Tytöllä on menossa joku riippuvaisuuskausi ja tuntuu, etten ehdi tekemään mitään vauvan hoidon ohessa. Jotain vajaa viikko sitten tyttö muuttui ja nyt alkaa itkemään lohduttomasti sillä sekunnilla, kun katoan näkyvistä. Öisinkin haroo minun tyynylle jatkuvasti tarkistaakseen, että olen vieressä. Luonnollisesti se harominen ei ole mitenkään hellää, vaan välillä lasahtaa nyrkkiä silmään ja seuraavaksi hän roikkuu hiuksissa. Saa nähdä alkaa nyt vierastaminenkin, kun on niin minun perään. Isä ei kelpaa nukuttamaankaan, vaan huutaa kuin hylätty hyeena, kunnes vaihdetaan. Kun mie menen viereen, niin rauhoittuu heti. Täällä on siis huonosti nukuttuja öitä alla muutamia ja sen huomaa.
Kauheasti oli taas kirjoituksia tullut enkä muista enää, mihin piti kommentoida ja mitä. Vetoan siihen jo mainittuun väsymykseen. Pillereistä täällä on kuitenkin puhuttu... Itselläni kierto palautui heti normaaliksi, kun aikanaan yhdistelmäpillerit lopetin. Kesä-heinäkuun vaihteessa oli tyhjennysvuoto ja syyskuussa jo plussasin. En käyttänyt tuolloin ovistestejä, kun en osannut mitään vaikeuksia suuremmin odottaa, vaikka olinkin jo 35-vuotias. Nyt sitten raskauden jälkeen söin minipillereitä ja viimeisen pillerin ottamisesta meni 50 päivää ennen kuin menkat tuli. Siitä sitten on ollut kierrot ihan normaalit. Ja sitten muista pillereistä niin Lugesteronista on kokemusta ja parin ekan tabun kohdalla tuli lievää huimaamista, mutta sitten sekin jäi pois eikä ollut mitään sivuoireita, vaikka otin tabut suun kautta.
Mulla on menossa vissiin dpo7 nyt. Edelleenkään en suuria odota... Ehkä pieni toivonkipinä on sisimmässä mutta ei tosiaan suuri. Sinänsä pientä toiveikkuutta seuraavaa kiertoa silmällä pitäen lisää se, että mulla on vihdoin raskauden jälkeinen hiustenlähtö asettumassa. Tämähän alkoi jo syyskuussa, että on korkea aikakin. Vedän tästä nyt sellaisen johtopäätöksen, että kroppa alkaisi olemaan suht palautunut raskaudesta. Ja siksi kuvittelen, että voisi tärpätä paremmin. Älkää vesittäkö tätä hienoa teoriaa.
Lisäksi tänään tulee täyteen kolmas viikko elämäntaparemonttia. Herkkupäivä on kerran viikossa ja yritän muutenkin vähän vältellä sokeria sekä syödä enemmän kasviksia ja terveellisemmin ylipäätään. Tarkoitus olisi saada tästä laihiksen sijaan uusi elämäntapa ja tietenkin myös pudottaa painoa. Ylimääräistä on liki 30 kiloa, josta nyt lähtenyt vajaa 2 kg. Hiljaa hyvä tulee ja laihtumisenhan pitäisi muka parantaa raskautumisen mahdollisuuksia. Mulla ei kuitenkaan ylipaino ole aiheuttanut epäsäännöllistä kiertoa niin en tiedä, miten tämä auttaa. Luinkin joskus, että erään tutkimuksen mukaan laihdutaneet naiset raskautuvat helpommin sen vuoksi, että harrastavat entiseen nähden useammin seksiä. Oli, miten oli, niin keventäminen on hyväksi kaikella tapaa. Mullahan oli radikin, niin nyt pelottaa, että diabetes iskee. Äidilläni on puhjennut himpun verran päälle 50-vuotiaana diabetes niin altiutta löytyy monella tapaa.
Jaahas, lapsosella on nälkä. Mukavaa loppuviikkoa kaikile!