40+ so what wol.13

Hedelmiina, Pirtsi ja Äiskä, mahdottomat deepeeoot :) ! Mitä testit tuumaa?

Jimima, on se kiva että oot yhtä vanha :) Ja onhan meillä vielä Minttukin. Näytä sinä nyt meille mihin tällaiset vanhat tädit pystyy :D

Bugsy, käy välillä potkimassa meitä vanhoja eteenpäin. Ihanaa että sinulla ja masulla on asiat niin hyvin! Ja noin paljon viikkoja jo :)
 
No niin.. jospa ehtisi ihan rauhassa istahtaa koneelle.. Mulla on ollu viime ajat sellaista hullunmyllyä, että hohhoijaa. Koko ajan menossa tai tulossa. Nyt oli ihana viikonloppu, kun ei ollut muuta kuin vanhimman pojan 16-vuotissynttärit. No, perjantaina west coast swing -treenit miehen kanssa POrissa, mutta noin muuten jätettiin kaikki väliin ja oltiin vaan kotona niin ihanan siirappisia, että itteenikin oksetti :D

Mä en muista, oliko mulla noista aiemmista pojista ollenkaan näin hirvittävää vauvakuumetta... koska tää on ihan kamalaa ja ihanankamalaa. Mitetin tässä, että mä en oo koskaan tehnyt mitään ovulaatiotestejä enkä sen ihmeemmin laskeskellut päiviä, että saas nähdä nyt. Lähinnä mietin, että mitä sytostaattihoidot ja kolmen vuoden antiestrogeenihoito on tehneet mun hedelmällisyydelle. Toivotaan, ettei mitään peruuttamatonta!!! Mutta tässä oottelen kuin kuuta nousevaa ensi maanantaita, niin päästään siitä Mirenasta eroon. Ja vaikken mä päiviä laske, niin jos edellinen tiputteluvuoto niinkun laskettais, niin ensi viikon alussa olis hyvinkin silloin maanantaina näin koirakielellä tärppipäivät :D Ai, mutta enhän mä laskenut niitä päiviä.. eeehei ;)
 
Jösses miten paljon tänne on tullut tekstiä, ihanaa!

Viikonlopun hörhöilyt tekivät ehkä hyvääkin, tukka oli vähän kipeä seuraavana päivänä mutta oli niin kivaa, että rentouduin ja tänne saakin päivittää kp2.
Ja toi kuukuppi..Noh aloittelin harjoitukset sen kanssa ja voi perhana mikä härväys! Taittelin ja vääntelin sitä ohjeiden mukaan, mutta se silikoni on silti yllättävän jäykkää. Yritin survoa sitä sisälle ja eihän se hemmetti sinne vi**uilematta mene ja *plumps* , se saamarin kuppi kellui vessanpöntössä.
Toisen pesemisen ja keittämisen jälkeen uusi yritys ja hitto et sitä sai survoo sisään. Se kuppi (koko 2.) tuntuu kohtuuttoman isolta mutta sain sen vissiin 20min jälkeen väännettyä sinne. En kyllä pyörittelemään sitä pystynyt, kun eihän tonne sisälle mahdu sormet ja kuppi et siitä alareunasta sitä viel pyöräyttäs et on kohdallaan :O
Antenni jäi pihalle kun ei sitä syvälle saa millään ja kävelin jalat ristissä vessasta ulos. Vähän aikaa käppäilyä ja se kuppi sit "katosi" tonne jonnekkin, mutta nyt se ei tunnu ollenkaan. Aluksi se painoi kovasti tuntui kun olisi ollut pissahätä. Ja tähän mennessä ei ohivuotoja :cool:

Sahris, kiitos sanoistasi. Jospa tämä tuleva kierto olisi meidän kierto? Jos se mun uni nyt kävis toteen niin tavataan neuvolan ultrassa sitten ;)

Täällä moni törmää hoidoissa ja muutenkin noihin rahahuoliin. Niitä taitaa kaikilla olla nykytilanteessa ja sitten noita ylimääräisiä menoja kun tulee niin talous heittää häränpyllyä. Mutta niinhän se menee, aina jos suunittelet edes jotain matkaa tai suurempaa hankintaa niin kohta jo postiluukusta pamahtaa joku odottamaton iso lasku. Aina. Joten ei auta kuin elää tässä hetkessä ja tehdä niin kuin tilanteessa parhaaksi näkee. Murehdin nyt jo sitä, kuinka paljon kaduttavia asioita mulle jää vanhana?
Etten katuisi sitä kuinka paljon aikaa meni murehtimiseen, kuinka lihava olen, kun en edes yrittänyt saada lapsia, kun en matkustanut jne. Pakko elää täysillä tämä hetki minkä täällä saa olla. :)

Eikä me mitään rupsahtaneita muniksia olla, eihän vaikka? Bugsy ja Jopo näyttää hienoa mallia miten homma hoidetaan. Me muut tullaan toivottavasti perässä!

Jimima, missä vaiheessa teet testiä?
Ninnuskalle hirveesti onnea ja tarrasukkia!
Mileena, onneks et vielä vetoa lyönyt. Jospa sulla kävisikin tässä kierrossa tärppi ja mä voisin asettaa panokset sulle ja sahrikselle.

Sori Sahris, mul on nyt joku pakkomielle susta. Oon jotenkin ihan varma että oot seuraava plussaaja, en edes tiedä miks. Kai noi sekopäiset jutut on sekoittanu minunkin pään, naureskelen yksin teidän jutuille ja näytän ihan varmasi dorkalta kun tiirailen puhelinta millon missäkin asennossa, välillä naureskelen ja välillä nieleskelen kyyneleitä.

Uuhh. Tulipas tekstiä. Lähden tästä tavoittelemaan tota kuukuppia, mihin ikinä se häviskään. Mun tuurilla varmaan vielä väärässä reiässäkin. :x
 
Pirunpelto, sun kandeis tehdä joku sponsorisopimus kuukupin kanssa - sen verran vakuuttava toi sun kuvailu oli, että taatusti (not) meen huomenna ostamaan moisen vempaimen! Voihan tirskis! :D

Ja vielä väärään rööriin...Ehhehehe...
 
Pirtsi, kuulostaa niin hankalalta että vois kuvitella sinun yrittäneen asentaa sinne sateenvarjoa väärinpäin :D Ite en oo koskaan kuukuppia kokeillu, joten täältä sivusta on helppo naureskella. Hei eiks muuten olis hyvä idis naisten omaksi ajankohtaisohjelmaksi: "Ohivuoto"?

Jos olis taikauskoinen niin voisin kuvitella että nyt olis minulla otollinen aika onnistua. Näin tosi kirkkaan tähdenlennon, pari muutakin juttua on ollu ja tottakai Pirtsi auttaa projektissa uskomalla minuun niin kovasti :) Sinullakin tuntuu olevan tähdet oikeassa asennossa, ei niitä viivoja ihan tyhjästä ilmesty. Ultrassa siis tavataan, sovittu!
 
Ohivuoto :LOL: aivan loistava! Lisäys : eikös se sopis tän ketjun nimeksikin :D. .vähän sellastahan tää alkaa olla..

Kyllä täällä kuulkaa alkaa varmasti plussaa satamaan, josko ei kylläkään mun suunnalta. Eikös nyt tuu kevät ja perinteiset kiima-ajat ;). Mulla on huomenna gyne. Kummasti se jännittää, ihanku alkuraskauden ultraan olisin menossa. Ainoa ero vaan että nyt on odotukset korkeella ja kuitenki käynnin jälkeen on sellanen pläh olo. Katotaan vaan niin jotain ekstra kuraa sataa huomenna naamariin. Ärsyytää kun se on vasta iltasella.

Ja kiitos Pirtsi, piristi iltaa :D Mulla lienee sitten jo niin levahtanu reva (rupsahtanut! ?) että kuukuppikin menee paikalleen suuremmin survomatta. Mut joo, aika herkkää se asennus tosiaan on ettei jää painamaan häpyluulle/virtsaputkeen. Mun pitää kääntää se antenni vähä sivuttain niin ei tunnu niin pahalle. Sitähän voi leikataki jos näyttää että on pitkä.
 
Viimeksi muokattu:
Jee vauvatoiveinen, ihanaa et kaikki kunnossa!

Pirtsin kupinräpläys naurattaa vieläkin ;D Samanlaista se itelläkin kyllä oli. Fiksusti vielä eka kerta Espanjan lomalla, hätäpäissäni olin ostanu kupin suunnilleen kentältä se uiminen juurikin ajatuksissa. Muistan, kun läträsin veri roiskuen hotellin vessassa salaa matkakaverilta. Lopulta luulin et nyt hyvä, no heti altaalta takaisin, kun OHIVUOTO saman tien iski... Muilla kerroilla antenni painoi rakkoa niin et ei pystyny olee vaikka miten väänteli. Sitte nirhasin sen poikki, ja sen jälkeen olikin mielenkiintoiset onkimispuuhat. Mutta edelleen yritys päällä, ja näiden keskustelujen innoittamana seuraavat menkat saakin lorista kupposeen! <- tuossa kohti puhelin ehdotti "Lipposeen", mut ehkä jätetään väliin.

Huomenna ne soittaa klinikalta ja varmana kertoo, etten ovuloi. Tänään vois olla kiinnittymispäivä, joten viini auki, juhuu! (On se kyl ollu auki jo kolme päivää, sama pullo, lääkepullo.)

Pirtsi näeppäs mustakin unta! Ehkä sä oot tässä sellainen key ;)
 
TIISTAI 17.2.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus


Hedelmiina (39)............................. 35kp /35-40
~lounakehto~ (41)........................ 32kp/28
Ninnuska73 (41)............................ 26kp/26-30
Jimima (43).................................. 26kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................... 25kp/28
flutur (41).................................... 21kp/23-28
MaiMei (39).................................. 20kp/27
Glearblue (44)............................... 19kp/25-29
mileena 74 (40)............................. 17kp/28-30
Minttu 71 (43)............................... 15kp/30
Sahramiini (43)............................. 12kp/26-28
Marza (44)................................... 11kp/30
Tyydeli (41).................................. 10kp/28-30
Leo Pardi (40)................................ 7kp/28-30
Tammityttö (39)............................. 4kp/
Pirunpelto (38) .............................. 3kp/23-60
Äiti seiskanelonen (41) .................... 3kp /28

Piinailupäivät:

Hedelmiina (39)................ dpo 19
Jimima (43)...................... dpo 15
Ninnuska73 (41)................ dpo 12
MaiMei(39)....................... dpo 7
mileena 74 (40)................. dpo 0


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Hyvät Ohivuoto kollegat!
Mukavaa helmikuista pakkaspäivää! Oletan. En ole nenääni ulos laittanut, kun esikoisen kanssa sairaspäivää vietetään. Tosin ei ole sairauksista tietoakaan, kun vipeltää esteratoja kuin pieni apina. Eilen siis kuumetta ja korvatulehdus.

Hedelmiina, melkoiset on dpot.... Mihin sä olet hävinnyt? Mitä kuuluu

Onnea mileenalle hymynaamasta, oletan, että teillä on toimeksipantu? ;)

Kuukuppikeskusteluun sen verran, että kiinnostais kyllä kokeilla, kun tuntuu, että tamponit ärsyttää. Mutta jäänyt vielä kiinnostus asteelle. Ja varsinaisia mainospuheita täällä... ehkä myöhemmin. :/

Vauvatoiveisella
oli niin ihania uutisia. Onnea nyt matkaan! Eiköhän kaikki nyt mene hyvin, kun noin pitkälle olet päässyt.
 
Täällä odotusaulasa. Kummasti on hirveät odotukset ja sit lääkärillä kuitenki kiire ja kommentoi kaikkeen tyyliin "joojaajuu". Saa nähdä.

Mä kyllä voin liputtaa kupin puolesta :). Aikansa se kyllä vei että saa sen oikeesti aina laitettua hyvin. Kuivana se ei mee mut kun kastelee ja huuhtelee hyvin niin toimii paremmin :).

Äh..olispa kiva päästä oikeesti piinailemaan. Mun piinailut kun on aina sellasta että tietää et turhaa toivoo. Pläh.
 
Hedelmiina palaa kehiin.

Hiljaisuus on johtunut siitä, että IVF-hoidon seurauksena iskenyt munasarjojen hyperstimulaatio paheni entisestään, ja olin lopulta sairaalahoidossa 1,5 viikkoa!!! Aika rankka kokemus, josta sain kotiintuomisiksi 7 lisäkiloa (9 kg tuli, mutta kaksi on jo hävinnyt), päivittäiset napapiikitykset (,jotta ei tule veritukosta) ja vuotavan mahan (mahaletku kun otetiin pois, mahaan jäi reikä, joka yhä vuotaa koko ajan). Ihan hirveä kokemus :(.

Mutta...sairaala-aikana raskaushormoni kohosi 80:stä 900:aan, eli nyt olen sitten lääkäreiden mukaan raskaana!!!! Ihan täysin en tätä ole vielä sisäistänyt, koska oleminen on keskittynyt niin hyperistä selviämiseen. Sairausloma jatkuu taas vaihteeksi kotona, joten ehkä kohta pystyn siirtämään ajatukset uutiseenkin. Koitan pikkuhiljaa lukea teidänkin kuulumisia 1,5 viikon ajalta. Toivottavasti edes jollakulla olisi hyviäkin uutisia.
 
Viimeksi muokattu:
TIISTAI 17.2.2015

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

~lounakehto~ (41)........................ 32kp/28
Ninnuska73 (41)............................ 26kp/26-30
Jimima (43).................................. 26kp/28-30
Vauvahaaveita#3 (41)................... 25kp/28
flutur (41).................................... 21kp/23-28
MaiMei (39).................................. 20kp/27
Glearblue (44)............................... 19kp/25-29
mileena 74 (40)............................. 17kp/28-30
Minttu 71 (43)............................... 15kp/30
Sahramiini (43)............................. 12kp/26-28
Marza (44)................................... 11kp/30
Tyydeli (41).................................. 10kp/28-30
Leo Pardi (40)................................ 7kp/28-30
Tammityttö (39)............................. 4kp/
Pirunpelto (38) .............................. 3kp/23-60
Äiti seiskanelonen (41) .................... 3kp /28


Piinailupäivät:

Jimima (43)...................... dpo 15
Ninnuska73 (41)............... dpo 12
MaiMei(39)....................... dpo 7
Minttu 71 (43).................. dpo 1
mileena 74 (40)................ dpo 0


Plussanneet: :heart:

2015
vauvatoiveinen....(38) - 01/2015
Hedelmiina....(39) - 02/2015

2014
Saana72 ...........(41) - 02/2014
Iines* ...............(40) - 03/2014
Tuuliannaliina ....(40) - 03/2014
Esteri1 ..............(40) - 05/2014
Vesipossu ..........(41) - 07/2014
Jopo73 ..............(41) - 08/2014
Fleur .................(39) - 09/2014
bugsy ................(44) - 09/2014



Taustailijat:

Katjusmaaret (41)
Zandi (40)
Torvi (42)
ruutana (39)
Meibibeibi (44)
Hupsikka (?)
harrastoive (43)
Tiuku74 (39)
Nipsu74 (40)
Lumikki1970 (43)
hupiaelämään(40+)

Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Hedelmiina.. siis täh! ? Ompa erikoinen tilanne?! Mä taisin ihan just pudota kärryiltä :)

Vauvatoiveiselle en tainnut laittaa onnea! ? Ihan mielettömän upeaa!

On: siis wtf!? Lääkäri käyni oli vähintäänkin mielenkiintoinen. Ensinnäkin lääkäri muisti kaikki mun vaiheet (julkisen ajoilta). Mullahan on diagnosoitu lähestulkoon POF koska muniksia ei juuri oo tullu ja munasarjat näyttäneet kuolleilta. Nyt Lääkäri ei ollu uskoa näkemäänsä kun kohtu oli pöyheä ja erittäin verekäs ja munasarjoissa rakkulanalkuja!? Sanoi että runsas vuoto selittyy sillä, että estrot paksuunnuttaa limistö hyvin mutta keltarauhanen on heikko (vuoto alkaa nopeasti ). Tämän takia limis ei ns tiivisty loppukierrossa eikä muutu oikeaan muotoon vaan vuotaa höttöisenä hullun lailla. Mitään myoomia tms ei kohdussa ollut vaan näytti kuulemma hyvin terveelle.
En tiiä mikä sitten on saanut aikaan tän "paranemisen". Tuskin nyt Maca ja greippi ja helokit ja ubikinonit nyt kaikkea on parantanu. Iso syy on varmaan lasten myötä tulleet säännölliset ja terveet elämäntavat ja stressitön elämä ja hyvä parisuhde. Saa nyt nähdä miten tässä edetään. Raskiiko alkaa yrittää vielä hoitoja ja alkiodiagnostiikkaa..jos soluja ei sittenkään tuu riittävästi. Se on pirun kallista. Julkinen kun ei enää hoitoja tarjoa. Vai yrittääkö venäläistä rulettia luomuna.
 
WAU HEDELMIINA! IHAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ :) ! ONNEA TUHANNESTI! Mutta aika hurjaa toi mitä oot käyny läpi, huhhuh. Oliko kivuliasta vai miten toi hyperstimulaatio ilmenee? Sinulla pyörähti hommat sit aika suurella volyymillä käyntiin :)

Tammis, voi miten hyviä uutisia! Sanoko se lääkäri mitä luomumahdollisuuksista? Muista että kaikki mahdollisuudet on parantunu kun tilanne on noin paljon parempi kuin ennen :)

Minä oon yleensä saanu vahvan plussan ovistestiin kp12-13, mutta nyt kp 12 vielä ihan haalea vaikka välillä jo nippailee. Ois vasemman vuoro mutta molemmilla puolilla tuntuu. Ukko nurin :) !
 
Loistavia uutisia Hedelmiina! Onneks olkoon!!

Ja Tammitytöllä myös. Ties vaikka luomua pukkais!

P.s. Hedelmiina, voiksä päivittää tuon Mintun dpo 1 vielä listaan, ettei unohdu. Kun en viitsi enää kolmatta päivitystä tehdä tälle päivälle. Kun sulla onnistuu ihan muokkaamalla viestiäsi. Kiitos!
 
ei hitto, taas onnistuin pitkän viestin hukkaammaan jonnekin bittiavaruuteen. Mutta joo, josko en kämmää uudestaan. Teidän kuukuppi "mainokset" kyllä pistää naurattaan :D pitäiskö itsekin kokeilla.

HEDELMIINA sinulle meinasin jo onnitteluita lähettää kun hyperistä eka kerran kirjoitit. Se nimittäin usein sitä enteilee. Minun ystävälle taannoi kävi myös juurikin noin ja nyt lapsi on jo murkkuikäinen :) Kuinka monta alkiota sinulle siirrettiin?

OMAA NAPAA: minä sitten tein välit selviksi miehen jonka kanssa tässä olen seurustellut. En jaksa enää vasten omaa tahtoani olla yhdessä. Parempi jo kuunnella omiakin tunteita - ei se suhde vaan toimi vaikka kuinka ois toimiva arki. Rakkaus ja intohimo kun on minun puolelta nilkuttanut kokoajan. Nyt vaan katseet tulevaan, olen tyytyväinen näin lasteni kanssa. Seksikään enää siinä mielessä kiinnosta mitä joku 10 vuotta sitten teki. Vanhaksi tulossa kovaa kyytiä :D
 
Clearblue, onnea matkaan "uudella tiellä". Rohkeita päätöksiä olet tehnyt!

Hedelmina, onnea tosiaan! Aikamoisia uutisia!

Ja Sahramiini, ihan hyvä sikäli, myöhäisempi ei ainakaan oo haitaksi :) Tai lääkäri sanoi just että hyvin aikanen ovis alkaisi (näin ikäihmisenä) kieliä munasarjojen hiipumisesta. Sanoinkin että se on sit niitä ekoja merkkejä kun kierrot alkaa lyhetä tosissaan ja ovikset tapahtua lähes het menkkojen jälkeen

Ja joo, luomumahku on nyt suurempi kun pitkilleen. Toki siinä puitteissa kun puhjennut munasolu on yhtääk hyvälaatuinen. Ja siis mullahan alkanu raskaus on aina riski menettää se vauva joten plussatessa se piina alkaakin :( Mut mitä sitä ei hullu tekisi.....Nyt seuraava askel olis kierron puolivälillä käydä tsekkaamassa tilanne ja ottaa loppukierrossa verikokeita. Ja tietysti mieskin pitäs saada innostumaan petipuuhista :D. Pahaksi onneksi taitaa olla just leikauksessa tämän kierron h-hetkellä
 

Yhteistyössä