40+ so what wol.13

Moikka moi,

vu:ssa käyty maanantaina ja syke löydetty, "löydös" vastasi viikkoja 6+6, kuukautisista laskien tuolloin 7+0. Nyt uskallan hengähtää np-ultraan saakka, ellei ennen sitä tapahdu jotain ikävää.

Kiitos teille piinailuseurasta ja tsemppauksesta, olette aivan ihanaa porukkaa:flower: -ja ihan kympillä pidän peukkuja teille jokaiselle! Nyt yritän löytää oikean pinon tuolta toiselta puolelta=)
 
Marza70 ja Pippuripiia :hug:

Susseli ja Fleur plussasäteitä +++

Tervetuloa Talvi1 :)

Muoks* Ihania uutisia Ollakovai....? saanut ultrassa :heart:

Omaa napaa:
Kiitokset kaikille, olette ihunia :heart:
Nyt on menossa pp5, ei sitten miiitäään oireita. Tai no, jos ihan tarkasti itseään kuuntelee on vähän tissikipua ja menkkajomotuksia, mutta ne voi jotua myös tukilääkityksestä. Huokaus. Jotenkin vaan tuntuu, ettei tää onnistu, en tiedä miksi. :headwall:
Aikaisemmin ennen plussaa oli vaan jotenkin sellainen pieni aavistus plussasta.. nyt ei sitäkään. Tekisi mieli testata viikonloppuna, pp9, josko jotain näkyisi. Meidän klinikalta annettiin ohjeeksi testata pp14, mutta toisilla klinikoilla on annettu testipäiväksi pp10.. Jotta tiedä sitten.. Mukavaa syyspäivää kaikille, viime yönä olikin jo pakkaslukemia mittarissa, kylmä oli kyyti pyörällä töihin, hrrr...
 
Viimeksi muokattu:
Ollakovai perästä tullaan toivottavasti pian :wave:

Vaikka ei kyllä ihan hetkessä. Tätiä ei näy eikä kuulu. Olen tässä testaillut kumminkin pelkkiä negoja eikä ole oireitakaan. Ja se mieskin oli kesken kierron kaksi viikkoa väärällä mantereella. Epäilen oilitonta kiertoa kun näyttää venyvän.
 
Ollakovai, ihania ultrauutisia sinulla. :heart: Ja kuten Esteri sanoikin, niin toivottavasti täältä tullaan pikaisesti perässä sinne odottajien puolelle. Vaikken kyllä ihan hetkessä minäkään. Tätiä kovasti odottelen, että pääsisi korkkaamaan sen ensimmäisen oikein kunnon yrityskierron tyhjennyksen jälkeen.
 
Moikka ja kiitti tsemppauksista mä oon vaan ihan puhki jo kun aina tulee pettymyksiä ja väliin miettii jos ihan lopettas ajattelun jos se sitten tärppäis.
Munkin nuorimmainen sen 3v ja tuntuu että aika on menny siivillä =(
 
Hei! Mä oon tyhmä, tyhmä, tyhmä ja tyhmä ja mutta, tänään tajusin, että on kyllä niin kamala olo ollut viime aikoina, että ei kiva! kahvi maistu niin pahalta, että miehen oli pakko kädä ostaa uutta kahvia, vaikka sano, että merkki on ollut sama iät ja ajat. Mulla etoo, on paha olo, ruoka ei sula kunnolla, on sellanen kumma olo ja väsyttää helvetisti. No, mulla oli viiden päivän menkat ja nyt on kp 11, tässä mietin just, että jos alkas taas ovistikuttaa mutta kun on vaan kaksi testiä, päätin, että en vielä, kun ovis on ollut aina silloin 14 tai 15 päivä, kunnes yhtäkkiä vaan ajattelin, että mitäs jos huvinvuoksi pissaisi vanhaan rs-testiin, älkää sanoko mitään, mä oon tyhmä...ihan kun haluisin näille tuntemuksille jonkin selityksen! Mutta helvetti, ne viivat siinä tummeni ja päätin tehdä huvinvuoksi ovistestin ja samantien tuli kaksi vahvaa viivaa ja ei mul oooo ovis vielä ees tuntemusten perusteella.....joskus näyttää kahta viivaa ovistesti jos on raskaana ja arvaatka mitä aloin miettiä, mitä jos se edellinen haamu ei ollut vaan ehtinyt vielä tummua, kun oli vasta 14päivää oviksesta....jos menkat oli sellaset, mitä joillekin tulee, vaikka on raskaana ja oonki raskaana??????Mun on pakko mennä tänään apteekkiin ja tehdä vielä se raskaustesti...ja nyt mä jo aloin taas toivoa, että siinä on kaksi VAHVAA viivaa, heikko ei kelpaa tässä kierron vaiheessa. Joten pitäkää peukkuja.....oon mä HULLU!
 
Täällä menossa jo kp3. Ihan hyvä, että kierto toimii.
Oon tässä yrittäny pistää itteäni kuriin, kun on tämän prosessin aikana (6v) tullu n. 15 kg lisää painoa. Ja pienessä ihmisessä sellanen näkyy...

Rattoisaa perjantai-iltaa!
 
Tintti-Tiivari, mitäpä se testi näytti? Utelias täällä odotettelee uutisia =)

Mulla on joku mielenrauhamielenhäiriö. Tosin toivon mukaan pitkäikäinen sellainen. Olen siis tähän mennessä koko ajan ajatellut, että pikkukakkonen saisi tulla pian tai ei sitten ollenkaan. Että en vaan jaksa ja halua olla kovin paljon päälle neljänkymmenen odottaja. Vaan eilen illalla tulin siihen tulokseen, että täälläkin kuumeillaan ikävuosista viis. Ja nykypäivänä saa vähän väliä kuulla, miten sen ja sen ikäinen nainen sai pienokaisen. Näin ollen mietin, että ehkä minäkin selviäisin, jos pikkukakkonen saisi alkunsa vasta joskus myöhemmin. Ehkä se vuosi tai kaksi sinne tai tänne ei kuitenkaan maailmaa kaada.

Rauhallisin mielin siis jatkan projektia. Loppukin kiire katosi. Se on korkeemmas käres ja menee niin kuin on mennäkseen.
 


Lauantai 28.09.2013

nimi / ikä........................kp....................yrityskerta

Esteri1 (40).....................kp 2/28...................yk 11
Fiialiia (40+)...................kp 4/27-30..............yk yli 6v
PippuriPiia-70 (42)..........kp 6/26-28..............yk
Marza (43).......................kp 8/30...................yk 2v
Tintti-Tiivari (43).............kp 12/20-27..............yk 12
susseli72 (41)..................kp 18/23-27............yk 7
oliivitar (42)....................kp 18/26-32............yk 9
Fleur (39)........................kp 19/28..................yk 3
SoturiPrinsessa (43)........kp 20/25-29............yk
Talvi1 (38).......................kp 24/25-28............yk 7
Minttu71 (42)..................kp 24/30.................yk 9
Nipsu74 (39)...................kp 26/28.................yk 1
Jadee (39).......................kp 30/26.................yk
Bugsy (43).......................kp ?/28-31.............yk 1
Tiuku74 (39)....................kp...........................yk



piinailupäivät:

Fleur (39)..........................dpo 6
susseli72 (41)....................dpo 4
Nipsu74 (39)......................pp 8




plussanneet:

sirppuliini (40)........28.3.13........yk 2
mamuska7 (39)........22.4.13........yk ?
äiskä-73 (40)............6.6.13..........yk 7

onnenmurunen (39)......18.6.13....yk3
Esteri1 (40).....13.7.13(dpo18).....yk9
Talvi-74 (39)........ 16.7.13....yk5
Memmu05 (40)...28.7.13(dpo14)...yk2
Ollakovai...? (39)......4.9.13...yk6


taustailijat/kadonneet:
lily-rose (38)...............kp?/28...........yk?
rominas (42v)..............kp?/26-27.......yk2
sinivatukka (43)..........kp?/22-32.......yk4
sarialeksandra (42).....kp?/30............yk2v
anuliini72 (41).............kp?/27.............yk2
tepias (42)...................kp?/26-29........yk10
wienna (41).................kp?/?...............yk?
Limppu72 (41).............kp ?/25............yk1
Morticia (44)................kp ?/29-35.......yk ?
Mamma vaan (41)........kp ?/24-25.......yk 2v
Justiina (40)................kp ?/30-60........yk ?




hcg calculator and hcg level tool | babymed.com
 
Hei, olen ollut sivuilla aktiivinen lukija, mutta itse en ole vielä tänne taitanut ajatuksiani laittaa. Kirjoitin jo toisellekin palstalle, kun en ole oikein tottunut kirjoittelija ja haluaisin kuitenkin jakaa tarinaani kannustimina muille 40+ naisille. Olen juuri 42-vuotta täyttänyt nainen ja noin vuosi sitten menin Hgissä yksityisklinikalle kuulemaan mikä on tilanteeni lastensaantimahdollisuuden suhteen. Vuosi sitten lopetin myös ehkäisyn. Fsh arvoni oli tuolloin 32 ja amh-arvoni alle mitattavuuden eli <0,5. Toki tiesin olevani jo "vanha" toiveikas, mutta shokki se oli tuolloin kuulla ettei minun munasoluilla meitä oteta enää mihinkään hoitoihin (ainoa vaihtoehto raskauteen luovutetuilla munasoluilla). Ultrassa näkyi muutama hassu munasolu molemmin puolin eli kovin oli köyhää tarjonta, muutoin kohtu ym. olivat "hyväkuntoiset". Ovuloin tikun mukaan kuitenkin lähes joka kk. Minulle sanottiin että minulla on 1% mahdollisuus raskautua ja se olisi todellinen ihme. Mitään clomeja ym. oli kuulemma turha edes yrittää. Vaihdevuodet ovat kuulemma tuloillaan, sillä kiertoni on vaihdellut myös aiemmin säännöllisestä jo muutaman vuoden ajan. Tuntui että en ikäänkuin ollut koskaan mahdollisuutta lapsen tulla elämääni ja sitä surin kovasti.

Ajattelin, että yritän omilla toimillani vaikuttaa vaihdevuosien oireisiin mitä minulla jo aika ajoin oli. Etsin tietoa netistä ja ulkomaisesta kirjallisuudesta (mm. Julia Indichovan kirjat + fertile heart-nettisivut, The infertility cure -kirja). Muutin ruokavaliotani kala-kasvipainotteisemmaksi sekä ravintoterapetin avustuksella muokkasin vitamiini-hivenaine kokonaisuuden suotuisaksi. Lääkäriltä olin pyytänyt DHEA:ta, jota söin kahdesti päivässä (toiveena niiden jäljellä olevien solujen paraneminen). Lääkärini tosin sanoi, että tällaisilla asioilla ei ole merkitystä vaan ne ovat enemmän toiveajattelua, sillä fysiologia on se joka määrää. Joka päivä nostin jalkani seinälle 90 asteen kulmaan jolloin verenkierto lantionalueella lisääntyy. Aloitin hormonijoogan, kävin vyöhyketerepeutilla sekä akupunktiossa. Viime kesän pidin taukoa näistä "hoidoista". Muutama viikko sitten lähdin risteilylle ja päätin matkaa ennen varmistua etten ole raskaana kun kuukautiset olivat pari viikkoa myöhässä (mitä tapahtui välillä muutoinkin). Muutaman sekunnin päästä tikkuun tuli vahva toinen viiva eli luomuraskaus oli saanut alkunsa. Olemme vielä matkamme alkuvaiheissa (vko 8) enkä vielä uskalla suuremmin iloita ja suunnitella tulevaa sillä tiedostan riskit turhankin hyvin. Haluaisin tällä "täysin tavallisen suomalaisnaisen" tarinalla toivottaa kaikille onnea ja toivoa siitä, että mikään asia ei koskaan ole varmaa. Toivottavasti tarinamme myös jatkuu positiivisena Realiteetit on hyvä tiedostaa, mutta toivoaan ei kannata kokonaan menettää. Ihmeitä voi myös tapahtua - usein silloin kun niitä vähiten odottaa! Voimia ja ihmetyksiä kaikille <3
 
Kiitoksia Talvi1 päivityksestä :) Nyt taisi olla taas useampi päivä välissä, joten Naiset, tarkistelkaa tietonne :heart:

Tintti-Tiivari :kiss: sun touhuthan kuulostaa ihan miun jutuilta :D Miten kävi, testasitko :heart:

Aamu-71 Ihanaa, mitä voikaan elämä eteen kuljettaa :heart: Kaikkea ihanaa matkalle mukaan, tarroja ja rakennustarvikkeita. Tällaisista kertomuksista saa uskoa omaan yritykseen :kiss:

 
Sunnuntai 29.09.2013

nimi / ikä........................kp.......... ..........yrityskerta

Esteri1 (40).....................kp 3/28...................yk 11
Fiialiia (40+)...................kp 5/27-30..............yk yli 6v
PippuriPiia-70 (42)..........kp 7/26-28..............yk
Marza (43).......................kp 9/30...................yk 2v
Tintti-Tiivari (43).............kp 13/20-27..............yk 12
susseli72 (41)..................kp 19/23-27............yk 7
oliivitar (42)....................kp 19/26-32............yk 9
Fleur (39)........................kp 20/28..................yk 3
SoturiPrinsessa (43)........kp 21/25-29............yk
Talvi1 (38).......................kp 25/25-28............yk 7
Minttu71 (42)..................kp 25/30.................yk 9
Nipsu74 (39)...................kp 27/28.................yk 1
Jadee (39).......................kp 31/26.................yk
Bugsy (43).......................kp ?/28-31.............yk 1
Tiuku74 (39)....................kp.............. .............yk



piinailupäivät:

Fleur (39)..........................dpo 7
susseli72 (41)....................dpo 5
Nipsu74 (39)......................pp 9





plussanneet:

sirppuliini (40)........28.3.13........yk 2
mamuska7 (39)........22.4.13........yk ?
äiskä-73 (40)............6.6.13..........yk 7
onnenmurunen (39)......18.6.13....yk3
Esteri1 (40).....13.7.13(dpo18).....yk9
Talvi-74 (39)........ 16.7.13....yk5
Memmu05 (40)...28.7.13(dpo14)...yk2
Ollakovai...? (39)......4.9.13...yk6


taustailijat/kadonneet:
lily-rose (38)...............kp?/28...........yk?
rominas (42v)..............kp?/26-27.......yk2
sinivatukka (43)..........kp?/22-32.......yk4
sarialeksandra (42).....kp?/30............yk2v
anuliini72 (41).............kp?/27.............yk2
tepias (42)...................kp?/26-29........yk10
wienna (41).................kp?/?...............yk?
Limppu72 (41).............kp ?/25............yk1
Morticia (44)................kp ?/29-35.......yk ?
Mamma vaan (41)........kp ?/24-25.......yk 2v
Justiina (40)................kp ?/30-60........yk ?



hcg calculator and hcg level tool | babymed.com
 
Jipjei, minäkin pääsen nyt palaamaan listalle, eli meneillään on kp1. Enpä muistakaan, olenko koskaan ollut näin iloinen tädin kohtaamisesta. :D Nyt on sitten kroppa tuulimunasta ja tyhjennyksestä selvinnyt, ja uusi ensimmäinen varsinainen yrityskierros voi alkaa. :) Listan päivittäjälle tiedoksi, että tämä on yk3.
 
Talvi1 testasitko aamulla? Mitäs siellä testissä kurkki :heart: Puuhpuuuh vahvistumista Pystyisitkö muuten linkittää kuvaa? =) :p:saint:

Ihanaa Memmu!!!! Mitkä olivatkaan sinun kiertopäiväsi?

Voi pöh Tintti-Tiivari :hug: Ja taas sitä mennään eteenpäin :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
juu testailin aamulla, oli hieman tummempi kuin eilen illalla:) Testit loppuivat, joten uudet tulevat kotiin ti tai ke, pitkä aika odotella... En taida saada kuvia testistä, kamera ei ole kaikkein tarkin. Täytyypä kokeilla kuitenkin...

Tervetuloa memmu05, minullakin oli tuulimuna keväällä.
 

Yhteistyössä