40+ so what wol.13

Keltsi.. juu on samasta. Ja pari kertaa ero oli vieläki selvempi, rfsu lähes valkoinen ja PC tumma viiva. Dont get it..

Ja juu olen mäki esim viimr keväällä sanu PCn melko tumman viivan kp12. Sit kuitenkin rfsu oli oikeasti plus kp21 ja siitä raskaus. Siis ultrassaki kävin kp19 ja kp23. Mut nyt tää on ihan pimeää ku noi on tummaa koko ajan ja toiset ei.

Mut siis kannattaa tikuttaa pidempään vaikka ensin näyttäis että olis tumma viiva. Riippuu tosin testistä.
 
huokaus... PMS-oireet katossa. Välillä olen itsesääli-marttyyri, välillä raivopäinen marttyyri.Saiskohan jostain tilattua semmoisen kevyt-lobotomian? Muuttuis vaan sellaiseksi helpoksi ihmiseksi.

Ensin itketti hirveästi Pieni ja hento ote -kappaleen sanat, sitten putosi just uunista otettu pizza (itse leivottu) keittiön matolle TIETYSTI täytteet alaspän. Oikeasti hypin tasajalkaa ja kiljuin :unsure: Sitten kaavin täytteet matosta ja kiroilin jonkun aikaa. Poika 14-v kaivoi kaapista pesuainetta ja rätin.

Todella hienoa toimintaa :notworthy:

Kp21/27-28 tänään
 
Heippa! Oletteko seurailleet noita lämpötiloja? En ole oikein koskaan niihin perehtynyt, mutta nyt olen siitä vahvasti positiivisesta ovulaatiotestistä rohkaistuneena mittaillut niitäkin. Ymmätääkseni lämmöt nousevat ovulaatiosta ja laskevat kuukautisten alkaessa tai muutamaa päivää aikaisemmin. Nythän siis on olleet lämmöt koholla ja tänään kun mittasin niin ovat vaan nousseet ja en ole flunssassa. Onko kellään kokemusta?
 
Keltsi. Mun mielestä rfsun tummaan viivaan VOI luottaa. Nytkin se pysy vaaleana ku PC tuntui työntävän tummaa. Mulla se ainaki on tummunu aina vasta oviksessa.

Vuorikristalli. I feel you. Mulla on nykyään PMSkin ihan miten sattuu. Tuntuu että saan noita itkupotkuja ja masiksia vähän väliä, en ainoastaan ennen menkkoja :(

Esteri. Kyllä lämmöt nousee just noin :) ainaki sillo ku kunnollinen ovis on tapahtunut.

Babez :( halaus. Jotenkin tuntuu tutulle. Mä joskus raivosin miehelle on se kumma että sillo ku itse olin väsyny tai kipeä ku vauva oli pieni , ei seksi tullu ekana mieleen. Mies valitti silloin kun ei ollu seksiä. Mut sit ku äijällä on tyyliin nuha niin on ihan ok jättää seksi välistä jos hän niin haluaa. Ihme homma.
 
Ester1 :) Minä käytin välillä ovistikkuja ja kun ne säntillisesti anto plussaa kp 13 ni en oviksen aikaan mittaillu lämpöjä. Ennen menkkoja olikin eri juttu, pakko oli sohia kaikilla mahdollisilla vimpaimilla ja yrittää selvittää olisko tärpänny... ennen kk minulla siis lämmöt monesti 37,1 ja oikeastaan vuorokaudessa tipahti 36,4 tai 36,5. Siitä tiesi että vuoto alkaa ihan just. Plussakierrossa eivät tietenkään laskeneet, uteliaisuudesta mittailin aina silloin tällöin ja lämmöt laski normaaliks vasta rv 12 :eek:
 
Juu ei. Kyl mussa on jotain muuta vikaa :(
Yöt hikoilua, ei saa nukuttua.. päivät väsyttää eikä saa mitää aikaan. Aamulämpö 36 1. Ei todellakaan mitään ovista oo ollu ja näinköhän edes tulee. Tikut on blankkija.
Laittakaa mulle takas kp15 tai jotai. .missä olikaan menossa :( en piinaile.
Sain lähetteen verikokeisiin, tarttee katsoa mitkä kaikki arvot mulla on pielessä.
 
Mulla lähtee nyt toka kierto eli kolmannet menkat käyntiin raskauden jälkeen. Edellinen kierto oli sen 28 tasan ja iloitsin siitä kovasti. Nyt tästä tuli 26 päivänen kierto eli vähäsen turhan lyhyt. Mä vähän veikkaan, että taidan olla jo valmis siihen yritykseen tästä kierrosta eli mulle voi päivittää
Helmi1234 (39v) 2.lapsi haaveissa kp1/26-28

Muoks: pitää varmaan mieheltä kysyy tosta yrittämisen aloittamisesta, ku onhan silläki ny siihen sanavaltaa :)
Muoks1: laskin kiertopäivät väärin, korjasin 25-26pv:ksi
Muoks2: Mies suostuvainen
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: elotar74
Heipä hei, pitkästä aikaa! Yritin pikaiseen lukaista kaikki viestit, mitkä olivat tästä väliltä jääneet lukematta :)

Mulla taitaa olla kp 10. Ovistestissä oli illalla ihan hailu viiva, tänään en ole testannut. Tänään jo kuitenkin kaadan miehen vällyjen väliin - just in case! :sneaky:

Mieli vaihtelee edelleen päivästä toiseen. On aamuja, jolloin ajattelen, että nyt yritys loppuu, eihän tässä enää kannata. Sitten taas, että oi, olisipa ihanaa...
Luin jostain juoru-uutisista, että Petra Kapanen (jääkiekkoilijan ex, melkein julkkis?) haluaa vielä lapsen uuden miehensä kanssa. Piti ihan googlettaa, että minkä ikäinen hän on. Tadaa, 42! Että kyllä ne paremmissakin piireissä, miks en sitten mää! :p
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
:confused:
Mieli vaihtelee edelleen päivästä toiseen. On aamuja, jolloin ajattelen, että nyt yritys loppuu, eihän tässä enää kannata. Sitten taas, että oi, olisipa ihanaa...
Luin jostain juoru-uutisista, että Petra Kapanen (jääkiekkoilijan ex, melkein julkkis?) haluaa vielä lapsen uuden miehensä kanssa. Piti ihan googlettaa, että minkä ikäinen hän on. Tadaa, 42! Että kyllä ne paremmissakin piireissä, miks en sitten mää! :p
Samoja fiiliksiä täällä. Yritystä takana vasta vähän, n.4kk ja sekin semmoisella tjot- meiningillä. Kokoajan kuitenkin takaraivossa miettii että miten on, vieläkö tuleeko enää, onko tää ihan turhaa/voiko enää/jaksaako edes enää ja kaikkea.

Vai että Petra Kapanen haluaa lapsia vielä.. Toi on sinänsä lohdullista että kyllä ne muutkin =D. Ja mua usein mietityttää myös lasten mahdollinen ikäero jotenkin. Nythän mun vanhemmat lapset on siellä 10 ikävuoden kieppeillä, että onko sitten ihan hassua jos perheesä olisi vielä vauva kun isommat on suunnilleen varhaisteinejä...:confused:
 
Toiveilija38: Jos nimimerkkisi viittaa ikääsi, niin mä voisin vaikka maksaa, että olisin VASTA 38! :p
Mun sukulainen muuten sai vast'ikään vauvan, 38-vuotiaana...
Meilläkin lapset jo 10v. ja 8v. Että tuleehan sitä ikäeroa, jos vielä lapsen saamme... Mutta mulla on yksi tuttu rouva, joka sai nuorimmaisensa 43-vuotiaana - sitä edellinen lapsi oli silloin 18 v. :) Siinä on jo sitä ikäeroa!

Oikeesti tuntui silloin jotenkin huojentavalta, kun luin siitä Petra Kapasesta: tuli tunne, että onhan tässä vielä aikaa minullakin. Mutta nyt se tunne on jo ohi, ja kiirekiirekiire ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Toiveilija38: Jos nimimerkkisi viittaa ikääsi, niin mä voisin vaikka maksaa, että olisin VASTA 38! :p
Mun sukulainen muuten sai vast'ikään vauvan, 38-vuotiaana...
Meilläkin lapset jo 10v. ja 8v. Että tuleehan sitä ikäeroa, jos vielä lapsen saamme... Mutta mulla on yksi tuttu rouva, joka sai nuorimmaisensa 43-vuotiaana - sitä edellinen lapsi oli silloin 18 v. :) Siinä on jo sitä ikäeroa!
No joo, viittaa se mun ikään, vielä 1kk ajan jolloin pitäis varmaan nimimerkkiäkin muuttaa =D =D .
Mutta joo, niin sitä ajattelee aina jostain toisesta että "olispa edes ton ikänen". Mä ajattelen niin mun omasta miehestä, joka on melkein 4 vuotta mua nuorempi. Että olis nyt edes SEN ikänen niin ois vähän armonaikaa:p:D.

Mutta tää on niin tämmöstä. Vielä vaikka 5 vuotta sitten olisin sanonut että mun ikänen on jo aivan liian vanha tekemään lapsia, että juna meni jo. Ja kappas vaan, tässä olen ja ihan "kauhuissani" kuuntelen oman ikäsiä kavereita jotka puhuu että seuraavaksi odottelevat sitten lapsenlapsia. Eiiiiiii kun mä en vielä oo lopettanut sitä omiekaan lasten tekemistä ehkä, ei vielä olla mummo-iässä :eek::eek::D
 
Tammis, mitä labroja sulta otetaan? Millon menet niihin?

Keltsi, ensin katsoin, että eihän tuossa viivaa ole, mutta hyvällä mielikuvituksella minäkin näin hailun. En tiedä sitten!

Toiveilija, sinä ehdit vielä hyvin! Onko sulla ollut hoitoja tai saatko mitään tukea ovulaatioon?

Tein hyvin hyvin omanapaisesti R-testin, koska odottelen siitä kovasti negaa. Kamalat PMS:T puskevat lugejen läpi: ahistaa, kiukuttaa, masentaa. Yöt menee valvoessa niin kuin aina ennen kuukautisten alkua. Tikku olikin melkein blanco, mutta vielä hieman pregnyl-viivaa siinä vaikutti. Seuraavan teen joskus ensi vkon alussa (tai viikonloppuna). Että on vaikeaa. Laskin, että kolme vuotta sitten tuli eka plussa esikoisen jälkeen ja sen jälkeen on ollut vain keskenmenoja! Voi vitsa!

Joko Maimein ultra oli? Vai tänäänkö se oli? Miten sun piikittelyt ovat sujuneet? Onko sivuvaikutuksia?
 
Hellou, I'm back! Perhana, kone meni sököksi loman kunniaksi ja nyt hätäpäissään puhelimella sihrustan, että ainakin yksi vanha kana on alkanut hautomaan ja yksi uusi kana, onnea siis Kalis ja o0o :love:

Palaan illalla astialle jos pystyn, pika omanapa;
Mulla on siis nyt keltarauhashormonilääkkeet kierron venyttämiseksi icsin takia. Ei Terolut vaan oisko ollut joku Primolut?
Ei muita oireita (edes sitä viimeistä luomua ajatellen) kuin kauheat vihanpuuskat?
Onko muilla lääkkeitä popsivilla ollut tätä ongelmaa?
Muuten kaikki hyvin, loma tuli tarpeeseen, nyt alkaa armoton rahankeruu niihin pistoksiin ja orientoituminen tulevaan icsiin! Hullua ajatella, että jos kaikki menee hyvin, parin viikon päästä me saadaan meidän alkio kyytiin. Siis ihan kohta jo! :barefoot:
Maimei vissiin saman jännän äärellä pian, perästä tullaan.

Palataan illalla paremmin asiaan jos kone toimii (y)
 
Tsemppejä Pirtsi! Nii monella tärppää kuitenkin noista hoidoista :)

Keltsi..jännän äärellä ;)!

Virkki.. kyllä primoista on tullu jos ja mitä mut mä reagoin muutenki voimakkaasti hormoneihin
Mä sain lähetteen kaikkiin, hormonit, kilpparit, perusverikoe jne. En tiedä mitä kaikkea katotaan. Viimeks syksyllähä mä kävin, amh oli alle 0.2 samoin estrogeeni äärettömän matala., fsh 15 joten en odota ihmeitä :unsure:
 
Heips vaan, Kiitos kaikille tuesta.

En suostu luovuttamaan, aloitan tänään syömään gelee royalea, onko kellään siitä kokemusta tai tietoa?

Ja humpuukia tai ei, niin olen myös varannut energia hoitoja itselleni.
Saa pitää kahjona, kokeilen kaiken mahdollisen....rinnalla menee terolut....mä niin toivon että nyt ois tärpännyt ja meinaan kyllä uhmallakin tehdä testin jossain kohtaa.

Tammikselle onnea testeihin, että kaikki olisi hyvin.

Pirtsi Tervetuloa takaisin.

Virkki itselleni tuli rinnat kipeiksi todella, ja mahaa vihloi ja mielialat heitteli Primoista.

Toiveilija ja elotar minun lasteni iät 23,20,19,16 ja 7, lisäksi kesällä minusta tulee mummi...jos saisin lapsen niin ikä eroa paljon :)
 
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Tsempit plussanneille ja piinailijoille!

Täällä menossa jotain kp7 ehkä, ja ehkä kohta aloitettava tuo tikuttelu ja yritys kun kerran kierrot on miten sattuu.

Virkki ei ainakaan toistaiseksi ole apuja ovikseen tai mihinkään muuhunkaan. Mä elän vielä siinä kuvitelmassa että eeenhän minä nyt sellasia tarvitse, vaikka totuus taitaa olla toisenlainen......:oops:

Saas nähdä mihin asti odottelen, pitäskö sitä katella pari kk löytyykö ovista ja sitten mennä lekuriin jos ei mitään tapahdu ja kierrot vaan lyhenee.....
 
Vain vähän aikaa teidän kuulumisia seuranneena mä niin toivon teille jokaiselle sitä plussaa. Ja mahdollisimman pian, tietenkin (y)

Oma yk1 menossa niin en jotenkin osaa vielä asennoitua mihinkään. Ehkä vaan luotan että kaikki menee helposti kun niin on ennenkin mennyt. Vaan nyt on ikää ja pillerit juuri lopetettu, sillä kun voipi olla paljonkin vaikutusta. Ei mulla muuta, piinaa piinaa ja höh, jo nyt - olis nyt vielä pari päivää mennyt ilman että "millos vois testata" -ajatukset hiipii mieleen o_O
 
Tytöllä on menossa joku riippuvaisuuskausi ja tuntuu, etten ehdi tekemään mitään vauvan hoidon ohessa. Jotain vajaa viikko sitten tyttö muuttui ja nyt alkaa itkemään lohduttomasti sillä sekunnilla, kun katoan näkyvistä. Öisinkin haroo minun tyynylle jatkuvasti tarkistaakseen, että olen vieressä. Luonnollisesti se harominen ei ole mitenkään hellää, vaan välillä lasahtaa nyrkkiä silmään ja seuraavaksi hän roikkuu hiuksissa. Saa nähdä alkaa nyt vierastaminenkin, kun on niin minun perään. Isä ei kelpaa nukuttamaankaan, vaan huutaa kuin hylätty hyeena, kunnes vaihdetaan. Kun mie menen viereen, niin rauhoittuu heti. Täällä on siis huonosti nukuttuja öitä alla muutamia ja sen huomaa.

Kauheasti oli taas kirjoituksia tullut enkä muista enää, mihin piti kommentoida ja mitä. Vetoan siihen jo mainittuun väsymykseen. Pillereistä täällä on kuitenkin puhuttu... Itselläni kierto palautui heti normaaliksi, kun aikanaan yhdistelmäpillerit lopetin. Kesä-heinäkuun vaihteessa oli tyhjennysvuoto ja syyskuussa jo plussasin. En käyttänyt tuolloin ovistestejä, kun en osannut mitään vaikeuksia suuremmin odottaa, vaikka olinkin jo 35-vuotias. Nyt sitten raskauden jälkeen söin minipillereitä ja viimeisen pillerin ottamisesta meni 50 päivää ennen kuin menkat tuli. Siitä sitten on ollut kierrot ihan normaalit. Ja sitten muista pillereistä niin Lugesteronista on kokemusta ja parin ekan tabun kohdalla tuli lievää huimaamista, mutta sitten sekin jäi pois eikä ollut mitään sivuoireita, vaikka otin tabut suun kautta.

Mulla on menossa vissiin dpo7 nyt. Edelleenkään en suuria odota... Ehkä pieni toivonkipinä on sisimmässä mutta ei tosiaan suuri. Sinänsä pientä toiveikkuutta seuraavaa kiertoa silmällä pitäen lisää se, että mulla on vihdoin raskauden jälkeinen hiustenlähtö asettumassa. Tämähän alkoi jo syyskuussa, että on korkea aikakin. Vedän tästä nyt sellaisen johtopäätöksen, että kroppa alkaisi olemaan suht palautunut raskaudesta. Ja siksi kuvittelen, että voisi tärpätä paremmin. Älkää vesittäkö tätä hienoa teoriaa. :D Lisäksi tänään tulee täyteen kolmas viikko elämäntaparemonttia. Herkkupäivä on kerran viikossa ja yritän muutenkin vähän vältellä sokeria sekä syödä enemmän kasviksia ja terveellisemmin ylipäätään. Tarkoitus olisi saada tästä laihiksen sijaan uusi elämäntapa ja tietenkin myös pudottaa painoa. Ylimääräistä on liki 30 kiloa, josta nyt lähtenyt vajaa 2 kg. Hiljaa hyvä tulee ja laihtumisenhan pitäisi muka parantaa raskautumisen mahdollisuuksia. Mulla ei kuitenkaan ylipaino ole aiheuttanut epäsäännöllistä kiertoa niin en tiedä, miten tämä auttaa. Luinkin joskus, että erään tutkimuksen mukaan laihdutaneet naiset raskautuvat helpommin sen vuoksi, että harrastavat entiseen nähden useammin seksiä. Oli, miten oli, niin keventäminen on hyväksi kaikella tapaa. Mullahan oli radikin, niin nyt pelottaa, että diabetes iskee. Äidilläni on puhjennut himpun verran päälle 50-vuotiaana diabetes niin altiutta löytyy monella tapaa.

Jaahas, lapsosella on nälkä. Mukavaa loppuviikkoa kaikile!
 

Yhteistyössä