40+ so what wol.13

hei :)

Täällä ressiä pukkaa muutto/remppa hommat ja mietityttää kovasti hoidon aloittaminenkin mutta kaikki ajallaan että eiköhän sitä kaikista selvitä tavalla tai toisella :)
Sirppuliini Oikein rentouttavaa ja muksaa matkaa toivottaa hän:heart: Talletukset teillä on hyvin kohillaan :)
Marza :hug::kiss:
Äiskä Peukutukset uuteen kiertoon:kiss:
Piinailijoille :kiss: ja peukutusta!

Nyt kaffia ja taas mennään..ihan poikki koko akka mutta ei auta valittaa. Ihanaa viikandia kaikille ihunaisille:heart:
 
tattinen Tänks! Sulla on ihan samat pohdinnat kuin mulla/meillä. Meilläkin on muutto, remppa, työn aloitus ja sen myötä lapsen hoidon aloitus. Ja sen lisäksi raskautumisen yritys. Isoja juttuja meillä molemmilla mielessä siis. :)
 
Jessus mä oon amatööri (plus että ohjeitahan ei lueta!!). Nyt luin noita ovisliuskojen ohjeita ja siinä oli että älä tee aamulla vaan 10 - 20. Just. Mähän olen tietenkin tehnyt niitä aamulla, niin ei ole ihme että ei näy mitään viivaa. Mennyt ilmeisesti alkukuun testailut sit vähän niinkuin hukkaan. Digin mä tein aina aamulla ja ihan hyvin se toimi, mutta näissä on sit jotenkin erilainen toimintaperiaate. Nyt kun tein sen liuksan puolelta päivältä, niin sain siihen sentään jonkinnäköistä viivaa, mutta eipä se kauheesti kerro kun alkukuu on mennyt niinkuin on. Voi luoja mun kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Voi Sirppuliini :kiss: Joo, miekin luin aikoinaan ohjeesta että LH:n nousu näkyy paremmin päivällä. Itse kun herään ennen kukonlaulua, tapaan dipata jo klo 9-10... Vähän riippuu tuntemuksista ja viivan vahvuudesta dippaan lisäksi vielä illasta. Ihan alkukierrosta tai oviksen jälkeen (varmisteludipit :D )dippaan kerran päivässä... Ja kun perehdyin kunnolla ohjeisiin, yllätyin kun joitain testejä pidetään 3s, 5s tai jopa 10s dipissä. Ja joskus kehotetaan viilentämään pissaa. Sitä en ainakaan malta raskaustestejä tehdessä :LOL: Niin ja tuo tulkinta myös, ihmettelee hän joka vielä seuraavan päivä tirkistelee testejä, tulos on luettava 5/10/15min sisällä :D
Hei, jatka vain vielä testaamista muutama päivä, niin ainakin selviää tuo digin tulos. Ei jää jossittelulle tilaa :heart:

Ja meitähän alkaa olemaan hieno rivi naisia piinailemassa :heart:

Niin ja tärkein :heart: : Kaikki viivat kannattaa hyödyntää
 
Viimeksi muokattu:
Arvatkaa naiset kuka ummikko meni tonne eBayn sivuille katselemaan halpoja r-ja ovis testejä... no sit kun en kunnolla perehtynyt sivuston toimintaan niin huomasinkin että olin tilannut 80 ovistestii ja 50 r-testii joten ei ihan heti tän naisen testit lopu :LOL: sellanen pikkunen moka kävi täällä :D joten ens.kierrossa voipi testailla kaksin käsin

TSEMPPIÄ KAIKILLE PIINAILIJOILLE :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias ja oliivitar
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä-73;28200134:
Arvatkaa naiset kuka ummikko meni tonne eBayn sivuille katselemaan halpoja r-ja ovis testejä... no sit kun en kunnolla perehtynyt sivuston toimintaan niin huomasinkin että olin tilannut 80 ovistestii ja 50 r-testii joten ei ihan heti tän naisen testit lopu :LOL: sellanen pikkunen moka kävi täällä :D joten ens.kierrossa voipi testailla kaksin käsin

TSEMPPIÄ KAIKILLE PIINAILIJOILLE :heart:
Reipas ihuna olet ollunna!..:heart:
..eikä mikään moka oleskaan:D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Mukavaa lauantai iltaa ihunaiset !

Tää mamma innostu tänään leipomaan,,, tuli tehtyy rusinapullia ja rahkapiirakkaa nyt sit isännän ja lastenkaa nautitaa tuoreista pullista pitkästä aikaa, täytyy välillä hemmotella perheenjäseniä täällä
Nyt vaan oottelen että pääsen taas dippailemaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970


Lauantai 16.3.2013

Nimi / ikä..................Kp......................yrityskerta

anuliini72 (41)...........kp21/27...............yk1
Oliivitar (42)..............kp21/28-34.......yk3
Minttu71 (41v)..........kp28/30............yk3
Sirppuliini (40)..........kp12/25-28..........yk2
Tepias (42)................kp12/26-29.........yk9
D-mamma (43)...........kp?/?................yk?
sarialeksandra (42)......kp10/30.............yk2v
sinivatukka (43)..........kp19/22-32.......yk4
Rominas (42v)............kp?/26-27.........yk2
Morticia (44)..............kp?/29-35.........yk4
äiskä-73 (40)..............kp3/30-33.........yk5
tattinen (42)...............kp10/28............yk29
PippuriPiia-70 (42).......kp11/26-28.......yk4
Marza (42)..................kp5/30..........yk2v
Fiialiia (40+)................kp18/27-30.....yk7
Tintti-Tiivari (42)..........kp?/25-27.......yk5
Talvi-74 (39)...............kp5/28..............yk1



Piinailupäivät

anuliini72........dpo6
oliivitar............dpo4
Sirppuliini........dpo1


 
Mukavaista viikonloppua ihunat..:heart:
..mie taidan mussuttaa hieman..dippaan sipejä ja juon siidukan:p..koisasin soffalla taas 3h ja olo niiiiin pirtsakka!:cool:

Dippailin muuten sen FSH-testinhin..haaliaa viivasta näytti - nega siis..seuraava 5vrk päästä..ei vielä arvot ilmeisesti yli 25mIU/ml..mutta kehossa huomannut pikku hiljaksiin muutoksia, oviskaan ei niin usein ja esim. tisut on menettäneet sen vähäisenhin kimmoisuutensa(aina oleet raskaat)ovat aivan litteät ja riipat, roikuskelevat pallean päällä..:O..nooooo, onneksi liiveillä saapi vielä nosteltua:D
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä-73;28204395:
Mukavaa lauantai iltaa ihunaiset !

Tää mamma innostu tänään leipomaan,,, tuli tehtyy rusinapullia ja rahkapiirakkaa nyt sit isännän ja lastenkaa nautitaa tuoreista pullista pitkästä aikaa, täytyy välillä hemmotella perheenjäseniä täällä
Nyt vaan oottelen että pääsen taas dippailemaan...
Oi oi, mitä herkkuja..taidanhin tulla kaffeelle siun tykö..;)
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Huomenta rakkaat naiset,täällä vuoto vetelee viimesiä rippeitään ja oikeesti ollu vitutus kyllä sellanen ettei mitään rajaa.
No lupasin jo eilen miehelle pesää mutta viddu mä nukahin ennen aikojani mutta tänään kyllä ajattelin korjata tilanteen joten tiedossa sitten meilläkin

Kaikki lapset olleet viikonlopun meillä joten vilskettä on piisannu tänään mies menee katsomaan poikansa sählymatsia ja toivon että mun biologinen poitsu innostus meneen mukaan katsomaan kun me tytöt ollaan täällä kotosalla.Ville ollu vaan aika mahoton edelleen koulussa ja meillähän on sen tiimoilta se perheneuvolakin kuun lopulla,sekin asia painaa kovin mieltäni kun ei tiedä mikä pojalla on kun osoittaa mieltään koulussa kaikella hölmöilyillään ja saa mammam mielen sitten ihan

On taas valitusta mutta iltaa odotan että mies ottaa mut taas kainaloon siellä on niin ihuna olla kun toinen pitää hyvänä,mää vaan tuota miestäni niin paljon rakastan

Rakkaudella....Maire
 
  • Tykkää
Reactions: äiskä-73
Sirppuliini Kiitoksia jälleen päivityksestä! Sitä oikein odottaa, mitä kuvia laitat olkkarimme seinälle :)

Marza Onneksi täti jättää sinut pikkuhiljaa rauhaan, lähtis muualle kuljeksimaan... toivottavasti useammaksi kuukaudeksi Peukutukset tälle kiertoa Olkoon tämä THE kierto

Eilen pitkästä aikaan join punaviiniä Mieheni minulle sitä varten vasten toi :heart: Eli Kohdun verenkierron kiihdytys on käynnistynyt....

Oih, kuinka hienonvaraiset pullantuoksut leijailevat täällä, Äiskän keittiöstähän ne :p Kyllä täytyy tunnustaa, ettei ole tullut leivottua... :ashamed:

Oliivitar ja dpo5. Oloset jokseenkin rauhoittuneet, ehkä pientä nippailua masulla
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
Huh, kun vanhaa väsyttää edelleen. Pojat lähti kävelylle, niin nyt olis tsäänssi ottaa nokoset ja mä roikun netissä. Tyypillistä. :p

Mä oon jatkanut oviksen tikutusta ja eilen viivat näytti vähän vahvistuneen, mutta tänään ne on taas heikommat. En tiedä oliko se ovis nyt sit oikeesti jo. Rinnat on ainakin tosi kipeet mikä kielis siitä että se olis ollut ja mennyt. Ehkä se digiplussa tarkoitti sit oikeesti jotain. Who knows. Talleteltu on sinnikkäästi ja jatketaan edelleen joka toinen päivä -systeemillä. Katsotaan josko se tois toivotun tuloksen.

Munkin alkoi tekemään mieli pullaa, mutta en taida tänään jaksaa leipoa. Josko huijais vähän ja hakis kaupan pakasteesta itsepaistettavia sellaisia. :)

Josko nyt sinne päikkäröimään.
 
Sirppuliini, ihanan ahkeria olette kamarin puolella Met yritimme könsikkääni kanssa, mutta yritykseksi jäi :LOL:

Ihanata päikkäriä Mie otin jo aamusta. Pienimmäinen herätti meidät jo kello kuusi ja mie "lepuutin " luomia hetken... ajattelin syvällisiä :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tepias
oliivitar Ahkeria tosiaan. :LOL: Useimmiten siitä on kyllä varsinainen hekuma aika kaukana mutta hauskaa se on silti. Joskus tosin siltä kantilta että hihitellään mekaaniselle suoritukselle.

Meidän poikanen heräs puol seittemältä eli aikaisin täälläkin. Sit se oli nukkunut kävelyllä 40 minsaa eli puolenpäivän päikkärit taitaa hänen osaltaan olla toiveunta. Mä sentään sain vähän torkuttua.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Mur-mur Miten nuo hedelmällisyystestit toimivat? Eli jos viivaa pukkaa, onko silloin vielä hedelmällisyyttä? Tehdäänkö niitä läpi kierron?
Tässä siulle linkki FSH-testiin Perhoset-sivustolle..
Hedelm

Dipataan eka Kp3 ja seuraava 5-7vrk päästä - aamupisusta, tulkitaan max. 10min. sisään.
..mie dippasin Kp5 kun testit tuli vasta silloin, labrassahan koe otetaan myöskin Kp2-5..

:attn:Huom! Melkeinpä suositteleisin ostamaan useamman testin(6kpl= 2kpl/kierto)että voi muutaman kierron(vaikka 3)seurata tuota FSH-hormonin käyttäytymistä, koska FSH tasot eivät ole joka kierrolla samat, vaihtelua siis on.

Mikäli 2-testiä dipattuna, näyttävät molemmat tasavahvoja viivasia, on se merkki FSH tason noususta sillä kierrolla, EI välttämättä vielä menopaussia kuitenkaan tarkoita.

Itse tein ensimmäisen tällaisen testin muistaakaseni 44-45v ja silloin en saanut kuin 1 viivasen TAI juuri ja juuri erottuvan toisen viivasen.


..niin on miullahin jo FSH-tasot alkeneet nousta..mutta ei vielä sitä menopaussia, pikkasen vielä jotahin toimintaa on.

V i e l ä..kuitenkin labran koe verestä, on se luotettavampi testi edelleen.
..ja tässähin parin kierron seuranta paras.


Löysin Amazon.com:ista pari edullista FSH-testiä: puikko&kasetti.
Amazon.com: menopause test
Suomeen toimitettuna laskin 6kpl testejä maksavan n. 11-12e..Perhoset kaupasta sama määrä 16e

Tuolla myydään testejä vain 1kpl paketeissa, Suomessa 2kpl.

..JA..Kotitesti.fi firmasta 6kpl/kasettitesti yht: 13.30e-14.30e(tähän laskettu 1e postarit, paketti tulee nopsempaan)..ja vastaavasti puikko 6kpl: 15.20e-16.20e(tähän laskettu postarit, nopsempi toimitus)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Tuo pihapäikkärit olikin loistava idea =) Nyt nukkuu pienemmäinen rappusilla... ja jospa sitä sohvalle jo toiset päikkärit tälle päivälle :D
Meillä nääs tuo pienimmäinen on varmaan päättänyt ettei luovu kuopuksen paikasta. Herää joka yö 2-3 aikaan ja tahtoo viereen ja rauhoittuu vain kainaloon :heart: siite möhkii ja potkii ja hirittää ja kalisutteelee tuttiaan läpi aamuyön. Ja ihan selvästi nauttiii siitä

Ja met olemme ihan puhki

Ja kiitos Mur-mur :kiss: Täytyy laittaa listalle, jos häätyy vielä tilata testejä...
 
Viimeksi muokattu:
Tuo pihapäikkärit olikin loistava idea =) Nyt nukkuu pienemmäinen rappusilla... ja jospa sitä sohvalle jo toiset päikkärit tälle päivälle :D
Meillä nääs tuo pienimmäinen on varmaan päättänyt ettei luovu kuopuksen paikasta. Herää joka yö 2-3 aikaan ja tahtoo viereen ja rauhoittuu vain kainaloon :heart: siite möhkii ja potkii ja hirittää ja kalisutteelee tuttiaan läpi aamuyön. Ja ihan selvästi nauttiii siitä

Ja met olemme ihan puhki

Ja kiitos Mur-mur :kiss: Täytyy laittaa listalle, jos häätyy vielä tilata testejä...
Juu, pistähän tilaukseen;)..onhan se hyvä tietää, mikä olisi se PARAS kierto yritää..vaikka joka kierrolla talletteleishin.
..mie sitten tykkään tuosta kuvasta..se on ihuna:heart:
..ja tämäkin huippu - pylläri sattunut ihuna:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Löysin vielä huokealla noita FSH-testejä...esim.6kpl/kasettitesti postareineen: 13.15e!
Menopause Tests – Home Fertility Test - Home Health (UK)

Firmasta olen R&O-testejä usein tilaillut ja tilaus helppo kun saa tilailla Suomenkielellä(vasemmassa yläkulmassa palkki, josta kielen voi vaihtaa)

Makselin PayPal:in kautta ja Posti Pate toi testit 3-5vrk sisään.=)

:attn:Esimerkki vielä: 40kpl liuskaO-tetejä(20mIU/ml) ja 40kpl liuska R-testejä(25mIU/ml) yhteishintaan postituskuluineen-->19.60e

..jos arastelee hieman tilailla ulkolaisesta nettikaupasta, suosittelen tuota Firmaa lämpimästi.:flower:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: oliivitar


Sunnuntai 17.3.2013

Nimi / ikä..................Kp......................yrityskerta

anuliini72 (41)...........kp22/27...............yk1
Oliivitar (42)..............kp22/28-34.......yk3
Minttu71 (41v)..........kp29/30............yk3
Sirppuliini (40)..........kp13/25-28..........yk2
Tepias (42)................kp13/26-29.........yk9
sarialeksandra (42)......kp11/30.............yk2v
sinivatukka (43)..........kp20/22-32.......yk4
äiskä-73 (40)..............kp4/30-33.........yk5
tattinen (42)...............kp11/28............yk29
PippuriPiia-70 (42).......kp12/26-28.......yk4
Marza (42)..................kp6/30..........yk2v
Fiialiia (40+)................kp19/27-30.....yk7
Talvi-74 (39)...............kp6/28..............yk1



Piinailupäivät:
anuliini72........dpo7
oliivitar............dpo5
Sirppuliini........dpo2



Taustailijat/kadonneet:
Tintti-Tiivari (42)..........kp?/25-27.......yk5
Rominas (42v)............kp?/26-27.........yk2
Morticia (44)..............kp?/29-35.........yk4
D-mamma (43)...........kp?/?................yk?


 
Päivitin listan ja siirsin piinailijoiden alapuolelle ne keiden kp:t on kysäreinä. Jos joku haluaa takaisin varsinaiselle listalle, niin sanokaahan vaan ja korjaan asian. Tuossa on varmaan muitakin, jotka eivät täällä aktiivisesti kuumeile, mutta koska olen vasta hiljan tullut itse mukaan niin en ala mitään muuta radikaalia listalla tekemään.
 
Ai ai, mie tein mixerillä smoothia: Appelsiini, banaani, mango, passion, mustaherukoitahin pakkasen perältä löytyi mummolan pensaasta, raparperi-mustaherukka mehukeittoa ja ABC-piimää..ripaus vanljasokeria&tavan sokuria, sekä vehnänalkioita..ihanan paksua ja kauniin väristä juomaa, sitä kiva paksulla pillillä nauttia tässä illan mittaan - terveellistä.:p

Tämän jos ottaisi ihan tavaksi, olisi mukava aamujuomahin vattalle.:)
..miun olisi opeteltava tätä nestemäisten juomista enämpi, koska leikkauksen jälkeen se alkuun ainut, mitä kärsii nauttia..sitten hissukseen kaikkea pehmeää(rahka, joghurtti, puuro..)

1. vaihe: Nestemäinen ruokavalio (2-3 viikkoa)
2. vaihe: Pehmeää ruokaa (n. 2 viikkoa)
3. vaihe: Normaalia proteiinipitoista ruokaa (viikosta 4-5 alkaen)
..ja protskuja pitäis saada miun kokoisen n. 80-100g/vrk


Ateria kertoja 6-8/vrk/ateriavälit n. 2-3h välein(kuin vauvalla) ja kerralla mahtuu n. 30ml..rauhalllinen ateriointi, kunnolla ruoan pureskelu ja runsaasti aikaa.
..huh, on mulla opettelua:O..muttä oppia ikä kaikki:)


ON vielä..mulla vielähin vuotoa: /..on jo sellaista tumman puhuvaa..ällön hajuista:$..ei ole tulehdusta kumminkaan, km vuodot vaan miulla tuollaiselle haiskahtaneet aina..loppuis vaan jo..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä