40+ so what wol.13

No niin tein ovis testin ja iloinen hymynaama katsoo minua silmiin. Annoin testin miehelle ja sanoin että ei ku hommiin vaan. Onneksi on innostunut joten pakko tallettaa.meillä tänään alkaa illalla kaverin järjestämät juhlat kesä sellaiset joten muutaman siiderin otan mutta en enempää on nimittäin karvas muisto se viikon takainen kotiin tallustaminen sieltä rocken roll juhlista,huh huh jospa tää iloksi muuttuu ja tulos olisi sitten 9kk päästä sylissä
 
Joo talletukset olisi nyt pesässä ja voi olla että illalla uudelleen.meillä on kyllä ku alottelijalla tää touhu mun kipsin kanssa :) huvittavaa etten sanoisi ;-) nyt menen suihkuun ja valmistautumaan illan juhliin pitää tuo tyttö vielä viedä hoitoon. Ootte ihunia kaikki... With all my love .... Maire <3
 
Heipä hei teille kaikille!
Pohdiskelin viestejänne lukiessani, että kerran palsta alkaa olla uhkaavasti täyttyä plussauutisista ja näin ollen palstalaiset vähenemään päin, niin jospa minä liittyisin joukkoonne?

Olen 39v (vielä) pk-seudulta ja minulla on ennestään 13 vuotias muksu edellisestä suhteesta. Nykyisen kanssa ollaan oltu reippaat viisi vuotta yhdessä ja lupa seuraavalle lapselle annettu vuoden vaihteessa. Eli kierukka poistettiin joulukuussa.
Eipä oo seuraavalla lapsukaisella ollut suurta kiirettä, kun täti tuli jälleen eilen kyläilemään. Juuri, kun olin töistä tullesta avokille sanonut, että on kyllä nyt sen verran pitkään kestänyt kierto, että olisiko kuitenkin ihme tapahtunut ja talletukset tehty kuitenkin oikeana päivänä (oltiin aivan liian myöhään liikenteessä, mutta kyllä se tähän kiertoon olisi vielä voinut mennäkin). Toinen jo silittelee massua iloissaan ja sanoin, että tuollaiset lopettaa heti alkuunsa ennen kuin oikeasti plussaa on pukattu. Kiusoitteli siinä sitten ja silitteli silloin tällöin. :) No hieman myöhemmin pyysin herraskaista merkkaamaan kalenteriin tätin vierailleen ja tämä teki työtä käskettyä, vaikka punaista merkkiä ei ollutkaan näkynyt. Hän ei sitä tosin tiennyt, mutta sain hänet masun kimpusta pois. :D Kävin itse jo pyyhkimässä merkinnän kalenterista... kunnes myöhään illalla täti tuli oikein ryminällä, oli unohtanut että olisi pitänyt tulla jo useampi päivä sitten. Oikeastaan hyvä, kun menin useampana päivänä juomaan viiniä pari lasillista ja ottamaan vielä buranaakin, kun ajattelin että tämä kierto oli kuitenkin tässä. Olisin kuitenkin ressaillut koko raskauden läpi noista. (edellisen raskauden huolehdin juhannuksena yhtenä päivänä juomista. Enkä silloin tiennyt edes olevani raskaana, eka kierrosta kun tärppäsi. Ja juu, tiedän ettei tuollaisen pitäisi vaikuttaa, mutta mitä jos silti. No, minä oon tämmöinen.) Piti sitten tehdä uusi merkintä kalenteriin ja uuteen kiertoon uudella innolla.
Nyt on hommattu ovistikkuja kahta eri merkkiä, en tosin ole ohjeita edes vielä saanut luettua. Toivottavasti niitä voi käytellä jo aamuisin kuuden aikaan, kun ei paljon kiinnosta töissä käytellä. Nyt painun ostamaan kuumemittarin, jotta testataan sitten kunnolla kun aletaan. Sen enempää ressiä en kyllä suostu tästä ottamaan tai ainakin niin kuvittelen. Katsotaan sitten puolen vuoden päästä mitkä fiilikset on taas.

Mutta tässäpä tämä minun esittäytyminen. Toivottavasti huolitte mukavan oloiseen joukkoonne.
 
Moi Zandi ja tervetuloa :) ! Tottakai mukaan mahtuu ja varsinkin kun kun tuota lisätilaa tuntuu tulevan koko ajan... Minä joskus vannoin etten mitään ovistikkuja hommaa, mutta itse asiassa ne on poistaneet minulta aika paljon stressiä tästä hommasta. Kun ei viivaa näy, voi antaa ukonturilaan rauhassa nukahtaa illalla ja olla huolehtimatta siitä jos edellisestä SEKSISTÄ on jo jokunen päivä (iso teksti siks kun me täällä harjoitellaan käyttämään oikeita termejä :D )

Jopo ja Tyydeli, mitkäs on olot ja tunnelmat? Ja ~Lounis~ mikä meininki?

Minulla taas pöhlöjä unia viime yön, mutta ei niiden hulluusluokitus taida vielä mihinkään spekulaatioihin riittää :(
 
Kiitos! :) Sehän on toisaalta kiva, että tilaa tulee, silloin tietää, että kerran toisilla on onnistunut, niin miksei sitten itselläkin.
Toivon, että noista tikuista on tosiaan apua siinä että muistaa, että nyt on ne oikeat päivät ja on paremmin kartalla. Musta kun tuntuu, että meillä touhutaan joko liian aikaisin tai liian myöhään tai sitten molempina, kun ei muisteta tuota kalenteria tarkempaan tutkia. Josko tikut tois hieman rotia tähän hommaan, kun fiiliksellä ei hommat tarpeeksi tarkkaan pelaa (tosin on ne kyllä joka kuukausi osunut "aika kohdilleen", kun on jälkeenpäin kalenteria katsonut, tosin koska lie sit mun ovis onkaan, kun ei tärppiä ole tullut). Ja tietääpähän, että ovuloiko edes.

Kalenterin päivittelyyn tiedot:
Zandi (39)........................2kp / 24-30.... 8yk
Tosin kierron molemmat ääripäät olleet vain kerran, muutoin 26-27. Ihme, että ennen ensimmäistä raskautta kierto oli kellolleen 28pv ja klo 12.00 lysti alkoi. Mutta eipä enää synnytyksen jälkeen. Ei ne näin paljon heitelleet ennen kuin Mirenaa kierukkaa sen viisi vuotta käytin. Ja ei, en suostu uskomaan, että olisin tähän touhuun liian vanha. Ainakaan ennen kuin joku todistaa päin vastaista.
 
Viimeksi muokattu:
Jaiks! Täällähän on lisää plussia! ONNEAAAAAAAA Jopo ja Tyydeli! Täällähän tulee oikeasti raskaaksi :p Varo sinäkin Zandi, hih hih.... Minäkin täällä vielä luuhaan, tilasin varhaisultran 13.8 ja sillon pitäis olla 7+ viikot. Olo on kun ois viimeiselle tuomiolle menossa.... Tonne odotuspalstalle menen sitten sen jälkeen, jos on vielä tarvetta mennä (yritän pitää matalaa profiilia). Tänään mies osti esikolle apteekkarin d-tippoja ja otti kylkiäisenä sen ilmaisen kampanja-pipon, et jos sitä tarvitaan ens vuonna:heart: No, minä realistina heti ajattelin, et sen voi aina antaa kaverin vauvalle.
 
Vesipossu, mä ajattelin elää vaarallisesti ja korkkasin jo odotuspuolen. Mulla on semmonen olo, että kaikki on hyvin. Ja samaan hengenvetoon totean, että oon kyllä taas gooletellu keskenmenoja ja muita, on sitä pöljä.

Tein illalla testin, se oli vahvin tähän mennessä, vaikken edes sen kummemmin pidätellyt pissaa.

Niin, kiitos kysymästä, olo on ihan kiva, siis henkisesti. Eilen oli vähän ehkä turta olo, nyt tuntuu mukavalta olla raskaana! Tokihan tiedostan realiteetit, mutta nyt on jotenkin semmoinen olo, että sille ei voi mitään, jos tässä käy huonosti. Ja jotenkin jaksan uskoa, että hyvin tässä käy.

Zandi, tervetuloa paikkaamaan :) Ovistikut ovat ihan paikallaan, varsinkin jos ei ole erityisiä ovisoloja (tai ei niitä tunnista). Mulla on aina ollut selkeät ovislimat ja -kivut, mutta tikutin silti, että sain "viralliset" dpo-luvut tietoon...

Muuten, Buranasta puheenollen, mä yllätyin, miten paljon ibuprofeeni ym. tulehduskipulääkkeet vaikuttaa paitsi ovulaatioon, myös kiinnittymiseen!!!!! Olin tiedostanut, että ko. lääkkeet voi estää ovulaation, mutta että myös kiinnittymisen!!!!! Kun tuon tiedon sain, pyrin ottamaan Buranaa tms. ainoastaan menkkojen aikaan. Muina aikoina napsin Panadolia, vaikkei se aina autakaan...

Joko Lounakehto testaa pian? Ja Susseli, kohta vois ruveta suakin vähän jännäämään. Ihan salaa vaan...
 
Oon kyllä niin iloinen noista teitin plussista.
Nehän voi niin kääntää omaan napaankin ja ajatella, kyllä se vielä yhtenä päivänä täälläkin... Eli Vesipossu, en meinaa varoa ollenkaan. Hihi.

Jopo73, mulla noita ovislimoja kyllä on, mutta se tulkinta. Alan vasta tajuamaan, että se "kananmunalima" on se jolloin on h-hetket käsillä. Kivuista tms ei ole mitään tietoa. Ja ihminen on elänyt jo melkein 40vuotta, kyllä oman kropan opettelemiseen meneekin aikaa.

Buranasta olin joskus kuullut, että raskaana ollessa ei paranisi käyttää ja sitten piti googletella ja löysinkin mainintaa, ettei tosissaan kannata jos toivoo lasta (tosin eikai se toivomista estä...). Harmi, kun on ainoo mikä auttaa mun päänsärkyihin, ja nimenomaan se rapid. Alkuvuosi täällä on pääasiassa sitten tuskailtu, kun särky on kohdalle sattunut.

Muuten bongasin juuri fertility friendin tarjouksen facebookista. Vuosijäsenyys vain 24,95$ eli n.19,5€. Jos tuonne saisi paremmin kirjailtua näitä kaikkia mittauksiaan.
 
Zandi, mä itse kärsin migreenistä ja yritän ensin pari päivää napsia Panadolia (+Buranaa jos on "sopiva hetki") laihoin tuloksin ja sitten joudun ottamaan täsmälääkkeen. Onneksi ilmeisesti mun käyttämäni sumatriptaani ei vaikuta yritykseen ja raskaana ollessakin sitä voi käyttää, muttei sitä tietysti mielellään napsi sitäkään...

Mulla itsellä tulee ovislimat noin 3-5 päivää ennen ovisplussaa. Yleensä oon aloittanut ovistikuttelun 2. limailupäivänä. Sanotaan, että vikana limailupäivänä on sitten ovis, mutta etukäteenhän ei tiedä, mikä päivä on viimeinen. Arvuuttelussa auttavat sitten ovistikut.

Lämpöjä en ole ikinä mittaillut ja oon ymmärtänyt, että ne pitäisi aina mitata suusta aamuisin ja nimenomaan pitkän ajan kuluessa, että niitä oppisi tulkitsemaan.

Toivotaan, että nää plussat tarttuvat teihin kaikkiin :)
 
Tervetuloa Zandi! Tää on loistava ryhmä!!
Kyllä mulle ainakin ovistikuista oli suuri apu. Ei kroppa paljoa anna oireita, ennen ku varsinainen ovis on. Ja jos siemenet oli oltava vähän Niinkuin valmiina, odottamassa, niin tikut toimi mulla. Mulla liuskat on tosi haaleat, paitsi edellisenä päivänä ennen ovista alkaa vahvistus. Eli esim nyt vahvistui ke, jolloin myös seksiä. Ovis To, varmistin sen myös digitestillä, hymynaamalla, ettei tarvii arpoa. No to ei ollut seksiä, kun mies nukahti. Vahvat oviskivut 02aamuyöllä, seksiä vielä pe iltana. Mikä mun mielestä liian myöhäistä, mutta niin vain napsahti. Ehkä se oli se ennakoitu kerta? Ts. Tikut on auttanut meillä.
Nyt opin myös kohdunnapukkaa tarkkailemaan, mutta lämpöjen mittaus ei oikein oo mun juttu.

Fiilis on ihan hyvä. Itse asiassa sellainen, että kyllä tää nyt menee loppuun asti. On kuitenkin hyvät oireet.
Mies oli vähän mölli. Kai se on häneenkin vaikuttanut nuo keskenmenot, ettei usko ennen ku näkee. Tai näkee vähän Pidemmälle
. En mä nyt mitään vatsan taputteluja odottanutkaan.

Niin niin, milloin tulee seuraavien aika testailla?! Lounis? Sahris?

*muoks. Mies oli mölli ei mökki... :) noh, tuli siltä jo huumoriakin illan mittaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kohdunnapukka. Huoh. Olen kerran yrittänyt tavoittaa sitä, mutta kun ei niin ei, niin eläköön omaa elämäänsä. Mulla on mielettömän tumpit sormet tai sitten syväonkaloinen, voikohan tällaista edes olla? :LOL:
 
Hehe, vai syväonkaloinen :) Eiköhän se ole kuitenkin uitavissa oleva matka ;)

Mä oon siinä mielessä yksinkertainen ihminen, että minusta ainakin alussa riittää, että tietää, milloin ovulaatio on. Tuo lämpöjen seurailu ym. on minusta vähän "ylimääräistä" salatiedettä, JOS ovistesteillä pystyy bongaamaan ovulaationsa. Tietysti tilanne on eri, jos ovulaation löytämisessä on ylimääräisiä haasteita.

Sitä paitsi pitää olla 41-vuotias, ennenkuin löytää kohdunnapukkansa :vampire: Se on tällä palstalla todistettu.
 
Sinänsä mullekin riittää, että varmistun noilla tikuilla siitä oviksen olemassa olosta ja koska se tarkalleen on. Lämmön mittaaminen kuulostaa niin helpolta, niin samahan se on mitata. Näppärästi sen saa kännykällä merkattua ohjelmaankin. Jos ei anna mitään järkevää, niin antaa olla. Oon niin innostunut kaikennäköisistä tilastoista, niin haluan nähdä tuonkin käppyrän. :) Voi olla niinkin, että viikko menee ja ei paljon mittailut kiinnosta.

Ok, eli odotan reilun vuoden, että onkaloni lyhenee ja löydän sen. Kiitos tästä, toivo ei senkään puolesta ole siis menetetty. Hihi. Tosin toivon tosiaan, että ne uimarit ovat löytäneet tiensä perille ennen kuin minun tuosta napukasta tarvitsee enempää edes kiinnostua...
 
Joo, eihän mittailuista toki haittaa ole :)

Tyydeli, piti kommentoida, että harmi jos mies oli mölli. Toivottavasti se pian ymmärtää vähän ilostuakin. Vaikka toki nuo km:t vaikuttaa miehenkin. Kiva kun sulla on hyvä olo.
 
Olihan mahtavat juhlat ja ihanat ruoat.juomaa otin kohtuudella ja illalla mies innostui kunnolla sitten jumppaamaan sängyssä.olihan se kyytiä.tänään jos ottas vielä miehen käsittelyyn heh ja tuosta kohdun napukasta
Sen verran olen edennyt että vuosia sitten tuli löydettyä sekin ihme.
 
Tervetuloa lämpimästi mukaan Zandi meillä on todella ihana ryhmä täällä :heart:
Voi paska lounis :( aina kun lukee KP 1 niin vetää kyllä mielen alas.Itselle ei kuulu mitään uutta käsi vaan kipsissä hikoilee ja kipuilee ...snif
Mies nukkuu liman kanssa päikkäreitä.... HMM jaksaa illalla sitten kanssani vaaka asennossa 'leikkiä' :p
 
Zandi tervetuloa :wave: kiva että tulee uuttakin porukkaa kun alkanut tyhjentyä tuo meidän kuumeilulista.... =)

Lounakehto, voi tsemppiä uuteen kiertoon, jospa tästä kierrosta sitten :heart:

ON: täällä alkoi eilen joku vuoto.. niukkaa kylläkin. Onko sitten jo menkat vai onko jonkinnäköistä tyhjennysvuotoa... Sanoi kyllä polilla ettei pitäisi mitään isoa vuotoa tulla, siis mitään keskenmeno vuodon tapaista, lähinnä tiputteluvuotoa kuulemma...
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :)

Lounakehdolle hirmuisesti uutta virtaa seuraavaan kiertoon, josko se vihdoin olisi se oikea ja tulisi toukovauva.

Vauvahaaveita: Ystävälläni on ainakin parista lapsesta (en muista varmaksi onko kaikista) tullut normaalit kuukautiset vielä kerran raskauduttuaan. Muutoin raskaudet olleet ihan normaaleja.

Marza tuo päiväunihomma onkin hyvä vinkki. Tästä lähtien, kun on ne päivät, peittelen miehen heti töiden jälkeen nokosille, niin sitten jaksaa taas... limojensa kanssa. :D

Kuinka kauan kukin teistä on nyt yrittänyt? Onko teistä kukaan käynyt jossain hoidoissa? Yksityisellä tai julkisella? Tai onko julkiselle puolelle enää tämän ikäisenä mitään asiaakaan?

Itse täällä arvon, että koska aloitan tämän ensimmäisen tikutuskierrokseni. Lyhin kierto ollut 24 ja pisin nyt tuon ärsyttävät 30. Kai minä kuitenkin katson ohjeista 26 päivän mukaan milloin aloitan.
Onneksi huomenna pääsee töihin ja joutuu pohtimaan ihan muuta kuin tätä touhua, olen jotenkin niin innosta puhkuen täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Lounis :( Jospa jaksaisit ajatella että kroppa ainakin toimii normaalisti.

Minulla on ollut ihan pieniä tissituntemuksia pari päivää, mutta jos on yhtä lyhyt kierto kuin km:n jälkeen niin tätskä se siellä vain kolkuttelee. (*&#@$ akka, uskallapa...)

Zandi, kysyit yrityskerroista. Olisko tytsyt huono idis kirjoitella oma minihistoria, jotta muistuu taas paremmin mieleen?

Minulla siis 14- ja 17-vuotiaat murut jo. Nyt yritystä viime vuoden kesäkuusta, kun muutettiin tuon vauvantekovehkeen kanssa yhteen :D Keskenmenot 8/13 ja 6/14. Ei hoitoja ja jos ei onnista ni sit ei. Jospa se kuuluisa kolmas kerta kuitenkin sattuis kohdalle :)
 

Yhteistyössä