40+ so what wol.13

Siis mitä mitä, plussaako täällä nyt kaikki? Mäkin haluun!!!
Ei vaan, onnea ihan hirmuisesti viivoista! (y) Kasenjalla näkyy ihan selvästi ja Luppanallakin kyllä jotain haamua tuossa alemmassa.

Mun kokemukseni mukaan pc:t näyttää aika herkästi, oikeastaan aina sellaista ihan haalean harmaata viivanpaikkaa. Mutta ei siinä yhtään punerrusta näy, ellei sitten ole hormonia veressä.

Mä taidan keskittyä jatkossa ovisliuskoihin, ne on ainoita jotka mulla punertaa. :notworthy:
Joo kyllä noi mulla on ihan viivanpaikkaa en niissä mitään väriä nää.. Mutta tästä on hyvä jatkaa:D... Ja elä lannistu roxanne:love: kyllä mekin saadaan vielä kaks punasta viivaa muuhunkin kun ovis testeihin:)
 
Kasenjalla plussa! Onnea ja toivotaan viivan vahvistumista! Babezilla on hormonit nousussa. Kuulostaa lupaavalta! Teitkö jotain eri tavalla kuin aikaisemmin ennen tätä plussaa? Ja oliko sulla siirto edellisessä kierrossa? Toivon sulle sydämestäni onnistumista!

Pyllis, todellakin muutama testi! :D Ei ainakaan testeistä jää kiinni!

Karhuemo, tsempit sullekin! Nega vie mielen matalaksi! Lisäksi siihen normikuukautismasennus! Toivottavasti saat nautittua kesästä. Oliko sulla jatkokuvioita mielessä?
 
  • Tykkää
Reactions: Kasenja
Moikka Virkki! Kiitos kysymästä! Ikän en oo 3+ nähnyt tikussa:) viime kertaan vrtna olen syönyt terveellisemmin, munasolujen laatuun syömällä kun pitää vaikuttaa jo 3kk aiemmin & sitten toinen oleellinen - työstressi on hellittänyt tässä kevään aikana - vastuualueeni on pienentynyt - nämä ovat isoimmat muutokset. Liikuntaakin olen lisännyt. Nyt ei ollut geleetäkään eikä greippimehua, mutta monipuolisen ruokavalion lisäksi olen koko ajan syönyt paljon vitskuja, 1,4mg foolihappolisää, ubikinonia jne.

Ei ollut siirtoa, luomuna vedettiin, tikutin vaan kovasti 2x pväsdä kp9-15 ja sit todella hyvin ajoitetut actionit - kerrankin jo reilusti ennen ovisplussaa säännöllisesti:)

Mutta uskoisin että ruokavalion parantuminen, stressin vähentyminen ja oikea ajoitus olivat nyt oleellisessa osassa.. Toivotaan nyt että menis maaliin:)
 
Karhuemo kiitos:) kyllähän välillä vetää olon surkeeksi:( mut ny pitää tsempata ja Roxanne kans(y)

Luppana kyllähän mäkin tuossa jotain näen:)Wau, nyt vain viivan vahvistumista....

Nyt on greippimehua puristettu kun ei mistään löydy valion greippimehua tai muutakaan mikä olis 100% niin oli pakko ostaa greippejä... luulis että ne nyt ainakin tehoais:D ajattelin että pari päivässä piisaa...

Babez, söitkö todella1,4mg tuota foolihappoa kun mulla tulee päivässä vain 500mg, täytyy heti lisätä annosta... syön siis noita lady vita mama kapseleita...

Ja nyt alkais vuotokin vähenemään päin... jess
 
Hei Nuppu, kyllä. Mulla on koko ajan Multitabsin mammamonivitskut, jossa foolihappoa, ja lisäksi klinikkalääkäein määräämä 1mg erillinen foolihappo. Ja sit syön maitohappobakteereita ja d-vitamiinilisää, niiden ed. Lisäksi. Lääkäreiltä olen kysynyt vitamiineista ja sanoivat että popsi vaan kun on lapsettomuustaustaa.

Greippimehu suoraan greipistä on parasta, itsekin vetelin niitä, mutta mulla ei ole ollut limiksissä mitään vikaa, joten lopetin.
 
Jos joku päivittää listaa niin mulle voisi laittaa kp1 ja poistaa piinailijoista. Olikin ennätyspitkä kierto hoitojen takia, mut ei kyllä sinällään haitannut yhtään, tätiä ei ole ollut ikävä.

Noista vitskuista vielä: täytyypä munkin nostaa foolihapon annostusta, tähän mennessä oon yleensä ottanut vaan 400 mikrogrammaa päivässä. Ubikinonia oon myös syönyt vaihtelevia määriä jo pidemmän aikaa, ja D-vitskua myös (tosin nyt kesällä sitä saanee tarpeeksi auringostakin). Auttaako tuo greippimehu muuhunkin kuin kohdun limikseen, mulla kun ei siinä puolessa ole ollut ongelmia?

Miltäs Luppanan ja Kasenjan viivat näyttää tänään? :)
 
Lauantai 2.7.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Pilvilinna5 (41)................6..............47 kp/27-28
kolibrinorsu (38)..............1..............36 kp/28-30
Esteri1 (42)......................2..............29 kp/30
Kasenja (40) ...................2..............28 kp/26-30
Molly333 (43)..................................28 kp/28
Vuorikristalli (39).............................26 kp/
Keltainen Seepra............................26 kp/24-26
Luppana76 (40)..............7..............24 kp/28
bugsy (46) ......................?.............23 kp/30
Pyllerölyllerö.................9................20 kp/?
nuppu73 (42)................5.................7 kp/?
Roxanne (42)..................1..............1 kp
karhuemo75 (40)...............2..........
Athina (41)......................6.............?kp/ 28-30

Piinailupäivät:

Keltainen Seepra.........................dpo 14
Kasenja (40)................................dpo 14
Pyllerölyllerö.................................dpo 5

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016
Pirunpelto (40)..........-04/2016
Katayana (38)...........-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Oodikas (38)...............-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Iid@ (43)....................-06/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Jimima (44)
Iltatähti 76 (39)
Pözzi (38)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Samanlainen haalea viiva oli tänään kuin eilenkin. Meinasin olla testaamatta, mutta en pystynyt. Oli niin menkat alkaa -tuntemukset, että piti testata siltä varalta ettei ollut jo haalistunut pois.

Toista munasarjaa juilii - toivottavasti se kertoo keltarauhasen toiminnasta eikä surkastumisesta.

Nyt siis dpo 14 menneillään - Babez, kysyit dpota. Mielikuva mulla on, että tuossa ainoassa onnistuneessa raskaudessani viiva oli paljon vahvempi jo dpo 12. Mutta eipä nuo muistikuvat niin luotettavia ole. Ja eri raskaudet varmasti on erilaisia joka tapauksessa. Mutta kyllä minulla koko ajan on sellainen varmisteleva olo: odotetaan nyt ensin viikko (mun "kemiallisissa" on viikon sisään plussasta vuoto alkanut), sitten odotetaan heinäkuun loppuun (rv8 jälkeen keskenmenoriski pienenee), sitten odotetaan ultraa, jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Tännehän on tullut ihan hurja määrä plussia taas, onnea <3

Ja niille voimia, joille ei käynyt yhtä hyvin <3

Mulla ei ole hajuakaan milloin the big O oli vai oliko sitä, tätiä ei vielä näy, eikä oo ees "matkatavaroitaan" (=tuhrua) etukäteen lähettänyt. Odottavalla kannalla siis täällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Kasenja! Miten olis digitesti?

Mä vähän ihmettelen noita mun käyriä.
Viime kierrossa jossa kemialinen oli. Oli oviksen jälkeinen nousu paaaljon selkeänpi ja kiinnittymisdippikin näkyi tai kiinnittymisyritys tässä tapauksessa.


No tässä kierrossa tuo lämmön nousu oviksen jälkeen ei läheskään niin selvä. Käyrällä kyllä näkyy ja oviskin sinne "piirretty". Mut kyllä miul aina on selkeenpi ollut tuo nousu. Oireet oli selvät
Tän kierron käppyrää

Mietin, et josko keltarauhanen nyt jotenkin ei oo ihan ok toiminnaltaan, kum tuo käyrä niin erilainen, kun mulla yleensä.
Eikös keltarauhanen just lämpöjä nosta?
No tässä kierrossa en usko plussaavani.

Nyt ollaan eri osoitteessa, kun viime kierrossa
Huoneessa jossa nukun on hiton kuuma.
En kyllä usko että se muutoksia tollein käppyrään tekee... kunhan mietin "ääneen" kaikkea.
 
Viimeksi muokattu:
Jos joku päivittää listaa niin mulle voisi laittaa kp1 ja poistaa piinailijoista. Olikin ennätyspitkä kierto hoitojen takia, mut ei kyllä sinällään haitannut yhtään, tätiä ei ole ollut ikävä.

Noista vitskuista vielä: täytyypä munkin nostaa foolihapon annostusta, tähän mennessä oon yleensä ottanut vaan 400 mikrogrammaa päivässä. Ubikinonia oon myös syönyt vaihtelevia määriä jo pidemmän aikaa, ja D-vitskua myös (tosin nyt kesällä sitä saanee tarpeeksi auringostakin). Auttaako tuo greippimehu muuhunkin kuin kohdun limikseen, mulla kun ei siinä puolessa ole ollut ongelmia?

Miltäs Luppanan ja Kasenjan viivat näyttää tänään? :)
No luppanalla testit ei näytä yhtään mitää ei siis sitä vähää mikä oli muutamapäivä sit:poop:... Sulla kp1 joten uuteen nosuun(y)... Perästä tullaan muutamanpäivän päästä
 
Kasenja! Miten olis digitesti?

Mä vähän ihmettelen noita mun käyriä.
Tuskin digitestiä lähden apteekista hakemaan. Kyllä tuo ihan selvää on, että istukkahormonia veressä on. Jännittää lähinnä, meneekö kesken ennen kuin kunnolla alkaakaan. Se selviää kyllä sitten vuodosta ja näillä tavis liuskatesteillä. Minä olen muutenkin ollut tyytyväinen näihin pregcheckin liuskatesteihin.

Noista aamulämmöistä: voihan olla, että juuri keltarauhanen toimii jotenkin erilailla (keltarauhashormooni just nostaa ne lämmöt). Toisaalta aamulämpöön vaikuttaa niin moni muukin asia, että ei kannata käppyröistä liikaa päätellä. Varsinkaan siitä "kiinittymisnotkahduksesta". Vaikka sellainen yhden aamun lämpötilan lasku on yleisempi niissä kierroissa, jotka päätyy plussaan, ei ole mitään merkkejä siitä, että se lämmönlasku sinänsä liittyisi juuri kiinnittymiseen.

Mutta tuollaiset tosi selvät lämmön nousut niin kuin ensimmäisessä käyrässäsi, antavat kyllä vahvan viitteen siitä että ovulaatio on tapahtunut. Muttei sekään ole varma...

Omasta kokemuksesta esimerkiksi se tähän asti ainoaan onnistuneeseen raskauteen johtanut kierto, siinä aamulämmöt nousi mulla tosi vähän ja hivuttamalla, Fertilityfriend ei osannut ovulaatiota varmaksi ajoittaakaan. Oviksen jälkeisetkin lämmöt heitteli, kunnes plussan aikoihin dpo 12 eteenpäin vasta nousivat ylös. En olisi käyrästä varmaksi osannut sanoa ovuloineeni, ellen olisi tullut raskaaksi. Ja sitten mulla on ainakin yksi kierto, jossa lämmöt nousi kuin oppikirjassa, oli ovislimat ja oviskivut - mutta ultrassa todettiin, ettei ovulaatiota ollut tapahtunut.

Minusta aamulämpöjen seuraaminen on siis silti tosi hyödyllistä. Kyllä siinä vähän kartalle pääsee, mitä kehossa tapahtuu.
 
Sunnuntai 3.7.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

kolibrinorsu (38)..............1..............37 kp/28-30
Esteri1 (42)......................2..............30 kp/30
Kasenja (40) ...................2..............29 kp/26-30
Molly333 (43)..................................29 kp/28
Vuorikristalli (39).............................27 kp/
Keltainen Seepra............................27 kp/24-26
Luppana76 (40)..............7..............25 kp/28
bugsy (46) ......................?..............24 kp/30
Pyllerölyllerö.................9................21 kp/?
nuppu73 (42)................5.................8 kp/?
Roxanne (42)..................1..............2 kp
karhuemo75 (40).............2..........
Athina (41)......................6.............? kp/ 28-30
Pilvilinna5 (41)................6..............? kp/27-28

Piinailupäivät:

Keltainen Seepra.........................dpo 15
Kasenja (40)................................dpo 15
Pyllerölyllerö.................................dpo 6

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016
Pirunpelto (40)..........-04/2016
Katayana (38)...........-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Oodikas (38)...............-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Iid@ (43)....................-06/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Jimima (44)
Iltatähti 76 (39)
Pözzi (38)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Juu tu
Tuskin digitestiä lähden apteekista hakemaan. Kyllä tuo ihan selvää on, että istukkahormonia veressä on. Jännittää lähinnä, meneekö kesken ennen kuin kunnolla alkaakaan. Se selviää kyllä sitten vuodosta ja näillä tavis liuskatesteillä. Minä olen muutenkin ollut tyytyväinen näihin pregcheckin liuskatesteihin.

Noista aamulämmöistä: voihan olla, että juuri keltarauhanen toimii jotenkin erilailla (keltarauhashormooni just nostaa ne lämmöt). Toisaalta aamulämpöön vaikuttaa niin moni muukin asia, että ei kannata käppyröistä liikaa päätellä. Varsinkaan siitä "kiinittymisnotkahduksesta". Vaikka sellainen yhden aamun lämpötilan lasku on yleisempi niissä kierroissa, jotka päätyy plussaan, ei ole mitään merkkejä siitä, että se lämmönlasku sinänsä liittyisi juuri kiinnittymiseen.

Mutta tuollaiset tosi selvät lämmön nousut niin kuin ensimmäisessä käyrässäsi, antavat kyllä vahvan viitteen siitä että ovulaatio on tapahtunut. Muttei sekään ole varma...

Omasta kokemuksesta esimerkiksi se tähän asti ainoaan onnistuneeseen raskauteen johtanut kierto, siinä aamulämmöt nousi mulla tosi vähän ja hivuttamalla, Fertilityfriend ei osannut ovulaatiota varmaksi ajoittaakaan. Oviksen jälkeisetkin lämmöt heitteli, kunnes plussan aikoihin dpo 12 eteenpäin vasta nousivat ylös. En olisi käyrästä varmaksi osannut sanoa ovuloineeni, ellen olisi tullut raskaaksi. Ja sitten mulla on ainakin yksi kierto, jossa lämmöt nousi kuin oppikirjassa, oli ovislimat ja oviskivut - mutta ultrassa todettiin, ettei ovulaatiota ollut tapahtunut.

Minusta aamulämpöjen seuraaminen on siis silti tosi hyödyllistä. Kyllä siinä vähän kartalle pääsee, mitä kehossa tapahtuu.
Juu tuossa ekassa ainakin varmasti ovuloitu, kun plussakin tulu. Vaan kemialiseksi jäi...
Nooh... saa nähdä kui täs käy. Ei vaan oo tän kierron käyrä yhtään samis, kun mulla yleensä.
Tosin tässä kierrossa oli korkeemmat vähön luo alkukierron lämmötkin.
Et voiko sit se kemialinen jotenkin häiriköidä.
Pysytteleehän nuo lämmöt toki hiukan korkeammalla, kun alkukierrosta, mut....
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 4.7.2016

nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

kolibrinorsu (38)..............1..............38 kp/28-30
Esteri1 (42)......................2..............31 kp/30
Kasenja (40) ...................2..............30 kp/26-30
Vuorikristalli (39)............................. 28 kp/
Keltainen Seepra............................ 28 kp/24-26
Luppana76 (40)..............7.............. 26 kp/28
bugsy (46) ......................?..............25 kp/30
Pyllerölyllerö.................9................ 22 kp/?
nuppu73 (42)................5.................9 kp/?
Roxanne (42)..................1.............. 3 kp
karhuemo75 (40).............2..........
Athina (41)......................6.............? kp/ 28-30
Pilvilinna5 (41)................6..............? kp/27-28

Piinailupäivät:

Keltainen Seepra.........................dpo 16
Kasenja (40)................................dpo 16
Pyllerölyllerö.................................dpo 7

Plussanneet:

2016
Meibijees (37)......... - 01/2016
o0o (40).................. - 01/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74 (41)..............-02/2016
Fazerina74 (41)........-02/2016
Truuly (38) ...............-03/2016
Pirunpelto (40)..........-04/2016
Katayana (38)...........-05/2016
Joyzy (42)..................-05/2016
Helmi1234 (39)..........-06/2016
Oodikas (38)...............-06/2016
Babez74 (42).............-06/2016
Iid@ (43)....................-06/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/2015
Tyydeli...................(42) - 8/2015
Mileena74................(41) -9/2015
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/2015
Zandi.......................(40) - 10/2015
Woodoo..................(40) - 12/2015


Taustailijat:

Eveliina74 (42)
Minzi (39)
Tammityttö (39)
C. rotundifolia (40)
Koivutar75 (40)
Virkki (40)
Heinäpelto (43)
Jimima (44)
Iltatähti 76 (39)
Pözzi (38)
Molly333 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Kasenja päivityksestä!

Kiitos Pözzi!

Ajattelin tänään kokeilla miltä testit näyttää ja tässä tulos... hcg näkyy vielä himmeänä viivana... mutta onko niin että ovis-testin viivat on melkein tasavahvat kun on tuota raskaushormonia vielä elimistössä:rolleyes:

No yritystä ainakin on;) greippejä menee aamuin illoin, lisäksi hain vitskujen lisäksi foolihappo-purkin... joten eiköhän nuo limakalvot ala vahvistumaan...

Nyt on kp 9 joten muutaman päivän odotan ennekuin alan ovistestejä kuluttamaan.. ehkäpä viikon loppupuolella.. vai mitä ootte mieltä :)


WP_20160704_16_26_06_Pro.jpg
 
Nuppu73! Mulla muutaman viikon näkyi haaleana viivana testissä kesän -13 keskenmenon jälkeen. Tosin mulla oli 9+ viikkoja kkm. Eikös siul ollu lyhyemmällä. Vois olettaa, että nopeammin häviää plussa testistä.
Täytyy kattoo miten se eka kierto silloin meni. Muistelen et siitäkin käyrää piirsin.
Peukkuja teille yritykseen!! ❤

Tänään otti ja nousi lämmöt yli 37.
Järkyt menkkamaiset kivut iski tänään.
Ääh...
 
Iltaa kanaset :)... Täällä ei mitään uutta tän aamuseen apteekinomaan tuli joku ihan ihan hentoinen haamu joten eiköhän ne menkat ala to/pe :mad:... En vaan jaksa uskoo että ihmettä tapahtuu jotenkin on tän kierron suhteen luovuttanut,mut katotaan toki loppuunasti

Molly3: tsemppiä jatkoon mikä ikinä onkin suunnitelmat:love:

Mitens muilla luppukiertossa olioilla menee ?
 
Kasenja kiitos päivityksestä.

Luppanalle tsempityksistä kiitokset. Niin, ei tässä oikein tiedä itsekään jatkosta. Olikos meillä nyt yk4 vai 5 mikä alkoi km jälkeen. Kierto kylläkin kellontarkka 28 päivää, ovis tulee ainakin tikkuihin joka kuu ja ekasta kierrostahan meillä tärppäsi alkuvuodesta ehkäisyn poisjätön jälkeen. Mutta onko ne mun munikset vaan niin heikkoja jo että ei tärppää. En tiedä. Kyllä me vielä yritetään, ja varmaankin elokuulla jos kävisin jossain yksityisellä mittauttamassa hormonit yms. Pitää vaan tutkailla. Toisaalta jaksan edelleen uskoa että se tärppi sieltä tulee, aiemmat raskaudet napanneet heti. Toisaalta tiedostan ikäni ja onhan nyt uusi mies kenellä ei lapsia ole. Mutta tuo alkuvuoden tärppi valaa uskoa. Hyvä on näinkin mutta haaveissa se yhteinen edelleen.

Paljon plussia toivon kaikille, hyvä aaltohan täällä on menossa. Aurinkoa ja iloa kesäänne :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Iid@ ja Luppana 76
Huomenta... Täällä valmistaudutaan tädin tuloon alamahaa juilii ja leukaa koristaa kunnon paise :mad:... Testit ei näytä mitään
Tota omaa kusta en kyllä ymmärrä eli 8tunnin rakossa ollut neste on aamulla ihan ku vettä ja tätä ollut nyt tässä kierrossao_O... Muutenkin rupee taas vituttaa aamulla kauhee kusihätä kun oot yrittänyt epätoivosesti pidätellä että saat tujut lirut testiin,juokset silmät sikkurassa kuppikädessä vessaan,koira pyörii jaloissa eli meinaat kompastua siihen... Kauhee kupla otsassa äkkiä pöntölle yrität tunkee sen kupin hätäpäissäs haarusväliin ja sit kun näkee "saaliin" väriltään vettä muistuttavaa niin jo sillon tietää että tossa mitään hormonia ainakaan voi olla ja tämä saatanan sama rumpa on ollu jo montapäivää:sneaky:... ANTEEKS JA KIITOS :LOL: piti avautua välillä....
 

Yhteistyössä