40+ so what wol.13

MAANANTAINA 2.2.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Minttu 71 (43).............................. 28kp/30
Marza (44)................................... 27kp/30
Tyydeli (41).................................. 25kp/28
Sahramiini (43)............................. 24kp/26-28
Hedelmiina (39)............................. 20kp /35-40
Pirunpelto (38) ............................. 18kp/23-60
~lounakehto~ (41)........................ 17kp/28
Äiti seiskanelonen (41) .................. 17kp/28
Ninnuska73 (41)............................ 11kp/26-30
Jimima (43).................................. 11kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................... 10kp/28
flutur (41).................................... 6kp/23-28
MaiMei (39).................................. 5kp/27
Glearblue (44)............................... 4kp/25-29
mileena 74 (40)............................. ?kp/28


Piinailupäivät:

Minttu71 (43)................. dpo 14
Sahramiini (43)................ dpo 11
Tyydeli(41)..................... dpo 7
Hedelmiina (39)................ dpo 4
Pirunpelto (38)................. dpo 2
Äiti seiskanelonen (41)...... dpo 2
Jimima (43)...................... dpo 0


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Zandi (40)
Tammityttö (39)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (41)
mörrinkäinen (36)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Sahris kun avaat sen aijaa.com sivun (esim googlen kautta) niin siihen tulee heti lokero Valitse kuva ja klikkaa lataa, eli voit ladata sen kuvan suoraan kännykästäsi.
Ja kun olet ladannut, niin kopioi se valokuvan osoite ja liitä tänne kommenttikenttään.
 
Vauvatoiveinen: Ihanaa! Lämpimästi onnea hyvistä ultra kuulumisista sekä onnea myös tuleviin viikkoihin ja kuukausiin <3.

Sahramiini: Jännityksellä kuvaasi (ja seuraavaa plussaa :) ) odottaen..

Glearbluelle: Onnittelut uuden perheenjäsenen johdosta!

Hedelmiina: Tarrasukkia ja vauvaliimaa pikkuiselle että ottaisi nyt oikein tiukan otteen siitä yksiöstään <3 Päivitähän ihmeessä kuinka asiat etenevät:)

Tyydeli: Vieläkös oudot unet kiusaavat? Eikös monet juuri raskausaikana näitä näe..?

Pirtsillä on kyllä kans niin hyvät pohjat vaikka mihin, kun katsoo tuota sinun ovisviivaasi ja ottaa huomioon vielä tuon hyvin kohdalle sattuneen teinisöpöilynne ;) Ei muuta kuin onnea piinailuun:) Samoiten Jimimalle:)

Entä jokohan Minttu lienee testaillut..?

Täällä voisi päivittää kp3/28-30 (joskus kun kierto heitellyt kuitenkin tuolla parilla päivällä). Viime keskiviikkona hcg jälkitarkastus ok, jolloin gelee royalet ja greippimehu aloitettu. Liekö geleellä ollut osuutta asiaan vai oliko vain silkkaa sattumaa kun tuhruttelu alkoi jo seuraavana päivänä yltyen kunnon vuodoksi parin päivän sisään:) Näillä siis mennään..
 
Viimeksi muokattu:
Sahramiini. Eipä vielä mittää :)! Viivat elää eikä ne päivässä vahvene ;) pidetään peukkuja!

Omanapa. Illlalla alkoi kummalliset alamahakivut. Ikäänkuin kirvelee ja jomottaa. Ei tyypillistä menkkakipuja mutta luultavasti kuitenkin.. No sitte illalla vessassa tikistäessä (sori) tuli sellanen kasa venyvää limaa*!? Ovistestit on toistaiseksi ollu vaan negaa. En sitte tiiä. Mulla ei oo koslaan ollu muistaakseni oviskipuja!? En tiiä..en osaa luotaa. Luultavasti petyn ja ne menkat alkaa. En jaksa elättää toiveita.*

Mut siirryn kuitenki piinailemaan.. Nyt on kp20 ja joko dpo 10 tai dpo 1( eikös Limapäivä oo niinku dpo0?)*. Alamahajomolla mennään*
 
Tammityttö, limapäiviä voi olla useampi ja se viimeinen on yleensä dpo 0. Sitä ei toki voi aavistaa, mikä on "viimeinen", ellei seuraile omaa kropaansa pitempään tai bongaa ovista tikuilla.

Mulla tuli yleensä ovisplussa 3-5 päivää ekojen selvien ovislimojen jälkeen, joten älkää tekään vaan vielä puuhailua himmailko, päinvastoin :)

Sahris, toivotaan, että viiva on vahvempi parin päivän päästä! Viivathan voi vaihdella tikuittain ja päivittäin, joten ei kannata vielä luovuttaa!!!!!
 
Tiistai 3.2.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Minttu 71 (43).............................. 29kp/30
Marza (44)................................... 28kp/30
Tyydeli (41).................................. 26kp/28-30
Sahramiini (43).............................. 25kp/26-28
Hedelmiina (39)............................. 21kp /35-40
Pirunpelto (38) ............................. 19kp/23-60
~lounakehto~ (41)........................ 18kp/28
Äiti seiskanelonen (41) .................. 18kp/28
Ninnuska73 (41)............................ 12kp/26-30
Jimima (43).................................. 12kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................... 11kp/28
flutur (41).................................... 7kp/23-28
MaiMei (39).................................. 6kp/27
Glearblue (44)............................... 5kp/25-29
mileena 74 (40)............................. 3kp/28-30


Piinailupäivät:

Minttu71 (43)................. dpo 15
Sahramiini (43)................ dpo 12
Tyydeli(41)..................... dpo 8
Hedelmiina (39)................ dpo 5
Pirunpelto (38)................. dpo 3
Äiti seiskanelonen (41)....... dpo 3
Jimima (43)...................... dpo 1
Tammityttö (39)................ dpo 1


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Zandi (40)
Tammityttö (39)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Äiti seiskanelonen (41)
mörrinkäinen (36)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Laitettu sinut Tammityttö nyt sitten kuitenkin piinailemaan, ja muutetaan sitä sitten, jos saat oviksen tikutettua. Onko sun ovistikkujen viivat olleet aivan heikkoja vai onko jo sillä rajalla, että onko yhtä tumma kuin testiviiva? Minulla se toisinaan häviää aika nopeaankin, mutta toisaalta, näyttää lähes blankkoa, kunnes päivää ennen ovista alkaa vahvistua.

Mileenalle
Onnittelut!! Siis menkoista, pääset remmiin mukaan nyt kunnolla!! Tosi toimet alkaa sitte viikon päästä, tikutus ainakin? Vai?

Ja Sahris, toivotaan nyt kuitenkin parasta. Sulla on dpo 12 vasta, että ei se voi kovin vahvaa näyttääkään. Viiva on kuitenkin viiva, pidetään siitä kiinni!

Täällä ei uutta. Fiilis on hyvä ja väsyttää. :)
 
Onnea Vauvatoiveinen, kertakaikkiaan hienoa että asiat oli kunnossa!

Sahramiini: toivotaan että viiva vahvistuu!

Itse tein viikko sitten positiivisen testin, mutta haalean viivan ja ei ole oikein viiva vahvistunut. Siirrosta 14 päivää hcg oli 122 ja eilen pv 17 arvo oli 253, eli liian matala. Nyt sitten jännitetään, onko kyseessä keskenmeno vai kohdunulkoinen, on tämäkin...Ja vaikka onkin sivuseikka, niin hintaa tulee n. 3500 e.
 
Tyydeli , kiitos :). Ei tosiaan hajuakaan mitä tapahtuu. Oon tikuttanut miljoonia tikkuja ja vain 2 kertaa ever saanu klassinen tumman plussan tikkuun. Menkat on alkaneet siitä jo about dpo 5-7 :O.Muuten olen raskautunu kierrosta jossa sain maks melkein tummaa viivaa. Ja yhdessä luomukierrossa siirrossa ulrassa munis oli 20mm, puhkeamaisillaan ja ovis olikin tapahtunut vkl aikana ultran mukaan mut tikkuun en tummaa viivaa saanu ja digikin näytti negaa. Eli mullakin se plus on joko nopeasti ohi tai LH piikki tosi matala.
Olihan noi tikut (pc) nyt viimepv melko tummia toisesta laidasta mut väri tuli hitaasti. Oikean plussan kohdalla se viiva, melko tummakin, pamahtaa heti kun pissa kiipeää tikkua.

Mites Pirunpelto jaksaa!?


Torvi, isot pahoittelut :( Tuo on niin pepusta. Kun on jo saanu hyviä uutisia niin sit mennee matto alta :(

Napa: mahaa on juilinut hetkittäin ja se on kipeä kun esim istahtaa/tärähtää. En ymmärrä mikä nyt on menossa. Lämmöt on normi matalat ainakin vielä. No...imetys sotkee kai vähän vaikkei enää paljon kertoja tulekaan. Jotain tuolla kuitenkin tapahtuu kun valkeisiin pikkareihin oli tullu punehtavaa valkkaria ja KN on tuolla kilometrin korkeudessa. Tosin näitä "valeoloja ja oireita " on ollu sadat kerrat. Mulla muutenkin on suht huonot tsäänssit. Munasarjat on olleet viimeiset 10v laiskat. Eli sikäli odotukset ei oo korkealla.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan ekaks "Torvelle" lämmin halaus. Todella kurjaa joutua tuohon tilanteeseen, ja vaikka raha on sivuseikka tässä sarjassa, niin kyllä se vaan kirpaisee niin hemmetisti. Iso summa kyseessä ja mulla ei ainakaan pyöri lompakossa löysiä yhtään.

Vauvatoiveiselle iloiset ja varovaisen onnittelut! Saa nähdä kuka täältä perässä ekana tulee (Sahrikselle panos täältä!).

Ärsyttävää kun ei pääse koneelle, koen tän kännykällä räpläämisen vaikeaksi. Nakkisormet ja kaikkee.

No mutta, mulla alkoi pari päivää sitten mahassa kuplia, tai munasarjojen kohdalla sellaista "perhos kuplintaa", sellaista väreilyä.
Tänään alavatsaa painaa ja alkoi vaaleanpunainen vuoto? Tuntuu kuin tulisi joku kohtutulehdus..

Olin vielä eilen ihan varma, että tunsin hedelmöittymisen (Joopa joo) ja tässä kierrossa tärppää. En tiedä miksi, mutta siltä tuntui. Nyt nuo jomottelut ovat aikas kovia ja en ajattele enää niin vahvasti tärpänneen.
 
Pirtsi,hihhiii :D sähän mahti nainen oot :D. Aistit kohdallaan ;) Mut toivotaan nyt parasta! !!

Oma: joo jaa kiitos vaan. Mä ilmeisesti ovuloin näin oikeaoppisesti varmaan elämäni ekaa kertaa. Kivut oli silloin toissa pv kovat, lämmöt laski alas, eilen oli viel suht matalalla ja tänä aamuna 36.7 :O. Mä luultavasti tipun korkealta ja kovaa tai sit tosiaan on dpo2!
 
Torvi
Voi kuinka ikävä kuulla, miten kävi. Ymmärrän yksityisellä hoidoissa olevana tuon rahapuolenkin. Vaikka sitä ajattelee, että raha ei saa ratkaista, niin kyllä se mielessä aina käy esim. tänään kun postilaatikossa odotti 3000 e lasku :/. Jos ja kun onnistuu, maksut varmasti unohtuvat, mutta tässä vaiheessa kun kaikki on vielä epävarmaa, hirvittää tämä rahan meno.

mileena-74
Täälläkin aloitettu greippimehuilu, tosin vasta ensimmäisen kerran ja varmaan olisi pitänyt aloittaa aikaisemmin. Enkä enää edes muista, miksi sitä kannattikaan juoda ;). Joku kirjoittikin jossain, että oli vaikea löytää greippimehua ja niin olikin. Prismassa oli vain Rybb&Deckersin greippimehua, mikä ei sisällöltään ole parasta mahdollista. Tänään mies löysi onneksi 100% greippimehua.

Mä olen taas vähän pihalla näistä ovulaationbongauksista, raskaustestiviivoista ja kiertopäivien laskuista, kun etenen lääkärien määräämään tahtiin ja viimeisestä testistä on jo pari kuukautta. Vähän siis ulkopuolinen olo, mutta silti pyörin mieluummin täällä kuin 10-15 v nuorempien keskellä ;).

Mulle iski sitten "jälkitauti" (munasarjojen hyperstimulaatio) munasolujen keräyksestä ja kaiken kaikkiaan olen ollut jo yli viikon sairauslomalla. On tämä vähän erilaista raskausyritystä kuin nuo sänkytouhut ;). Erityisen huonosti voin niinä päivinä, kun mahdollisen kiinnittymisen olisi pitänyt tapahtua, joten josko....
 
Ihana lukea kaikkien kuulumisia :). Itsellä mieli vähän apeana, kun toiveet viime kierrolle oli niin korkealla. Tikutin oviksen ja peittojakin heiluteltiin tosi ahkerasti. Silti sai pettyä :(. Nyt olenkin miettinyt, että onko tässä iässä enää edes mahdollista raskautua luomusti. Jotenkin ei jaksa uskoa että tässä kierrossa tärppäisi.
 
Tsemppiä kaikille yritykseen! Seuraavan on tarkoitus olla rohkaisevaa, ei lannistavaa: vaikka kaikki oliskin ok, yhtä kiertoa kohden onnistumisen todennäköisyys on ihanteellisissakin olosuhteissa vain 20-25 %. Vaikka miten tekisit kaiken oikein ja oikealla hetkellä, täytyy taivaankappaleidenkin olla kaiken muun lisäksi oikeassa asennossa, että raskaus alkaa. Vaikka raskautuminen on tämän tiedon valossa AINA pieni ihme (vaikka oltais miten nuoria), on kaikki kuitenkin mahdollista, eikä toivoa kannata heittää, vaikka takana olisi useampikin tulokseton "nappikierto".

Samaan hengenvetoon totean, että ymmärrän kyllä, että mitä enemmän yrityskiertoja, kemiallisia ja keskenmenoja on takana, sen vaikeampi raskautumiseen on enää uskoa. Mä olen kuitenkin elävä esimerkki, että "tässäkin iässä" voi raskautua ihan luomusti. Esikoinen sai alkunsa yk 11 kun olin 38-vuotias ja toinen tärppäsi JO yk 8 kun olin 41-vuotias.

:heart::flower:
 
Hei! Olen ollut vähän aikaa ihan hiljaa kun pelkään että kaikki menee huonosti... Mutta nyt minulla on yksi pieni vauvanalku matkassani. Alkionsiirtoon päästiin vaikka loppuun saakka pelkäsin ettei päästä. Nyt se jännittäminen vasta alkaakin.
Ihanaa jos tämä nyt tuottaisi toivotun tuloksen. IVF-hoidossa siis olemme.
Kiitos kaikille rohkaisevista kommenteistanne viime pettymyksen aikaan!!
 
Ninnuska
Onnea matkaan! Minulla oli alkionsiirto (IVF) viime perjantaina, eli samanlaisia aikoja elämme :). Parhaillani olen sairauslomalla hyperin takia, ja koko ajan ajatukset pyörivät tässä hoitoasiassa. Aion tehdä kuitenkin ensimmäisen raskaustestin vasta virallisena päivänä, toisin kuin inseminaatioissa malttamattomana etukäteen tikuttelin.
 
Voi Ninnuska ja Hedelmiina, toivotan teidän pikkuisenaluillenne oikein hyvää matkaa <3 Nyt onnistaa :)

Minun viiva taitaa olla haalistumaan päin. Näkyi tänä aamuna vielä jotenkin, mutta koopeeykköstä odotellessa... On tää vanha kroppa inhottava, ollaan nyt puolitoista vuotta yritetty ja nää oli viidennet tuplaviivat - enkä oo ees joka kierrossa testaillu. Ei pysy kyydissä ei.
 
Sivua ylhäältä kun alkoi lukemaan niin täällä oli pelkästään onnellisia tuulia positiviisia ajatuksia ja mitä kaikkea. Tuli oikein hymy huulille.
Mutta tää sivukin kerkeää olemaan kuin kuukautiskierto, odotuksesta jännitykseen ja sitten pettymyksen suuntaan mennään. :/

Ninnuskalle ja vauvatoiveiselle onnittelut! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka.
Muille toivon niin onnea tähän kiertoon, niinkuin tuleviinkin.

Minä taas. Minut pudotettiin haihatteluistani maan pinnalle. En ollut taaskaan edes tajunnut haihatelleeni, mutta nyt tiedän. Meillä on nämä tutkimukset edenneet tähän asti tosi hyvin. Lääkäri on kertonut kerta toisensa perään kuinka hyviä arvomme on ja kuinka hyvin munasarjani ja kuinka ukkelin siittiöt on huippuliikkuvia jne jne. Jotenkin olin ajatellut, että mennään aukkariin ja todetaan "vanhaan" malliin, että kuinka hyvin taas asiat on. Täällähän tämä suihkulähde on. Mutta, ei todettu.
En ymmärrä, putosin kyllä siinä kohtaa taas maan pinnalle ihan tosissaan. (Tosin juuri juttelin miehen kanssa puhelimessa, ei tää ollut huomannut :O) Vaikka lääkäri kuinka vakuutti, että joskus ne kramppaa ja käy näin, että tämä on periaatteessa teoreettista, etteikö ne voisi olla toimivatkin, mutta yleensä letku menee kevyesti yms. Yritti kyllä kovasti saada näkyviin, mutta kun ei, niin ei. En olisi uskonut, että minä alan tällaisesta herkistelemään, mutta niin tässä kävi. Nyt sitten pitäisi miettiä lähteäkö hoitoihin. No miksipä ei, mutta jos niitä pettymyksiä on sielläkin luvassa, niin kuinka niistä sitten selviän, jos tästäkin romahdan tämänkin verran?
Hiivatti, olen ajatellut, että parempi olisi jos vikaa löytyisi, niin eipä tarttis jossitella. Mut tähän ei tämäkään järkeily auta. Apua, en näemmä tunne itseäni. Mikä ihmeen tunne-eliö minusta, aina niin järkevästi asioihin suhtautuvasta on tullut?

Mutta on minulla kysymyksiäkin, jos teistä joku osaa vastata. Moni asia kun meni vähän ohi, onneksi paljon on paperillakin, muttei niinkään näitä raha-asioita. Vaikka raha on sinällään sivuseikka, niin kuinka paljon IVF hoitoihin menee rahaa? Tokihan se riippuu paikastakin, mutta jos jotain osviittaa saisi.
Ilmeisesti 600€/pistossarja, koska se on kelan katto (ja max kolme kertaa saa). Sitten tietenkin ne kaikki varsinaiset hoidot. Kuinka paljon teitil sellaiset on maksaneet? Mietin, että jos tässä muutaman kierroksen ottaa, niin kuinkahan veloissa sitä onkaan puolen vuoden päästä.
Hedelmiinalle oli tullut 3000€:n lasku, Torvelle vielä enemmän, mitä kaikkea sillä ootte saaneet ja mitä kaikkea maksoitte päälle muualta?

Ja tänään. Tänään minä syön läskistävää ruokaa, niinkuin miehelleni juuri toitotin. Huomenna voidaan taas palata järkevään ruokaan, mutta nyt ei kiinnosta, pikaruokaa vaan napaan.
 
Sahramiini
Olen pahoillani, jos taas tulee kp1. En nyt tiedä kunnolla tilannettasi, enkä tiedä näistä lisääntymisasioista kuin sen mitä itselle vastaan tulee. Mietin vaan, että hedelmöityshoidoissa tuota kiinnittymistä tuetaan esim. nyt laitoin yhden piikin alkion siirron jälkeen ja sitten olen laitellut emätinkapseleita aina hedelmöittymisen/oletetun hedelmöittymisen jälkeen. Näit kapseleita laitettaan aina raskaustestiin asti. Ajattelin vaan, että vaikka luomuistikin yrittäisi, niin voisiko tuollaisesta olla apua kiinnittymiseen....
 
Hedelmiina, onko ne niitä progekapseleita tms mitä laitat? Mitä kautta sait ne?

Täällä tuhruttaa nyt jo, kohta lienee kp1. Vatsaan ja selkään sattuu. Se siitä mun tuntemuksistani.
Tää päivä on ollut todella paska, näköjään muillekkin.
Itsetunto nollassa. Taas.
 
Pirunpelto
Kun nyt ollaan oltu hoidoissa (inseminaatio, IVF), niin klinikan lääkärin kautta kaikki ne lääkkeet tietenkin tulee. Juu, on ne prgogekapseleita, Lugesteron nimisiä. Niitä siis käytettiin ihan inseminaatiossakin, mikä on kuitenkin melko lähellä luomua (sperma vain ruiskutetaan naisen sisuksiin, mutta normisti ne solut etsivät toisensa). Nyt alkion siirron yhteyssä tuon emätinkapselin määrä kolminkertaistui, en tiedä liittyikö siihen, että on jo alkio vai haluttiinko vain varmistaa lisää.

Ja siis emättiimeen laitan, mikäon ällöä, mutta tehoaa paremmin kuin suun kautta syöden.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä