Heipat kaikille tasapuolisesti!
Täällä plussatuulet puhaltavat, ihanaa!!! Onnittelut
Esteri1, ja muillekin plussanneille ja tottakai kaikki muut tulevat perässä
Täällä aika menee niin vikkelästi, etä ei ehdi mitään. Apua, ja arvatkaa onko mielessä pyörinyt lasten tasaluvun mahdollisuus, no on tietenkin. Hullunahan kaikki on meitä pitänyt jo pitemmän aikaa, kun ihania lapsukaisia on jo annettu niin paljon, mutta minkäs teet kun vauvat aina saa sydämen sykkyrälle.
Kävin jo katsomassa riskiprosentteja, kun tuntuu, että heti nousee taivaisiin näillä luvuilla ja koska on varoteltu niin paljon, mutta yllätyin kuitenkin siitä, että kerrotaan seuraavasti:
Todennäköisyys saada kromosomeiltaan poikkeava lapsi kasvaa naisen vanhetessa. Tämä riski alkaa nousta 35 vuoden jälkeen, jolloin se on noin 0,3 prosenttia. 30-vuotiaalla riski on noin 0,1 prosenttia, kun 40-vuotiaalla taas noin yhden prosentin luokkaa.
Ajattelin nimittäin, että se on erittäin paljon enemmän. Eikä ikä yksistään tarkoita, että varmasti raskaus on tuhoon tuomittu, aivan samoin kuin ei se tarkoita, että 20-vuotiaalla ei olisi mitään mahdollisuutta sairaaseen lapseen.
Mutta tottahan se on, että mitä vanhempi itse on, sitä enemmän nämä asiat nousevat omalla kohdalla mietintään. Mutta sekin vernerin sivuilta paljastui, että tilastollisesti ei ole mitään merkitystä monesko lapsi on tulossa suhteessa kromosomipoikkeavuuteen.
Mutta
oliivitar täällähän se minäkin taustalla roikun, joten ollaanko taas yhtäaikaa
Mutta olit
mur-murin kanssa miettinyt kuukuppia, minä olen siis sellaista käyttänyt. Ja aluksi on vähän opettelua sen laitossa, mutta kun osaa niksit, niin on hyvä. Ja itsellänikin on ollut aika kovat vuodot, että on vähän väliä saanut vaihdella imua housuissa, mutta tuolla kuukupilla on jotenkin pärjännyt paremmin. Ja tulee jatkossa halvemmaksi, kun ei tarvi ostella joka kuukausi. Tietenkin olen lisävarana pitänyt varmistusta housuissa, mutta kuitenkin itse olen tykännyt. Minulla on menossa toinen kuukuppi, toisen kun heitin vahingossa roskiin....Mutta siis kestävät vuosia, (olikohan jopa max 5) käytössä, ainakin mukana tulleen vanhemman ohjeen mukaan.
Mutta siis nyt täytyy taas mennä, ja täällä taustalla varovasti kuumeillaan jalkopallojoukkuetta kasaan....
Toivottavasti ei ihan tässä iässä enää kuumeilla....