä odotellaan menkkoja, plussahaaveet ovat tämän kierron osalta menneet. :cry:
 
Tervetuloa uusille!

@Virkki Peukut pystyssä! Toivon todella, että tästä tärppäisi. Mielenkiintoista tuo, että soluja voi tulla suuria määriä, mutta ei silti millään tärppää, kurjaa.

@kirsillevauva Peukkuja hoitojen suunnitteluun! Hienoa, että hoidot teille voisivat onnistua.

Minulla odottaminen edelleen jatkuu. IVF pitäisi alkaa, jos vuoto suvaitsisi alkaa. Arvelin, että hoidon ehtii ennen klinikan kesätaukoa ihan hyvin, jos kierto ei veny normaalista, mutta nyt sitten kroppa pistääkin hanttiin :( Menkkakipuja (sellaisia, että särkylääkettä tarvitsee) on ollut nyt kolme päivää, mutta vuotoa ei näy :( On enää muutama päivä aikaa odotella vuotoa, että hoidon ylipäätään ehtii tähän väliin. Ärsyttää oma kroppa, kun alkoi juuri nyt oikutella :mad: :(
 
Mulla 17/22-26. Olin varannut ajan rokotuksiin tänään ja terkka ei suostunut pistään, kun on teoreettinen raskauden mahdollisuus. OTuntui vähän huvittavalta, nytkö olisinkin raskaana 4,5 vuoden yrittämisen jälkeen? No, uusi aika kuukautisten jälkeen...

Eilen oli kummallista kirkasta välivuotoa illalla. Ajankohta sopisi kiinnittymiseen, mutta ei minulla sellaista ole ikinä raskauksissa ollut (kolme synnytykseen päättynyttä raskautta ja kaksi tuulimunaraskautta), joten varmaan oli vain iän tuomaa sekoilua kierrossa. Silti sitä alkaa kaikkea toivomaan.
 
Meillä on hoidon suunnitteluaika 29.6 ja pyydän klinikalta miehelle vitamiineja siittiöiden parantumiseen.

Tein negatiivisen raskaustestin 17/22-26. Olipas ylläri!!! Ensinnäkään ei edes näkyisi vielä ja kauhee menkkaolo ollut koko viikon. Sipsejä ja jäätelöä mennyt urakalla :( Mitenhän onnistun laihduttamaan... Menkat alkaa joskus Juhannuksen jälkeen.

Olen menossa verikokeeseen. Olin rautainfuusiossa alhaisen ferritiiniarvon takia. Dextra suosittelee yrittäjille, joilla alle 30. Mulla on 27. Muuta vaikutusta en ole huomannut, kuin parantuneet seksihalut ;)

Kertokaa muutkin kuulumisia, minä täällä yksin kirjoittelen :)
 
Hassua miten ihmiset on erilaisia. Täällä kp 18 ja ovistesti eilen vasta plussalla, kirsillevauva jo testailee samoilla päivillä:) Toivon että menkat alkaisi vasta ens viikon lopulla jos eivät kokonaan ois pois jäämässä... Eiköhän ne sieltä tule. Kesäloma alkanut ja koitan ihan muita juttuja ajatella, en tiedä onnistuuko.

Mitäpä muille kuuluu? Aamuska, mites siellä, ehditkö ennen kesätaukoa?
 
Ei tullut hoitoa ei :( Kroppa ei tykännyt lääkkeestä ja vuodon alku lähti venymään melko kovien kipujen kera. Nyt vuoto on vihdoin alkanut, mutta vatsa on edelleen kipeä eikä särkylääkkeestä ole kovin paljon apua. Äh :( No, elo-syyskuussa sitten uutta yritystä. Silloin pitäisi olla aikaa odotella vuodon alkua vaikka jouluun asti.

kirsillevauva: Oletko kokenut olossasi, että ferritiini voisi olla alhaalla? Senkö vuoksi olet testeissä käynyt? Tunnetko olosi nyt pirteämmäksi?

tatti55: toivottavasti sinulla tosiaan menkat pysyisivät poissa hyvästä syystä :) Olisi kiva saada tänne plussia.

Mukavaa tosiaan, että on kesä ja kivat kesäaskareet :) Sikäli tuntuu vähän paremmalta tämä omakin tilanne. Luultavasti asuntokin vaihtuu tuossa kesän lopulla, joten sekin tuo kivasti uutta mielenkiintoista pohdittavaa ja puuhasteltavaa :)
 
Voi, kuinka Harmillista aamuska, että hoito venyy. Mulle määrättiin ferritiini tammikuussa työterveydestä, kun oli selittämätöntä väsymystä. Söin rautaa neljä kuukautta, ja ei noussut arvo. Itse päätin mennä infuusioon. Raudan puute on yleinen ongelma kasvissyöjillä, Osasin itse sitä epäillä. Miten virkin testaukset?
 
Hyvää juhannusta kaikille.

@Virkki, sun oloja minäkin täällä mietin. Toivon niin plussaa teille. ... josko se toisi plussan meillekin. Plussattiinhan vuosi sitten samaan aikaan ...
Toisaalta alan olemaan jo varma, ettei meille enää pikkuista suoda. Silti en osaa luovuttaa.
Haasteet ovat edelleen samat eli tallettelut jäävät useimmiten kertaan tai kahteen ennen ovista. Tämä johtuu täysin työaikojen yhteen sopimattomuudesta.

@kirsillevauva, onko rauta arvot nyt hyvät?
Toivottavasti asiat nytkähtävät vauhdilla eteen päin suunnittelukäynnin jälkeen.

@valdemaria, varmaan vaikea päätös. Antoisaa tulevaisuutta ja mukavia aikoja joka tapauksessa. Jos nyt kumminkin raskaudut myöhemmin, niin tulehan kertomaan.

Muillekin piti kommentoida, mutten enää muista mitä kenellekin, enkä just nyt ehdi selata taakse päin. Ehkä myöhemmin. On taas lähdettävä kohta töihin.

Kaikille uusille tervetuloa munkin puolestani. Toivottavasti täällä vilkastuisi keskustelu. Kovin on ollut hiljaista pitkään.

Suuret tsempit kaikille vaiheisiinne!
 
Hyvää keskikesän juhlaa munkin puolesta !

Täällä pidetään peukkuja teille kaikille hoitoihin! Harmillisen vähän tulee plussia, mutta josko juhannustaiat saisi vipinää aikaan (y).

Valdemaria, päätös puoleen tai toiseen on aina helpottava. Onnea uusiin kuvioihin!

Selailin palstaa takaisin päin ja yritin löytää Keltaisen Seepran kuulumisia. Eikös hän ilmoittautunut listoille kevään korvalla (n)? Mitähän Keltsin kuvioihin kuuluu?

Itse aloitin sen ubikinoni (300mg)kuurin menkkojen alkaessa. Mitään muuta en ole huomannut, mutta ovisoireet, nippailut ja nappailut loistavat poissaolollaan. Ovisajan himokkuus on kyllä tallella :whistle:. Tiedä sitten, onko tabuissa voimaa, kokeilen kuitenkin. Sitä vaan mietin, että jos sattuu tärppäämään, kuinka terveellistä on jatkaa ubokinonin syömistä? No ehkä ei ole ollut koko ovista. Tikkuja en viitsinyt uitella, kun niistä seuraa pakkoseksiä ja se ei ole ollenkaan niin kivaa kuin nautiskelu .

Odottelen mielenkiinnolla kuulumisia.
 
Valdemarialle hyvää jatkoa ja onnea elämään. Itse olin aikoinaan päättänyt, että lopetan yrityksen, kun täytän 45-vuotta. En nyt sit kuitenkaan raskinut, vaan katson nämä hoidot läpi!

Yöeläjä, ei meilläkään ole sen enempää seksiä yleensä. En jaksa uskoa, että tää on siitä kiinni. Lapsettomuuslääkäri sanoi, että 2-3 kertaa kierron puolivälissä riittää.

Pegonia, oliko se ubikinon kallista? Mä olen käyttänyt Royal Geleetä, muttei sillä ole ollut mitään vaikutusta ja on varsin kallis tuote.

Täällä 22/22-26. Heräsin ihan hirveän ahdistuneena ja hermot kireenä. Taas ihan järkyttävä PMS. Osteopatia on auttanut kevään aikana, mutta mietin, pitääkö mun joka kuukausi siellä käydä? Maksaa kuitenkin sen 60 E/kerta... Mutta tää pms taas tekee hulluksi! Nyt ei jaksa muuta ajatella, kuin että menkat alkaisi ja olo helpottaisi. Taidan varata ensi kiertoon sen osteopatian, ei tätä kestä..
 
Kirsillevauva, ubikinon Q10 100 mg 100 kpl:n paketissa maksoi 19,90 e.
Teho jää nähtäväksi o_O.
Niin tosiaan, ja oon ottanut aamuin, päivällä ja illalla yhden. Ja miettinyt, onko maksa-arvot koholla, kun paketin kyljessä lukee 1 kapseli päivässä, "vuorokausiannosta ei saa ylittää". Jossain kanadalaisessa tutkimuksessa tosiaan suositeltiin 300-600 mg vrk-annosta lasta yrittäville tälläiseen kypsään ikään ehtineille naisille. Pitäisi parantaa munasolujen laatua, vaikuttaa solun mitokondrioihin ja jakaantumisiin jne..., kuka näistä ymmärtää ja osaisi paremmin selittää.

Kettuperhe, oliko sinulla käytössä? Ja kuinka raskautumisen jälkeen?
 
Lopettelin ubikinonit kun raskauduin, kun paketti loppui.

Muuten menee täällä hyvin, mutta joudun tuon toukokuussa loukkaamani sormen kanssa vielä toiseen leikkaukseen ja se ahdistaa kovasti. Täytyy siitä vielä jutella useamman lääkärin kanssa ennen kuin suostun.
 

Yhteistyössä