40+ so what wol.13

Päivittelin listan, kertoilkaa jos tiedot eivät pidä paikkaansa!:wave:

Mukavaista päivää kaikille!:flower:

Meillä ohjelmassa grillailua kunhan poikanen&mies mummulasta, sekä kaupolta kotiutuvat..niin ja mie rakennan suihkulähdettä: ostin eräältä venäläiseltä mieheltä itse tehdyn "kukkaruukun" - autonrenkaasta&vanteesta..siinä sellainen koristeleikattu "kissankellon" tyylinen reuna..äääh, vaikea kuvailla, laitan kuvasta kunhan sen valmiiksi saan väkerrettyä.:D


..mie muuten vuodan kuin pistetty sika!:O..tänään oli tarkoitus lähteä Rauhalahden kesäteatteriin kahdelleen miehen kera, esikko jo lapsenvahdiksikin pyydelty..mutta vuodon ja kipuisten takia vain grillailua pihassa sitten, että pääsen pesuille ja siteen vaihtoon nopsaan:|..on tämä yhtä perrrrrrkelettä!!!:kieh:..toisella kierrolla niukka vuoto ja sitten kuin niagara!

:attn:Kertokaas ihunat: miten voin vuotaa s e l k ä ä n(valehtelemati)asti kun varmasti makasin vain lyljelläni????
(olen kyljellä nukkuja, seljällään kuorsaan:whistle:ja herään siihen heti)

KUnhan pääsen sinne leikkaukseen talvella, otan tämänhin asian puheeksi..en jaksa tällä ikää enää näitä tällaisia vuotoja että täytyy kolmekin Yö-sidettä olla pöksyssä, ettei falskaa!:headwall:

..tamppooneja en voi käyttää kun supistelee mahaa niin kovin että ei pysy oikialla kohdilla ja sitten falskaa.
KOvasti yritin aikoinani käyttää, ei vaan miulle sovi.: /
Mietin tuota kuukuppia - kuka ihunista käyttää sellaista?..voisi olla kokeilemisen arvoinen.:)
 
Viimeksi muokattu:
*mur-mur* näinhän se haamutteli edellisellä kierrolla. Antoi esimakua. Nythän mulla jäi tikuttelut vähemmälle reissun takia. Eiköhän muuten noin runsaalle vuodolle lääkärikin jo ryhtyisi jotain miettimään, kiusallinen vaiva.
 
Iltaa!

Ihanaaaaa Esteri voi kuinka iloinen olen puolestasi. :heart: Toivotaan turvallista ja söpöistä raskausaikaa!

Huh,huh Mur-Mur millaisen tätin sulle lykkäs kylään. Kuulostaa tosi ikävälle. Johan tuo vetää olon varmasti vedottomaksi ja hemppa laskee! Toivottavasti pian selätät pahimman vuodon! :hug:

ON; Olen kyllä luopunut toivosta tälle kierrolle,vaikka jotenkin niiiin toivoin. Varmaan kun edelliset pikkiset ovat noin näille kierroille juuri saanut alkunsa. Vaan kyllä tunnistan nää tätiä ennakoivat tuntemukset. Jos olisi tärpikäs käynyt olisi ollut vaan sellasia nippailuja joilla ootti menkkoja. Vaan kyllä nää on niin polttoisia ja inhottavia juiluintia,että huomenna lorahtaa....

Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Esteri1
Huomenta! Minulla kun on ensimmäisestä kerrasta kyse en oikein osaa pelätä keskenmenoja jne. Joten pikkuhiljaa kävin jo odottajissa esittelemässä. Ehkei nyt kumminkaan ole vielä ihan oikea hetki muuttaa. Katsellaan nyt. Rinnat jatkavat kipuiluaan ja alavatsassa tuntuu paino. Tukkakaan ei pysy puhtaana. Mutta nukkua näytän vähemmän kuin normaalisti vai olisko vaan jännitystä ja innostusta ;)

Talvi-74 ei kannata luovuttaa toivoa, tätiä minäkin varttoilin vielä pari päivää sitten, kuljin side housuissa jo kummasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Talvi-74
Esteri Oireesi kuulostavat juuri mainioilta... Teillä onkin edessä uskomaton 9kk matka, kaikkea ihanaa matkalle

Hei Tintti-Tiivari Kiva kuulla sinustakin! Toivon että kesä tuo sinullekin iloisen yllätyksen, hyvältä kuulostaa ainakin yritys :D Meillä tuppaa myös olevan samaa "väsymystä" kun teillä. Ovis kun alkaa lähenemään, on energiat käytetty miltein loppuun ja tuntuu siltä, ettei kaikkea antaisikaan peliin mukaan...

Talviii Eihän Räähkä ole tullut? Vielä lähettelen toivonkipinöitä plussaan

Voi jestas sentään Mur-mur... Onpas vain kovat vuotoset :O Ei kiva laisinkaan kesähelteillä ja ei todella muutenkaan :hug: Toivotaan, että löytyy helpottava ratkaisu! Tuota kuukuppia miekin olen joskus miettinyt, tampaxtyyppi en ole laisinkaan. Ainakin käyttäjäkokemukset täällä kaksplussan sivuistoilla ovat olleet hyvät. Nyt saattaisi olla tarjouksia nettisivustoilla ilmaisine toimituksineen ;)


psst.. Päivitykseen: Tänään jo kp26 ...voi hurja...
Eilen muuten illasta kärvistelin masujuilinoista, muuten olisin syyttänyt chilejä, valkosipulia ja epäsäännöllistä ruokarytmiä näin kesällä, mutta kun polte kävi selänkin puolella olisiko, olisiko voinut (eilen vasta dpo4 ) :ashamed: :LOL: Tässä pinossa menee nyt niiin lujaa, että tahtoo ottaa aallosta kiinni :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Talvi-74 ja Esteri1
Sunnuntaita!

Kiitos Ihunat tsempeistänne! Ei ole vielä täti tullut, mutta pientä värivihjettä on antannu....:( Joten en todellakaan elättele toiveita. Ajattelin,jotta tilaan arsenaalin niitä ovistestejä ja sitten tikuttelen. Sen jälkeen lopetan liiallisen toiveilun ja tikkujen tuhlaamisen (katotaas). Jotenkin tuntuu oudon luovuttaneelta olo, vaikka eihän tässä "kauaa" olla yritetty.

Vaan lisää ihania uutisia muilta Kiiiitooooos! :heart:
 
No niin, se tuli vietettyä kahvitunti Kuukkelissa :D Vaikkakin siittiöt ovat äärettömän mielenkiintoisia PikkuRiiviöitä, tuo mahtava munasolu tai sen matka kohtuun oli tutkinassa...Kas kas ;) Tällaista tuolta löytää:

Hedelmöitys; Jotta munasolu hedelmöittyisi, on munanjohtimessa oltava siittiöitä ovulaation aikoihin. Kun
siittiö ja muna-solu kohtaavat toisensa, munasolu hedelmöittyy, äidin ja isän perimät sulautuvat yhteen.
Munasolu on ihmisen suurin solu. Kuukautiskierron puolivälissä munarakkula puhkeaa ja muna-solu irtoaa
(ovulaatio). Munasolu on liikuntakyvytön, mutta munatorven lihasten ja sisäpinnan värekarvalliset solut
kuljettavat munasolua kohti kohtua. Munasolu säilyy hedelmöitys-kelpoisena noin 24 tuntia, mahdollisesti vain
10-12 tuntia.


Mulle tuli jotenhin uutena tietona tuo munasolun liikuntakyvyttömyys, se häätyy torvienkin olla siis priimakunnossa

Siittiö on ihmisen pienin ja erikoistunein solu. Se liikkuu pitkän hännän avulla. Siittiöt kypsyvät kiveksissä 2-3
kuukautta ja tulevat liikuntakykyisiksi lisäkiveksissä. Siittiöiden hedelmöityskyky säilyy naisen elimistössä 1-4 vrk.
Sadoista miljoonista siittiöistä vain pieni osa selviytyy kohtuun ja muutama tuhat munatorviin saakka, suurin osa
kuolee happamassa ympäristössä tai matkan aikana. Terveet siittiöt ovat hyvin vikkeliä, ja nopeimmat
kulkeutuvat vatsaonteloon n. viidessä minuutissa.

Varsinainen hedelmöittyminen tapahtuu, kun munasolu tunnistaa siittiön ja imaisee siittiön pään sisäänsä.
Siittiön häntä irtoaa ja pää paisuu. Perimät yhdistyvät kahdeksi alkutumaksi.


Kauheeta... häntä irtoaa ja pää paisuu.... monestihan sitä eläinten maailmassa naaras syö uroksen yhdynnän päätteeksi :D

Muutama tunti sen jälkeen, kun siittiön ja munasolun tumat ovat yhdistyneet, tapahtuu ensimmäinen jakautuminen. Nyt ei enää puhuta munasolusta vaan alkiosta. Jakautuminen toistuu 12–15 tunnin välein samalla, kun alkio alkaa liikkua kohti kohtua munajohtimen värekarvojen työntämänä.

Ennen kuin alkio pääsee kohtuun, on sen tunkeuduttava munajohtimen kapean lihasrenkaan läpi. Tämä lihasrengas rentoutuu ja mahdollistaa munasolun läpipääsyn keltarauhashormonin vaikutuksesta. Matka kohtuun kestää noin 3-4 vuorokautta ja alkio on jakautunut 16-soluiseksi. Nyt solut järjestäytyvät ja muodostavat sisäänsä rakkulan (blastokysti), ja se vapautuu suojaavasta kalvostaan. Nyt sen on löydettävä kohdusta kiinnittymispaikka.

Alkion kiinnittyminen
Munasolun kuori peittää vielä jakautuneet solut. Alkio, joka on nuppineulan pään kokoinen, voi kiinnittyä kohtuun ja kasvaa kokoa vasta kun tämä kuori on repeytynyt.
Munasarjan hormonit ovat valmistelleet kohdun limakalvon vastaanottamaan alkion. Joskus alkio etsii sopivaa paikkaa useita vuorokausia. Kun alkio on löytänyt hyvän paikan, se jää paikoilleen ja alkaa vilkas kemiallisten viestien vaihto kohdun ja alkion välillä. Nämä viestit muokkaavat mm. äidin immuunijärjestelmää niin, ettei alkiota hyljitä pois. Kiinnittymisalueen ympäri kohdun limakalvon verisuoniverkosto tihentyy. Alkion pintasolut kiinnittymiskohdassa erilaistuvat ja alkavat erittää istukkahormonia joka tukee keltarauhasen toimintaa ja estää kuukautisvuodon alkamisen. Raskaus on alkanut.


...niiin.. Raskaus on alkanut

Toivossa olen, että hedelmöittynyt olisi miunkin munasolunen ja nyt tuolla kohdussa etsisi paikkaa parhaimpaa :) Mutta niin monen osasen on osuttava kohdalleen ja ajallaan....
 
.....:'(

Ei kai uiskennellut siittiö oikeeseen suuntaan, ei irronnut häntä, eikä eikä paisunnu pää : / Vaan akan kutale se tuli taas niiiiin ajallaan,jotta varmaan kelloa tuijotti kunnes astui sisään. Ja on tullutkin sitten niin määrätietoisesti päivän tarkkudella nyt viimeiset kuukaudet, joten mulle voipi päivitellä sitten kun joku Ihuna kerkeää
kp1/26 Jokohan tuo mun kierto on niin lyhyt,että toivo on menetetty, sillä kierukallahan se oli tasan 28 ja kaaaaaaauan sitten ilman ehkäisyä jotakuinkin 30.

Pitelen peukkuja sulle Oliivitar :kiss: Älä tule tätikkä :stick: pitelen sitä täällä mekon helmasta naulattuna oven karmiin. (en kyllä viittiis viikkoa pitempään :headwall: muuten on aivan oma veto pois)

Vaan ihanan lämmin ilma, täytynee yrittää olla positiivisella mielellä tätistä huolimatta! Elämä on kuitenkin iiiihanaaaaa! :heart:
 
Talvi-74, ei muuta kuin uutta yritystä! Kieltämättä välillä tulee tunne, että mahtaako se onni tännekään enää tietänsä ikinä löytää, mutta ei luovuta toivosta!:heart:

Esteri1:llä ihanat viivat! :)

Oliivitar, noita faktoja on aina mielenkiintoista lueskella, vaikkakin liikaa jos rupeaa noita miettimään, niin alkaa pelottamaan enemmälti, ettei onnistukaan! :D

ON: Sain kuin sainkin miehen tänä aamuna yhytettyä vällyjen väliin! :whistle:
Oilin oireita ei vielä ainakaan ole, muuta kuin tuo alakerran julmettu kosteus, mutta jos nyt simppaset olis oikeaan aikaan oikeassa paikassa...
Huomenna illalla lähtee lapsukaiset viikoksi satojen kilometrien päähän isovanhemmille, joten meillä on keskiviikosta asti aikaa ihan vaan toisillemme. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Talvi-74
Heipat kaikille tasapuolisesti!

Täällä plussatuulet puhaltavat, ihanaa!!! Onnittelut Esteri1, ja muillekin plussanneille ja tottakai kaikki muut tulevat perässä ;)

Täällä aika menee niin vikkelästi, etä ei ehdi mitään. Apua, ja arvatkaa onko mielessä pyörinyt lasten tasaluvun mahdollisuus, no on tietenkin. Hullunahan kaikki on meitä pitänyt jo pitemmän aikaa, kun ihania lapsukaisia on jo annettu niin paljon, mutta minkäs teet kun vauvat aina saa sydämen sykkyrälle.

Kävin jo katsomassa riskiprosentteja, kun tuntuu, että heti nousee taivaisiin näillä luvuilla ja koska on varoteltu niin paljon, mutta yllätyin kuitenkin siitä, että kerrotaan seuraavasti: Todennäköisyys saada kromosomeiltaan poikkeava lapsi kasvaa naisen vanhetessa. Tämä riski alkaa nousta 35 vuoden jälkeen, jolloin se on noin 0,3 prosenttia. 30-vuotiaalla riski on noin 0,1 prosenttia, kun 40-vuotiaalla taas noin yhden prosentin luokkaa.

Ajattelin nimittäin, että se on erittäin paljon enemmän. Eikä ikä yksistään tarkoita, että varmasti raskaus on tuhoon tuomittu, aivan samoin kuin ei se tarkoita, että 20-vuotiaalla ei olisi mitään mahdollisuutta sairaaseen lapseen.

Mutta tottahan se on, että mitä vanhempi itse on, sitä enemmän nämä asiat nousevat omalla kohdalla mietintään. Mutta sekin vernerin sivuilta paljastui, että tilastollisesti ei ole mitään merkitystä monesko lapsi on tulossa suhteessa kromosomipoikkeavuuteen.

Mutta oliivitar täällähän se minäkin taustalla roikun, joten ollaanko taas yhtäaikaa :LOL:

Mutta olit mur-murin kanssa miettinyt kuukuppia, minä olen siis sellaista käyttänyt. Ja aluksi on vähän opettelua sen laitossa, mutta kun osaa niksit, niin on hyvä. Ja itsellänikin on ollut aika kovat vuodot, että on vähän väliä saanut vaihdella imua housuissa, mutta tuolla kuukupilla on jotenkin pärjännyt paremmin. Ja tulee jatkossa halvemmaksi, kun ei tarvi ostella joka kuukausi. Tietenkin olen lisävarana pitänyt varmistusta housuissa, mutta kuitenkin itse olen tykännyt. Minulla on menossa toinen kuukuppi, toisen kun heitin vahingossa roskiin....Mutta siis kestävät vuosia, (olikohan jopa max 5) käytössä, ainakin mukana tulleen vanhemman ohjeen mukaan.

Mutta siis nyt täytyy taas mennä, ja täällä taustalla varovasti kuumeillaan jalkopallojoukkuetta kasaan....



Toivottavasti ei ihan tässä iässä enää kuumeilla....

 
Päivää!

ON: En nyt taas ymmärrä, kroppa tekee tepposia ja odotuttaa. Eilen luulin jo tätin tulleen kun selkeästi kirkasta pukkas rättiin. Vaan tuli ihan teelusikallinen jos sitäkään. Nyt sen jälkeen ei muuta. Vähän värjäytynyttä enempi ruskean suuntaan valkkarin seassa. Mahaa kyllä juilii ja nyt siis vaan oottelen koska alkaa putous. Mutta ei siis vielä. Ja eihän tuota eilistä siis lasketa edes kp1:ksi sillä vuodonhan kuuluu alkaa ja jatkua. :mad:ärsyttää, ja kiukuttaa,että saa kärvistellä tässä masukipuilussa. Kunhan ei olisi vaan mitään vakavampaa.

ihanaa iltaa kaikille! :heart:
 
Ooioioioioioiiihhh..... Talviiiii =) :rolleyes: :heart: mitä, mitä siellä tapahtuukaan?... Peukut nousi heti kera varpaiden pystyyn. Plussapuuhkut testiin

Hei Bugsy :kiss: Hyppää vain listoille suoraan! Täällä käy niin kova vilske, että en luulisi sinun siellä kauan olevan :heart: Olisikin ihana plussata yhdessä! Kovasti täällä puuskittaista tuulta on, mutta toistaiseksi en ole päässyt tuulen selkään mukaan

Ja teinhän minä sen taas... tilasin muutaman Davidtikun sitten omakiellon päälle :D Taidan jo huomenissa dipata, jos posti ehtii kuskata. Ja kun piti vasta dpo10 aloittaa, no silloinhan mulla tulee jo täti... niin ja tänään tein ovistestin ;) Haalea viivanen, yllättävän värikylläinen silti, huomenna sille vertailukohdetta :LOL: Eli se on alkanut: Nyt se tekee sitä!
 
  • Tykkää
Reactions: Talvi-74
PippuriPiia Juu tuo Kuukkelin anti saa joskus pienen ihmisen polvilleen, silti tässä kuumeilun huurussa ymmärrän sen kautta kehoani ehkä hitusen paremmin... Toisin sanoen olen itselleni armollinen ja saatan lähestyä joskus vaihetta, jolloin ei enää niitä pieniä unelmia saa syliin asti....

Hienoa miehen kellistystyötä :heart: Juuri tuo kosteus on hyväksi PikkuRiiviöille, niiden on hyvä uiskennella kohti määränpäätä ja elääkin sen huomassa muutama päivä :heart:

Memmu!!!! Siehän tulet miun kanssa sitten piinalistalle =) Joo-o :heart:
 

Yhteistyössä