40+ so what wol.13

Lounakehto tervetuloa mukaan minun puolesta <3 itsellä on siis poika 9v ja tyttö täyttää kesällä 4v ja miehellä edellisestä avioliitosta poika 12v ja tyttö 11v ja täällä myös vielä yhä toivotaan vauvan tuoksua taloon
 
Torstai 10.04.2014

nimi / ikä........................kp / kierron pituus

Vesipossu (--)...................28kp / --
Vauvahaaveita (40)............24kp / 28
Esteri1 (40)................ ......22kp / 28
Minttu71 (42).......... .........21kp / 30
~lounakehto~ (41).............19kp / 28
Marza (43).............. ..........18kp / 30
Nipsu74 (40).....................13kp / 28-30
Fleur (39)...........................12kp / 25-27
sahramiini...........................2kp / 26-29
Äiti seiskanelonen (40).........1kp / 27-28
Lumikki1970 (43)...............1kp / 28-32

Piinailupäivät:
Marza...............dpo 7
Minttu71..........dpo 7
Esteri1..............dpo 5

Plussanneet: :heart:
Saana72 - 02/2014
Iines* - 03/2014
Tuuliannaliina - 03/2014
Tyydeli - 3/2014
Jimima - 3/2014

Taustailijat:
Susseli72 (41)
Memmu05 (40)
Bugsy (43)
SoturiPrinsessa (43)
Jadee (39)
Tiuku74 (39)
PippuriPiia-70 (43) ..?/26-28
Tintti-Tiivari (43)...?/20-27
Fiialiia (40+)........?/25-39
Piksukka (39)..........36kp / --


Fertility Calendar Tool | babymed.com


"All will be well as long as we do our best"
 
Kiitos Marza1970!:)

Meillä on kaksi teini-ikäistä lasta, nuorempi on 12 vuotias. Olen niin nauttinut äitydestä joka ikinen päivä, ja tokihan sitä jatkuu vielä vuosia, mutta en vain haluaisi tämän elämänvaiheen vielä päättyvän lasten kasvaessa. Ja toivon niin, että saisin pidellä vielä kerran omaa pientä tuhisevaa nyyttiä rinnalleni, ja että nämä ns. 'ruuhkavuodet' saisivat hieman jatkoaikaa minun elämässäni.
Siksi - nyt tai ei milloinkaan/Kp19/28 yk1:)

Pelottaa vain hiukan, että olenko herännyt liian myöhään tähän toiveeseen?

~lounakehto~
 
Hei ~lounakehto~! Kiva että meitä on nyt kaksi uutta täällä :) Minä olen kasvattanut muksuni yksin siitä lähtien kun nuorempi oli vauva. Kovin olin toivonut lisää lapsia, eikä mieskään olisi ollut pahitteeksi, mutta the-love-of-my-life saapui elämääni vasta jokin aika sitten. Ikää toki on kertynyt, mutta kuka sanoo että kiikkustuolissa pitää istua neule sylissä? Eikö vauveli kävisi yhtä hyvin?
 
Tervetuloa sahramiini ja ~lounakehto~

ON: ovisplussa pärähti tänään testiin, soitin klinikalle, mutta kiva kiva, klinikalla ei tänään soittoaikaa koulutuksen takia :( Seuraava soittoaika maanantaina, toivon, ettei tämä sotke aikatauluja, siis alkion sulatusta ja siirtoa :headwall:
 
Itsellä hirveä flunssa meinaa iskeä päälle aivastelen ka palelee koko ajan.tänään meillä olis taas illalla miehen kanssa kahden keskeistä aikaa istua nuotiolla jne
Mutta pelkään että aloitan taas sen marmatuksen sitten.no ensi viikonloppuna olis tarkoitus viettää meidän 2v hääpäiväämme.eilen olin siellä hierojalla ja sanoi että oli ihan jumissa koko selkä ja niska
Joten en viikolla olis sitten 45 minuuttia hierontaa tiedossa ja täytyy sanoa että hyvää se tekee
 
Kiitos Äitiseiskanelonen ja Nipsu74! Mukavaa olla täällä!

Nipsu74: Siis voiko olla mahdollista, että koko lapsettomuusklinikka voidaan laittaa kiinni koko päiväksi koulutuspäivän takia? Eikä sinua ole tästä mitenkään infottu? Voimia! Tuntuu varmasti kurjalta.

Sahramiini: Ihanaa, että olet löytänyt kumppanin vierellesi. Olet kuitenkin ollut onnekas kun olet saanut elää elämääsi kahden lapsen kanssa sitä oikeaa odottaessasi. Haastavaa on varmasti ollut saada kaikki arjen asiat rullaamaan. Oma mieheni matkustelee erittäin paljon työnsä puolesta ympäri maailmaa. Parhaimmillaan hänelle tuli toista sataa matkapäivää vuodelle eli olen ollut aika paljon yksin kotona lastemme kanssa, ja hoitanut arjen, mutta yksinhuoltajan asemaan en taida osata samaistua. Arjessa on vain niin paljon sellaisia arkipuuhia, joista ei pidä ja pitkässä parisuhteessa on oppunut tekemään niitä kotiaskareita, joista toinen ei pidä. Olen siksi päässyt helpolla ja on aina helpotus kun mies tulee kotiin, mutta kun hän on poissa niin teen kaikki arkipuuhat ajattelematta, esim, että hitsi kun en tykkää käydä ruokakaupassa.:) Yksin lasten kanssa elävä hoitaa taas kaikki arkipuuhat itse. Ihailen yhä äitiäni, joka hoiti meidät lapset yksin. Yksinhuoltajat ovat kyllä hienolla tavallaa sankareita. Onnittelut sinullekin Sahramiini. Ja onnea uuteen parisuhteeseen, ja kiva kun meitä on kaksi uutta täällä.

En voi olla kuuntelematta Armas Järnefeltin kehtolaulua.:) Se on muuten sävelletty ristiäiskappaleeksi.

Aurinkoista viikonloppua,
~lounakehto~
 
Marza1970 älähän nyt maalaa piruja seinille marmatuksesta. Mitäs jos laskisit vaikka aina kymmeneen kun marmatuskäyrä alkaa nousta.:) Ja ajattele, että on ihanaa ja mukavaa kun saatte olla kaksistaan. Nappaa nyt vaan se ukkokultasi kainaloon ja nautitte illasta. Teette mistä molemmat pidätte.

Mistä muuten haluat marmattaa? :)
 
Marza1970: Luin kyllä, mutta luulin että saitte sovittua sen tekstailuasian kun niin mukavasti päättyi päivä 6.4. Mutta ilmassa taitaa olla nyt luottamuspula ja et selvästikään nyt pysty luottamaan mieheesi, ja siitä sinun on tietysti hänelle kerrottava. Uskollatko ottaa asian esille illalla? Syntyykö siitä riita?

Mutta mikäli miehesi sanoo, ettei hän tekstaa tälle naiselle, niin miksi et usko häntä? Onko siihen jokin erityinen syy? Uskon, että sun on kurja olla jos et voi miehesi sanaan luottaa. Miten saisitte luottamuksen takaisin? Voimia iltaan.
 
Viimeksi muokattu:
asia on niin että rakastan enemmän kuin ketään mutta luottamuksen saavuttaminen vie aikaa sillä mies valehteli ettei ole kirjoitellut naisen kanssa mutta oli kuitenkin kymmeniä viestejä kirjoitellut.
Siksi olen vain liian mustasukkainen mutta toivon nyt ettei enää tee niin.
Vaikeaa tietää muttapitäisvaan luottaa sillä enhän minä tiedä kirjoittaako tai ei ja kun olen niin äkkipikainen niin pelkään että otan taas asian puheeksi vaikka tiedän että pitäisi antaa asian olla vaan koska elää toisen kanssa elämää.
No illalla pitää käydä kaupassa sillä ruokavarasto alkaa olla tyhjä ja lapset tulee kaikki illalla niin täydentää kaappeja pitää.
En tiiä ihme herkuttelijoita meill ollaan ja kaikkea pitäs grillata mutta sadetta ja tuulta lupaillu =( ostin jo eilen miehelle pekoni makkaraa ja ison palan lihaa pitäis vaan pieniä ja nuijaa antaa lihalle ja laittaa marinadiin.itselle ostin halloumi juustoa mutta salaatti tarpeet on vielä kaupassa
 
Viimeksi muokattu:
Hei Marza1970: Mikäli nyt on kyse enemminkin mustasuukkaisuudestasi johtuvaa epäily- ja luottamuspulaa sinun tempperamentillä höystettynä niin voisitko lähteä tulevaan iltaan nyt kuiteski luottavaisin mielin? Ihanasti olet hankkinut miehellesi hänelle maistuvaa makkaraakin ja lihaa. Eikös se ole niin, että tie miehen sydämeen kulkee keittiön kautta.:)

Elämässä pääsee monintavoin helpommalla kun ei murehdi tulevaa niin mahdottomasti vaan elää hetkessä. Eihän se niin helppoa ole. Sitten kun murhe tai kriisi osuu kohdalle, joita aina tulee, niin eletää se vuorostaan siinä hetkessä ja jatketaan sitten taas elämää eteenpäin.
Voisitko kuvitella antavasi anteeksi miehellesi sen, että hän laittoi niitä helkutin tekstareita? Itse olen huomannut, että moni asia muuttuu silloin paljon helpommaksi, kevyemmäksi, paremmaksi jne... kun on saanut asian jotenkin konkreettisesti päätetty ja antanut sen jäädä taakse esim. nyt vaikka antamalla anteeksi. Tahtoa ja lujuuttahan se vaatii, mutta anteeksiantaminen on aika hyvä juttu! Helpottaa elämää huomattavasti.:) Jos se auttaisi sinua luottamaan mieheesi.

Mutta hei - viettäkää ihana ilta, ja nappaa se ukko kuiteski kainaloosi.:) Nauttikaa viikonlopusta! Voimia.
 
Tässä kuumepotilaana ehtii lukea kaikenlaisia raskausartikkeleita. Parempi kun ei lukisi - ei alkaisi pelottaa niin.

Foolihappo tuntuu olevan aika polttava puheenaihe. Eipä ollut vielä kymmenen vuotta sitten kun odotin kuopustamme. Kasvissyöjänä hiukan pelästyin siitä mitä ongelmia syntyy sikiölle foolihapon puutteesta. Onneksi olen syönyt purkista b-vitamiineja, ja b-vitamiinien lisäksi tuotteessa, jota syön näyttää olevan myös 0,600 ug foolihappoa. Huh! Onneksi!

Tietääkö kukaan, mitä annosta raskauutta suunnitteleville suositellaan? Sen tuolta jostakin luin, että jotta punasolut ehtivät riittävästi varastoida foolihappoa ja, jotta siitä foolihapon syömisestä olisi sikiölle apua estämään mahdollisia kehityshäiriöitä, on foolihappoa syötävä jo kuukausia ennen raskautta.

Mitä mieltä olette? Itse en tälläisestä tiennyt. Viikko sitten lauantaina ovuloin ja rakastelimme. Ei taida foolihapoista nyt sitten enää olla apua minulle vaikka aloittaisikin sen syömisen heti sikäli mikäli hedelmöitys ja kiinnittyminen olisi tapahtunut. Toivottavasti saamani 0,600ug päivässä ei ole kaukana suosituksista.

Mikäli joku tietää foolihapposuosituksista, niin kuulolla ollaan.


~lounakehto~
 
Moikka!

lounakehdolle käyn tuolta yrityksen odottajista kommentoimassa foolihappoasiaan.

400mikrogrammaa vuorokaudessa on suositeltu määrä raskautta yrittäville ja raskaana oleville. Ja tuossa sinun tuotteessasi on ilmeisesti 600 mikrogrammaa (µg = mikrogramma) folaattia, eli enemmänkin kuin "virallisesti" suositellaan :) Ja kolme kuukautta ennen raskautta jo suositellaan aloitettavaksi siksi, että punasolut elävät 3 kuukautta ja folaattia tulee olla tarpeeksi jo niissä 3kk vanhoissa punasoluissa.

Ravintoainevalmisteiden käyttö raskausaikana - THL

Ihanaa kevättä ja plussatuulta tähänkin ketjuun! :)
 
  • Tykkää
Reactions: ~lounakehto~
Hei! Tervetuloa uusille minultakin. Meillä on ensimmäinen vasta yrityksessä ja ikää 40. Ensimmäinen siis miehellekin.

ON sen verran, että ovulaatiovuoto lakkasi viimein ja samaten o-plussa testissä on hailakoitunut. Liian aikaista odottaa mitään r-testeiltä.
 
Minulla on just nyt sellaset hyrinät että tuntuu et meille kaikille käy loppujen lopuksi juuri niinkuin toivomme <3 Marza sulaa onnesta miehensä kainaloon illalla grillin ääressä, nipsu74 huomaa ettei yksi puhelinaika hetkauta vauvahaaveita mihinkään jne...
~lounakehto~ Foolihapon puute on aika harvinainen ja sitä esiintyy oikeastaan vain henkilöillä, jotka eivät pysty normaalisti käyttämään viljatuotteita. Huolet nurkkaan siis!
 
Tervetuloa mukaan ~lounakehto~ ja sahramiini :flower: Kiva aina saada uutta vakea joukkoon, toivotaan kuitenkin etta vierailunne taalla jaa lyhyeksi tarpin osuessa kohdalle heti kohta! Meilla on siis toinen yhteinen teossa, mutta miehen poika asuu meilla pysyvasti eli kaytannossa kolmatta lasta taloon yritetaan. Poika on 12 ja tytar 5v.

Onpa inhottava temppu Nipsu hedelmallisyysklinikalta. Kai ne nyt voisi laittaa edes vastaajan ja jonkun purkamaan sen kiireiset viestit paivan paatteeksi, jos kaikkien on muka oltava yhtaaikaa koulutuksessa. Kuinka pitka ikkuna tuossa ovulaation ja siirron valilla voi/pitaa olla?

Marzalle tsemppia miehen kanssa sovitteluun! Hankalia ovat joskus parisuhteen kiemurat.

Taalla ovulaatio on vilahtanut ohi taas huomaamatta. Mulla nayttaa kierto lyhentyneen keskenmenon jalkeen, kaikki kolme viime kiertoa on ollut vain 25 paivaa, kun ennen raskautta pituus oli yleensa 27 paivaa. Nyt sitten arvuuttelen etta olisiko ovulaatiokin siirtynyt aikaisemmaksi kun en sita ehdi testeilla kiinni saamaan. Mulla oli kylla talla kertaa liuskatesteja digin sijaan enka niista koskaan ole oikein varma. Sunnuntaina ja maanantaina naytti lupaavalta, mutta tiistaista lahtien viiva sitten haaleni olemattomaksi. Jai kylla sankyhommatkin tosi vahille talla viikolla tyokiireitten varjolla :|


Ma kuitenkin komppaan sahramiinia uskomalla etta asiat kaantyy lopulta siten kuin toivomme ja hyppaan mukaan piinailijoihin. Veikkaan ovulaatiopaivaksi tiistaita eli nyt olisi dpo3. Mulla taitaa muuten tuossa listassa olla yksi kp liian vahan, tanaan on jo kp14

Rentouttavaa alkanutta viikonloppua kaikille!
 
Ihanaa lauantai-iltaa murut!

Tunteet ovat olleet tänään hieman ristiriitaiset. Toisaalta olo on ollut levollinen, toisaalta hieman levoton. Tekeekö ikäni vastarintaa vai meneekö kaikki ihan hyvin?

Molemmat aikaisemmat raskauteni alkoivat helposti, ensimmäinen toisella kierrolla, toinen ensimmäisellä, ja nyt tietysti toivon, että kävisi helposti tälläkin kertaa. Nyt kuitenkin ikää on kertynyt, ja mieleen hiipii tietysti pelko, että mitä jos elimistö ei enää pysty, ei ole enää valmis raskauteen.

Toisaalta sitä mietii, että moni asia on puolellani; en polta, en juo alkoholia - en kahvia, en ole ylipainoinen, en ole koskaan syönyt ehkäisypillereitä, liikun, syön melko terveellisesti kuten kasvissyöjät noin keskimäärin, olen tullut raskaaksi helposti aikaisemmin ja elämäntilanteeni on aika stressitöntä. Eli raskautta vaikeuttavia tekijöita ei oikeastaa ole PAITSI yksi asia - ikäni. Se nyt vain on se valtavan suuri pelottava mörkö, jonka alle jää monet puolellani olevat plussat. :(

Tosin sehän on pelkkä luku - eikö vain? Se ikä nimittäin.:)

Sahramiini: Ihanaa, että sinulla on tuollainen hyrinätunne. Se välittyy tänne saakka! Tarvitsen sitä todella! En siis huolehdi vaan luottavaisin mielin suuntaan kohti ensi viikkoa.

Fleur: Nyt kaikille meille käy hyvin. Uskotaan vaan Sahramiinin hyrinään.:)

Vielä viikko ja olisi 28/28. Yritän olla ajattelematta mitään raskausjuttujaa tulevinä päiviä. Tänään ja eilen on ollut muutamaan kertaan aivan hurjia menkkakipuja. Piti ihan mennä suihkuun rentoutumaan. En tiedä onko iän mukanatuomia kuukautiskierron tuntemusmuutoksia vai olisiko implantaatio voinut tapahtua. Voi kun en olisi sairaana niin voisin lähteä koiran kanssa lenkille ja unohtaa tämän koko asian.

Yritän saada Sahramiini sun hyrinästä uudestaan kiinni ja rentoutua. Kiitos<3

~lounakehto~
P.s. 21/28, dpo7
 
Tervetuloa uusille palstailijoille!

Ittellä tänään kp2 (valitettavasti). Luteaalivaihe oli tässä kierrossa pari viikkoa, joten ei se sitten ole siitäkään kiinni (viitaten aikaisempiin keskusteluihin aiheesta).Tammikuussa gynellä käydessä verikokeet oli jees, limakalvo erinomainen, folli oli hyvä (vähän ennen ovista), hymynaama tuli tikkuun, luteaalivaihe oli ok. Gynen sanoin :"tää on tosi hyvä kierto" .Mut kun ei niin ei. Follit on varmaan sit kuitenkin ruppanoita kun ei natsaa.

Eilen ja tänään on ollu ihan hirveetä *itutusta. Ei mua tuo vuoto ottanut päähän vaan KAIKKI yleensä ärsytti heti aamusta asti. Ja vielä tänäänkin sama fiilis. Pitkä lenkkikään ei auttanut asiaan. Sieltä tullessa ekat sanat miehelle:"vieläkin *ituttaa". Yleensä lenkkeily tuo paremman mielen, mutta tänään ei. Onneks tuo mies on ymmärtänyt yskän, eikä oo alkanut mun kanssa väittelemään. Niin, ja päähän särki (ei ikinä koske). Päivän aikana jouduin ottamaan pari "nappia", mut päänsärky palas heti kun pillerin vaikutus lakkas. Jaa, no mitähän tästä vois syyttää. No hormoneja tietysti. Liittynee tohon kuukautiskiertoon ja estrogeenin vähyyteen tässä vaiheessa. Yleensä mä tiedän et menkat alkaa parin vuorokauden sisään kun ennen niitä on yks ärsyynnyspäivä. Tää oli nyt uutta tämmönen pidempi ärsyyntyminen ja päänsärky menkkojen alussa. Joskus tuntuu, et oiskohan helpompi olla mies, niin ei ois tämmöstä hormonimyrskyä. Onko muilla samanlaista myrskyä?
 
Ilta meni upeasti miehen kanssa ja romantiikkaa oli tuplasti illalla peiton alla.nyt sataa ja tuulee älyttömästi.illalla olis miehen lasten palautus äidilleen.meillä pienin haluaa mennä katsomaan kun miehen exän kissa on tehnyt kolme pentua :) nyt isosisko tuolla kihartaa pienimmän hiuksia kreppi raudalla ja mies katselee televisiota ja pojat on yökylässä joten hiljaista on täällä.
 

Yhteistyössä