40+ so what wol.13

Pyllerölyllerö, mulla on yleensä ollut ovis kp14, mut on se joskus lykkääntynyt muutamalla päivällä. Tänään jo _hieman_ selkeämpi haamu ovistestissä, joten toivossa eletään, jospa se plussa sieltä vielä pärähtäisi! :)

Luppana, mäkin kyllä sinuna testaisin joka päivä. Tolla viivalla ovis voi olla jo melko lähellä. Mulla siis nyt kp13 ja selvästi haaleampi viiva vielä!
 
Luppana, minä tekisin varuiksi raskaustestin. Lähinnä siksi, että voisi sulkea kohdunulkoisen tms kamaluuden pois. Eihän sulla mitenkään ole toispuoleisesti kohdunseudulla kipuja?

Epäilen siis varmasti syyttä suotta, mutta olen vain tuon asian suhteen ollut aina tuntosarvet herkillä sen jälkeen kun itsellä oli ku (joka onneksi hoitui nätisti itsestään, ei tarvinnut kuin hcg:n laskemista labroilla seurata). Esimerkiksi nyt tän viime kierron kemiallisen raskauden suhteen kuulostelin koko ajan, ettei vain olisi taas ku (haalea positiivinen, repäisevät toispuoleiset kivut...). Huolehdin varmaan liikaa kaikesta.

Peruin tällä viikolla alkuraskauden neuvolan (sekin kerettiin turhaan varata, kun mulla lääkityksen takia on tilanne, että heti plussan nähtyä pitää soittaa neuvolaan, konsultoida lääkäriä, muuttaa lääkkeen annostusta). Kerroin syyksi vain, että varhainen keskenmeno. Itselleni ei nämä rv 4-5 kemialliset oikein tunnu keskenmenoilta, mutta tiedän että toiset ottaa hyvinkin raskaasti. Terkan kommentti oli jotenkin sellainen (en viitsi sanatarkasti kirjoittaa, kun olisi jo tunnistettava henkilö ja tilanne silloin), että mun ois pitänyt antaa palautetta, ettei toisille niin kylmästi sanoisi. Vaikka itseäni ei haittaa, arvelen että herkempi ihminen olisi ihan itku kurkussa. Tympäisee, kun en ikinä osaa tuollaisessa tilanteessa reagoida, vaan tulee mieleen vasta tunti myöhemmin, mitä olisi kannattanut sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 14.7.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Esteri1 (42)......................2..............41 kp/30
Vuorikristalli (39)............................. 38 kp/
Pyllerölyllerö.................9................ 32 kp/?
nuppu73 (42)................5.................19 kp/?
toiveilija38 ...................3 ................ 17 kp/27
Roxanne (42)..................1.............. 13 kp
Keltainen Seepra............................ 12 kp/24-26
bugsy (46) ......................?.............. 10 kp/30
Kasenja (40) ..................2............... 9 kp / 26-29
Luppana76 (40)..............7.............. 7 kp/28
karhuemo75 (40).............2..........
Athina (41)......................6.............? kp/ 28-30
Pilvilinna5 (41)................6..............? kp/27-28
kolibrinorsu (38)..............1..............? kp/28-30

Piinailupäivät:

Pyllerölyllerö.................................dpo 17

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Oodikas (38)..............-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Iid@ (43)....................-06/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Jimima (44)
Iltatähti 76 (39)
Pözzi (38)
Molly333 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Luppana, minä tekisin varuiksi raskaustestin. Lähinnä siksi, että voisi sulkea kohdunulkoisen tms kamaluuden pois. Eihän sulla mitenkään ole toispuoleisesti kohdunseudulla kipuja?

Epäilen siis varmasti syyttä suotta, mutta olen vain tuon asian suhteen ollut aina tuntosarvet herkillä sen jälkeen kun itsellä oli ku (joka onneksi hoitui nätisti itsestään, ei tarvinnut kuin hcg:n laskemista labroilla seurata). Esimerkiksi nyt tän viime kierron kemiallisen raskauden suhteen kuulostelin koko ajan, ettei vain olisi taas ku (haalea positiivinen, repäisevät toispuoleiset kivut...). Huolehdin varmaan liikaa kaikesta.

Peruin tällä viikolla alkuraskauden neuvolan (sekin kerettiin turhaan varata, kun mulla lääkityksen takia on tilanne, että heti plussan nähtyä pitää soittaa neuvolaan, konsultoida lääkäriä, muuttaa lääkkeen annostusta). Kerroin syyksi vain, että varhainen keskenmeno. Itselleni ei nämä rv 4-5 kemialliset oikein tunnu keskenmenoilta, mutta tiedän että toiset ottaa hyvinkin raskaasti. Terkan kommentti oli jotenkin sellainen (en viitsi sanatarkasti kirjoittaa, kun olisi jo tunnistettava henkilö ja tilanne silloin), että mun ois pitänyt antaa palautetta, ettei toisille niin kylmästi sanoisi. Vaikka itseäni ei haittaa, arvelen että herkempi ihminen olisi ihan itku kurkussa. Tympäisee, kun en ikinä osaa tuollaisessa tilanteessa reagoida, vaan tulee mieleen vasta tunti myöhemmin, mitä olisi kannattanut sanoa.
On oikealla puolella mutta ei paha ja huono olo on jatkunut jo toistaviikkoa... Tein testin sillon viikkositten to ja pe alko menkat jotka tosin oli 2päiväiset ja su tuli enään tamppoonin kärkeen vähän verta... Ja nyt sit verensekaista limaa tulee suht runsaasti... Niin ja sillon to kun tein testin oli kyllä mielestäni nega jotain haamulaisia sain sillon ti ja ke... Voihan perse toivottavasti kaikki ois kunnossa :(
 
Luppana, minä tekisin varuiksi raskaustestin. Lähinnä siksi, että voisi sulkea kohdunulkoisen tms kamaluuden pois. Eihän sulla mitenkään ole toispuoleisesti kohdunseudulla kipuja?

Epäilen siis varmasti syyttä suotta, mutta olen vain tuon asian suhteen ollut aina tuntosarvet herkillä sen jälkeen kun itsellä oli ku (joka onneksi hoitui nätisti itsestään, ei tarvinnut kuin hcg:n laskemista labroilla seurata). Esimerkiksi nyt tän viime kierron kemiallisen raskauden suhteen kuulostelin koko ajan, ettei vain olisi taas ku (haalea positiivinen, repäisevät toispuoleiset kivut...). Huolehdin varmaan liikaa kaikesta.

Peruin tällä viikolla alkuraskauden neuvolan (sekin kerettiin turhaan varata, kun mulla lääkityksen takia on tilanne, että heti plussan nähtyä pitää soittaa neuvolaan, konsultoida lääkäriä, muuttaa lääkkeen annostusta). Kerroin syyksi vain, että varhainen keskenmeno. Itselleni ei nämä rv 4-5 kemialliset oikein tunnu keskenmenoilta, mutta tiedän että toiset ottaa hyvinkin raskaasti. Terkan kommentti oli jotenkin sellainen (en viitsi sanatarkasti kirjoittaa, kun olisi jo tunnistettava henkilö ja tilanne silloin), että mun ois pitänyt antaa palautetta, ettei toisille niin kylmästi sanoisi. Vaikka itseäni ei haittaa, arvelen että herkempi ihminen olisi ihan itku kurkussa. Tympäisee, kun en ikinä osaa tuollaisessa tilanteessa reagoida, vaan tulee mieleen vasta tunti myöhemmin, mitä olisi kannattanut sanoa.
Valase pikkusen mitä se terkka sano jos ei nyt sanatarkasti niin kierllen ja kaarrellen?
 
Olen ollut joskus aikaisemmin tässä ketjussa mukana. Nyt palaisin takaisin.Täällä piinailen, nyt kp 35/26. Tässä kierrossa oli myöhäinen ovis kp 23. Raskaustestejä on kulunut ja kaikki näyttää negaa tähän mennessä. En vaan malta odottaa, koska kuukautisetkaan ei ala ja aina ollut tarkka kierto. Aamulla taas testataan...
 
Valase pikkusen mitä se terkka sano jos ei nyt sanatarkasti niin kierllen ja kaarrellen?
Mitenhän tän nyt sanoisi. Käytettiin sanoja "kelvoton" (kohdun elinolosuhteista) ja "elinkelvoton" (alkiosta). Kommentoitiin ylipäätään liian pitkään ja ihan turhaan. Jollekin herkemmälle se lääketieteellinen tapa puhua alkiosta/raskauden alusta olisi varmasti ollut tylyä tai kylmää.
 
Mitenhän tän nyt sanoisi. Käytettiin sanoja "kelvoton" (kohdun elinolosuhteista) ja "elinkelvoton" (alkiosta). Kommentoitiin ylipäätään liian pitkään ja ihan turhaan. Jollekin herkemmälle se lääketieteellinen tapa puhua alkiosta/raskauden alusta olisi varmasti ollut tylyä tai kylmää.
Joo kyllä tossa ammatissa pitäs olla kuitenkin empatiaa mukana vaikka kuinka on luonto tehnyt tehtävänsä:unsure:... Ja niinkun sanoit joku "herkempi" olisi todellakin vähintään loukkaantunut... Jokainen tajuu sen että jokin oli hullusti kun keskenmeni ei siitä tarvii saarnaa pitää ja jos on pakko pitää niin käyttäs ees asiallisia termejä:devil:
 
On oikealla puolella mutta ei paha ja huono olo on jatkunut jo toistaviikkoa... Tein testin sillon viikkositten to ja pe alko menkat jotka tosin oli 2päiväiset ja su tuli enään tamppoonin kärkeen vähän verta... Ja nyt sit verensekaista limaa tulee suht runsaasti... Niin ja sillon to kun tein testin oli kyllä mielestäni nega jotain haamulaisia sain sillon ti ja ke... Voihan perse toivottavasti kaikki ois kunnossa :(
Toivottavasti ei ainakaan kohdunulkoista olisi. Kai sitä voi myös jotain pientä vaaratonta häikkää olla kierrossa. Tai ehkei häikkää ollenkaan - kai kaikki tuo menisi ihan normaalinkin vaihtelun piiriin. (Tai oisko menkat ollut valemenkat ja olisit oikeasti raskaana?!) Mutta kohdunulkoisessa voi hcg nousta niin hitaasti, että näkyy vasta myöhemmin testeissä kunnolla. Ja oudot kuukautiset, muut lisävuodot voi kuulua kuvioon. Minä varmaan hermoheikkona tekisin raskaustestin, ja jos positiivista näyttäisi, hakeutuisin neuvolaan / lääkärille varmistumaan, mistä kyse.
 
Toivottavasti ei ainakaan kohdunulkoista olisi. Kai sitä voi myös jotain pientä vaaratonta häikkää olla kierrossa. Tai ehkei häikkää ollenkaan - kai kaikki tuo menisi ihan normaalinkin vaihtelun piiriin. (Tai oisko menkat ollut valemenkat ja olisit oikeasti raskaana?!) Mutta kohdunulkoisessa voi hcg nousta niin hitaasti, että näkyy vasta myöhemmin testeissä kunnolla. Ja oudot kuukautiset, muut lisävuodot voi kuulua kuvioon. Minä varmaan hermoheikkona tekisin raskaustestin, ja jos positiivista näyttäisi, hakeutuisin neuvolaan / lääkärille varmistumaan, mistä kyse.
Huomenna teen testin... Mutta uskon vahvasti että joku hormooni härö on vaan kyseessä
 
Ei oo mitään kuulunut(n)... Sinun kirjoituksia olen käynyt stalkkaamassa odottajissa:love: kohta tunnet ne ihanat ekat potkut joita monet luulee ilmavaivoiksi (kuplintaa) ja sitten tulee se vaihe kun monottaa kylkiluut kipeeks:p ihanaa odotusta sinulle ja miehellesi:love:
Paljon kiitoksia! Nyt on ollut paljon noita kuplimisia ja tänään kaupoilla tunsin outoa painetta hetkellisesti jossain päin alavatsaa. En vaan tunnista niitä, mitä ne ovat, niitä ilmavaivoja, kramppeja vai vauvan ensikosketuksia :love:
Ovulaatiotesteistä sen verran, että minun piti tehdä niitä kp 9 - ovisplussaan. En edes itse tajunnut sitä, että tosiaan se kp 11 voi olla jo liian myöhään ja näin kävi ainakin 2 kertaa, että kp10 aamulla nega ja illalla positiivinen ovistesti! Ja silti kierto oli se n.28pv.
Sitten alkoi ne tiputteluvuodot joskus ovulaation jälkeen, ihan tippa sillontällöin n.pari päivää oviksen jälkeen ennen oikeita menkkoja.

Naisen kroppa, niinkuin on monesti todettu, on niin käsittämättömän sekava tulkita aina välillä että loppuu itseltäkin järki! Miksi pitää olla kaikenmaailman fsh-arvoja, tiputteluvuotoa, lämmönnousuja, munajohtimia tukossa jne kun kaikki vaikuttaa kaikkeen. Huh. Ihme, että lääketiede on saanut tutkittua meitä näinkin paljon :eek:

Mama na baballe tervetuloa takaisin (y)
 
Toivottavasti ei ainakaan kohdunulkoista olisi. Kai sitä voi myös jotain pientä vaaratonta häikkää olla kierrossa. Tai ehkei häikkää ollenkaan - kai kaikki tuo menisi ihan normaalinkin vaihtelun piiriin. (Tai oisko menkat ollut valemenkat ja olisit oikeasti raskaana?!) Mutta kohdunulkoisessa voi hcg nousta niin hitaasti, että näkyy vasta myöhemmin testeissä kunnolla. Ja oudot kuukautiset, muut lisävuodot voi kuulua kuvioon. Minä varmaan hermoheikkona tekisin raskaustestin, ja jos positiivista näyttäisi, hakeutuisin neuvolaan / lääkärille varmistumaan, mistä kyse.
Testi tehty ja ihan negaa oli joten ei ainakaan kohdun ulkoista tarvitse pelätä. Eli varmaan jotain ovikseen viittaavia oireita on.
 
Juuri niinkuin pirunpelto sanoi... On tää naisen kroppa vaan niin ihmeellinen! Mulla on ihan selvät ovis oireet: Tissit on arat, vatsaa nippailee, turvottaa, aikaisemmin limat ja himot( nyt ei enää niinkään) ja silti ovis-testit näyttää vaan negaa!? Jostain keskusteluista luin että vois todellakin olla niin että testit voisi olla negoja vaikka ovis olisikin.... Taitaa vaan olla testeissä vikaa
 
Juuri niinkuin pirunpelto sanoi... On tää naisen kroppa vaan niin ihmeellinen! Mulla on ihan selvät ovis oireet: Tissit on arat, vatsaa nippailee, turvottaa, aikaisemmin limat ja himot( nyt ei enää niinkään) ja silti ovis-testit näyttää vaan negaa!? Jostain keskusteluista luin että vois todellakin olla niin että testit voisi olla negoja vaikka ovis olisikin.... Taitaa vaan olla testeissä vikaa
Joo kyllä minä luottaisin ennemmin omiin tuntemuksiin toki voi noita ovis testejä siinä sivussa tehdä mutta ei liian uskollinen niille kannataolla:p ja kun jaksatte vaan ahkeraan peti puuhia harrastaa niin ei huolta... Näin siis itse ajattelen
 
Juu nuo ovistestit käyttäytyy varsin kummallisesti. Viime kierrossa mulla näytti ovisplussaa kaksi päivää ennen ovispäivää (oireet ja lämmöt tarkkailin myös). No tässä kierrossa limaisimpana päivänä tuli ovis plussa ja seuraavana päivänä nousi lämmöt. Tuolle ovisplussa päivälle piirtyi käppyräänkin ovis.
Nainen on kyllä kummallinen olento. Moni ei ymmärrä, ei edes nainen itse.

Päivä pisusta tein PC:n, ovistestin ja raskauskeijun 10: ja 25:n.
Raskauskeijut vahvistunut hienosti, ovistesti myös... PC ei ehkä niin paljon. Jos ollenkaan. Mut ei kai tuosta paljon tummempaa voi edes saada...
Huomenna vois pitää testivapaan.

Mutta tässä taasen niitä kuvia.

raskauskeijun testit










 
Perjantai 15.7.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Esteri1 (42)......................2..............42 kp/30
Vuorikristalli (39)............................. 39 kp/
mama na baba ................................35 kp/26
Pyllerölyllerö.................9................ 33 kp/?
nuppu73 (42)................5.................20 kp/?
toiveilija38 ...................3 ................ 18 kp/27
Roxanne (42)..................1.............. 14 kp
Keltainen Seepra............................ 13 kp/24-26
bugsy (46) ......................?.............. 11 kp/30
Kasenja (40) ..................2............... 10 kp / 26-29
Luppana76 (40)..............7.............. 8 kp/28
karhuemo75 (40).............2..........
Athina (41)......................6.............? kp/ 28-30
Pilvilinna5 (41)................6..............? kp/27-28
kolibrinorsu (38)..............1..............? kp/28-30

Piinailupäivät:

Pyllerölyllerö.................................dpo 18

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41).........-02/2016
Truuly (38) ................-03/2016
Pirunpelto (40).......... -04/2016
Katayana (38)............-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Oodikas (38)..............-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Iid@ (43)....................-06/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Jimima (44)
Iltatähti 76 (39)
Pözzi (38)
Molly333 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Pylleröllä viiva on komea! Onnea! Myös vuoriksella homma etenee hienosti! Ultraa vaan varailemaan naiset!

Mama Na baba tervetuloa!

Luppana, kävitkö sä gynellä jo tarkastuksessa?

Täällä uusi kierto alkanut, vaihteeksi. Tää kuukausi sais mennä nopeaa, jotta saadaan (toivottavasti) elokuussa kyytiläinen mukaan. Tälle kuulle ei yritystä oikein ole, koska ovis sattuu sellaiseen aikaan, että pyöritään äijän kanss eri puolilla Suomea.

Nuppu, entäs jos sulla onkin pitkä kierto?? Vai oliko sulla alkukuusta ovisplussa vai ei ollenkaan?

Aika hieno plussanneiden lista tänä vuonna!! Hieno homma!
 
Tännekin pikainen päivitys, että minun plussa on tänään (rv8+5) tuomittu tuulimunaksi. Pieni mahdollisuus, että on keskeytynyt keskenmeno ja häviävän pieni mahdollisuus, että kohdusta mitään elävää löytyy, kunhan pääsen Oysiin ultrattavaksi. Olo on todella turha juuri nyt, kun en olekaan oikeasti raskaana. Ja yhä jatkuvat oireet ärsyttää, kun ovatkin aiheettomia.

Meidän yritys päättyy nyt ja keskitymme tähän hetkeen ilman kalenterin, ovisten ja testien kyttäämisiä. Ihana tyttäremme riittäköön, kun meille ei enempää lapsia suosiolla suotu. Mies ehkä olisi valmis vielä yrittämään, mutta itse en enää näitä pettymyksiä tahdo kokea.

Tänne teille kaikille mahtaville kanasille toivon parempaa onnea pysyvien plussien ja terveiden vauvojen muodossa.
 
Voi oodikas :unsure:oon niin pahoillani:cry:

Virkki, oon nyt kyllä itsekin pää pyörällä... jotenkin vain tuijotin kalenteria ja ajattelin että ei se ovis voi olla niin pian km:n jälkeen mutta nyt kun ajattelen niin viime viikonloppuna oli kyllä melkoiset limat ja himotukset:D en edes tajunnu testata kun vaan vahtasin sitä kalenteria... tänään kun ääneen ajattelin asiaa niin isäntä huikkas et sulla oli niin ovis su tai ma.. ei se nyt itsekään muistanu(n) mutta peittoja on heiluteltu silloin...
 

Yhteistyössä